R
Raderad medlem 94602
Sv: Varför sånt tjat från hundrädda.
Trodde vi hade släppt den diskussionen för ett antal inlägg sen.....
Trodde vi hade släppt den diskussionen för ett antal inlägg sen.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur nära är i närheten av? 10 meter 100 meter? 1 km?
Bara för att jag har skrivit att vi möter hundrädda varje dag och att min hund nästan alltid är lös så betyder de ju inte att han är lös när vi möter de som är hundrädda. Där vi möter flest folk inklusive de som är hundrädda är han kopplad men det är ju bara en liten bit av de kilometervis med promenadsträckor vi har här.
Självklart syftade jag tillbaka till det du svarat mig tidigare i tråden.
fast jag tycker personligen inte det var en rimlig jämförelse. Jag förstår vad du menar med det. Men hunden är vardag för alla, du kommer aldrig kunna vara någonstans i Sverige utan att möta en hund, och jag som hundägare ska se till att det inte händer något och visa respekt, men det ska ej behöva gå till överdrift. Sen är det två olika djur som funkar helt olika, finns en anledning till att tigern inte är ett vanligt sällskapsdjur. Har men en oberäknelig hund, jag då ser man till att koppla den. Men har man en hund som sitter lugnt vid din sida och du kliver åt sidan lägger ned en hand eller säger att det är okej, jag då tycker jag hemskt nog att mötande får torka sig i pannan och passera. Tyvärr är det de som inte har koll och ändå släpper sina hundar som skapar dessa osäkerheter..
Jag förstår faktiskt inte heller vart folk hittar alla dessa gnällmänniskor, lyckas inte heller träffa på dom. Då har jag ändå just nu en unghund som inte är ett dugg trevlig mot okända, då hon har dålig tillgänglighet även om det sakta blir bättre.Va tråkigt att du måste ha så många som gnäller runt dig på just hundar.
Här är alla trevliga. De tycker min lånehund är väldigt söt när vi tränar på att sitta fint på torget utanför konsum. Att hon är lydig (allt är relativt ) och väldigt snäll.
Den enda som är ordentligt hundrädd är en av mina grannar. Han har själv en liten hund så jag brukar vänta många meter från porten när han är på väg ut vare sig han har hund eller ej med sig. "Min" hund kan se lite arg ut när hon ser andra hundar så jag förstår honom.
Men var har haft sagt att jag inte lyssnar på den som är rädd och ber mig? jag har sagt ifrån när någon är orimlig eller otrevlig ja. Men om någon ber mig i vanlig ton koppla hunden för att den är rädd ja givetvis lyssnar jag då.
Spelar du trög för att fortsätta en evighetsdisskussion nu
Klart hunden rör på sig mycket mer när den går okopplad, säkert dubbelt så mycket som i koppel.
Ja nu kommeR nog ditt svar i stil med" då får man som hundägare ta sitt anSVARratt gå så långt hunden behöver, I KOPPEL!! "