Ja, och jag har försökt förstå, men jag gör faktiskt inte det, kanske är lite grötig i huvudet, men vad är det som är oklart? Det är inte något som jag bara gått och påstått utan jag har läst/hört det utifrån diverse, oberoende källor. Jag kan dock inte se att jag skulle ha angett hur många procent som har frakturer i munnen, det har jag ingen aning om. Dock har jag skrivit att många/de flesta har, baserat på vad källor har beskrivit.
Jag har alltid konstant fokus på hästens välmående, ja. Och om jag rider dåligt på ett bett, eller att hästen på annat vis visar obehag av min ridning när jag använder bett, vad än anledningen kan vara, så vill jag lösa det. Det betyder inte att jag per automatik är emot bett, men vad jag kan läsa i ämnet är det inget jag känner mig tvungen att hålla kvar vid. Verkligen inte med tanke på att hästarna går bättre på bettlöst. Som sagt, sen vad anledningen är, det kvittar så länge hästarna mår bra.
Sen tycker jag det är roligt med variation, både vad gäller utrustning och träning
Och vad jag gör på tävlingsdressyr, ja, jag hoppas väl kanske att det ska tillåtas bettlöst eftersom jag hade tyckt det var roligt att komma ut på lite dressyr med någon häst också