Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

deathslyna: Vad roligt att ha en kompis som är gravid samtidigt! Jag går och väntar på att få höra om min svägerska är på väg.. de har gjort IVF (visst heter det så?), annars känner jag mig rätt ensam om att vara gravid "den här gången" ;)

Kaktusblomma: jag har också fått frågan rakt ut, eller blivit "gratulerad", magen putar, men bara när jag står? :o Syns jättetydligt redan ...

anonymmm: jag kommer inte riktigt ihåg när jag berättade, det har kommit i lite vågor. Jo, min man råkade berätta för sin syster i v.8 tror jag, sen var vi tvugna att ta det med resten av släkten. ;) På jobbet har jag tagit det pö om pö vartefter det har behövts. När jag mått dåligt te.x och suttit i soffan och varit blek och dylikt. ;) känns inte som en så "stor" grej själva berättandet den här gången? Förra gången fick jag också berätta tidigt men det var för att jag mådde så tjyvtjockt dåligt. :o

Apollo13: jag gick och tänkte på att din BM ringt dig (öh, jag har ett liv? :angel: ) det jag kom på, var att högt blodtryck och huvudvärk kan hänga ihop eller nåt?

*KL* Jag mår så himla mycket bättre att igår började jag fundera på om jag verkligen är gravid på riktigt? :o :D min man höll på att skratta ihjäl sig åt mig. Kommer ihåg det från förra gången också, just den här perioden, innan magen är "på riktigt" och bebis börjar sparka.. Putar gör det ju nu men den är ju mjuk fortfarande.

Hoppas ni har en bra dag!
Igår kom min man hem efter tre dagar på resnde fot, jag har semester och han är föräldraledig så vi ska ha en familjedag. Fast just nu lyxar jag med egentid (om man nu har någon sån är man är gravid??) :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Joda, huvudvärk kan betyda högt blodtryck men jag var inne förut ic kollade det och det såg bra ut :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh, vad den här meningen gjorde mig glad: "Jag mår så himla mycket bättre att igår började jag fundera på om jag verkligen är gravid på riktigt?" Jag är alltså inte ensam om att känna så. :D
Känner mig som värsta freaket i mellanåt och tittar i spegeln på magen ungefär 50 gånger per dag (den lilla mage där är). Maken har tröttnat på att jag frågar varje dag om han tror att jag verkligen är gravid. Alla säger att magen är SÅÅÅ mycket större med andra barnet men jag kan inte minnas annat än att den kanske tom var större förra gången än vad den är nu vilket förstås gör mig fullständigt hysterisk. Visserligen har jag ju sett att där finns en krabat med ett pickande hjärta på ett UL i vecka 14 men ändå så vill inte min hjärna fatta att det verkligen är så. Känns som om de 10 dagarna det är kvar till RUL är eoner av tid.
Med allt det sagt så känns det betydligt bättre, humörets berg och dalbanor tyder definitivt på att jag är gravid :)

KL I övrigt mår jag fint förutom trötthet och fogarna som spökar mer och mer. Är glad att jag har ett jobb som just vid den här tiden på året innebär mycket arbete vid skrivbordet. Ut och klättra på byggarbetsplatser hade jag nog inte fixat just nu, eller rättare sagt det hade gått just då men sen hade jag inte kunnat gå dagen efter. Tröttheten fick sin förklaring i mitt dåliga blodvärde så jag hoppas att lite extra järn kommer få mig att piggna till.
Rider gör jag fortfarande. Har ingen egen häst längre men är medryttare på en 1-2g/v. En gammal tant så hon och jag kompletterar varandra bra. :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad skönt att du mår så bra! Önskar att jag kunde säga det samma.

Ni som har kommit lite längre än jag i graviditeten, när börjar man må bättre?

På mig syns det inte än och jag är ganska glad för det eftersom jag inte riktigt vant mig vid tanken än ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Knapplån

Jag är väl inte jättekänd här, men en och annan vet säkert vem jag egentligen är IRL, så jag kör under anonymt nick ett tag :angel:

Jag gravid, förmodligen i v 7 nu, 6+5 (BF 10 maj) om vi tror rätt, barnmorskan och jag ;) Men då jag i början av augusti fick en kur Provera för att komma tillrätta med massa mellanblödningar, som inte verkade bita, utan förmodligen blev jag gravid precis efter den där kuren (ska vara omöjligt...) så vet vi inte exakt. Och Provera är visst inte helt bra för foster, så jag ska göra ett UL i början av nästa vecka så vi vet exakt. Barnmorskan var dock inte särskilt orolig även om jag skulle blivit gravid innan, men vi får se.
Det här är efterlängtat så jag är tacksam varje dag som det inte hänt något som visar på något negativt :)
Mår ganska bra, men är helt utmattad. Lite svårt att äta på morgonen, men inte värre än så.
Önskar bara att tiden gick lite fortare...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad skönt att du mår så bra! Önskar att jag kunde säga det samma.

Ni som har kommit lite längre än jag i graviditeten, när börjar man må bättre?

På mig syns det inte än och jag är ganska glad för det eftersom jag inte riktigt vant mig vid tanken än ;)

Vid mitt första barn gick det över i V.14. Men det är ju självklart individuellt. En del är ju illamående till och från under hela tiden.

Är själv i V.14 nu och väntar tålmodigt på att sluta hulka så fort något sitter åt runt magen eller när jag byter blöja.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Tack!

Men åh, då håller jag truten tills vidare så får du säga till när du berättat för *** så jag vet att jag inte berövar dig från att berätta den fantastiska nyheten själv :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*KL*

:love:
Å sitter här i soffan och vilar fogarna och har inte en tanke på någon bebis och helt plötsligt så känner jag det där "grodsprattlet" i magen....! :love: :cry: Wow, så var det precis med dottern också, fast då var det i v.16 första gången. Enligt almanackan är det v.14 i morgon .. så det är väl "för tidigt" men jag är heeeelt säker. :love:

Har ni sån "graviditets-kalender" förresten?
Jag har flera stycken, och Maken har en helt annan än jag. Det är ganska kul, de har väldigt olika uppfattning om storlek på bebisen och vad den kan och hur den har utvecklats fast det är samma vecka...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag använder den där babycenter-appen om det var sån du menade. Enligt den ska bebisen vara ca 5.5 cm i sitthöjd nu, v. 12+0. Tycker att det är lite roligt att följa.

Kl
Nu har jag investerat i det (förmodligen) sista nödvändiga till hästarna så efter detta ska det sparas pengar i stället. Lila distansträns med tillhörande martingal inför tävlingen på lördag. Innan har jag ställt om och flyttat utrustning mellan hästarna vilket började bli drygt :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag använder babycenterappen och 1177s app, tycker det är lite kul och utan något sånt hade jag aldrig kommit ihåg hur långt gången jag är. Jag är rätt säker på att jag känt av mini två gånger, senast igår och jag är i v 16 nu.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har en engelsk app som jag gillar. Man får välja en och följa den helt enkelt, Tycker alltid de säger olika på olika sidor. Jag har precis gått in i v 15 och känner också av bebisen som lite fladder ibland.

Vi har fått ett bud på huset som vi har accepterat. Köparen väntat på definitivt svar från sin bank och det kommer ta mellan 10 och 30 dagar, känns som en evighet. Kommer bli så spännande att flytta! :bump:

Jag har redan problem med foglossningar. Har köpt ett sånt där bälte denna gången och tycker det hjälper ganska bra mot smärtan mitt fram i fittbenet. Knivarna bak i bäckenet gör det varken till eller från på....

Någon som ska på ultraljud snart? Jag väntar på kallelse från sjukhuset i närmsta stad, doktorn trodde jag skulle få komma inom en månad.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

8 november så det känns inte direkt som snart :p

Håller tummarna för att husförsäljningen går bra!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har fått tid 26 okt. Ska bli lite intressant att se hur långt det gått egentligen. Enligt BM går jag in i V.15 idag men jag kände sprattel för första gången för tre veckor sen. Jag kanske slipper gå kortare än beräknat. :banana:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vi ska på UL den 1/10. Bara en vecka kvar idag! Är mer än lovligt nervös redan. Men jag har känt lite fisksprattel nu i ett par veckor så jag hoppas verkligen att det är en levande bönan vi får se nästa måndag och inget annat.

Trist att bältet inte hjälpte. Jag har också galet ont i fogarna speciellt bak och funderade på att skaffa ett sådant. Får ringa och höra med BM vad hon har för tips.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Spannande med ul nasta vecka!

Apollo vad kul att du tankte borja med balsammetoden! Jag har kort i nastan tva ar och ar jattenojd. Anvander ett balsam fran halsokosten som heter Faith to Nature, innehaller inga skumma ingredienser.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh vad kul med UL om en vecka! Jag har inte det förän den 24/10, men tiden lär väl gå rätt fort fram till det också.

Imorgon ska jag ringa min BM och hoppas hon har tid för mig och mina sammandragningar. Vi får väl se.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Grattis till dig och alla andra som känt sprattel! Själv har jag inte känt det öht men tror att jag kommer få vänta ett bra tag eftersom det är första ongen och jag har även moderkakan i framkant. Men det gör inget. :)

UL ska jag på den 11/10 vilket nämar sig med stormsteg. Känns inte jätte hysteriskt eftersom vi sett ongen en gång redan.. men iof kanske det har mest med o göra att jag inte är särskillt hysterisk över graviditeten öht :p

Vet inte om ni kan se bilden, men här är den lille iaf ;) Jag har bestämt att jag inte kommer publicera bilder på bäbin på nätet, men denna visar ju ändå inte särskillt mycket så spillerill ;)
babi_503f2367e087c3615b000005.jpg


Fö så har jag sluppit huvudvärken i en vecka nu :bow: Iof har jag åkt på en förkylning istället men eftersom jag inte har någon feber så känns den betydligt mycket lätthanterlig än huvudvärken så jag är happy! :banana:

vindvissla: Ja, nu ska jag försöka med balsammetoden. Jag har haft samma shampo och balsam i nästan 15 år, haha. Just nu, efter första tvätten, är det ett enda burr. Försökte leta reda på stylingprodukter igår men fick inte tag på något på Åhlens som kändes riktigt rätt. Tror jag ska försöka hitta något på nätet, känns lite lättare kanske. Bara gå in i listan och sen googla produkten.
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja det tar lite tid innan man kommer till ratta med alla produkter. Jag ar lite sugen pa att prova linfrogele som gel, men har tidigare anvant ren aloe vera gel med gott resultat. For det mesta anvander jag bara balsam utblandat med vatten i en sprayflaska. Ica och Coop brukar ha massor att valja pa.

Skont att huvudvarken ar borta! Mitt illamaende ocksa nastan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 130
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 753
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp