Silverkedjan
Trådstartare
Sv: ny namntråd!
Visst är det konstigt att man inte bryr sig mer när man ska ge sina BARN namn ? Är det inte självklart att man tar redan på så mkt som möjligt ? Folk lägger ner mer research på att döpa sina föl
Ja David har sjunkit men var ett trendnamn på topp 25-listan när han fick det.
Men varför kollar man inte sånt innan ? Vill man inte göra ett MEDVETET val ? Annars kan man ju "råka" välja ett namn som hälften av ungarna i kvarteret heter och det kanske inte riktigt var meningen.
Ja, inte att de är döpta efter en BMW i alla fall. Man brukar döpa fordon (tex båtar) efter människor, men åt andra hållet ger det absolut signaler att man sätter bilen före barnet.
Hon hade lika gärna kunnat hata sitt andranamn också, eller hur ? Det hade inte varit ett dugg svårare att göra det jag gjorde, lägga till det jag ville ha istället. Däremot fick jag inte TA BORT de gamla.
Jag har inte lusläst namntopplistorna när jag valde namnen, inte heller har jag rådfrågat efter namn på buken (som ju du visst gjorde ) utan jag har helt enkelt valt namn JAG tycker är fina.
Visst är det konstigt att man inte bryr sig mer när man ska ge sina BARN namn ? Är det inte självklart att man tar redan på så mkt som möjligt ? Folk lägger ner mer research på att döpa sina föl
Inget av dem är några trendnamn även om du kanske tycker det.
(Ellen ligger på 24 plats och David på 37 såg jag...).
Ja David har sjunkit men var ett trendnamn på topp 25-listan när han fick det.
Men varför kollar man inte sånt innan ? Vill man inte göra ett MEDVETET val ? Annars kan man ju "råka" välja ett namn som hälften av ungarna i kvarteret heter och det kanske inte riktigt var meningen.
Sedan vill jag gärna veta vilka "signaler" det är du pratar om? Vilka signaler vill du själv ge dina barn?
Ja, inte att de är döpta efter en BMW i alla fall. Man brukar döpa fordon (tex båtar) efter människor, men åt andra hållet ger det absolut signaler att man sätter bilen före barnet.
Sedan kan jag tala om att jag hade en kompis i skolan som hette Astrid, på 80-talet var det i princip ingen som gav det namnet till sitt barn så hon var i klar minoritet med det namnet. Hon HATADE sitt namn och ville sjunka genom jorden varje gång en lärare ropade på henne osv. Hon bytte sedan (som 18-åring) till sitt andranamn som var Christina. Hon var iaf mkt glad åt att hon hade möjligheten att byta till sitt andranamn. Hade hon inte haft ett andranamn så hade det ju givetvis blivit svårare.....
Hon hade lika gärna kunnat hata sitt andranamn också, eller hur ? Det hade inte varit ett dugg svårare att göra det jag gjorde, lägga till det jag ville ha istället. Däremot fick jag inte TA BORT de gamla.