Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Känner igen mig i det där, jag var riktigt morrig över hur jag mådde. Det blev lättare sen, för mig, när bebisen blev så stor så det sparkade och man kunde känna på den i magen och prata med den och så... lättare att stå ut med att jag inte var mig själv liksom...

Ang. foglossning: alla får foglossning, det hör till. Det är ligament och annat kollijox i bäckenet som luckras upp så att barnet ska kunna passera ut när det väl är dags.
En del, ganska många nu för tiden (på 30-talet fanns det inte!!) - får väldigt ont av det. För mig kändes/känns det som en ihållande smärta i ryggslutet, men också som skarpa knivhugg i ryggslut, blygdben och lår... Om/när du får det så vet du. ;)

Jag har gjort ett aktivt beslut att inte testa någonting.
Jag är ganska luttrad, för mig är det viktigaste att ongen är "livsduglig" vilket man ju får veta vid RUL ... Jag är inte rädd för de typer av funktionsnedsättningar som man får svar på vid de där testerna. Den enda anledningen till att jag skulle vilja veta det är isåfall för att ev. förbereda mig och Maken på nåt sätt .... Jag vet inte. Det är väl framförallt det här: om det skulle visa sig att det KAN vara något, att fatta beslut då ... nä, då lever jag hellre i ovisshet - och jag är inte rädd ... eller orolig.

Men det där kan bli en annan diskussion. Alla gör som de känner bäst själv tycker jag. :bow:

Jag känner ingen sen innan.
Jag är 30, har precis sålt en gård ute på landet och köpt en helt vanlig villa inne i stan. Sålde hästarna när dottern föddes och har inte kunnat börja rida sen dess pga. bäckenproblemen (fogarna). Bor i Hälsingland. Utbildad sociolog med genus/pedagogik inriktning men jobbar som habiliteringspersonal med vuxna funktionsnedsatta. Gift med Maken och har en liten tjej som är 1 år och 3 månader.
- Som ikväll inte tyckte att jag dög till nånting, det var bara Pappan som gällde. Så då får ju jag lite tid i soffan dårå ... :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har haft massor av foglossningar med de andra också, det är nog inte så mycket värre denna gången. Idag har jag tvättat alla fönster, dammsugat och våttorkat hela ovanvåningen och plockat undan en massa. Och just nu ligger jag i soffan och kan inte ta mig upp. Har sjukt ont i bäckenet så fort jag rör mej. Jag har ju vanan inne sen de andra att inte röra mej osymmetriskt och jag har slutat springa. Eller det gjorde jag i början av grav för jag blev så förbannat anfådd.

För er som inte känner mej bor jag på irland med en irländsk man. Han har en dotter på 21 år och tillsammans har vi två pojkar. För två år sen bestämde vi att vi skulle flytta hem till sverige så småningom och i maj i år la vi ut huset för försäljning. Tyvärr är det nog århundradets värsta tid att försöka sälja men risken är att det inte kommer bli bättre heller så vi kämpar på. Nu hoppas jag såklart att vi kan flytta innan jul så jag får nya bebisen i sverige.

Jag jobbar på ett destination management company som production manager så jag skräddarsyr gruppresor till svenska resebyråer..trivs ganska bra förutom en chef med humörsvängningarna från helvetet.

Jag har ridit i hela mitt liv men efter andra barnet blev jag så tjock att jag var tvungen att göra något mer fettförbrännande. Så jag började springa istället i mina berg här bredvid. Gick ner tio kilo tidigare i år och var helnöjd med det.

Nog om.mej :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kul att ni hittat hit också, Vindvissla och klockmalva :)

Vindvissla, vad jobbigt att redan känna av foglossningen, jag lider med dig!

Jag var ju förresten på KUB igår och fick låg risk, 1:8700 någonting. Skönt att se att Parveln växer som den ja (åldersuppskattningen stämde i princip helt med det tidsbestämmande UL jag var på för ett par veckor sedan.)

Jag bor i radhus i Stockholmsområdet med sambo och en 2 årig dotter, två katter huserar här hemma också :) Jag jobbar som ekonom och trivs bra med det.

Lägger till: Har haft häst innan dottern, men numer är jag medryttare. Joggade lite och powerwalkade mycke nunan graviditeten, nu känns de lite obehagligt att jogga så det har jag slutat med, men är fortfarande ute på powerwalkade.
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

Gud vad konstigt att foglossningar inte fanns på 30talet.. varför?
Fö låter de smärtorna precis som mina vanliga ryggproblem, förutom kring blygdben. Så.. frågan är om jag verkligen kommer veta om det är foglossningar eller de vanliga.
Jag pratade faktikst med min naprapat som berättade att de beror på hormoner och han sa att jag rent av kan bli bättre i ryggen under graviditeten. Dock verkade det som att det var lite 50/50 och att det lika gärna kunde bli sämre. Men det vore ju helt underbart att få bli bättre för en gångs skull, ffa eftersom han inte vill behandla mitt bäcken nu under grav.

Jag håller absolut med om att alla gör som de vill ang alla tester. Sambon är den oroliga typen och vi har varken han eller jag erfarenheter av funktionshinder öht så det känns väldigt främmande för oss. Det är väll lite okunskapen som skrämmer, men det kändes lite som att det skulle bli ett tillräckligt stort projekt att bara skaffa ett friskt barn. Det känns lite knepigt att diskutera det. I teorin så kommer ju vårt barn bli perfekt, oavsätt om det skulle ha något handikapp, och därför borde det inte spela någon roll. Men känslorna säger något annat just nu...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad spännande att ni har planer på att komma till sverige! Har din man bott här?
Jag har sprugit en hel del sen i februari men slutade när jag blev gravid eftersom jag blev så löjligt trött. Men jag hoppas att allt lägger sig snart så jag kan fortsätta. Annars är målet Sigtuna statdslopp sept -13, får se hur det går :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Skönt med ett bra resultat på KUB/NUPPen! :bow:

kl

Jag är 27, sambon är 36 och för ett år sedan sålde vi vårt hus med ett litet stall och hyr nu ett hus på en bondgård (med kor, getter, gäss, ankor, höns, får osv) strax norr om Stockholm. Vi hyr också två boxar till våra hästar men sköter allt kring dem helt själva. Vi har ett gäng får tillsammans med gårdsägaren, vi har höns och har planer på att ev skaffa grisar med dem till våren också. Får se hur det går med tanke på att vi ska rodda ihop eftersom jag och alla fårskallarna kommer kläcka ungefär samtidigt det blir nog en hel del att göra ändå :p
Jag jobbar med bokföring på min mammas företag och har gjort det i 4 år nu tror jag. Hästarna är helt klart mitt stora intresse och jag tränar dressyr 1 dag i veckan, helt klart bästa timman i veckan :laugh: När jag och sambon började prata barn så var hans enda villkor "Vi kommer ALDRIG sälja hästarna!" Inget mig emot :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja han har bott i Sverige i 8 ar (och bott borta fran Irland i 19 ar) sa han ar inte hemskt bunden till Irland, forutom dottern da men hon pluggar pa universitet och det gar ju flyg till Kopenhamn sa vi far bjuda hit henne ofta.

Jag saknar ocksa lopningen men med tanke pa foglossningarna lagger jag ner till nasta sommar. Men detta kommer bli min sista graviditet sa efter det ska jag bli fit-deluxe :) Jag har ammat bada pojkarna i 18 manader var och under amningen brukar jag bli otroligt hungrig och lagga pa mig ett par kilo. Inte alls kladsamt men jag brukar tanka att jag ar en optimal mjolkkossa.

Har ni borjat se gravida ut? Putmagar? Jag har okat 4 cm i midjan och i morse nadde min livmoder halvvags upp till naveln. Jag kan inte lagga ut en bild eftersom jag inte vill lagga bilden pa min blogg an...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mysigt liv med hastar, far och grisar! Vad har ni faren till, ar det att ata eller avla eller vad gor ni med dem? Jag har alltid velat ha en get, far se om det blir verklighet nan gang. Grisar verkar mest bokiga tycker jag.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Min mage har inte vuxit av annan anledning än att jag slutat träna och slutat tänka på vad jag äter :angel: Jag åt väldigt nyttigt innan, på kvargnivån :p så jag tappade lusten helt till det när jag blev så orkeslös. Men jag har inte blivit för tjock, innan var jag vältränad. Läste igår att det kan göra att magen syns senare.
Har ingen aning om hur man mäter hur långt upp livmodern gått?

Vi har fåren för kött och ullproduktion. Än så länge bara i form av skinn. Att klippa fåren är ett tillräckligt knepigt projekt utan att vara försiktig med all ull.
Getter... skulle jag inte rekomendera :angel: De är riktiga terrorister! Vi har ca 65 mjölkande getter på gården och de är riktiga rymmare! De är som hästarnas shettisar, fast värre! :D När vi flyttade hit så såg vi ett gäng getter lösa och vi ville inte va hispiga stadsbor så vi frågade gårdsägaren lite försynt om man borde säga till om det var getter som rymt. Hon tittade lite oroligt på oss och frågade nervöst hur många det var. -Ptjaa 4-5 stycken!?. "Jaahaaa, nej, det är alltid 4-5 stycken lösa, hade ALLA vart ute så hade det däremot varit lite jobbigt, ffa när dom kommer ut på vägen och stoppar all trafik." :rofl: Så getter om något djur är bökiga :D
Men kom hit och hälsa på 65 snuttgulliga killingar är inte fy skam att gosa med :love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Har ar jag i morse. Jag brukar inte ha den dar bulan dar...

20120906_075229-723936.jpg


Och har ar min mage i v 17 med barn nr 2. Den sag sa rolig ut :)

20120731_101446-727291.jpg


Livmodern nar ungefar lika hogt upp, och egentligen ska den inte na over pubisbenet an. (heter det sa, pubic bone) Sa det ar darfor jag ska pa ett tidigt ul nasta vecka. Mina kompisar tror det blir trillingar :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh, men en sån där bula har jag också. I början så låg den på vänster sida men nu har den lagt sig mer i mitten och blivit större. När den var mindre och kulan var ung lika stor som en golfboll så tyckte jag den va tydligare än den är nu.

Det här är för en vecka sedan, nu tycker jag att den ligger mer mitt på magen och är inte lika markant.

mage2_504883199606ee0a97001714.jpg


Herrejösses, tRillingar? Kunde de inte nöjt sig med att tro att de va tVillingar ^^ Jag fick värsta nojan innan ULet vi va på. Först va jag nojig för MF, sen va ja orolig för MA och sist fick jag värsta nojan över att de skulle va två. Det var inte så att jag trodde att de skulle va två och hade ingen anledning till att tro de.. men oooj va jobbigt med två :p

Pubisben, blygdben?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hahahaha JÄTTE roligt!
Jag satte mig och titta på fler sådana här bilder i mobilen fast äldre. Gud jag kommer ihåg hur sjukt stor jag tyckte magen blivit när jag tog de första bilderna... nu ser jag iiiingenting. Börjar förstå varför sambon tyckte jag överdrev :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Oj har du känt den där uppe sen den var som en golfboll? Det har ju inte jag

Tillit tack :D Jag fick som jag ville! (jag och sambon har imte riktigt varit överens om att en trea var nån bra ide, men nu är han såklart med på noterna. Det var inte så att jag lurade honom eller nåt)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mnja jo jag tror det.. fast jag kan tänka mig att den egentligen var större för det var ju bara två veckor sedan.. Men den kanske inte låg lika långt fram tidigare, alltså att den inte putade ut lika mycket.

Men den här veckan har det blivit en stor skillnad. Tog nya bilder imorse, de andra bilderna tog jag i tog jag för bara en vecka sen.

Kulan är inte lika markant, men större och mer i mitten
magev14_50499c969606ee0dd461494e.jpg


Vanligtvis skulle magen vara konkav när jag ligger ner så här.
magev14b_50499c97ddf2b37b59000234.jpg
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vilken klotrund mage du hade :) v 40s bild framifrån är ju helt underbar!

Jag gick in i v 14 idag, känns som att tiden springer iväg den här gången till skillnad från förra.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl

Nu har min mage sjunkigt något igen. Tur att ja läst innan att den kan göra det och att alla symptom kan gå väldigt upp och ner dessa "spökveckor" så jag slapp få panik :p
Har varit fri från huvudvärk i två dagar också :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 130
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 753
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 754
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp