Varför sover jag så mycket?

Sv: Varför sover jag så mycket?

Ändå finns här X antal personer som konstaterar att det är just det du gör. Det finns svart på vitt i den här tråden och i andra trådar att det är just det du gör. Du går till försvar, du bortförklarar, du skyller på andra och när allt annat fallerar tycker du att folk är "oschyssta".

Ja, och det jag inte tycker är snällt är när folk inte ser att jag är nöjd och tackar för alla tips. Folk verkar liksom inte acceptera att jag kan säga tack. Och sen när jag säger det får jag höra att jag bortförklarar mig. Tänk själv hur jobbigt det är.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Ja, och det jag inte tycker är snällt är när folk inte ser att jag är nöjd och tackar för alla tips. Folk verkar liksom inte acceptera att jag kan säga tack. Och sen när jag säger det får jag höra att jag bortförklarar mig. Tänk själv hur jobbigt det är.
Nej.

Du säger: "Jag kan inte", "det går inte", "jag kommer inte iväg", "det är jobbigt" etc. etc. etc. Det är det som är bortförklaringar.

Och vissa råd tackar du för och några månader senare kommer en till tråd om samma sak = du har inte tagit till dig något alls av det du "tackade" för.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Vi är flera stycken som läser det du skriver. Uppenbarligen uppfattar vi saken helt annorlunda än dig. Har alla som läser fel, eller kan det vara så att du har fel?

Nej, det är väl individuellt. Ibland har jag fel (väldigt ofta) och ibland har andra fel. Och så är det ju överallt.

Ja, du tackar och tackar. Men jag tror inte att du tar till dig. Av det du skriver ser man ingenting av att du tar till dig. Tvärtom, det ser ut som att det bara rinner av dig.

Okej. Vad ska jag göra så att folk ska bli nöjda?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Äsch, jag skriver om vad jag vill. Dom som gillar det stannar, dom som inte gillar den går vidare, liksom.

Det var ju dock inte min poäng, poängen var att det var orimligt mycket tid framför dator och när man läser i din blogg blir det obegripligt vad du gör denna tid.

Du gör ju som du vill, men jag tror du måste omprioritera ganska rejält för att må bättre/komma framåt. Du skrev att bloggen är ditt intresse, ditt ljus. Det är väldigt få förunnat att kunna ägna sig åt sitt intresse åtta timmar om dagen. Jag har haft perioder i mitt liv när tiden till intressen varit obefintlig, en period gick jag i skolan 8:30-15 eller 16 och jobbade sedan 18-21. Det var inte kul, hästen fick jag åka till innan skolan. Jobba med hästen hanns inte med. Men det är så livet ser ut ibland.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Du är 23 år. Det är mycket fel med att en vuxen människa i den åldern blir försörjd av sina föräldrar.

Istället ser du mig hellre bo på gatan? Utan hem, utan rena kläder och utan mat?

Hade jag varit din morsa hade jag hellre rest och hittat på roliga grejer i stället för att vakta på och bränna alla mina pengar på en bortskämd, "vuxen" unge.

Mamma reser och gör massor med roliga saker, också! Jag är inte direkt ett hinder..

Det finns inget som helst avundsvärt i att vara 23 år och inte ens fixa basala grejer, bli försörjd av sina föräldrar o.s.v.

Det var inte riktigt det jag syftade på..

Eller tror du på fullaste allvar att det är vad alla vuxna människor vill - egentligen? Menar du på fullaste allvar att ditt liv är att betrakta som någon drömtillvaro? Är andras djur mindre bra och mindre fina än dina? Är prylar det enda som räknas?

All leva som mig vill väl ingen. Inte ens jag. Det är rätt logiskt. Vem vill det liksom? Finns det folk som VILL leva på andra? Finns det folk som VILL leva på bidrag osv? :crazy:

Vad menar du egentligen, för det finns inget som helst avundsvärt i att vara lat, bekväm, bortskämd, egocentrisk och utnyttja människor och pissa på dem.

Du kallar mig alltså allt detta? Det är så du ser mig? Tragiskt. Väldigt väldigt tragiskt.

För det är därför dina trådar ballar ur: För att du beter dig ganska otrevligt. Du startar tråd på tråd på tråd och får massor av råd som du aldrig tar eftersom du inte bryr dig egentligen.

Du har ju redan bestämt dig för att det är så, så då antar jag att det egentligen kvittar vad jag säger.

Där. Jag sade det. Du är lat. Det här är din typ 50:e tråd på Buke om i princip samma sak.

Jag har hört det. Och du är inte ett dugg vänlig som bestämmer vad jag är när du inte ens känner mig liksom.

I flera ÅR har människor försökt hjälpa dig - och du bara pissar på dem!

Det gör jag inte alls :mad:

Människor har gett dig massor, massor, massor av goda råd och delat med sig av sina egna erfarenheter och du är bara arg, grinig, otrevlig och skyller ifrån dig.

Och jag tackar så mycket jag kan och är jätte glad (!!!!) för att folk är vänliga och delar med sig av egna erfarenheter och det värmer att det finns folk som vill hjälpa andra. :)

Jag blir arg när jag inte får fram det jag vill och när folk inte vill ta till sig det JAG skriver. Jag blir också arg när folk påstår sig ha rätt gällande mig när dom inte ens känner mig eller egentligen vet vem jag är.

När du blir emotsagd åker offerkoftan på och alla är dumma i huvudet och avundsjuka. Det är alla andras fel att du inte klarar något, det är diagnosernas fel hit och dit - hört talas om att växa upp? Ta lite ansvar?

Offerkofta - sååååååå typiskt buke :rofl:

Men är det så, så är det. Det har du bestämt och jag kan tyvärr inte göra något åt det för vad jag än säger så är det en bortförklaring. Jag får helt enkelt inte ha rätt gällande mig själv. Det får ju verkligen mitt självförtroende att växa :grin: att inte ens få tro på sig själv.

Och det där med att växa upp och ta lite ansvar, ja herregud. Vad finns det att säga om det?

Och nej, ingen behöver "acceptera" något du säger. Jag tror det är ett av dina större problem: Alla i din omgivning bara accepterar allt du säger. Ingen protesterar, ingen ställer några krav, alla bara låter dig köra ditt race och diktera villkoren för dem. Medberoende kallas det för.

Blanda inte in min familj i det här för det har varken du eller någon annan med att göra!

Att ge upp något nytt efter (max!) en vecka är inte att försöka. Att ge upp efter en vecka är att vara lat och bekväm. Och kom inte dragandes med att "jag inte förstår" - för jag fattar betydligt mer än vad du har en aning om, vilket blev uppenbart i den senaste diskussionen vi hade.

Kan du inte komma med något nytt? Eller inte komma med något alls :laugh:

Ta det från någon som VET vad hon snackar om: Det enda som hjälper är att jobba med sig själv. Det kommer inte att landa några stekta sparvar i munnen på dig, en diagnos kommer inte per automatik att fixa något alls och man kommer aldrig någonsin någonstans om man är totalt ovillig att lyfta så mycket som ett finger.

JAG VET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

För du tycker inte att den är intressant. Och det förstår jag. Alla kan inte gilla den, du är väl en av dom då. Så är det ju och kommer väl alltid att vara. Men det bästa är att om inte du gillar min blogg så behöver du inte gå in på den! :)
Grejen är att det tar åtta timmar om dagen att producera den. Det är orimligt. Vad jag tycker om den är fullständigt irrelevant.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Istället ser du mig hellre bo på gatan? Utan hem, utan rena kläder och utan mat?
Nej. Jag ser hellre att du växer upp och tar lite ansvar.

Mamma reser och gör massor med roliga saker, också! Jag är inte direkt ett hinder..
Nej, för i din värld finns det ju inte några andra behov än dina. :)

Det var inte riktigt det jag syftade på..
Så vad är det då vi ska vara såååå avundsjuka på?

All leva som mig vill väl ingen. Inte ens jag.
Så. Gör. Något. Åt. Saken.

Finns det folk som VILL leva på bidrag osv? :crazy:
Ja, du. Du tyckte ju att få pengar från FK var en bra idé.

Du kallar mig alltså allt detta? Det är så du ser mig? Tragiskt. Väldigt väldigt tragiskt.
Ja, du är tragisk.

Du har ju redan bestämt dig för att det är så, så då antar jag att det egentligen kvittar vad jag säger.
Ja, jag har bestämt mig. Och flera andra också, som det verkar.

Jag har hört det. Och du är inte ett dugg vänlig som bestämmer vad jag är när du inte ens känner mig liksom.
Drar mig till minnes förra tråden. Jo, jag känner dig bättre än du tror, fast vad jag skrev i den har du säkert glömt bort. Nej, jag tänker inte dalta eller klappa medhårs.

Det gör jag inte alls :mad:
Jo.

Offerkofta - sååååååå typiskt buke :rofl:
Nja. Typiskt dig iaf.

Och det där med att växa upp och ta lite ansvar, ja herregud. Vad finns det att säga om det?
Att det är ett råd du borde ta.

Blanda inte in min familj i det här för det har varken du eller någon annan med att göra!
Men de är en stor del av problemet.

Kan du inte komma med något nytt? Eller inte komma med något alls :laugh:
"Håll med eller håll tyst". Mmm... Har kommit med massa nytt, men det är läggspel som gäller ser jag.

JAG VET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men du skiter i det för du pallar inte.
 
Senast ändrad:
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men vart är det för fel i att mamma, som är ekonomiskt oberoende, hjälper mig? Det är ju inte direkt som så att jag tigger pengar och sen går och shoppar en massa saker jag inte behöver. Jag säger alltid nej när mamma undrar om jag behöver pengar, om nu det är viktigt att veta...

Vi har liksom alltid haft det gott ställt. Jag skulle göra samma sak för mina barn. Liksom, man hjälper väl varandra? Det är så tråkigt att folk ska haka upp sig på försörjning hit och dit när det inte drabbar någon. Jag menar, vem lider gör att mamma betalar mitt busskort så att jag kan åka iväg? Skulle du/ni helt ärligt hellre se era barn leva på gatan än att få ekonomiskt stöd från er (om ni alltså är ekonomiskt oberoende eller iallafall har så ni klarar er)?

Sen vet jag inte vad ni menar med bortskämd. Att jag har det bra i familjen? Alltid haft fina djur? Fått en massa saker (som ni säkert anser onödiga)? Eller vad liksom? Är det det ni menar med att jag är bortskämd tycker jag att det mer låter som att ni är avundsjuka. Sen får man ju ha med i beräkningen att jag är ensambarn, mamma är ensambarn.
Det är väl en sak att om man är flera syskon osv.

Nej ärligt så förstår jag inte riktigt varför dessa samtal om min ekonomi ska dras upp. Det är både väldigt onödigt och tråkigt. Faktiskt.

Försök att tänka efter lite.....:cool:
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men varför söker du då akt.stöd? Bedrägeriförsök?? :confused:

Du skriver även att din mamma försörjer dig. Varför om du tjänar pengar?

Bedrägeriförsök, herregud vad tror du om folk? :rofl:

Nejnej, det var förr. Jag tjänar inte så mycket att jag kan LEVA på det, än. Mamma hjälper bara till med det jag inte har råd att själv betala.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jag kopierar in mitt blogginlägg, orkar inte skriva om allt.
Men här iallafall ser ni att jag och pojkvännen har planerat och ska göra mer än vårt bästa för att klara detta nu. Självklart ligger det på MIG och inte honom, men det blir nog lättare att båda två är med på det :)

Och åter igen, tack alla. :bow:

nusa_4fdcc65bddf2b326cb004e48.jpg
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men vart är det för fel i att mamma, som är ekonomiskt oberoende, hjälper mig? Det är ju inte direkt som så att jag tigger pengar och sen går och shoppar en massa saker jag inte behöver. Jag säger alltid nej när mamma undrar om jag behöver pengar, om nu det är viktigt att veta...

Egentligen är det ju skit samma så länge ingen annan påverkas av det, men DU verkar ju inte må bra av det i längden.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Egentligen är det ju skit samma så länge ingen annan påverkas av det, men DU verkar ju inte må bra av det i längden.

Aa, sant. Nej alltså såklart jag inte mår bra av det. Såklart jag vill kunna försörja mig själv, MEN, ingen påverkas och hon går inte miste om något hon vill göra. Alltså, jag vill ju inget hellre än att kunna få egna pengar, jag drömmer om det.

Så fort jag får en stadig inkomst ska jag även (som jag bestämt sen länge!) betala tillbaka till mamma. Såklart.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Varför svarar du inte på de frågor du får?

Hur kan det som Imztork (Förlåt om det är felstavat. Har lite tid då jag måste iväg och handla mat och städa) frågade? Hur kan det ta åtta timmar att driva din blogg då innehållet på bloggen inte är sådant som rimligtvis kan ta åtta timmar?

Din blogg och dina samarbeten bör ta max tre timmar per dagen om du tar mycket god tid på dig. Vad gör du de övriga fem timmarna?

Finns det inte under de fem timmarna tid till träning och andra vuxensysslor?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Då är det ju "bara" att ägna dagarna åt att söka jobb då :) Vilket kommer ge dig extremt mycket bättre rutiner också.

Det ÄR jobbigt med förändring. Det är lätt att skylla på andra. Till slut hamnar man i en sits där det är lättare att ge upp och fortsätta må dåligt än att kämpa. Man kan vara rädd för förändring, rädd för att börja må bättre.
Men det är så fruktansvärt mycket värt det när man väl börjar må bättre. Bli piggare, våga mer, ha mindre ångest.

Dels får man kämpa för att vända på dygnet. Dels leder mer aktivitet till trötthet i början (och på sikt till bättre ork). Och förändringar i allmänhet är jobbigt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 961
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 160
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 602
Senast: Hazel
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp