Sv: Varför Lindor???
Men veckar dom inte sig då? Annars är de ju billiga o tunna
Men veckar dom inte sig då? Annars är de ju billiga o tunna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker att du ritade en riktigt bra bild!
Jag vet inte hur riktigt det här är, men min vän som alltid red med lindor fick rådet att sluta av sin veterinär då hästen drabbades av en senskada. Veterinären påstod att det kunde ha och göra med att de lindade, hon menade att även om du inte lindar hårt stramar den över senorna.
Det har jag också fått höra och lära mig. Däför så lindar jag alltid vid något "tyngre" arbete, just för stödet(vill man bara att det ska skydda kan man ju ha benskydd som sagt).Kan mycket väl vara så, men jag har alltid lärt mig att det ger mer stöd åt senorna. Fungerar iaf mycket bättre än skydd på min känsliga häst
Vi med, de ville att han skulle vara lindan både under tiden han var skadad och senare när han skulle ut i hagen och senan börjat läka ihop. Tyvärr kom vi aldrig så långt som till ridningen, men jag är säker att vi hade blivit rekommenderad att ha lindor då också.Och jag fick tvärtemot rådet ATT BÖRJA använda lindor vid ridning och hoppning efter att min ponny haft senskada. Men det var iofs många år sen, kanske har de ändrat åsikt - veterinärerna.
Ja man känner ju sin häst bäst, och vet "vad" den vill. Tror knappast det skulle skada dina hästar precis som du säger, då väldigt många hoppar med bara skydd ju!Det är så svårt att veta vad som är rätt när alla tyckerolika, min två tränare har helt olika åsikter om att hoppa med lindor, så att fråga dem lönar sej inte då jag litar på båda.
Jaja, jag fortsätter nog att hoppa med vanliga skydd, det lär ju knappast skada mina hästar