Jag åker en hel del på marknader, står alltså och säljer själv..
Ibland står jag bara och gapar för att folk är sånna idioter, flera marknader jag åker på är mångder med folk på, oftast uppåt 20000 st och ganska trånga gångar, folk ser inte hundarna och trampar på dem, väldigt orättvist mot hunden, det är inte miljöträning utan snarare att förstöra hunden.
Sen folk som stannar mitt i en gång och pratar med någon och sen svich så gör hunden ett utfall mot en annan hund eller ett barn och så har idioterna ett flexikoppel de inte har spärrat!!
För någon månad sen var den en kvinna som gjorde så, hennes hund for runt och snodde in en gammal dam som givetvis stöp i backen och skadade armen.
Folk har ingen koll på sina hundar, tyvärr har 8/10 ingen koll på sina hundar men ska ändå släpa ut dem bland folk.
Jag har själv min hund bakom disken på alla marknader, nu bryr han sig inte längre men i början så gick jag alltid med honom på marknaden på morgonen eller när den slutade då det är väldigt lite folk, det var väldigt smidig miljöträning, var det för mycket folk skippade jag hellre att gå. Nu är han stabil och bryr sig inte om stimmande barn och folkmassor, han ligger och sover bakom min disk hela dagarna.
Jag har inte förstå hur man tar med sig en valp på en evenemang med mycket folk. Det gäller ju att välja rätt tillfälle