Ibland tror jag småhundsägare lyfter upp på ren rutin.
När jag bodde i Stockholm för hundra år sen så mötte jag under flera mån en pompom där den manliga ägaren alltid lyfte upp henne,jag kom med 4 lösa dobbar o 1 pinnetik av mindre modell.
Mina hundar har aldrig tagit kontakt eller visat agg för dom,jag tänkte länge att han kommer väl släppa ner pompom en dag,men så skedde inte,så jag fråga dom andra hundägarna i området om han gjorde så för dom också (började känna mig lite mobbad)
Det visade sig att han alltid lyfte upp hunden vid möte med andra hundar.
Så jag bestämde mig för att skoja lite med honom en dag då jag hade en dobbis tik som var tränad till att göra en scooby doo.
Så nästa gång jag mötte honom platsade jag alla hundar utom tiken innan han hann lyfta sin tik och fick upp min tik i famnen ,han blev så snopen att han glömde lyfta upp sin lilla så då gick vi framåt,jag med tiken i famnen o dom andra 4 vid sidan,resultatet blev att den lilla pompomen kom fram till oss och blev omringade av hundar medans husse ff såg ut som en fågelholk.
Så vi pratade o jag frågade varför han alltid lyfte upp henne,hon var ju uppenbarligen inte otrevlig och inte rädd.
Svaret på varför han lyfte upp henne blev :jag vet inte.
Slutet på historien blev att hon efter det gick på egna ben efter det mötet och flera av mina hundbekanta i området sa att har du sett att han med pomen inte lyfter upp henne längre.
Jag hade ärligt betalat för att se det