Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Pa torsdag! Jag ser fram emot det. Min mage ar lika hog, nastan upp till naveln nu. Jag far ganska mycket sammandragningar sa det kanns som om jag svalt en rugbyboll. Men jag har hort att det blir mer och mer sammandragningar for varje graviditet. Fast i forsta grav fick jag sluta rida i v 17 for jag fick sa mycket sammandragningar.

Jag mar fortfarande jatteilla nastan hela dagarna. Ar i v 12+1 idag sa hoppas det snart gar over.

Har vi inga fler varmammor pa gang?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh ska jag behöva vänta ända tills på torsdag eller fredag för att få veta då! Suuuck :D

Vad jag vet så har jag inga sammandragningar alls.. iaf inget jag lyckats identifiera som det.. ett par gånger har haft haft som isande "mensvärk" men om det är sammandragningar vet jag inte. Kan inte heller minnas att det kommit i samband med någon form av ansträning.. har iaf aldrig haft problem under ridning eller efter..

Sitter också och väntar på fler! Det booorde ju finnas fler!? Vet en som borde ligga strax efter oss, hon startade en tråd efter att hon plussat, men sen har jag inte sett henne här inne efter det...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad skönt att slippa huvudvärken! Den är inte rolig!

Vindvissla, vad spännande med UL:et på torsdag! Jag är också nyfiken!

Det kommer säkert fler preggos hit vad tiden lider :) Det är säkert fler som vill vara i närheten av v 12 iaf innan de outar sig.

Hade jag inte gjort två UL redan och fått konstaterat att det bara är en hade jag trott att det var två... Magen är så stor jämfört med förra gången vid den här tiden. Det är tydligen inte bara jag som tycker det heller, en kollega kom fram idag och sa "Jag ser att ryktena stämmer, man får lov att Gratulera!". Så det är nog ingen hemlighet längre.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag får väl hoppa in här då :)

Mars
13:e Apollo 13, 1a barnet
15:e Kaktusblomma, 2a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet
April

1:a Klockmalva, 2a barnet!
25:e nyistan, 1a barnet

Maj

Nu vet jag inte om datumet stämmer exakt. Ska på inskrivningssamtal på torsdag, men när jag pratade med BM idag så ska jag tydligen vara i vecka 8 :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh Grattis till henne :D och till dig också såklart!

Jag har ju egentligen ett annat nick här på buke, men eftersom jag inte ville gå ut med att jag är gravid så här tidigt egentligen så kommer jag skriva med detta nicket tills det känns lite säkrare.
När ska man egentligen berätta för sin familj hur det ligger till?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hej, välkommen till tråden och GRATTIS! :D

Det är nog väldigt olika när man berättar... Eftersom vi fick ett MF tidigare så ville vi vänta till vecka 12 innan vi berättade för familjen. Nu blev det i v 11 för att få ihop allt i rätt. Då berättade vi även för "alla" andra. Min mamma är min arbetsgivare så där behövde jag inte fundera. De på min sambos jobb (hans företag) vet inte än, förutom deras admin. Jag och mamma hyr nämligen kontor på sambons kontor och umgås mycket med denna admin.
Sambons familj vet, han har ingen släkt i övrigt vi umgås med. Min släkt vet inte... inte för att det är en hemlighet egentligen... men dom kan vara lite väl mycket ibland och jag orkar inte med hysterin så därför har jag bett mamma berätta någon gång efter RULet :angel:
Sen är det nog många "nära bekanta" som inte har en aning.. jag är inte med på FB längre och har inte outat något på instagram. Enda stället där jag outat det på internet där jag inte är anonym är faktiskt här på buke.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

hej, jag kan också vara med i tråden då jag väntar fjärde barnet den 20 mars.
Jag tycker jag har en liknande graviditet som de andra. Trött men helt ok. Dock har jag haft borrelia i två månaders tid. Det var hemsk start på graviditeten. Nu känner jag mig bättre och skall försöka hinna med att njuta.
Jag har gjort KUB-testet med bra resultat. Har tidigare inte gjort det men nu med fjärde barnet så är jag mycket mer nojjig. Kan man få ett till friskt barn?...
De andra barnen är fem , tre och ett år, så det är knattar allihop. Det är ändå roligt att få barnen så tätt och jag har verkligen kunnat vara hemma med barnen. Det som inte finns så mycket tid till är ridningen...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Här vill jag också vara med. :)
Väntar andra barnet som är beräknat till 4:e mars. Sonen är född dec 2010 så han kommer vara drygt 2 när nästa kotte kommer.
Mår numera ganska bra. Illamåendet har gett med sig. Är egentligen bara tröttheten och fogarna som spökar lite. Kände inte av fogarna en endaste gång med ettan men nu började det i v6. Enligt BM så är den stora boven idramat att jag bär/lyfter sonen. Tydligen är det rena döden för fogarna så numera får han gå och klättra upp i saker betydligt mer än innan.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja nu är jag här och säger hej ;)

Jag är inte så jätteaktiv på buke längre. Är i v. 11 nu. Tiden går undan! Någon kanske läste min tidigare tråd jag skrev när jag inte visste riktigt hur jag ville göra men nu är det väl bestämt hur det ska bli :)

Tyvärr har jag humörsvängningar från helvetet! Jag är precis som jag var när jag var i tonåren och är ofta ledsen och tror att hela världen hatar mig (särskilt karln och hästarna ;) ). Jag står fast vid att graviditet inte är en sjukdom men humörsvängningarna håller på att förstöra min vardag. Någon som känner igen sig?

Utöver dessa mår jag faktiskt riktigt bra. Väldigt lite illamående, funkar så länge första målet flytande men annars ingenting :)

Jag försöker att hålla humöret med att tänka "det blir bättre!" om hormonerna så jag hoppas att jag slipper läsa motsatsen! Haha!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Grattis!

Att vara gravid är inte någon sjukdom men knappast ett normaltillstånd. Jag tyckte och tycker att jag har lättare att acceptera humörsvängningar, illamående och andra "krämpor" genom att tänka på att det faktiskt finns en anledning till att det är så och att min kropp faktiskt går igenom en ganska stor omställning så det är ok om den vill bråka lite ibland. Sen har det mesta lugnat ner sig runt v12-13 för min del båda gångerna. Förutom tröttheten som denna gång känns betydligt värre.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl

Tog mig friheten att uppdatera lite. DeathSlyna, du skrev inte vilket BF du har så du får lägga till dig själv :p

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
13:e Apollo 13, 1a barnet
15:e Kaktusblomma, 2a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
24:e vindvissla, 3e barnet

April
1:a Klockmalva, 2a barnet!
25:e nyistan, 1a barnet

Maj
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har också rätt svårt för att acceptera min huvudvärk ffa eftersom den stör mig nå otroligt i vardagen. Det är ju lixom inget fel på mig så jag vill nästan kalla det inbillning :o Stör mig nå otroligt av att jag blir hindrad av det. Jag vill bara fortsätta som vanligt!

Nu har jag fått tillbaka huvudvärken och haft ont i huvudet i 24 timmar (vaknade i natt, jepp, it was there :grin:).

Igår höll jag på att boka med sambon på transporten för våra lamm till slakten. Jävla pappskalle till att va korkad och döv. Men han räddade det med att lova att jag skulle få sova hela kvällen och han skulle fixa maten och hästarna... Bäst för honom! :devil:

kl

Välkomna alla nya! Hoppas ni mår bra! Berätta gärna lite om er (om ni inte vill vara anonyma såklart) det vore kul att få veta lite mer :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
13:e Apollo 13, 1a barnet
15:e Kaktusblomma, 2a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
24:e vindvissla, 3e barnet

April
1:a Klockmalva, 2a barnet!
6:e deathslyna, 1:a barnet
25:e nyistan, 1a barnet

Maj
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hoppas innerligt att det lugnar ner sig för mig med om någon vecka eller två. Jag känner mig nästan gränsfall till deprimerad och så mår jag dåligt över att jag är som jag är och så är den onda cirkeln sluten. Med tanke på min positiva inställning till allt är det väl bara en tidsfråga innan jag står ensam utan vänner och karl :grin:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh vad kul att du och Mayday hittat hit, välkomna!
Jag har inte haft så stora problem med humörsvängningar under graviditeten, annat än att jag lätt blir väldigt rörd. Vi får väl hoppas på att även det lugnar ner sig efter v 12 :) Jag tror inte att du kommer stå utan både sambo och vänner innan bebis är ute, men det kanske är bra att försöka förklara för din sambo hur det är för dig och hur jobbigt och slitande det är. Jag minns att jag förra gången blev helt hopplös på att komma ihåg tider och möten så det sa jag frankt att sambon fick göra för jag var uppenbarligen oförmögen till det.

Mayday, visst var det så att vi var i samma tråd till en början förra gången (Sommarmammor 2010)?

Kl
Jag tror att mina fogar har börjat göra sig påminda nu, ingen direkt fara än, men det är nog dags att börja tänka lite på hur jag gör saker och ta fram en kudde att ha mellan knäna när jag sover.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja jag hade velat vänta längre innan jag berättar. Men nästa vecka måste nog två av mina bästa vänner få reda på det iaf för vi ska åka till Dublin och dom lär inte gå på att jag har slutat tycka om öl bara sådär ;)

Påtal om humörsvängningar så har jag blivit otroligt blödig. Ögonen tåras för minsta lilla och jag är inte en känslig person annars. Får hoppas att det går över för jag kan ju inte gå omkring med tårarna rinnande för allting!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det är mycket möjligt att vi var med i samma tråd, tycker mig känna igen din avatar. Vet inte om det var vår eller sommar 2010. I vilket fall så skulle vi fått vårt första barn då men det slutade med ett MA som upptäcktes på RUL. Efter det så blev jag gravid igen och vår son föddes i december 2010. :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kl

Kul med så många nya vårmammor! Jag sitter på mcdonalds i dublin, var så sjukt hungrig. Skulle på ultraljud halv två men kom inte in förrän fyra. Väntrummet var fullt och.varmt och jag trodde jag skulle svimma.

Men allt gick bra iaf, bebisen ser helt lagom ut och jag får svar från kubtestet om ett par dagar. Och där var bara en bebis, inte.två som vi misstänkte. Skönt, det känns som att tre barn räcker :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 130
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 753
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 754
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp