Varför sover jag så mycket?

Sv: Varför sover jag så mycket?

Prova utnyttja det här istället? :) Så länge han ligger kvar- gå upp. Gör lite kaffe (eller te om han hellre dricker det) till honom och kanske baka scones eller något. Så kommer du både igång och gör något fint för din pojkvän som han kan vakna till. :) Det gör jag varje helg, även när jag vill sova ut. Han brukar oftast gå upp 10 min kille, så då försöker jag vara uppe senast 9.

Åh, vilken bra idé! Det ska jag prova imorgon. :)
Och ta sömnmedicin redan vid 9 tiden.

Och det här med att du är en nattmänniska. När hade du senast en dygnsrytm så att du gick upp vid 7? Hur kändes det då?
För jag kan ju säga utifrån mig själv att nu när jag läser distans så är jag uppe till sent (går och lägger mig 12-01 fastän jag inte är trött) och sover nästan halva dagen TROTS att jag egentligen är sådan som är morgonpigg och kvällstrött. Så det beror ju extremt mycket på rutiner, och dem är det "bara" att ställa om.

Ah jo, jag minns inte när sist det var så. När jag gick i skolan.. hm. Visst är det faktiskt riktigt skönt när man väl vaknat till liv och har hela dagen framför sig, det kan jag inte neka till.


När du är trött under dagen, vad gör du då? Du har inget intresse av att pyssla lite? Jag brukar t.ex. sticka eller nåt annat småpyssligt och skapande, och trots att jag nästan alltid brukar somna som av ett trollslag när jag sätter mig i soffan (:P) så kan jag utan problem hålla mig vaken när jag pysslar med det. Det är roligt, både för att jag skapar något och för att man får utlopp för lite kreativitet. Men bara göra nåt, där du får tänka lite och se att du kan göra nåt kanske vore bra? Det är ju en väldigt bra start om du inte orkar ta dig ut bland folk också, för att du får känna på att du skapar något men ändå hemma i tryggheten.


Jag gillar ju att sticka, typ rita och sånt pyssel som inte kräver så mycket. Kanske att jag ska ta tag i stickningen igen, det vore ju faktiskt riktigt kul.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Om stickning och så är av intresse så kanske ngn syjunta, cirkel, eller liknande. Vuxenskolan brukar ha ganska mkt sånt.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Nu har jag iallafall pratat med pojkvännen och vi ska tillsammans börja ordna upp med rutiner. Så det känns skönt. På måndag börjar vi och ska gå upp inte senare än 9. Men ställer klockan på 8. Han hjälper mig att gå upp och jag följer med ut på minst två långpromenader med hunden. Det låter väl som en vettig start?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Fast varför är det konstigt att vårdfolk uppmuntrar mig att göra det jag tycker är kul och är bra på? Det är ju mitt största intresse, varför ta ifrån mig det enda ljus jag har? (ja, jag har min familj men nu snackar jag sysselsättning). Vad är det för fel med att dom tycker att det är bra att jag har bloggen och att den växer? Alltså, jag förstår inte varför dom INTE skulle uppmuntra folk att fortsätta med sina intressen?

Så, om du t.ex var väldigt duktig inom musik, kunde spela många instrument och verkligen brann för det och ville satsa på det, ska då vårdfolket säga att det vore olämpligt? Det är liksom samma grej. Jag brinner för bloggen och oavsett om folk inte ser det som en "lämplig hobby" så vet jag inte vad jag ska svara, tyvärr. Jag ser inte fotboll som en hobby/ ett intresse. Men det är ju för att jag inte är intresserad. Så varför neka bloggen när man istället ska uppmuntra det man är bra på och göra något positivt av det?

Men ingen vill ta ifrån dig bloggen. Problemet är ju att den tar för mycket tid, och vården uppmuntrar knappast till att sitta åtta timmar framför en dator. Det är samma sak om du t.ex. hade suttit inne och spelat gitarr åtta timmar varje dag. Det hade inte heller uppmuntrats.

Nu har jag iallafall pratat med pojkvännen och vi ska tillsammans börja ordna upp med rutiner. Så det känns skönt. På måndag börjar vi och ska gå upp inte senare än 9. Men ställer klockan på 8. Han hjälper mig att gå upp och jag följer med ut på minst två långpromenader med hunden. Det låter väl som en vettig start?

Det låter bra.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men ingen vill ta ifrån dig bloggen. Problemet är ju att den tar för mycket tid, och vården uppmuntrar knappast till att sitta åtta timmar framför en dator. Det är samma sak om du t.ex. hade suttit inne och spelat gitarr åtta timmar varje dag. Det hade inte heller uppmuntrats.



Det låter bra.

Hm, okej. Då måste jag ha hört fel för det är iallafall vad dom har sagt iallafall. Att jag ska fortsätta med det jag brinner för. Och att driva min blogg på endast typ 2-3 timmar om dagen är lika med att lägga ner den :p

Jo!
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men eftersom du uppenbarligen inte tjänar några pengar på din blogg kan det inte vara försvarbart att lägga 8 timmar på den dagligen. Hade du försörjt dig själv och fortfarande haft den tiden till ditt bloggande så tvivlar jag på att någon här hade brytt sig om ifall du velat använda de timmarna till din blogg eller till tv-tittande, men eftersom det är en hobby kan den omöjligt komma före allt annat i ditt liv. Även om det får dig att må bra.
Jag tvivlar på att genomsnittshästägaren har tid till sin häst 8 timmar varje vardag, det innebär inte att de brinner mindre för sitt intresse än du för ditt.

Ser du inte att ditt tankesätt är lite skevt?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men eftersom du uppenbarligen inte tjänar några pengar på din blogg kan det inte vara försvarbart att lägga 8 timmar på den dagligen. Hade du försörjt dig själv och fortfarande haft den tiden till ditt bloggande så tvivlar jag på att någon här hade brytt sig om ifall du velat använda de timmarna till din blogg eller till tv-tittande, men eftersom det är en hobby kan den omöjligt komma före allt annat i ditt liv. Även om det får dig att må bra.
Jag tvivlar på att genomsnittshästägaren har tid till sin häst 8 timmar varje vardag, det innebär inte att de brinner mindre för sitt intresse än du för ditt.

Ser du inte att ditt tankesätt är lite skevt?

Jo, jag tjänar pengar på bloggen ;)
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Åh, vilken bra idé! Det ska jag prova imorgon. :)
Och ta sömnmedicin redan vid 9 tiden.

Jag tror niotiden är för sent om det gäller Lergigan. Som sagt, min läkare sa senast 19.

Ställ mobilen när du ska ta sömnis, så du inte glömmer och tiden rinner i väg.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men tydligen inte tillräckligt för att kunna försörja dig på den? För om du kan det förstår jag helt ärligt inte problemet. Handlar det om hundralappar varje månad kan du omöjligt tjäna pengar (i ordets rätta bemärkelse) i förhållande till hur mycket tid du lägger ner på din blogg.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jo, jag tjänar pengar på bloggen ;)
Du har tidigare sagt att det är så lite att du inte ens tänker skatta för dem, så det kan inte vara särskilt stora pengar. Bloggen borde rimligtvis prioriteras efter annat som är betydligt viktigare, t.ex. dyka upp på avtalade tider, delta i Hikikomori, skaffa sig fungerande rutiner o.s.v.
 
Senast ändrad:
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jag tror niotiden är för sent om det gäller Lergigan. Som sagt, min läkare sa senast 19.

Ställ mobilen när du ska ta sömnis, så du inte glömmer och tiden rinner i väg.

Okej jag ska ställa larm på mobilen nu på en gång :) så jag kommer ihåg det!
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men tydligen inte tillräckligt för att kunna försörja dig på den? För om du kan det förstår jag helt ärligt inte problemet. Handlar det om hundralappar varje månad kan du omöjligt tjäna pengar (i ordets rätta bemärkelse) i förhållande till hur mycket tid du lägger ner på din blogg.

Nej jag kan inte försörja mig på bloggen - än. Men det är ju mitt mål.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Det är jättebra att du har ett mål, men för att kunna nå det måste du överleva under tiden och att förvänta sig att förälder eller partner ska ta hand om det problemet är fruktansvärt omoget. Att jobba under tiden för att nå sitt slutmål får nog de flesta som inte är födda med silversked i munnen göra. Det är inget som bara händer.

Tar du bloggande på sådant allvar finns det ju mängder med kurser i skrivande, marknadsföring, småföretagande m.m. både på komvux, högskolan och massa andra ställen. Då har du helt plötsligt rätt till CSN och kan leva ditt eget liv, på egen hand. Men allting handlar om drivkraft.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Det är jättebra att du har ett mål, men för att kunna nå det måste du överleva under tiden och att förvänta sig att förälder eller partner ska ta hand om det problemet är fruktansvärt omoget. Att jobba under tiden för att nå sitt slutmål får nog de flesta som inte är födda med silversked i munnen göra. Det är inget som bara händer.
:bow::bow::bow:

Jag har också en blogg som jag tjänar lite pengar på. De är inte skattade och klara, det får jag lösa själv, och framför allt så är bloggen något som jag får ägna mig åt när andra, högre prioriterade saker, är avklarade. Det går alldeles utmärkt, trots att jag jobbar mer än 50 timmar i veckan och har både familj och djur. Det är för mig fullständigt otänkbart att inte vara självförsörjande.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Det är jättebra att du har ett mål, men för att kunna nå det måste du överleva under tiden och att förvänta sig att förälder eller partner ska ta hand om det problemet är fruktansvärt omoget. Att jobba under tiden för att nå sitt slutmål får nog de flesta som inte är födda med silversked i munnen göra. Det är inget som bara händer.

Jo men precis, det måste jag ju göra. Jag förväntar mig inte att min familj ska försörja mig, aldrig. Jag vägrar låta folk betala för mig. Såklart.

Tar du bloggande på sådant allvar finns det ju mängder med kurser i skrivande, marknadsföring, småföretagande m.m. både på komvux, högskolan och massa andra ställen. Då har du helt plötsligt rätt till CSN och kan leva ditt eget liv, på egen hand. Men allting handlar om drivkraft.

Yes, och det ska jag göra också! Det ena leder till det andra
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 961
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 160
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 602
Senast: Hazel
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 080
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föräldrar till barn som rider
  • Födda 2022
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp