Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det hade väl varit mysigt med två? ;)

I min släkt har varannan generation bestått av något tvillingpar. Jag har det dessutom på båda sidor av släkten så det blir spännande att se om det blir jag som blir tvillingförälder. Jag tycker att det hade varit roligt men min karl som ändå behövde någon vecka eller två på sig att vänja sig med situationen med EN bebis skulle nog helst slippa två på samma gång. Jag har i alla fall lagt fram för honom att det mycket väl kan hända :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh herre! När jag va liten, ville jag alltid ha enäggstvillingar.. nu innan ULet så fick jag panik över att det skulle vara två :p

delvis kl

Nu har den vanliga paniken infunnit sig. Nååågon har börjat inse att denne faktiskt är gravid. (Kommen antagligen av att denne nåååågon börjar känna av magen och känner hur de spänner.)
Denne nååågon funderar starkt på vad f*n denne gjort egentligen!? Paniken infinner sig om hur sjukt läskigt det är att livet kommer förändras. Hur ska vardagen fungera, hur ska träningarna hinnas med osv osv.

whaaat haaave Iiiii dooooonee!!!!????
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl

HAHAHAHAHAHAHA

Alltsååååååå... Tacka f*n för att jag har lite självkänsla iaf! Jag måste verkligen se ut som ett VRAK!!! :rofl:

För två veckor sedan:
Jag och grannarna pratar om min graviditet och jag berättar att jag har riktigt rejäl huvudvärk och jag får kommentaren:
- Ja, du ser riktigt, riktigt trött ut!!

I onsdags på dressyrträningen:
Min tränare så fort hon avslutat lektionen innan och går fram till mig:
- Oj Helen, hur mår du? Du ser sliten och trött ut! Du ser inte ut som dig själv.

Nyss:
En tjej som ofta levererar grejer till vårt kontor kommer som vanligt bland de första hon kläcker ur sig är:
- OJ :eek: VAD TRÖTT DU SER UT!!!!

hahahahah alltså... jag måste verkligen se ut som en zombie!! Kanske skulle vara lite noggrannare med att sminka mig på mornarna så jag slipper skrämma livet ur folk.:D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Nja, visst hade det gått men det är rätt smidigt med en åt gången. Och så har jag ju redan två barn...

Apollo jag blir så sur på folk som sägeratt man ser trött ut, som om det får en att kända sig bättre... Nä håll tyst om man inte kan säga nåt snällt.

Jag drömde att jag skällde ut min chef, det var riktigt skönt. Hon har varit så sur sen jag berättade att jag var gravid. Inte riktigt bra chefsmaterial i henne tyvärr...

Håll tummarna för oss, de som var här och tittade på huset i månads verkar jätteintresserade.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Äh, jag skrattar åt dem och frågar glatt om de tror att det var vad jag ville höra :D Jag vet ju att dom inte menat något illa, hade dom velat vara elaka hade de ju inte sagt något. Jag berättade för tjejen i morse att jag var gravid och hon blev jätte glad för min skull, vilket jag även vet att både min tränare och mina grannar är. Jag tycker snarare att det nästan är lite skönt att folk faktiskt SER att jag är sliten. Själv känner jag ju lite att det är lite "töntigt" att jag mår så kasst eftersom jag inte är sjuk.. då kan det vara skönt att jag slipper förklara mig.. Men sen beror det ju helt klart på vad det är för person.. hade de vart nån dryg jävel så hade de antagligen fått en verbal blåtira :angel:
När tjejen gått i morse så började jag AS flabba och gick till min fina kollega som var helt chockat över hur hon uttryckte sig.. hahaha det var verkligen NEJ MEN OOOOOOJ VAD TRÖÖÖÖTT DU SER UUUT! hahaha men jag asgarvade, la mig ner på golvet och vrålade VARFÖR HÄÄÄÄNDEEER DET HÄÄÄÄR MIIIIIIIG och skrattade lite till... nivån är jävligt hög här :D


Åh, va spänande! Håller alla tummar och tår! Vet hur nervigt det kan vara att sälja hus! Efter vi sålde vårt sa både jag och sambon: ALDRIG MER! haha. Nu hyr vi ist :p
lycka, lycka, lycka till! :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Tack för tumhållnungarna. De hade råkat titta på huset precis när de var på sjkutbanan (en mil härifrån) och undrade hur ofta de var där och sköt. Men de är där typ två veckor om året så det stör inte alls. Visst hör man att det knallar men det är så långt bort.

Så hoppas att de vill ha det! De har dessutom redan sålt sitt hus i skottland så de är redo att flytta in. Jag har en månads uppsägningstid så vi kan vara ute på 6 veckor.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

Jag hoppar in här med anonymt nick jag med. Än så länge är det bara jag och sambon som vet och eftersom jag har en del vänner här vill jag inte skriva under vanligt nick. Samtidigt måste jag ju få prata med någon :p

Allt är alldeles nytt, är i vecka 6 så bebis kommer i början/mitten av maj om allt går som det ska. Ska ringa mvc i veckan som kommer, när ungefär brukar man få komma dit första gången?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag lever efter mottot "det löööser sig!". Alex blir knäpp på mig tror jag. Han vill gärna ha lite koll på läget, men visst planerar jag lite för hur man ska göra med hästarna och så. När jag är "som vanligt" igen sen kan man ju flytta hästarna närmare stan och se till att det finns ridbana så man inte behöver lalla iväg när man ska träna.

Kl:
Märkte att mina jobbrallor är svårknäppta. Får ha dem lite öppna längst upp :o tydligen, börjar det synas lite att det är barn på gång. Än så länge ser jag ju tack och lov bara småfet ut så lite till kan man nog hålla det hemligt.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Välkommen!

Jag fick tid ganska omgående när jag ringde, men det kan ha berott på att jag var i vecka 8 gick nog in i vecka 9 nu tror jag (om jag nu fattar dessa appar rätt, haha) man räknar ju lite konstigt.

Ang kläder så tycker jag att mina börjar se trånga ut men det är nog för att jag äter onyttigt och lusten att röra sig har försvunnit helt.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag går enligt webbuträkningarna man kan göra in i vecka sju på måndag.

Jag går ner i vikt, har ingen aptit och allt smakar äckligt. Mår inte illa tack och lov. Dock så otroligt trött, orkar ingenting alls!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja jösses, min kondis är nere på negativ skala nu. Helt tokigt! Är på ett jobb idag där man ska röra sig ganska mycket och benen bara viker sig, de orkar inte vilket är enormt frustrerande. När jag rider lite halvlånga trav-galoppass (står i regel alltid upp i sadeln då) skakar benen som asplöv. Tack och lov har gottesuget försvunnit i takt med kondisen. Jag är väldigt tokig i mint men det hittar jag ju i tuggummin också. Någon liten bit choklad eller lite kladdkaka har slunkit ner men annars är det godare med riktig mat nu tycker jag. Rätt skönt för då får man lite kvitto på att man inte bara är lönnfet. Magen är ju faktiskt hård i alla fall :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jobbigt med dålig aptit. Jag åt som en häst när jag var i den veckan. Finns det inget som går ner lättare? T.ex soppa eller annat som man inte behöver tugga särskilt noga? Och ät små portioner lite oftare kanske? Det försökte jag med när jag började må illa.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Så länge det inte är sött så funkar det ok :)

Lever på rostat bröd just nu, försöker äta ofta så blir det lite bättre :)

Det är ju inte så att jag inte kan äta eller kräks så jag tvingar i mig iaf ett mål lagad mat/dag. hittills funkar det bra även om tanken på mat är allt annat än lockande...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det ger sig nog så småningom :) Ät det du kan tänka dig att äta så överlever du nog. Jag kunde ångra mitt matval en gång var 10-30 minut ett tag innan jag kom på vad jag verkligen ville ha. Min stackars karl som brukade få laga maten blev helt förvirrad, hah! Men då åt jag i alla fall lite.

Jag läste någonstans att illamåendet ofta beror på vätskebrist och nog kändes det bättre för mig när jag drack mer där. Prova det?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl

Hej Allihopa! Hur mår ni?

Vet inte om jag vågar säga det men *peppar peppar* så verkar huvudvärken blivit bättre. Det har inte blivit bra, hade huvudvärk igår em/kväll, men varit fri i ett par dagar iaf! :bow: Tackar för det lilla.

Har haft min första sammandragning också :p I lördags morse låg jag i sängen och kände hur allt krampade.. när de inte riktigt ville ge sig så reste jag mig upp lite, tittade på magen och sa till magen "men allvrarligt, vad vill du mig? lägg av med det där!!!" strax efteråt släppte det :angel:

Något döunderligt som jag eg inte vet om det hör till graviditeten.. men jag vet ju att lederna blir lite knenare.. men i helgen fick jag ont i fotleden och idag fick jag ont i knäet. Det ger med sig rätt snabbt och försvinner sedan helt, men det gör rätt ont när det väl är där. Aldrig vart med om det tidigare.. men jag löser det som jag löste det med sammandragningen, säger åt aktuell kroppsdel att skärpa sig :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad härligt med ett Knapplån, jag har liksom tappat bort mig i tråden!

Skönt att huvudvärken börjar släppa ... jag mår också bättre. Har fått massor av energi vilket inte är helt fel. Tyvärr har jag också fått fruktansvärt ont i fogarna igen ... :(

Är du säker på att du har sammandragningar och inte att livmodern växer?
Jag sa "sammandragningar" när jag hade sendrag/kramp i magen i början av förra grav. Sen fick jag höra att det inte alls var sammandragningar, utan sammandragningar är när magen blir "hård" .. och sen på slutet när jag hade förvärkar och sammandragningar, då förstod jag skillnaden. ;)
Ursäkta, jag verkar ha ett behov att läxa upp folk idag? :o :D



Jag har varit på första besök hos BM. Blev stucken i armen så jag ser ut som en sprutnarkoman. Har en "ny" BM den här gången eftersom vi flyttat, hon kändes helt ok. Det kändes annorlunda den här gången, inte lika "stort" liksom .... Har fått tid för RUL i början av November. Försöker tänka så lite som möjligt på det. :crazy:
Förra gången fattade jag inte alls att bli nervös, förän det var dags. Under vintern gick en mamma som jag brukar träffa på Öppna förskolan igenom en väldigt sen abort på grund av stora missbildningar som uppdagades vid RUL ... :cry:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh! Jag tycker också att jag har mer energi nu, men det har jag nog inte egentligen utan det är nog bara att det är så sjukt stor skillnad mot att jag var super trött innan och sedan har gått med konstant huvudvärk.

Alltså... sääääker är jag ju inte, men det var lixom hela magen som krampade ihop sig. Mensverk/sendrag har jag haft tidigare, men detta gjorde ont i hela magen och inte på ett specifikt ställe och de kändes, men syntes inte, som att det krampade. Men who knows, jag kan verkligen ha fel :p

Jag tycker det är lite.. svårt med BM.. Alltså, missförstå mig inte, hon är världens gulligaste och jag uppfattar det absolut som om hon tagit mig på allvar och hon gör helt klart ett bra jobb. Men jag har lite svårt för det här puttinuttiga som blir. Lite så där att de tycks prata med en med huvudet på sne hela tiden och hade nog helst av allt både börjat och avslutat varje med mening med "naaaaaaaaaww"...

Oroa mig gjorde jag en hel del i början eftersom jag fick MF i början på året, men det har faktiskt släppt helt nu. Vi har ju sett den lille på UL redan också så. Innan det var jag dock rätt nervös för MA. Det måste ju verkligen vara fruktansvärt. Visst att gå igenom ett MF, men att att ... nä jag ska inte prata om de och skrämma livet hur någon.
Men jag tror faktiskt att men ska försöka att inte oroa sig så jätte mycket. Allt som oftast så går det ju jätte bra, ja menar, varenda mamma tycker ju att deras unge är den mest perfekta i hela världen :) Men det är väll kanske lätt att säga, men det är nog klokt att våga ta det lungt tills eventuella problem faktiskt kommer och sedan hantera dem när de väl dyker upp.

Men roligt ändå med inskrivningen, då händer det ju iaf något :) Då är det inte jääätte många veckor kvar innan de berömda 12 är passerade :banana:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Tro det eller ej jag tycker att jag mår bättre. Jag hade ju sånt jäkla humör och i veckan här hade det varit jobbigt så pass att karln försökte övertala mig att ringa psykolog för graviditetsdepp (detta började även innan vårt tjafs häromdagen jag skrev i pm, Apollo). Nu känner jag mig mer på g igen även om flåset inte är tillbaka än.

Lyckades rida 2.6 mil idag. Det var sanslöst jobbigt! Innan kunde jag i alla fall rida det dubbla utan att känna mig döende men inte nu. Fick ta mig i kragen flera gånger för att jag tappade fart :D är dock nöjd med min prestation ändå. Jag och pållen höll sams hela vägen till skillnad från förra gången då jag klev av efter knappt halva sträckan och promenerade hem, gråtandes för att jag och hästen blev osams och hela världen hatade mig :rofl: man är så tokig nu för tiden!

Fick 3 kallelser till Danderyd och måste försöka boka om alla för jag jobbar alla dessa dagar. Tur man har! Ligger tydligen placerad i en riskgrupp (anlag för tromboser) så de ska försöka göra en ny sån utredning på mig nu. Förra gången svimmade och kräktes jag. Ingen hit! Kan hända att jag får med mig sprutor hem som jag ska sticka mig själv med, skitäckligt! :o Det är det enda jag är nervös för just nu. Samtidigt är det såklart skönt att det kontrolleras från början så jag slipper sjukhusvistelser.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

Igår berättade vi för våra föräldrar :) Sambon har barn sedan tidigare så där blev väl reaktionerna glada men inte mer. Mina föräldrar blev dock så otroligt glada. De bor långt bort så gjorde det på telefon. Pappa blev så glad att han började gråta :love: Så då började såklart jag också gråta ;)

Mår mer illa nu än för några dagar sedan, framförallt så blir jag så åksjuk! Passar ju strålande eftersom jag har 1 timmas bussresa enkel resa till/från jobbet... Idag fick jag gå av några km för tidigt för att inte kräkas på killen som satt bredvid...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 130
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 753
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 754
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp