Varför är det 90 kr prisskillnad på Hippotrim?

diamonia

Trådstartare
Samma mängd, billigare vid ett senare utskrivningstillfälle.

Det skiljer ca 1 månad på tillfällena.

Olika Apotek, det dyrare längre ut på landet.

Olika vetrinärer, tar de procent på läkemedlet?

Sv: Varför är det 90 kr prisskillnad på Hippotrim?

Veterinärer har inte procent på läkemedel däremot kan de ta ut ett receptarvode men det framgår av kvittot.
PL

Hippotrim finns väl som 52 gram och 54 gram, kan det vara det som spökar?

Veterinärer har inte procent på läkemedel däremot kan de ta ut ett receptarvode men det framgår av kvittot.
PL

Vad innebär det egentligen? På det dyrare kvittot står det arvode på 100 kr. På det billigare inget alls.

Den dyrare varianten skrev en privat vetrinär ut på telefon utan att ha varit här, den biligare var distriktsvetrinären och hon var här och tog prover innan.

Det är ett arvode som veterinärer o läkare tar för att skriva ut recept.
För recept i samband med besök tar åtminsone inte vi ut något arvode.
PL

Humanläkemedel varierar väldigt i pris mellan apotek och från vecka till vecka ibland från en dag till en annan. Det systemet har inte nått djurläkemedlen än men i viss form kommer det dit också när ”piratkopiorna” tar sig in på marknaden. HH

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 374
Senast: Stergo
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 192
Senast: Oh_really
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 245
Senast: lizzie
·
Foder & Strö Ok, som läget är i vinter kommer jag inte kunna blötlägga lusernpellets på morgonen och sen bära ut till stallet när jag väl ska dit...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 408

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka