Sv: Varför sånt tjat från hundrädda.
Barn?? barn får ju bete sig hursomhelst, är ju så man önskar hundarna såg ut som barn.
Herregud, vet inte hur många barn som kastat sig om halsen på mina hundar, en har kastat pinne i huvudet på min hund, en stog och drog i snoppen ovanför mitt huvud när jag solade, en annan har satt sig och kissat brevid min solhandduk osv
Barn får verkligen härja fritt, medans hundar är noll accepterade.
Jag är livrädd för ormar. Skulle någon kommer med en sån hade jag lätt fått panik.
Jag tycker du ska acceptera att andra tycker dina chihuahuor är läskiga. Vill någon gå förbi, koppla eller platsa hunden.
Min hund bryr sig inte ett skvatt om andra, men för andras skull så går jag en bra bit till sidan och platsar eller kopplar. Kan meddela att iprincip alla barnfamiljer, joggare och cyklister uppskattar det. Gör du detta, så kanske underlättar du personens fobi/rädsla.
Alla gillar inte hundar. Det är bara att acceptera. Vad hade din reaktion varit ifall en unge kom springande emot dig, skrek och klättra på ditt ben? Likadant ifall du är ute med dina hundar och någon annan lös hund kommer springande emot er. Hur kul är det? Jag hade iallafall inte uppskattat det.
Barn?? barn får ju bete sig hursomhelst, är ju så man önskar hundarna såg ut som barn.
Herregud, vet inte hur många barn som kastat sig om halsen på mina hundar, en har kastat pinne i huvudet på min hund, en stog och drog i snoppen ovanför mitt huvud när jag solade, en annan har satt sig och kissat brevid min solhandduk osv
Barn får verkligen härja fritt, medans hundar är noll accepterade.