Lillypilly
Trådstartare
Sv: Varför denna besatthet av pengar?
kl
Tack igen för era synpunkter.
Lite mer bakgrundsfakta om min kära väninna är att
* fast jobb
*Tjänar bra
* Inga lån
* Sambo med en som tjänar bra
* Hennes föräldrar betalar stallhyran för de tyckte det blev så stor höjning när hon bytte stall ( från 1900kr till 2500kr ,hon har en häst)
* Hon är 32år gammal.
Hon är väldigt noga med att tala om för mig att hennes föräldrar betalar för det och det osv, medan jag säger till henne att jag började betala för mig själv så fort jag drog hemifrån och fick fast jobb.
Jag ser inga som helst problem i hennes liv med pengar eftersom hon uppenbarligen får rätt mkt av sina föräldrar. Jag kan då ändå inte förstå VARFÖR hon vill att jag detaljerat ska berätta vad mina saker kostar. Vi träffade på varandra igår och lite av samtalet löd
hon-) Vill du med till h**ks och handla såg de hade rea nu
jag)- Nej jag hoppar det, ska spara nu så jag kan handla lite när sambon och jag far på semester
hon- Var hästen så dyr?
jag)- Nej, beror väl på vad man tycker är dyrt
hon- Vad kosta han då? Fick du betala närmre 70.000kr för den
jag)- Varför är du så intresserad av priset?
hon)- Nej det är jag inte, är bara glad att du hittat en häst.
jag)- ja det känns kanon
hon)- Men din sambo vet väl vad den kosta?
jag)- Ja det vet han, eftersom han är min sambo så vet han ju det mesta som händer i mitt liv inklusive min ekonomi och hästarna
hon)- Vet din chef vad hästen kosta?
jag)- Eh va? Varför skulle han bry sig om de?
hon)- Jag undra bara.
Alltså är detta normalt? Det känns jävligt jobbigt att var gång man ses så ska hon ha reda på vad min häst kosta. Jag tycker nästan det är ett sjukligt beteende.
Stod förresten igår bakom en herre på ica som diskuterade med en annan man och blev så full i skratt när jag hör den ena utbrista
- Oj vad kostade den skjortan då?
- skit du i de
Hahaha det gjorde min dag!
Jag kanske ska tala om för väninnan vad hästen kosta och se om hon blir tyst. Faktum är att hon har tjatat på mig om hästen i tre veckor snart.
kl
Tack igen för era synpunkter.
Lite mer bakgrundsfakta om min kära väninna är att
* fast jobb
*Tjänar bra
* Inga lån
* Sambo med en som tjänar bra
* Hennes föräldrar betalar stallhyran för de tyckte det blev så stor höjning när hon bytte stall ( från 1900kr till 2500kr ,hon har en häst)
* Hon är 32år gammal.
Hon är väldigt noga med att tala om för mig att hennes föräldrar betalar för det och det osv, medan jag säger till henne att jag började betala för mig själv så fort jag drog hemifrån och fick fast jobb.
Jag ser inga som helst problem i hennes liv med pengar eftersom hon uppenbarligen får rätt mkt av sina föräldrar. Jag kan då ändå inte förstå VARFÖR hon vill att jag detaljerat ska berätta vad mina saker kostar. Vi träffade på varandra igår och lite av samtalet löd
hon-) Vill du med till h**ks och handla såg de hade rea nu
jag)- Nej jag hoppar det, ska spara nu så jag kan handla lite när sambon och jag far på semester
hon- Var hästen så dyr?
jag)- Nej, beror väl på vad man tycker är dyrt
hon- Vad kosta han då? Fick du betala närmre 70.000kr för den
jag)- Varför är du så intresserad av priset?
hon)- Nej det är jag inte, är bara glad att du hittat en häst.
jag)- ja det känns kanon
hon)- Men din sambo vet väl vad den kosta?
jag)- Ja det vet han, eftersom han är min sambo så vet han ju det mesta som händer i mitt liv inklusive min ekonomi och hästarna
hon)- Vet din chef vad hästen kosta?
jag)- Eh va? Varför skulle han bry sig om de?
hon)- Jag undra bara.
Alltså är detta normalt? Det känns jävligt jobbigt att var gång man ses så ska hon ha reda på vad min häst kosta. Jag tycker nästan det är ett sjukligt beteende.
Stod förresten igår bakom en herre på ica som diskuterade med en annan man och blev så full i skratt när jag hör den ena utbrista
- Oj vad kostade den skjortan då?
- skit du i de
Hahaha det gjorde min dag!
Jag kanske ska tala om för väninnan vad hästen kosta och se om hon blir tyst. Faktum är att hon har tjatat på mig om hästen i tre veckor snart.