Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Oj, har du en "sån" BM? En sån skulle inte jag stå ut med.. :-o
den förra var väldigt rejäl och den här känns också väldigt "saklig" och inte så "snuttig" av sig liksom ... passar mig bra.

Vi gick in i vecka 13 idag enligt kalendern. Fast det blir väl till att backa två veckor som vanligt vid RUL sen ... ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad skönt om huvudvärken börjar ge med sig! Jag har huvudvärk till och från men den är inte konstant denna gång iaf.

Hade en intensiv vecka med jobbet förra veckan, en sväng till Malmö och tre dagar i Amsterdam. Det var roligt men slitigt, jag orkar inte ens i närheten av vad jag gör som ogravid. Hann jag inte sova en stund innan middagen så fick jag kämpa för att inte somna under middagen. The partypingla har paus. Jag hade iaf tänkt hänga med ut och dansa lite, men det var bara att glömma. Och jag är så sliten fortfarande.

Jag är i v 15 nu och längtar lite tills det är dags för RUL, men det är om en dryg månad, så jag tror att jag är i v 20 då. Hur tänker ni andra, ska ni ta reda på könet? Vi är för nyfikna för att inte göra det, dessutom alldeles för veliga med namn och sånt att det känns nästan energibesparande att veta ;) dessutom tyckte vi förra gången att vi fick veta något om krabaten och det var mysigt :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vi kommer att ta reda på det av precis samma anledningar som ni. Jag som alltid velat ha en tjej vill "vänja" mig vid att det är en kille dessutom.. Iof fick jag för mig att det var en kille på ulet vi va på så set är redan på g.

Jag blir lite frustrerad över att inte orka och tycker mest att jag är mesig.. Men jag har ingen energi till att vara envis heller (så länge det inte är så att jag och sambon är oense om något hähähäh) så jag gör inte ens saker trotts att jag inte orkar.. Så brukar jag alltid fungera.. Tror typ halva mitt liv går på 7e andningen ;)

Men åh, nu har jag ingen bflista men då måste ju vi ligga nära varandra? Jag af RUL 11/10. Jag ska INTE bli framflyttad, jag vägrar! Tycker jag vart gravid tillräckligt länge som det är nu :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Köp Postafen är ett hett tips! Jag hade inte överlevt utan dem då jag började kräkas som bara den. Nu har jag ett glas vatten stående brevid sängen och så tar jag en tablett en halvtimme innan jag går upp annars kan jag inte stå raklång. ;)

Vi har fortfarande inte berättat och jag är lite nervös inför det om jag ska vara ärlig. Pappa blir nog glad men min mamma hade nog önskat att jag hade pluggat färdigt först. Sambons föräldrar lär bli jätteglada. Men, men jag får väl säga det snart. Men det blir nog mitt rese sällskap som får reda på det först :) Sen så kan ju mycket hända fortfarande och jag vill inte att hela världen ska veta än.


Ni som har häst. Hur kommer ni lösa det med hästen?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Nu var hon inte överdrivet fjollig men jag hade nog passat bättre med någon med lite mer skinn på näsan och lite humor typ.. Men annars tycker jag att hon är jätte bra och jag har absolut förtroende för henne och eftersom vi inte direkt kommer bli tighta homies forevvah så spelar de ingen roll ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har två hästar här på gårn, jag och sambon löser det tillsammans.. Jag hade velat skicka hästen på utbildning en vända under värsta tjockismånaderna men den tilltänkte beridaren verkar ha fullt då..

Jag har tur, när vi började prata barn hade min sambo som krav att hästarna absolut inte skulle säljas.. Då är de ändå mitt intresse Ffa hehe. Så de känns skönt. Det löser sig bara man vill.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad skönt att de blivit bättre! Kommer du ta hans d och prata med någon? Även om det kanske inte är akut kanske det är skönt att ventilera oss och då och Ffa ha ett stöd när/om det behövs?

Skönt att det gick bättre med ridningen också! :banana:

Vad är tromboser för något?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Här är en till som slår ett slag för postafen. Det är åksjuketabletter som min BM rekommenderade mot illamåendet! Funka fin fint!

Kul med så positiva reaktioner! I min familj var det inget hysteriskt förutom min ena brors fru som börja grina haha!
Sambons mamma har blivit som ett litet frimärke på mig när de är här, iaf jämfört med förut ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha ja att hästarna ska stanna kvar är det inte någon tvekan om. Det jag känner mest är att jag inte vill att min unghäst ska komma efter i sin utbildning. Jag får kanske höra mig för om någon kan ta honom på utbildning i några månader kanske :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kl

Vad roligt att läsa om hur ni har det. Jag har inte alls nån energi heller, vi har varit iväg i helgen, två kollegor och jag med två barn var, gått på zoo och bott på hotell. Barnen uppförde sig verkligen exemplariskt men det är ju ändå helt utmattande att vara iväg med dem.

Mitt illamående hade nästan försvunnit men jag tror nästan jag blivit sjuk, var inte alls bra i magen och kräktes på kvällen (har inte kräkt på hela graviditeten). Idag fick jag gå hem från jobb efter lunch för jag mådde så dåligt så jag har sovit middag i tre timmar.

Jag berättade för min äldsta son idag. Han blev ganska exalterad och tyckte att bebisen kan heta emilia eller elis.

Jag har rul om fyra veckor ungefär, kommer också ta reda på könet av samma anledningar som ni andra. Nyfikenhet och praktiska tankar angående namn. Vi har inte alls samma smak jag och sambon då det har varit ganska svårt att hitta namn.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Här finns det risk för att namnfrågan kommer resultera i femte världskriget (3 och 4 har vi redan genomgått pga annat)
Skämt o sido, de vore skönt att iaf sålla bort hälften av alla namn vi behöver komma överens om :)


Några nyheter om huset?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har 2 st som tycker att min "minsting" är huuur fin som helst att rida :love: Särskilt roligt när det är mitt första riktiga projekt att rida in och sånt. Jag har ju ridit in kallblod tidigare men det är ju mest såna som gått till bruks och som det inte varit så noga med. Åtminstone en av dem lär väl fortsätta rida henne en hel del, den andra är stallägaren (och hästens uppfödare) som har lite ont om tid får vi se. Hon kanske tar en tur när hon känner sig manad.

Annars ska jag försöka dressyrträna en hel del under hösten/vintern med minstingen och sen lufsar jag väl runt på gammelponnyn tills det inte går längre.

Apollo13: Vi kommer ju tillsammans att fortsätta stärka vår kommunikation med hjälp utifrån åtminstone. I och med att det finns vissa problem med just den biten är det ju som sagt skönt att ha stöttning under tiden vi bygger på det. I övrigt, nu när mitt humör coolat ner lite och sådär, är jag så jäklans glad att jag har honom. Vi pratade om just de här jobbiga dagarna igår, lite som ett förflutet kapitel. Det kändes ganska skönt. Jag är ju på banan igen :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

När jag väntade dottern, så frågade vi efter att de gått igenom alla otäcka delar av RUL:et om hon såg vad det var och då tittade hon faktiskt. ;)
För mig betydde det mycket att veta vad det var, för jag var helt säker på att det var en pojke. Jag tror inte jag hade fattat/kopplat om jag inte vetat för det tog flera veckor efter RUL som jag "accepterade" i huvudet att det var en tös.
Ändå var jag förvånad vid förlossningen. ;) :o

så om allt är bra med den här bebisen tänker jag fråga nu också. Nu är jag mer "Öppen" för vad det kan vara men det beror kanske på att jag redan har ett barn?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ni som har häst. Hur kommer ni lösa det med hästen?

Jag har ingen häst nu. Förra graviditeten slutade jag rida när jag var i drygt femte månaden, jag fick stora problem med foglossning tidigt.
Sen när dottern väl föddes så kände jag direkt att det här med hästarna, det får vänta. Nu är det familjelivet som får komma som nr 1. Ridit hade jag gjort hela livet ... men småbarnsåren de kommer aldrig igen. Så jag sålde mina hästar.
Det var helt rätt beslut och jag är fortfarande jättenöjd med det.
Särskilt nu när jag är gravid igen. ;)
För mig är det jätteskönt att inte ha dåligt samvete för en häst som ska motioneras och som "behöver" ekonomiskt och tidsmässigt. Jag har utan att behöva räkna en krona kunnat gå ned i arbetstid nu te.x - hade jag haft en häst (eller två!) hade jag fått tänka till..

MEN ...
När jag tjurar och har det tungt med graviditeten nu så fantiserar jag om min fina häst som jag ska ha sen ... ;)

Vi har gjort en stor livsstilsförändring också. När dottern föddes bodde vi på egen gård långt ute på landet. Nu bor vi i stan och det är inackordering som gäller. Det känns lite smidigare och jag längtar faktiskt tills jag ska köpa min nya häst ...
Sen ... om ett par år.
:)

Till saken hör också att jag under graviditeten sa att jag ALDRIG under några som helst omständigheter skulle göra mig av med några hästar och att jag "behövde" hästarna för mitt välmående. ;)
Nu tänker jag annorlunda.
Jag vet vad hästarna kräver och jag vet vilken moral och vilket "patos" jag har för hästar/hästen. Jag skulle bara ha dåligt samvete och vara sur och grinig om jag hade häst nu. Jag fyller på med lite annat...också vill jag nämna att jag har haft och har ett enormt stöd av min man vad gäller hästarna. Han har hjälpt till med allt och försökte övertala mig att ha kvar de när jag ville sälja. ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

I dagsläget är det ju väldigt svårt att sätta sig in i situationen att något annat än hästarna har 1a platsen i mitt hjärta... eller.. ja .. *Host* efter sambon förstårss ;)
Jag vet ju att det kommer bli annorlunda och att hästarna inte kommer kännas lika viktiga.. Men jag vet att vi inte kommer kunna bli hästlösa oavsätt hur oviktiga de än skulle kännas.
Den ene är en sådan där man får avliva ist för att sälja = inte ett alternativ.
Den jag rider skulle jag kunna lämna ut på foder om jag får för lite ridtid, han behöver ridas. Men jag skulle aldrig sälja.

Vi har pratat om att jag ev ska gå ner i arbetstid eftersom jag idag har minst 3 timmars pendling mellan hemmet och jobbet. Det funkar inte att klämma in hämta och lämna på dagis... eller ta hand om ett barn, ffa inte med alla gårdssysslor också. Jag kommer antagligen gå ner i tid på jobbet, kolla med mamma (chefen) om jag kan jobba delvis hemifrån, börja ta bilen till jobbet ist för tåget osv, för att spara in på timmarna. Men ja, jag har börjat fundera på hur tusan vi ska få vardagen att gå ihop :o Klart det löser sig på något sätt.. Att göra stallet efter 8 (när bäbisungen somnat) är ändå vardag för mig så det löser sig på nåååågot sätt. Hoppas jag ^^
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Apollo13: Vi kommer ju tillsammans att fortsätta stärka vår kommunikation med hjälp utifrån åtminstone. I och med att det finns vissa problem med just den biten är det ju som sagt skönt att ha stöttning under tiden vi bygger på det. I övrigt, nu när mitt humör coolat ner lite och sådär, är jag så jäklans glad att jag har honom. Vi pratade om just de här jobbiga dagarna igår, lite som ett förflutet kapitel. Det kändes ganska skönt. Jag är ju på banan igen :)

Haha, du måste ju verkligen vara den självklara definitionen av graviditets-humörssvängningar :love::D
Men det är ju fantastiskt skönt att det känns som passé, men se till att komma ihåg denna känslan du har nu om stressen och de jobbiga känslorna kommer tillbaka. Kom ihåg att de inte är för evigt och att allt till största sannorlikhet kommer att lösa sig. :)
Men jag är verkligen glad att det löste sig! Jag blev lite orolig och visste inte riktigt hur jag skulle tackla det. Så nu är jag glad och lugn igen :)

Btw, antingen glömde du, eller så kanske du medvetet undvek att berätta om vad Tromboser är för något?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

En sak vet jag i alla fall: man kan inte föreställa sig hur man kommer känna, vad som kommer hända och vilken typ av onge man får. :p
MEN...
Det blir alltid jättebra. Det är jag övertygad om! :bow:

Inte för att jag tror att du kommer göra dig av med hästarna, men alltså du skulle hört mig: "Jag kommer dö om inte jag får ha kvar hästarna. Ska jag ge så mycket av mig själv måste jag fylla på med det jag älskar mest, annars dör jag"
och sen bara... gjorde jag det.
Allting är ju i relation: min vuxna häst hade jag inga problem att sälja, hon var ingen favorit :o unghästen däremot sved rejält, MEN! om jag hade haft honom kvar hade han stått på en vindpinad åker och växt till sig tills han blev sju år utan att göra något med livet... :crazy: i synnerhet känns det så nu när jag faktiskt är gravid igen.
Men han har fått en jättefin start i livet av sin nya ägare så det känns ok. Jag får köpa tillbaka honom sen när jag är "klar" helt enkelt. :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

+ nyistan

Tack för tipset med postafen! Testade idag och det var otroligt mycket bättre! Blir bara så otroligt trött men tror det är bättre att vara trött än att kräkas i bussen ;)

Det är så härligt med den här tråden, skönt att vi är flera som går igenom samma saker :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 130
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 753
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 754
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp