Varför dessa sparsamma annonser?

Rie

Trådstartare
Har man för avsikt att prata omkull den som ringer? Älskar man att prata med folk som efter en fråga inser att utannonserad hund inte är det man söker?

Vad sägs?
Möjligen att hunden är mkt välkänd i jaktkretsar men i så fall behöver man väl inte annonsera på Blocket?
Jämthundstik xxxxxxxxx(namn) säljes.
Ring för ytterligare information.

Sv: Varför dessa sparsamma annonser?

Det står ju i alla fall vad det är för ras.:D

Ska man hetsa upp sig över alla felstavade och icke-informerande annonser på Blocket skulle man nog bli gårhårig.
Fast jag håller med dig, varför finns det inte ett formulär där man fyller i vad folk vill veta helt enkelt.

Uppgift om rasen finns i alla fall med, det är ju positivt. Vet inte hur många annonser jag retar upp mig på där det enbart står att det säljs blandrasvalpar. Punkt liksom.

Brukar folk som köper blandraser inte vara så nogräknade så att ytterligare information inte behövs eller vadå?

För min del är ju det det absolut viktigaste av allt!

Nåja, konstigt folk finns det överallt och dessutom är det tämligen gott om de också.

Jag tror nästan att det beror på okunnighet. Folk har väl helt enkelt inte insett hur mycket hundar som säljs, inte tänkt på vad en eventuell köpare vill veta osv. Säljer man en soffa tex kan man ju få den såld genom att skriva "Tvåsitssoffa säljes för x antal kronor" och bifoga en bild. Vissa tror väl att det gäller även hundar.

Jag tänkte närmast på för säljarens egen del. Hur kul *not* ska det vara att få höra i samtal efter samtal att det inte var vad den som ringer hade tänkt sig.
Borde vara väldigt deprimerade att ens jycke inte duger....
Har man satt in en någorlunda upplysande annons så har ju en stor del av de som skulle tacka för sig ju aldrig ringt....

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 135
Senast: valpköpare
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 765
Senast: Johanna1988
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 635
Senast: _Taggis_
·
Samhälle Jag har fått ett problem. Eller fått och fått... Har haft detta problem tidigare! Sommaren 2009 köpte jag och dåvarande pojkvän hus i...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 487

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka