Varför nafsar hon?

kisse

Trådstartare
Har en fantastisk tjej på 7 månader. Ofta när hon ligger i famnen så slickar och nafsar hon på oss. Hade en hankatt för många år sedan med samma beteende, men ingen av katterna däremellan har gjort så.

Eftersom hon samtidigt spinner förstår jag ju att hon inte är elak, men barnen tycker inte att det är speciellt roligt, för att inte tala om maken... Han blir rädd när han inte är beredd. Nyss skrämde hon faktiskt mig också :eek:...

Sv: Varför nafsar hon?

Det är förmodligen bara hennes sätt att betyga er sin kärlek.
Mina gör så oxå och jag försöker stå ut om det inte gör allt för ont.

Ja, hon är ju ingen elak katt såklart... Världens goaste faktiskt;)!

Några bra tips på hur man KANSKE skulle kunna få henne att sluta? Jag gillar det inte alls, men det kanske bara är att stå ut eller?

Hon spinner och spinner och NAFSAR:(. Oftast är jag ju beredd, men jag erkänner att jag knuffat iväg henne rätt bryskt när jag blivit överraskad (och därmed skrämd). Hon är ju min sessa, och jag vill ju att hon ska känna sig som det också, men man får inte göra hur som helst med sin människa, eller?

Det är kärleksbett. Katten kan bli "övertänd" av kelandet och vill bita, den menar inget illa med det.

Min ena katt biter, jag knuffar inte bort honom eftersom han inte skulle förstå, han menar ju inget illa. I stället parerar jag så att han inte kommer åt att bita.

Jag kan inte med att knuffa bort dem när de kärleksnafsar mig i näsan utan jag försöker försiktigt bända upp käkarna på dem så de släpper taget. De har faktiskt lärt sig att bita försiktigare :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
82 723
Senast: Mineur
·
Katthälsa Anonymt nick, detta är otroligt jobbigt 😩 Bakgrund En ytlig bekant till mig spontanköpte en kattunge på Blocket (jag har talat om för...
Svar
7
· Visningar
1 430
Senast: Hoarfrost
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 229
Senast: Emtherlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar