Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ser du på hockey samtidigtdet finns ingen kurvtagning i skänkelvikning vare sig i rörelse eller känsla eller ö.h.t så det är ju det jag säger, ni har tappat pucken ang. jämförelser och vad som avsågs.
det finns ingen kurvtagning i skänkelvikning vare sig i rörelse eller känsla eller ö.h.t så det är ju det jag säger, ni har tappat pucken ang. jämförelser och vad som avsågs.
Eventuellt skulle det kunna vara själva bevisningen i att drivkraften alltid sitter i ytter bak och att man inte skall fokusera sig så mycket på inner bak
Ser du på hockey samtidigt
Eventuellt skulle det kunna vara själva bevisningen i att drivkraften alltid sitter i ytter bak och att man inte skall fokusera sig så mycket på inner bak
Nu ska vi se vad det är du säger... Jag tänker att med den teorin jag presenterade så tror jag att vi tänker på olika saker när vi pratar "trampa förbi". Jag menar inte själva isättningen av benet, utan snarare vart kraften tar vägen. Kraften från det benet som skjuter på, alltså i skv till höger blir det vb. Den för inte hela massan framåt sas och på så sätt förloras kraft. Det är som att elda och inte ta vara på värmen. typ. Obs, utifrån teorin jag beskrev.när hästen är på väg dit den trampar över kan det aldrig bli förbi ngn tyngdpunkt. Man är ju på väg ditåt o sen förbi när det andra benet tar vid.
Man kommer ju längre framåt o åt sidan fortare o blir strkare än den som tassar lite på snisken.
Jasså du smyger i vassen
Du kan ju tillföra mkt. Jag brukar inte ens behöva svara
Du missuppfattar. Visst har jag hört de resonemangen. Jag skrev att för mig är det inte tabu. (och att även mina tränare ifrågasätter det resonemanget)delvis KL
Fast jag har diskuterat och läst flera trådar om t.ex skänkelvikning där ett av argumenten för att inte rida skänkelvikning just har varit att hästen trampar förbi sin tyngdpunkt. LÄngre än så gick inte diskussionen då vad jag minns iaf. Det framgick då att man inom AR inte rider skänkelvikning av den anledningen så det låter ju konstigt att du aldrig hört det.
Jat menar att om man är ute efter en samlande rörelse så är inte skänkelvikning rätt rörelse, men som gymnastiserande eller lösgörande rörelse tycker jag skänkelvikningen är bra.
[/QUOTE] Som jag svarade innan så självklart har jag hört det. Det är dock inte min inställning.Så att säga att du inte hört det inom AR gör mig lite förvånad faktiskt.
Skridskoåkaren böjer sig i sidan- som vi vill att hästen ska göra.
Travhästen SER ut att luta men det är i själva verket marken som lutar- doseringen- som hippodromer- för att förhindra att centrifugalkraften sliter cyklisterna utåt. De går annars omkull kort o gått.
IS... är omöjligt att få till doserad- varav lutningen.
Den frågan kan jag svara på. Bor på Kanarieöarna och här finns inte trav men däremot galopp. På odeoserad bana. Hästen lutar som FAAAn inåt. De som ser ofräshast ut har ryttare som lutar sig utåt för att kompensera hästens inåtlutning (dvs verkligen trycker hästen på innerbenparet).
De ryttare som följer med hästens inåtlut i kurvorna får mindre ofräsha hästar.
Farten götr att man lutar. omöjligt att inte luta då.
Men i sverige har vi dosering som minskar skadorna på lutet.
De som ser ofräshast ut har ryttare som lutar sig utåt för att kompensera hästens inåtlutning (dvs verkligen trycker hästen på innerbenparet).
De ryttare som följer med hästens inåtlut i kurvorna får mindre ofräsha hästar.Farten götr att man lutar. omöjligt att inte luta då.
Det fetsilta.
Helt ärligt. Tror du verkligen att några skänkelvikningar på ett bra underlag per dag gör att den får fel i hovbrosket eller kotlederna. då skulle mina haft det jämt. Ja kanske om man rider fel.
Vem har satt den "myten"? Vet att totola sa samma sak. Mantrat.
Hela vitsen är ju att den ska tänja sina muskler o bli stark o lättare kan hålla koll på sin kropp även i hagen. bålstabilitet. Hela frambenet från bogen o neråt ska ju vara med- samma med bak.
Varför skulle inte ryggmusklerna vara med i bilden- OM nu hästen arbetar i rörelsen- tar i?
Skulle kunna tänka mig att banan är mindre på grund av brist på mark o därmed få för snäva kurvor.Den frågan kan jag svara på. Bor på Kanarieöarna och här finns inte trav men däremot galopp. På odeoserad bana. Hästen lutar som FAAAn inåt. De som ser ofräshast ut har ryttare som lutar sig utåt för att kompensera hästens inåtlutning (dvs verkligen trycker hästen på innerbenparet).
De ryttare som följer med hästens inåtlut i kurvorna får mindre ofräsha hästar.
Farten götr att man lutar. omöjligt att inte luta då.