Det låter som om du har en ganska fantastisk sambo, @TinyWiny
Det där med att curla ihjäl känner jag igen, usch. Min exsambo är sjuk, han var det även då och jag var alldeles för upptagen med hans hälsa (och är fortfarande. Ibland får han morra till för att jag ska backa på den punkten).
Men om det "finns någon för mig" - jag förstår inte konceptet. Jag tänker inte alls så, förstår inte ens varför jag skulle göra det.
(Nu fattade jag mig kort eftersom jag nyss lovade att sluta breda ut mig om mig själv)
Ja han är verkligen fantastisk
Med att "det finns någon för dig med" menar jag att människor är så fantastiskt olika så att du skulle leva ensam resten av ditt liv (om du inte vill det själv) enbart pga migränen ser jag som osannolikt. Det är bra att du inte tänker så för tyvärr gör väldigt många med kroniska sjukdomar det. Jag har tidigare tänkt att om det skulle ta slut mellan mig och min sambo så skulle jag varit tvingad att leva ensam för vem skulle vilja ha mig som är så trasig? Men sedan insåg jag att de kvalitéerna som gör mig till mig finns ju fortfarande kvar även om jag rent praktiskt inte kan göra det jag gjorde tidigare. Jag klarar inte längre av att hjälpa folk att flytta eller att fixa hem mat åt dem när de är sjuka men jag kan fortfarande lyssna och ärligt bry mig t ex.