Varför sover jag så mycket?

Sv: Varför sover jag så mycket?

Då är det ju "bara" att ägna dagarna åt att söka jobb då :) Vilket kommer ge dig extremt mycket bättre rutiner också.

Det ÄR jobbigt med förändring. Det är lätt att skylla på andra. Till slut hamnar man i en sits där det är lättare att ge upp och fortsätta må dåligt än att kämpa. Man kan vara rädd för förändring, rädd för att börja må bättre.
Men det är så fruktansvärt mycket värt det när man väl börjar må bättre. Bli piggare, våga mer, ha mindre ångest.

Dels får man kämpa för att vända på dygnet. Dels leder mer aktivitet till trötthet i början (och på sikt till bättre ork). Och förändringar i allmänhet är jobbigt.

Innan jag söker jobb vill jag vara säker på att jag kan komma iväg. Men när jag är det ska jag inte tveka en sekund på att söka jobb. Fast, iofs, jag har redan jobb garanterat när jag fått min utbildning :) Så det löser sig så vilket är asbra.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

OM de nu är så typiskt buke.. Sluta skapa trådar här då? Hur svårt kan det va.
I varenda tråd gnäller du, i varenda tråd tackar du för tips.
Det går 1månad så har du en ny tråd med samma problem, ursäkter och offerkofftan på.
Skapa en tråd på flashback istället då o se om de funkar bättre.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Innan jag söker jobb vill jag vara säker på att jag kan komma iväg. Men när jag är det ska jag inte tveka en sekund på att söka jobb. Fast, iofs, jag har redan jobb garanterat när jag fått min utbildning :) Så det löser sig så vilket är asbra.

Det kan ju bli tvärtom. När du har ett jobb MÅSTE du komma iväg?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Det kan ju bli tvärtom. När du har ett jobb MÅSTE du komma iväg?

Jo men det är klart, och eftersom jag ej kan komma iväg nu så ska jag jobba på det. För jag har ju ingen utbildning, jag har inte gymnasiet. Utan det är det rätt omöjligt att få jobb och jag är inte just idag redo för det. Och ta inte det här som en bortförklaring, för det är det inte.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Fast det är det ju faktiskt. Mig har ingen någonsin frågat huruvida jag haft gymnasieutbildning när jag sökt jobb. Jag tror snarare att folk skulle ha sett förvånade ut om jag dragit upp att jag hade G i Historia A när jag sökte jobb i djuraffär eller på TV.
Det finns hur många jobb som helst som struntar i om du har gymnasial utbildning eller inte.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Fast det är det ju faktiskt. Mig har ingen någonsin frågat huruvida jag haft gymnasieutbildning när jag sökt jobb. Jag tror snarare att folk skulle ha sett förvånade ut om jag dragit upp att jag hade G i Historia A när jag sökte jobb i djuraffär eller på TV.
Det finns hur många jobb som helst som struntar i om du har gymnasial utbildning eller inte.

Okej, men det finns inga jobb som kan ha kvar en anställt som inte klarar av att komma vissa dagar. Och det är DET jag ska jobba på, så att jag så fort som möjligt kan jobba :)
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Okej, men det finns inga jobb som kan ha kvar en anställt som inte klarar av att komma vissa dagar. Och det är DET jag ska jobba på, så att jag så fort som möjligt kan jobba :)

DET håller jag däremot med om. Jag sparkar folk för mindre än så.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

DET håller jag däremot med om. Jag sparkar folk för mindre än så.

Jo men det är ju klart, det blir bara dyrt för den man jobbar hos att ha en anställd som aldrig kommer, liksom. Så den biten för mig är jätte viktig. Dels för att jag vill vara en så bra anställd som möjligt samtidigt som jag vill känna att jag klarar av det liksom.

Så först och främst ska jag övaövaöva på att klara av att ta mig iväg. Sen, när jag vet att jag klarar av det till 100% så ska jag ge mig fan på att få ett jobb :)
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Det stör egentligen inte mig om den processen skulle ta tio år, men jag kan förstå om det sticker i någons ögon när du säger så, eftersom det är en enorm lyx att kunna först öva på att gå upp på morgonen, för att sedan i en avlägsen framtid försöka söka ett jobb. De flesta har just inte så mycket val annat än att gå till jobbet för att kunna leva ett drägligt liv. Det som jag undrar över är om det är möjligt för dig att uppnå ett fullgott liv, innan du når detta stadie? Ett stadie där du går upp på morgonen, både för att du måste men också för att du vill. Du äter en nyttig frukost (ej söt yoghurt, crepes eller vitlöksbröd) som du har handlat tidigare så att den finns hemma. Du går till ett stimulerande jobb där du träffar kollegor som är trevliga. Ni äter lunch på en bestämd tid och när du har jobbat klart är du ledig och kan till fullo uppskatta hur skönt det är. I slutet av månaden får du din lön och kan då säga att du är självständig och att du kontrollerar ditt eget liv.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Det stör egentligen inte mig om den processen skulle ta tio år, men jag kan förstå om det sticker i någons ögon när du säger så, eftersom det är en enorm lyx att kunna först öva på att gå upp på morgonen, för att sedan i en avlägsen framtid försöka söka ett jobb. De flesta har just inte så mycket val annat än att gå till jobbet för att kunna leva ett drägligt liv. Det som jag undrar över är om det är möjligt för dig att uppnå ett fullgott liv, innan du når detta stadie? Ett stadie där du går upp på morgonen, både för att du måste men också för att du vill. Du äter en nyttig frukost (ej söt yoghurt, crepes eller vitlöksbröd) som du har handlat tidigare så att den finns hemma. Du går till ett stimulerande jobb där du träffar kollegor som är trevliga. Ni äter lunch på en bestämd tid och när du har jobbat klart är du ledig och kan till fullo uppskatta hur skönt det är. I slutet av månaden får du din lön och kan då säga att du är självständig och att du kontrollerar ditt eget liv.

Du anar inte hur sjukt mycket jag längtar efter det :love::love:
Jag vet att jag blir mer taggad och motiverad för varje dag som går, och jag VET att jag själv kommer nå mina mål inom en rimlig tid, och då kunna se tillbaka hur sjukt mycket jag har utvecklas. Det gäller bara att jag hittar mina rätta knappar (som jag fått bra tips om i tidigare inlägg/trådar) och genom att komma iväg helt kravlöst och träffa okända människor på Hikikomori är ett steg som jag vet att jag kommer klara av. Jag har även planer (mer än planer egentligen) på att plugga också så jag får min gymnasiekompetens :)
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jo men det är klart, och eftersom jag ej kan komma iväg nu så ska jag jobba på det. För jag har ju ingen utbildning, jag har inte gymnasiet. Utan det är det rätt omöjligt att få jobb och jag är inte just idag redo för det. Och ta inte det här som en bortförklaring, för det är det inte.


Om du inte har någon utbildning så kanske du kan plugga? Halvdistans eller i skolan. Då kan du söka CSN och blir under några år självförsörjande. Och det ville du väl bli? :)
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Det enkla svaret på frågan är att det är för att man blir körd både mentalt och fysiskt av att ha för mycket fritid. För mig räckte det med att vara sjukskriven 18 veckor efter något så simpelt som en knäoperation för att bli totalt oföretagsam.
Ex. Ett sjukymnastbesök kl.10 var rena pärsen att orka ta sig till.

Tack och lov gick det ganska fort att få in rutiner igen när man en gång haft dem, men jag tror nästan alla blir trötta, lata och oföretagsamma av att göra i princip ingenting.

Mig som är fullt fungerande med utbildning och jobb stämmer det på iaf. Jag kan lätt sova bort en hel vecka på semestern om jag inte har ngt planerat eftersom jag då varken sköter sömn, mat eller aktivitet.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Tycker vissa skall ta ett steg tillbaka. Ibland gör man bäst i att hålla tyst, om man själv skall framstå som något seriös. Jag blir väldigt lätt irriterad, men jag piper ut ur tråden lagom ...

tycker vissa läger en nivå, som gör att det hela blir (om möjligt) ännu löjligare. näe.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

det var *kl*

skall tillägga att jag inte läst massa andra trådar eller vet bakgrund.
men oavsett tycker jag ibland att man kan ta ett steg tillbaka - för att inte sjunka till samma nivå.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jag vill börja med att skriva att mitt inlägg är skrivet i en fullkomligt vänlig ton, det kan vara bra att poängtera.

Jag har läst en del trådar av dig och lite på din blogg, och jag har fått känslan av att du hamnat lite i en dålig cirkel, ett elakt ekorrhjul som är svårt att bryta sig ur. Jag är fullkomligt övertygad om att dina problem, ångest och fobier är helt riktiga och jättejobbiga, men jag tror också att man lätt kan livnära och underhålla sina problem och sin ångest själv, kanske omedvetet. Man stjälper sig själv mer än hjälper väldigt lätt, för att det är mer bekvämt och enkelt att fortsätta må dåligt och stanna kvar i sin trygga zon än att ta sig ur den. Man vet om att massor av arbete ligger framför en för att man ska kunna leva "som alla andra" och därför är det lättast att stanna kvar i det dåliga. Det utanför kanske känns läskigt och otryggt, och på något sätt kanske man skapar sig en identitet genom att man är annorlunda och inte mår bra. Jag kan säga att jag gjorde det iallafall, länge. Var jag sjuk så var jag iallafall något.


Jag vill bara berätta för dig att trots att du har lite problem och svårigheter i ditt liv så är du inte ett dugg mindre kompetent eller kapabel till att fixa ett vanligt liv än någon annan. Jag tror faktiskt inte det, du måste bara hitta ditt eget sätt att tackla livet på. Och att känna att du klarar av vardagliga grejer som "alla andra" (fast alla andra är inte så "normala" och problemfria som man kan tro, det flesta kämpar med sitt) kommer få dig att växa så otroligt som person och känna stolthet och få självförtroende. Att gå iväg till ett jobb/en skola och sköta sina uppgifter trots ångest man tror skulle kunna ta död på en gör att man känner sig ganska så cool och duktig efteråt. Man klarar så mycket mer än man kan och det är bra att tvinga sig till jobbiga saker ibland. Tro på dig själv och ge dig fan på att du visst kan! Du är inte sämre än någon annan!

/ En som mellan 16 och 21 års ålder varit sjukskriven till och från och "inte klarat någonting" pga psykisk ohälsa, och nu 23 år gammal har jobb sen ett år tillbaka (trodde aldrig jag skulle klara av uppgifterna och allt ansvar men det går hur bra som helst), utbildning på g(med toppbetyg änsålänge), världens bästa sambo(nästan det som förvånar mig mest, kunde aldrig tänka mig att jag skulle våga öppna upp mitt hjärta för någon), underbara vänner... Livet kan vända och det är så coolt när man inser att man KAN!
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Kl.

Att studera är nog aldrig bortkastad tid. Gymnasiekompetens behövs alltid! Jobb lr högre utb. då kan alltid börja med deltid och för din del har du diciplin så distans annars i klassrum. Du får även bidrag och kan även ta lån som senare när du har jobb betalas tillbax till liten ränta. Tror den är på 1,5 nu?

Börja m de ämnen du har lättast för. Roligast å du kommer igång.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 961
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 161
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 602
Senast: Hazel
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp