Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha! :D
Nu vidhåller jag iof att det inte syns jätte mycket på mig att jag är gravid (bild 1). Visst, magen är helt klart större än den var innan, men jag tycker bara inte jag ser lika vältränad ut som vanligt sas. Tjock ser jag ju inte ut.. men känner mig... eller.. tjock känner jag mig inte.. bara inte smal och vältränad :p

Dela gärna med dig av bilder, de vore kul! Fortsätter hålla alla tummar och tår för att det går bra för er med huset! :banana:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kl

Här är en till som vill vara med. Väntade och väntade på denna tråd när jag var nyplussad. Sedan när den dök upp började jag läsa och glömde sedan bort den :o .

Är i vecka 10 + 2 idag. Första barnet. Har gått igenom illamående (blev tvungen att stanna hemma en vecka). Tacka för postafen och sea-band. Även någon form av depression har passerat. Brösten har gjort rejält ont. Sov med sportbh ett tag för att det skulle göra mindre ont. Får också attacker av akut hunger och måste då äta något direkt för att kroppen inte ska tro att den svälter ihjäl. Rapar gör jag massa också :angel:

Men... Nu har allt nästan helt avtagit. Börjar naturligtvis då bli lite orolig om bebis fortfarande är kvar. Det är ju inte förrän efter vecka tolv det står att man ska börja känna sig bättre.

Varit på inskrivningssamtal i vecka 8. Blev lite besviken att de inte tog prover och sådant då. Det gör de inte förrän nästa gång v 12 . Ville ju veta om jag behövde äta järn och så ville jag få bekräftelse på att jag verkligen var gravid (är ju så svårt att tro på). Blev dock rekommenderad att äta järn ändå så det har jag gjort i en vecka nu. Kanske är därför jag känner mig bättre.

/ Solvind med gravidnojjor:grin:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Välkommen du också!

Apollo här kommer en bild precis innan sommaren. Efter två barn alltså.

IMG-20120601-WA0001-797846.jpg


Och här häromdagen, vecka femton alltså.

20120925_085503-700558.jpg
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

Vad kul det är att läsa om er alla! Längtar efter att det ska börja synas och kännas mer "på riktigt" även om det känns väldigt avlägset :)

Just nu är jag så otroligt trött och yr. Har mest legat hela helgen. Står jag upp mer än 5 minuter eller reser mig för snabbt så snurrar hela världen. Händer också när jag sitter att det börjar dåna i öronen och det svartnar för ögonen. Inte helt bra när jag måste jobba. Ska på inskrivningssamtal på fredag så får se vad de säger. Ingen här som har några tips?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

joo, det har jag.
Om du är så påverkad som du beskriver får man faktiskt stanna hemma från jobbet. Kroppen jobbar svinhårt i början och man kan må ruskigt dåligt.
Ta hand om dig!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Postafen kan säkert hjälpa dig. Det är en tablett mot åksjuka. Finns receptfritt på apoteket.

Vindvissla, shit va läcker du är! Vilken jävla tight kropp! :d Men ja, du har rätt, det syns faktikst att det händer något där inne :D

kl

jag har en lite fråga som jag tänkte fråga er som vart gravida tidigare.. jag känner mig lite löjlig eftersom jag egentligen inte tror så mycket på det själv.. meeen jag frågar ändå :p

För en vecka sen knappt (precis när jag gick in i v 17) så kände jag en litet punkttryck innifrån magen. Det kom väldigt plötsligt och kändes ung lika hårt om om man lätt snärtar fingret genom att hålla pekfingret mot tummen och sedan "särtar" loss det. Jag blev lite paff och la haden på magen där jag känt det och kände det då en gång till och då kände jag det även på handen.

Självklart började jag direkt spekulera om det kunde ha vart en (två) sparkar, men jag tror inte att det var det heller. Enligt UL i v 14 (tror ja de va) så hade jag moderkakan i framkant så jag har inte väntat mig känna några rörelser öht än. Dessutom var det ju inte alls något "fladder" som alla pratar om utan det var ju en "stöt".
Jag tror ju inte att det var en spark, men vad var det då? Det kom från "rätt" ställe men sedan dess har det vart helt stilla.

Gud jag känner mig sååå löjlig :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hade inte tänkt på att postafen kunde hjälpa, åt det ju när jag blev åksjuk men kopplade inte att det också kunde hjälpa mot yrsel ;) Ska absolut testa :) Tack för tipset!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vilk gulliga putmagar ni har! :bow:
Själv ser jag ut som att jag ska föda i morgon så ni får inte se några bilder, tycker det är lite pinsamt! ;)

Jag gick ned 45 kg (!!) innan jag blev iväg med dottern, gick upp 15 med henne sen sparade jag 5 kg, och gick upp 5 kg i somras när jag hade en kris, innan jag blev gravid... :grin:
Känner mig lite "hopplös" i frågan just nu. Jag behöver kosmetisk kirurgi för att se ut "som folk" när jag har min normalvikt (vilken jag inte nått ännu, jag har totalt haft 60 kg övervikt!!!!) - tänkte ta tag i det där när jag är klar med den här graviditeten ...

Men magen den putar. Tänk om det är två?! :o:o
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det var säkert bebisen som höll på med nåt skrömt! :bow: :love: Har du inte en massa "extrahull" på magen så var det säkert en liten spark du kände.

Coolt..
jag längtas tills man kan knuffa tillbaka ... och spela musik. När jag spelade ABBA för dottern så sparkade hon som en galning, när jag spelade annat så låg hon still. Hon har aldrig gillat ABBA sen heller.... ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Nej jag har inget direkt extrahull att tala om. Innan jag blev gravid så var jag tom rejält vältränad, men jag har lagt på mig endel nu är jag legat still i två månader och ätit hamburgare :angel: Totalt har jag väll bara gått upp drygt 4.5 kg, men jag har nog tappat en hel del muskler också.
Men det känns ädå otippat att det skulle vara en spark, de var ju så himla stark mot vad jag trodde att de första rörelserna skulle vara. Jag trodde mest att det skulle "kittla dödsskönt i kistan" :D

Haha, jag berättade för sambon att jag läst någostans att det är rätt vanligt att bebisen somnar i magen när man rör sig på dagen eftersom den vaggas till sömns av rörelserna, och att den ofta vaknar och för liv på nätterna. Jag berättade också min grymma plan om att terra livet ur ungen på dagarna, hålla den vaken, och låta den sova på nätterna är jag sover... Han tyckte jag var knäpp i huvudet, men vaddå, det kan väll inte vara fel att uppmutra ungen i rätt riktign till att få en halvvettig dygnsryttm :angel::D

Jag har funderat på om man ska köpa ett sådat där halvsband med bjällra, vad de nu heter.. men det käns lite... jag vet inte.. dessutom har jag också funderat på det där med musik, jag lyssar på musik flera timmar om dage, me alltid i hörlurar... ska man sätta jääätte stora hörlurar på magen då så bäbi också får höra? :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det där med hur mycket ljud bebis hör är jag lite orolig för. Mitt jobb har mycket hög ljudvolym. Fullt av skrikande smågrisar. Jag använder hörselskydd men tycker ändå det låter högt. Nu är väl det inte förrän senare i graviditeten bebis börjar höra ljud utifrån. Någon som vet när det är? Frågade barnmorskan om ljudnivån kunde påverka men det tyckte inte hon. Vill ju inte bebis ska tro att världen utanför är livsfarlig så som grisarna skriker. Kanske får bädda in magen i något ljudisolerande sedan :D

Ni som känner er bättre och piggare igen. i vilken vecka började det? Är fortfarande lite smått orolig att bebis inte är levande längre då jag är nästan helt som vanligt. Provade dock att äta en chokladbit och rejält illamående kom snabbt och höll i sig i en och en halv dag. Ogravid brukade jag äta en bit choklad varje dag (min stora svaghet). Men några veckor in i graviditeten har det inte gått alls utan att må illa. Väldigt tråkigt för det är så gott så gott:d
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Lägger till mig i listan. Har visserligen inte fått något förlossningsdatum (tror barnmorskan glömde det) så jag tar det som gravidappen säger tillsvidare

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
13:e Apollo 13, 1a barnet
15:e Kaktusblomma, 2a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet

April
1:a Klockmalva, 2a barnet!
6:e deathslyna, 1:a barnet
8:e misan, 2a barnet
24:e Solvind, 1a barnet
25:e nyistan, 1a barnet

Maj
6:e Majola, 2a barnet
9:e strepsils, 1a barnet
18:e panaccea
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

KL
Grattis och välkomna till alla nya i tråden.

Igår var vi så äntligen på RUL och det gick fint. Var en toppen BM (för visst är de BM de som gör UL, eller?) som verkligen tog sig tid att visa och förklarar vad det var hon tittade efter. Så vi fick se vår fina men högst osamarbetsvilliga böna. Bönan ville mest visa upp rumpa och rygg och höll händerna för ansiktet när hon skulle försöka få till en bild till oss. Fick behålla 4:e mars blev inte flyttade något alls. Nu känns det som om jag äntligen kan börja slappna av och njuta av att vi ska få en liten till. Så skönt!! :)

Däremot något som är mindre bra är att jag red igår och idag så gör mina fogar ont, ont, ont. Jag hoppas att det är en tillfällighet och att det kanske var den ganska intensiva skogsrundan som är problemet och inte ridningen i sig. Jag får helt enkelt ta det lite lugnare hädanefter. ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh vad roligt med UL! :banana:
Hoppas allt såg bra ut!
Nu är det bara drygt en vecka kvar för oss tills vi får se den lille igen! Spännande!


kl

Här känner jag fö att magen kommer explodera vilken sekund som helst. De där vältränade magmusklera jag nämnt tidigare börjar ge vika och är som helst kommer magen hänga som en sexig degbulle. Sambon tycker dock redan att bebismagen blivit större. Förut tyckte han bara att jag var löjlig är jag tyckte att den var enorm, men nu har jag väll blivit hemmablind istället och får istället höra att jag är knäpp som skyller på att det är e kakmage istället för en bäbismage :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Oho... var försiktig med fogarna.....
:o

usch jag är som den lilla (stora) fog-predikanten men mina besvär som började i v. 16 efter en timme lång tur på spark hade jag fortfarande ont av 1 år efter förlossningen ... sen blev jag liiiiite bättre och nu är jag gravid igen.

Men var riktigt, riktigt lyhörd. När jag äntligen träffade en sjukgymnast som kunde hjälpa mig fick jag lära mig att: När det gör ont, beror det på att bäckenet rört sig/blivit instabilt och allt sånt som gör att det gör ont, gör att det blir ännu mer foglossning och läkningen tar längre tid - efteråt.
Så var försiktig ...

Spännande med RUL, jag räknar ned, en månad kvar.. jag är jättenervös! :o
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag skyllde på kakmage tills... Ungefär nu. V. 14 och jag ser redan gravid ut! Något måste ju vara fel! :o magen är ju liksom hård fortfarande så kakmage känns fel att säga också. Ska se om jag får fram en bild sen men nu är jag väldigt nyfiken på om det är ett helt kompani med bebisar där i! Eller maskar kanske :o
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

blogger-image-1153357813.jpg


Se om det funkar som det ska. Jag brukar inte vara särskilt skicklig på bilduppladdning.

Jag kanske ska inleda någon form av gissa antalet-tävling? Jag menar, enligt beräkningarna ska jag vara i v. 14 men jag vet inte om jag tror på det. Nog för att jag äter en del men fettmängden på lår och bilringar har ju liksom minskat. Kan allt ha flyttat in under allt det hårda på magen...?

Och handen på hjärtat.. Jag känner mig tjock. Tur att "svär"föräldrarna snart ska få veta för det här går ju inte att hålla hemligt direkt...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

+ ds

Vad fina magar! Vad spännande!! :banana:
Min mage är säkert större än jag tror.. men jag tror ändå att den kommer explodera snart!

Har ett magproblem.. eller ett klädproblem till mage.. 1/12 ska vi gifta oss. Väldigt litet, bara vi två men jag ska ändå skaka fram en vettig klänning. Är inte helt på det klara om jag ska ha en vit klassisk bröllopsklänning eller om jag ska ha en "vanlig" klänning bara. Hur som helst så känns det svårt att köpa en klänning när jag inte har en aning om hur stor jag kommer vara om 2 månader. hmmm...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Fin mage! Ser definitivt ut som en bebismagen och ingen kakmage. Se det positivt, bebismagen försvinner lättare än kakmagen ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 132
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 754
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp