Varför sover jag så mycket?

Sv: Varför sover jag så mycket?

Tack.

Jag vet att jag är vass och provokativ, men det har ju sina anledningar, d.v.s. spaltmil med trådar, postade under flera år, om samma sak där råd efterfrågas men bara bemöts med bortförklaringar eller krav på silkeshandskar.

Men om du tycker att det är så jobbigt att skriva till mig (vilket du tydligen verkar göra) så varför kan du inte bara ignorera mig? Är det svårt? Strunta i att gå in och läs i mina trådar. Skriv inte. Annars får du ju liksom skylla dig själv för att ge dig in i diskusionen
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Haha, fast jag syftade på dig i det här fallet. Det har inget med vårdpersonal att göra. Dom flesta jag har träffat har varit underbara. Dom rötägg jag har träffat är jag inte ensam om att tycka heller, iallafall gällande några.
Har allt med vårdpersonal att göra, eftersom du inte gillar de som säger sådant som inte faller dig i smaken.

Precis! Och jag är både myndig och isolerad.
Precis. Således inte alls osannolikt att en del av klienterna är ... ja, lata.

Rekommenderar som sagt Eberhard, men även "Det infantila samhället" av Carl Hamilton.

Ja. Och anledningen till att jag ej kommit iväg till tillexempel Iris är för att den där jäkla spärren liksom sätter stop. Sen blir det en ond cirkel. Kalla det vad du vill, men så är det.
Lättja och felval kallar jag det för. Man reser sig upp och packar sig iväg - du är inte förlamad.

Jag vet att jag klarar av det för att jag VILL.
Så du har alltså inte velat innan. M.a.o. du har gjort det där valet som jag hävdat hela tiden att du gör men som du nekar till.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men om du tycker att det är så jobbigt att skriva till mig (vilket du tydligen verkar göra) så varför kan du inte bara ignorera mig? Är det svårt? Strunta i att gå in och läs i mina trådar. Skriv inte. Annars får du ju liksom skylla dig själv för att ge dig in i diskusionen
Har inget emot diskussionen, men tycker lite synd om andra som delar med sig av sin tid, sina råd och sina personliga erfarenheter bara för att du ska trampa på dem eftersom de inte håller med dig och inte gör/säger vad du vill.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Det är väl inget jobbigt att skriva trådar och inlägg på en blogg. Det klarar man även om man är lat.
Du har ännu inte bevisat att du fixar det där hikikomori. Än så länge har du bara varit på introduktionsmötet. Återkom när du gått på varje aktivitet där. Och inte avbokat för lite halsont, febrig, trött, hängig, inte orkade, och alla andra bortförklaringar du använder. Du gör ju allt för att slippa.
Och talar om här i tråden redan i början att vi nog är avundsjuka på dig som får allt betalt utav mamma och har fina djur (hästen är ju utlånad?). Jo exakt, alla vuxna människor drömmer om att bli försörjd utav sina föräldrar...
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Ja, men dåså. Då behöver vi inte diskutera det.
Det var ju du som diskuterade och hävdade att jag inte hade en aning, vilket jag ju har, eftersom du bloggar om det och även skriver om det på Buke.

Nej det är din uppfattning. När jag säger att jag inte tänker på Hikikomori som en diagnos så kan du väl bara ta det? Jag ÄR INTE LAT!!!!!!!!
Nej, för om du bara vore lat så skulle det innebära att folk kan ställa krav på dig, och det vill du ju inte. Jo, det börjar luta åt att du är lat.

Ja, jag tar ju emot all hjälp jag får :confused:
Nej, eftersom du har avbokat, gett fan i att dyka upp o.s.v. Då tar man inte emot hjälp.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Har allt med vårdpersonal att göra, eftersom du inte gillar de som säger sådant som inte faller dig i smaken.

Det var du som syftade på vårdpersonal när jag riktade kommentaren till dig, haha. Det är skillad på kritik och kritik. Det kan ges på ett proffsigt sätt och det kan ges på ett oproffsigt sätt. Jag har mött många som är långt ifrån proffsiga, men jag har mött desto fler som är proffsiga.

Precis. Således inte alls osannolikt att en del av klienterna är ... ja, lata.

Fast egentligen, hur kan du veta att jag är lat genom att enbart läsa min blogg/trådar här på buke? Det är en sak att jag uppfattas som lat. Det kan jag ta och det förstår jag att många kan se mig som lat. Men att vara bombsäker på att jag är lat genom att bara läsa sig till det tycker jag inte är rätt.

Rekommenderar som sagt Eberhard, men även "Det infantila samhället" av Carl Hamilton.

Tack, jag gillar att läsa om sånt så kanske det kan ge en annan syn på saken.

Lättja och felval kallar jag det för. Man reser sig upp och packar sig iväg - du är inte förlamad.

Nej, jag är inte förlamad. Men det är just precis det jag menar med den där spärren. Det är som att jag blir förlamad. Att jag inte förmår mig att göra något. Det är liksom inte så lätt bara för att du kan göra det.

Så du har alltså inte velat innan. M.a.o. du har gjort det där valet som jag hävdat hela tiden att du gör men som du nekar till.

Jo det har jag.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Har inget emot diskussionen, men tycker lite synd om andra som delar med sig av sin tid, sina råd och sina personliga erfarenheter bara för att du ska trampa på dem eftersom de inte håller med dig och inte gör/säger vad du vill.

Fast dom som kommer med bra råd (även om det är jobbiga råd) har jag ju tackat och bockat för samt tagit till mig. Du som verkar så insatt i min blogg - du kan ju följa mig nu i veckan och se?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Fortfarande ett val du gör. Man reser sig upp och går. På autopilot om inte annat.
Nu blir jag nyfiken. Har du samma syn på människor med rätt grav social fobi? Att de bara ska resa sig och gå på sociala tillställningar, på autopilot om inte annat?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Det är väl inget jobbigt att skriva trådar och inlägg på en blogg. Det klarar man även om man är lat.

Haha whaaaat? Jag har inte sagt något om det. Och jodå, det kan vara ansträngande att skriva en text, beroende på innehåll.

Du har ännu inte bevisat att du fixar det där hikikomori. Än så länge har du bara varit på introduktionsmötet.

Ja precis, för jag har ju inte haft chansen att prova det än då vi ska prata osv i början innan jag sätter igång med själva gruppträffarna. Sen är det ju så mycket annat runt omkring man jobbar med. Enskilda samtal, hjälp med struktur i hemmet osv osv. Det är inte enbart gruppträffarna.

Återkom när du gått på varje aktivitet där. Och inte avbokat för lite halsont, febrig, trött, hängig, inte orkade, och alla andra bortförklaringar du använder.

Nja, är du så pass intresserad så kan du läsa det i min blogg istället då jag inte känner för att skriva om det här. Men i bloggen kan du vara säker på att jag uppdaterar så kika in där på onsdag eftermiddag så kan du vara säker på att jag kommit iväg!

Du gör ju allt för att slippa.
Nej det gör jag inte. Inte längre. Förr, gällande skolan, gjorde jag allt för att slippa.

Och talar om här i tråden redan i början att vi nog är avundsjuka på dig som får allt betalt utav mamma och har fina djur (hästen är ju utlånad?). Jo exakt, alla vuxna människor drömmer om att bli försörjd utav sina föräldrar...

Nja, det var inte riktigt så jag menade. Jag sa aldrig att folk skulle vara avundsjuk på mig för att jag blir försörjd av min mamma.

Men när folk blir irriterade på att jag får en massa saker (som min kamera som det vart ett jävla liv om) som dom inte ens har med att göra - då luktar det avundsjuka. Jag syftar alltså på materiella saker nu.

Alltså, att jag skrev att jag har fina djur, det tycker man väl alltid om sina egna djur? Klart jag tycker att mina djur är fina, jag älskar dom ju.

Det finns väl ingen som vill bli försörjd av någon egentligen? Ja, inte vet jag någon som vill det iallafall.

Nej, jag har sålt min häst eftersom jag varken hade tid och råd att han kvar honom. Då kändes det bättre att sälja honom.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

För dig är det så. För många andra också. För mig är det inte så, och samma sak är det inte självklart för andra som det är för dig.
Det är inte självklart. Det är ett val man gör.

Har tidigare skrivit om mina egna f.d. problem, men de minns du säkert inte: det är ju enklare för dig om jag är en jävla idiot som inte vet vad hon snackar om.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Nu blir jag nyfiken. Har du samma syn på människor med rätt grav social fobi? Att de bara ska resa sig och gå på sociala tillställningar, på autopilot om inte annat?
Nej. Social fobi är en sak och det är behandlingsbart.

Springer man runt på stan och shoppar och käkar på restaurang o.s.v. är det knappast fråga om "grav social fobi".

Och grava sociala fobiker har också ett val, t.ex. att söka hjälp eller att inte göra det.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Har tidigare skrivit om mina egna f.d. problem, men de minns du säkert inte: det är ju enklare för dig om jag är en jävla idiot som inte vet vad hon snackar om.

Hm, nu är det du som drar på dig "offerkoftan"!
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Det var du som syftade på vårdpersonal när jag riktade kommentaren till dig, haha.
Nej, du gjorde ett påstående som jag svarade på: "Det är inte kul att prata med någon man inte känner som tror sig känna mig bättre än vad jag själv gör." Och det stämmer ju överens med det du skrivit om vårdkontakter tidigare.

Det kan ges på ett proffsigt sätt och det kan ges på ett oproffsigt sätt.
Och de proffsiga är de som håller med?

Fast egentligen, hur kan du veta att jag är lat genom att enbart läsa min blogg/trådar här på buke?
För att du fläker ut hela ditt liv, skyller ifrån dig och vänder taggarna utåt närhelst du får mothugg.

Vill minnas att jag skrivit något om signaler tidigare. Att du inte är medveten (?) om vad du förmedlar.

Det är en sak att jag uppfattas som lat. Det kan jag ta och det förstår jag att många kan se mig som lat. Men att vara bombsäker på att jag är lat genom att bara läsa sig till det tycker jag inte är rätt.
Jag läser ju bara vad du skriver.

Nej, jag är inte förlamad. Men det är just precis det jag menar med den där spärren. Det är som att jag blir förlamad. Att jag inte förmår mig att göra något. Det är liksom inte så lätt bara för att du kan göra det.
Fortfarande ett val man gör. Man skaffar sig autopilot. Tror du jag skuttar ur sängen med ett leende klockan fyra på morgonen? Eller ens klockan tio på förmiddagen?

Jo det har jag.
Du emotsäger dig själv.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Nej nej, jag menade absolut inte att Saeta har någon form av social fobi, det var en fråga mest i största allmänhet. Men då vet jag hur du tänker!

Och grava sociala fobiker har också ett val, t.ex. att söka hjälp eller att inte göra det.
Absolut men det kan vara nog så jävla tufft det med och en process i sig. Hade någon sagt till mig när jag mådde som sämst att "det bara är att göra det" hade jag tyckt att de talade grekiska med mig. (och jag har inte ens lidit av grav social fobi, bara rätt tuffa ångestproblem som verkade väldigt förlamande på mig)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Varför sover jag så mycket?

Och de proffsiga är de som håller med?
Som sagt, så behöver det ju inte alltid vara.

För att du fläker ut hela ditt liv, skyller ifrån dig och vänder taggarna utåt närhelst du får mothugg.
Enda anledningen till att jag skriver så pass öppet om mitt liv är för att jag får såååå många positiva kommentarer från yngre tjejer som är i samma sits och som blir peppade. Folk som går till mothugg bryr jag mig inte om, så länge det inte är något vettigt dom säger.

Vill minnas att jag skrivit något om signaler tidigare. Att du inte är medveten (?) om vad du förmedlar.

Ja det är möjligt.

Jag läser ju bara vad du skriver.
Precis, och tolkar därefter.

Fortfarande ett val man gör. Man skaffar sig autopilot. Tror du jag skuttar ur sängen med ett leende klockan fyra på morgonen? Eller ens klockan tio på förmiddagen?

Det är ju just den där jäkla autopiloten jag är på väg att skaffa mig :)
Som sagt. Sömnmedicinen är tagen sen mer än en timme sen. Oj vad klockan blev mycket. Det måste vara för två timmar sen. Tog den vid 20 tiden. Börjar redan bli trött. Ska lägga mig om inte allt för länge och varva ner + kolla serie. Imorgon ska jag och pojkvännen gå upp kl 08 + ta en långpromenad med hunden.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jag håller med dig. Men "ååh min favoritrestaurang" eller "idag köpte jag en snygg klänning" är näppeligen ansträngande.

Haha nejnej det är inte ansträngande att skriva såna inlägg. Men dom inläggen skriver jag mest för att det är kul att kolla tillbaka i arkivet och se vad jag har gjort liksom. Det är mer dom längre och djupare inlägget som är lite mer krävande, och det var dom jag syftade på.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men när folk blir irriterade på att jag får en massa saker (som min kamera som det vart ett jävla liv om) som dom inte ens har med att göra - då luktar det avundsjuka. Jag syftar alltså på materiella saker nu.

Du tror inte att det hade något att göra med tråden du la ut samma vecka som hette; "hur får man trettio kronor att räcka till mat i en månad", där du bad om olika sätt att få knäckebröd att räcka längre, för att du inte hade några pengar?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Du tror inte att det hade något att göra med tråden du la ut samma vecka som hette; "hur får man trettio kronor att räcka till mat i en månad", där du bad om olika sätt att få knäckebröd att räcka längre, för att du inte hade några pengar?

Haha jo :) men det var ju bara då jag undrade det. Saker och ting förändras och det gjorde även det.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jo, men vad jag menar är att det inte var det faktum att du fick en kamera per se som störde folk, utan att du fick en dyr kamera trots att du uppenbarligen var i skriande behov av mat (enligt dig själv), så till den milda grad att du bad om hjälp på buke. När någon som läst kameratråden föreslog att du skulle sälja kameran för att köpa mat så skrev du att det fanns olika pengar och att de skulle gå till olika saker. Efter det så tyckte folk i allmänhet mindre synd om dig och ville inte längre ge recept på utspädd havregrynsgröt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 962
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 161
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 602
Senast: Hazel
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp