Varför sover jag så mycket?

Sv: Varför sover jag så mycket?

:bow::bow::bow:

Jag har också en blogg som jag tjänar lite pengar på. De är inte skattade och klara, det får jag lösa själv, och framför allt så är bloggen något som jag får ägna mig åt när andra, högre prioriterade saker, är avklarade. Det går alldeles utmärkt, trots att jag jobbar mer än 50 timmar i veckan och har både familj och djur. Det är för mig fullständigt otänkbart att inte vara självförsörjande.

Jaså, gäller det annonser då? Per klick och så? Eller typ videobloggar som man får några ören per visning? Det finns ju sånt också. Dock tar det ju typ evigheter innan man får ut något av det, men det är alltid något^^
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Då återstår fortfarande min fundering kring vart problemet ligger?

Du vet om varför dina rutiner är dåliga och hur du borde göra för att förbättra de, detta påverkar dessutom ditt fysiska och psykiska mående med en gång.

Du vill bli självförsörjande och du vet hur du behöver gå till väga för att bli det.

Du har ett mål med ditt intresse som borde vara sporre nog att sätta igång med ovanstående omedelbart.

Du har dessutom människor runt dig som bryr sig och stöttar.

Vad är det, mer än motivation, som hindrar dig från att ta itu med dina problem på egen hand? Varför vänta på att någon ska komma och rädda dig?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Då återstår fortfarande min fundering kring vart problemet ligger?

Det är så typiskt buke - "vad är problemet" :p det som är problem för andra kanske är världens enklaste grej för andra.

Du vet om varför dina rutiner är dåliga och hur du borde göra för att förbättra de, detta påverkar dessutom ditt fysiska och psykiska mående med en gång.

Yes :)

Du vill bli självförsörjande och du vet hur du behöver gå till väga för att bli det.

Ja!

Du har ett mål med ditt intresse som borde vara sporre nog att sätta igång med ovanstående omedelbart.

Och det gör jag också.

Du har dessutom människor runt dig som bryr sig och stöttar.
Vad har det med saken att göra?

Vad är det, mer än motivation, som hindrar dig från att ta itu med dina problem på egen hand? Varför vänta på att någon ska komma och rädda dig?

Äsch, jag har redan sagt det tusen gånger i tråden.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jo men precis, det måste jag ju göra. Jag förväntar mig inte att min familj ska försörja mig, aldrig. Jag vägrar låta folk betala för mig. Såklart.
Fast det gör du ju. Middagar ute ständigt och jämnt, iPhone, kläder ... Det vägrar du ju inte. Tvärtom.
 
Senast ändrad:
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jaså, gäller det annonser då? Per klick och så? Eller typ videobloggar som man får några ören per visning? Det finns ju sånt också. Dock tar det ju typ evigheter innan man får ut något av det, men det är alltid något^^
Nej, jag får betalt för saker jag skriver. Riktiga inlägg. Inga annonser. Inga dagens outfit eller dagens käk.
 
Senast ändrad:
Sv: Varför sover jag så mycket?

Fast det gör du ju. Middagar ute ständigt och jämnt, iPhone, kläder ...

Skadar det dig om jag blir bjuden på middagar ute? Dessutom var det ett år sen jag gick ofta på restaurang, vad nu det har med saken att göra :) I år har jag haft egna pengar så då har jag haft råd att köpa mina egna kläder. Annars fick jag senast när jag fyllde år. Varför är det så viktigt? Jag har betalt allt som är mitt för MINA pengar i år.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Fast det är nog inte enbart "typiskt buke". Det finns ingen som vill förminska dina problem, men inte heller finns det anledning att förstora de, och det du skriver uppfattar åtminstone jag som bortförklaringar på "jag orkar/vill inte". Du behöver inte posta trådar här gång på gång om du inte vill få det upprepat av många andra som också tolkar det du skriver på samma sätt.

Du är ju på det klara med vad som krävs för att du ska klara dig själv, men ändå så finns inte möjligheten att göra detta. Hur kommer det sig och hur förväntar du dig att de bekymren ska försvinna om inte du själv tar tag i de?

Om du bara hade ett uns aning om hur det är att utöver sina psykiska problem, inte ha stöttning hemifrån, så tror jag att du även förstått vikten av att ha just det stödet. Du har ju människor runt dig som vill att du ska må bättre, som dessutom hjälper dig ekonomiskt så att du ska kunna överleva! Hur kan det INTE ha med saken att göra? :crazy:

Jag förstår att du inte lyssnar på det som skrivs i tråden eftersom du anser att det är helt fel och ingen vet hur du har det eller hur du känner och jag hoppas bara att du vaknar upp en dag och förstår själv att ingen annan kan få ordning på ditt liv än du själv.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Om du bara hade ett uns aning om hur det är att utöver sina psykiska problem, inte ha stöttning hemifrån, så tror jag att du även förstått vikten av att ha just det stödet. Du har ju människor runt dig som vill att du ska må bättre, som dessutom hjälper dig ekonomiskt så att du ska kunna överleva! Hur kan det INTE ha med saken att göra? :crazy:

:bow: :bow:

Jag reagerade på det där men visste inte ens vad jag skulle svara. Kändes mest som ett hån. Som att det är precis lika lätt/svårt att kämpa med allt trots att man inte har något att ens kalla familj.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Fast det är nog inte enbart "typiskt buke". Det finns ingen som vill förminska dina problem, men inte heller finns det anledning att förstora de, och det du skriver uppfattar åtminstone jag som bortförklaringar på "jag orkar/vill inte". Du behöver inte posta trådar här gång på gång om du inte vill få det upprepat av många andra som också tolkar det du skriver på samma sätt.

Fast jag postade inte den här tråden för att den skulle urarta ;) Men nej, då behöver jag väl inte posta trådar här då.

Du är ju på det klara med vad som krävs för att du ska klara dig själv, men ändå så finns inte möjligheten att göra detta. Hur kommer det sig och hur förväntar du dig att de bekymren ska försvinna om inte du själv tar tag i de?

Men jag har ju sagt att jag håller på att fixa det? Läser du inte?

Om du bara hade ett uns aning om hur det är att utöver sina psykiska problem, inte ha stöttning hemifrån, så tror jag att du även förstått vikten av att ha just det stödet. Du har ju människor runt dig som vill att du ska må bättre, som dessutom hjälper dig ekonomiskt så att du ska kunna överleva! Hur kan det INTE ha med saken att göra? :crazy:

Ja men det var väl kanske inte riktigt så jag menade. Haha. Klart att det har med saken att göra. Jag menar bara att jag inte orkar dra in alla dom här. Och jag ÄR ju tacksam över den hjälp jag får, vart kan du läsa att jag INTE är det?

Jag förstår att du inte lyssnar på det som skrivs i tråden eftersom du anser att det är helt fel och ingen vet hur du har det eller hur du känner och jag hoppas bara att du vaknar upp en dag och förstår själv att ingen annan kan få ordning på ditt liv än du själv.

MEN jag VET ju det. Tror du/ni att jag är helt dum i huvudet eller?
Jag skriver ju det gång på gång - driver ni nu? :confused:
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men vad vill du höra? Att ja, du har en hjärntumör, det är därför din sömncykel är rubbad? Hela din vardag är ju bevis på varför du är så trött som du är och sover när du gör.
När du sedan förklarar varför du omöjligt kan ändra dina rutiner är det väl inte så konstigt om andra här på forumet hajar till?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men vad vill du höra? Att ja, du har en hjärntumör, det är därför din sömncykel är rubbad? Hela din vardag är ju bevis på varför du är så trött som du är och sover när du gör.
När du sedan förklarar varför du omöjligt kan ändra dina rutiner är det väl inte så konstigt om andra här på forumet hajar till?

Det kan väl inte jag bestämma heller. Jag ville väl bara ha svar, i guess?
Men eftersom jag fick bra svar och tackat för dom förstår jag inte varför folk fortsätter, som jag vore dum i huvudet eller något och inte förstår.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 961
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 160
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 602
Senast: Hazel
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 080
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föräldrar till barn som rider
  • Födda 2022
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp