Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha, jag undrar tvärtom varför det alltid ska vara så hemligt med vad saker/hästar kostar? Jag är dock inte direkt intresserad så jag brukar inte fråga
Haha, jag undrar tvärtom varför det alltid ska vara så hemligt med vad saker/hästar kostar? Jag är dock inte direkt intresserad så jag brukar inte fråga
Håller med du.
Varför är det så himla svårt att prata om pengar? Det känns så typiskt svenskt.
Jag har inga problem att berätta vad jag tjänar, vad vi betalade för vårt hus, vad hästen kostade mm. Varför skulle jag ha det?
Nä, tycker det är fånigt att vara så jäkla hemlig. Nu är inte jag den som frågar folk men jag har verkligen inga problem med att folk frågar mig.
Håller med du.
Jag har inga problem att berätta vad jag tjänar, vad vi betalade för vårt hus, vad hästen kostade mm. Varför skulle jag ha det?
Nä, tycker det är fånigt att vara så jäkla hemlig. Nu är inte jag den som frågar folk men jag har verkligen inga problem med att folk frågar mig.
Håller med du.
Jag kan faktiskt inte säga varför jag inte tycker om att berätta vad saker o ting kostar, jag känner mer att - Det har ju ingen med att göra.
Min erfarenhet är att de som har det knapert frågar. Om jag tycker den frågan är närgången har det hänt att jag svarat: Ja, nu har jag ju inte häst för att spara pengar.
Nej, det är snarare tvärtom! Jag reser en hel del i mitt arbete, och vart jag kommer är det ett stort samtalsämne att just svenskar alltid redogör i detalj för vad allting har kostat (och för hur det gick vid deras senaste toalettbesök).
Jag håller med. Jag fattar inte varför folk har så svårt för att prata om pengar? Jag har vissa i bekantskapskretsen som inte ens kan berätta för sina barn vad saker och ting kostar eller ens prata om pengar med följd att de inte hade en aning om pengars värde när de blev vuxna. De hade inte heller någon som helst förståelse för att inte alla kunde få allt de pekade på.
Vill någon veta vad jag har betalat så svarar jag. Frågar de hur jag har råd så svarar jag på det med. Kanske har jag något tips som gör att frågaren också kan få råd att uppfylla sina drömmar.