Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha, själv undviker jag allt som har med bäbisar i sig att göra just nu. Fick syn på en bild på en bäbis. :eek: PANIK! Tänk att vi ska ha en sån där!!!!! ååååh guuud. :angel: Gravidkläder osv känns ok.. för det är att planera för annat än själva bebin, det blir inte så verkligt då :angel:

Jag förstår verkligen vad du menar, och det är klart att det är stor risk att jag inte kommer ha någon tid eller lust öht. Men som sagt. Apollo går inte att sälja. Han är, och ska vara sällskapshäst livet ut. Willepille går att sälja, för en massa pengar, men pengarna är inte det viktiga, så skulle jag känna att det är bäst att göra mig av med honom så blir det foder. Då slipper jag fundera på att köpa tillbaka honom när jag vill ha häst igen, då tar jag bara tillbaka honom :p En bättre häst är honom hittar jag inte heller. Hans psyke är ett once in a life time. Pengarna är inte heller ett problem, skulle jag behöva ställa hästarna i ett år och att de bara kostar pengar (ja och gör matte varm i hjärtat när hon ser dem utanför vardagsrumsfönstret) så är det helt okej. Det är liksom inte hela världen.
Men Willsepills mår bäst av att ridas, men ingen häst dör ju av att inte ridas, har man möjlighet till schyssta rutiner utöver det så är de ju faktiskt människans påhitt att de ska ridas. Att han skulle hamna efter utbildningsmässigt är inget jag funderar på, det är han redan haha och han ska ändå inte säljas och jag har ingen plan på en hysterisk tävlingskarriär så det gör inget om han står heller.
Men det löser sig, sälja kommer vi inte göra, det är iaf en sak som är säker. Fåren och hönsjävlarna ryker långt före iaf :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

skönt att du mår bättre!! :)

alltså... jag är så jäääävla nyfiken på vilka alla ni anonyma är! jag fick tom för mig att jag (gud jag måste verkligen haft tråkigt när jag tänkte den tanken) skulle försöka lägga märke till hur ni skrev så jag kanske kunde komma på vem det var haha.. freeeeak :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha, du måste ju verkligen vara den självklara definitionen av graviditets-humörssvängningar :love::D
Men det är ju fantastiskt skönt att det känns som passé, men se till att komma ihåg denna känslan du har nu om stressen och de jobbiga känslorna kommer tillbaka. Kom ihåg att de inte är för evigt och att allt till största sannorlikhet kommer att lösa sig. :)
Men jag är verkligen glad att det löste sig! Jag blev lite orolig och visste inte riktigt hur jag skulle tackla det. Så nu är jag glad och lugn igen :)

Btw, antingen glömde du, eller så kanske du medvetet undvek att berätta om vad Tromboser är för något?

Haha... Jaa, jag har EGENTLIGEN väldiga humörsvängningar som jag lärt mig att tackla. Tyvärr lärde jag mig det för flera år sedan så stackars Alex har ju aldrig tidigare fått erfara dem ;) Jag var ju rätt stressad själv just i detta då. Min den här "luuugn Manda, det ordnar sig!" hade liksom.. Glömts bort och försvunnit.

Jag glömde att förklara Tromboser. Kom på det sen. Det är blodpropp som du såg. Mamma tillhör en pytteliten procent som har extra lätt för det och får äta blodförtunnande resten av livet (några proppar senare) och i och med att jag har anlagen ska det utredas på nytt så jag kanske ska få hem såna mysiga sprutor att sticka i magen. Passar bra när både jag och Alex är skraja ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hah... Angående det med bebisbilder.. Haha... Låg igår i sängen och skulle förklara nåt för Alex och så börjar det en reklam på tv när en bebis visas massa gånger. Varje gång bebisen kom upp i rutan avbröt jag mig och sa "titta bebis!", gång på gång. Undrar om han trodde att jag var fel i huvudet på riktigt.

"Du är så konstig ibland nu för tiden!" sa han i alla fall :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Okej, men då förstår jag. Skönt iaf att du får gå på regelbundna kontroller och att de kollar dig ordentligt!

Haha, det låter som att jag ska vara glad att vi inte har någon TV :p Jag hade smällt av. Just nu överlever jag lite genom att ignorera det hela :D

Alex... alexander? Manda... Amanda? Har vi paret schulman här? :idea:;)


PS. Fy fan vad det är gott med mat!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jo, förvisso, men jag hoppas att jag slipper kräkas och svimma den här gången när de tar proverna! :eek:

Haha! Jovars, klart det är ;)

Idag har mitt IT-freak till karl sett till att jag skaffat gmail så vi kan synka en kalender via googlekonto som vi kan nå via mobil och sådär. Det är kanske ganska smart i och med planeringsmissarna vi haft här på sista tiden, haha. Tyvärr ligger tekniska biten på honom och jag fattar ingenting men han får väl lära mig ikväll. Han dissade min idé om almanacka i pappersvariant! :o Kanske väntat iofs då han pratat om att köpa en dokumentförstörare och lägga in alla viktiga papper i datorn.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hahaha! Det kommer gå jätte bra med sprutorna ska du se. Tillslut kommer du bli farschinerad av dem och kommer inte kunna låta bli att titta när de sticker dig //hon-som-hade-epelepsi-när-hon-var-liten-och-såg-ut-som-en-sprutnarkoman-på-den-tiden ;)

Givetvis kommer du kunna lär dig att bemästra kalendern på telefonen, se det positivt också, då kommer han inte kunna lura dig att han inte kan. -Inget i kalendern - det finns inte :angel:
Att ha viktiga papper på datorn är super bra, så länge man kör backuper så man inte står där med långnäsa den dagen datan kraschat. :cool:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Sätter pengar på att du jobbar framför en dator! :cool:

Jag kommer att lära mig, så småningom. När vi har haft kurs ikväll! ;) Det är ju mitt förslag med kalender och jag tycker att det är roligt att han kommer med förslag på förbättringar (förenklingar för hans del och gammalmodiga jag får liksom finna mig i att gå ifrån mina gamla papperskalendrar, haha). Hoppas att man kan programmera in påminnelser som blippar eller piper när det drar ihop sig för aktiviteten så man slipper ha det i både mobilen och i g-kalendern. Annars får han bygga en egen kalender för bara oss två :p

Back-up är väl så gott som Alex näst vanligaste ord så det är nog inga problem att ordna :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

haha, skyldig :angel:

Kalendern kommer nog garanterat ha den funktionen, annars kan du hälsa honom att han installerat en för kass kalender och att han genast får uppdatera den :) Du kommer älska den när du väl kommit in i den! looovar!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja, jag använder ju faktiskt mobilkalendern nu för tiden och den är ju bra :) Lägger in ALLA jobbpass med påminnelse för jag totalt missade jobbet en gång när mitt schema blev omstyrt :o Så länge det är blipp/pipfunktion så är jag nöjd med det hela. I värsta fall får jag ha en egen kalender vid sidan av och synka den med g-kalendern. Då får båda viljan igenom :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag sitter på tfn så jag har inte heller BF listan lättillgänglig, men jag har BF den 15/3 :)

Usch, idag har jag haft en massa sammandragningar, det hade jag knappt alls förra gången. Det roliga är att jag är rätt säker på att jag har känt rörelser idag, förra gången satt moderkakan i framvägg och jag kände inget förrän runt v21.

Jag har ingen häst nu och var tvungen att ta bort min i samma veva som jag blev gravid förra gången. Jättejobbigt såklart, men jag kände ändå senare att jag tyckte att det var skönt att inte ha något måste senare i graviditeten.

DS, vilken tur att de har koll på dig så att inget händer, förstår dock att ge sig själv sprutor inte lockar.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh! Men då ligger du bara två dagar efter mig! Spännande! :bump:

Sjukt kul med fosterrörelser, själv har jag moderkakan i framkant så jag får nog vänta ett bra tag. Hur pass har din mage växt? Min har inte börjat puta ut.. inte mer än pga att jag ätit kasst och inte tränat :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl

Nu älskar jag min barnmorka :love:

Hon ringde mig nu lite spontant och frågade hur det var med min huvudvärk och utöver det.
Det gillade jag :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Härligt med en så engagerad barnmorska!

Jag fick just veta att vi fått samma barnmorska som sambon och hans ex haft så ska försöka byta... Dels tyckte sambon inte om henne och så är inte jag bekväm med att ha samma människa som dessutom är vän med exet....
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad gulligt att hon ringde och frågade! :bow:
Men visst har man väl rätt att byta BM ...?

KL
Alltså jag börjar fundera över min foglossning... Har börjat känna exakt samma smärta i knäna nu?!? Det kanske inte är foglossning?!
Det har ju inte gått över från förra grav heller..? Huva blir nästan orolig..
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad fint med en så engagerad barnmorska! Hon måste veta hur man gör folk glada!

kl

Fick ett jättefint sms idag av en person som står mig nära. Jag berättade för henne att jag tyckte att hon minsann kunde sätta fart med barnverkstaden nu så hon kunde få ungefär samtidigt som mig. Ja, om hon satte fart med den medvetet vet jag inte men hon är gravid :love: Vågar dock inte säga något om vem personen är ifall att någon får veta men åh, vad mysigt! :) Nu är min dag gjord!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kul att vi ligger så nära :)
Jag tycker själv att jag fått stor mage och jag har blivit gratulerad endast pga att magen syns, så det är nog inte bara jag. Det märks att det är någon som berett plats i magen tidigare. Förra gången kunde nog folk inte sådär självklart se på mig förän efter v 20.

Härligt med en så engagerad BM!

Anonymmm, det är bara att ringa och byta BM, jag gjorde det i första graviditeten och det var inte så jobbigt som jag trodde att det skulle vara och jag var jättenöjd efter bytet.

DS, åh vad kul med en kompis som också är gravid :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Nej, det var inga problem alls, bara jag som hetsade upp mig i onödan!

Sambon och exet har haft två olika bm och jag vill inte ha någon av dem. Den ena hade vi ju fått nu och natruligtvis var det den andra som jag fick prata med när jag ringde in och ville byta.

Hon var jättetrevlig och frågade inte varför jag ville byta eller så. Men hon frågade vem jag ville ha istället och jag funderade på om jag skulle svara det jag tänkte: "vem som helst men inte du" :p

Vad kul att magen börjar synas! :D

När har ni andra berättat/tänkt berätta på jobbet att ni ska ha barn?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad skönt att det gick så smidigt att byta. :)

Kl
Idag tog jag steget och berättade för min mamma. Jag har ju gått och varit lite orolig för det men det gick bra och hon verkade faktiskt tycka att det ska bli kul. Hon frågade om hon fick berätta för pappa och det fick hon självklart :)
Sambon ringde sina föräldrar idag också och dom reagerade lite kraftigare än min kära mor, hans syster blev så glad att hon grät och hans mamma skrek rakt ut och var jätteglad:) tror min familj är lite mindre känslomässig och det känns lättare. Men det är tur att alla blev glada iaf!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Skönt att det kändes bra att berätta! Jag har också lite svårt för hysterin, men det beror också på vem det kommer från. När min brors fru börja grina så var det bara "roligt", men jag har fortfarande inte berättat något för mammas bröder för jag ooorkar inte med dom... Båda är 2 meter långa, lika breda och kramas alltid så det gör ont och mitt huvud hamnar alltid mellan brösten på dom och så "klappar" dom en i ansiktet och det gör ONT!:cool:

anonymmm, skönt att det gick enkelt att byta BM. Hade inte heller velat ha samma bm om min sambo redan hade barn, ännu mindre en kompis till exet! :o Lite rolig anekdot är dock att jag för några år sedan skulle till BM och ta ett cellprov (de där vanliga). In går jag och möts av min granne (några hus bort) vars son gick i samma klass som mig 1-7 :p Hon kände inte igen mig och när jag påpekade det så frågade hon direkt om jag ville byta. Jag sa att de inte va någon fara, så när jag låg där med bena i vädret så pratade vi om vad mina brorsor gjorde nu för tiden :rofl:

kaktusblomma: ja kul att vi ligger nära, vi får se vem som vinner! :D
Oj vad spännande att magen redan växt så pass! Jag fick höra från en kund till mamma som hon haft lääääänge, sen jag var liten, att "grattis, men jag ser att det är lååååååååångt kvar" och så tittade han demonstrativt på den obefintliga magen. Mamma hade alltså berättat för honom innan. :)

DS: KUL att du också har en god vän som också ska ha! Är hon nyplussad eller kommer ni få rel nära varandra?

Klockmalva: Jag har ingen som helst koll på fogarna men jag har också fått ont i leder. I knän och fot. Det kommer stötvis och stör mig inte direkt eftersom det går över rätt snart. Nämnde det för min BM och sa att ja, jag vet inte om det har med grav o göra eller om det bror på att jag inte tränat öht och sedan släppte vi båda det där. Lederna blir ju tydligen mer slappa och svaga och då är det inte alls konstigt att man får ont.

ALLA: JA! Jag blev faktiskt mäkta imponerad över att hon ringde. Jag blev nästan lite misstänksam först eftersom jag verkligen inte tänkt tanken ens :p Men hon va glad och trevlig, kollade av att jag blivit kallad till RUL osv. Hon förtjänar helt klart pris nu :love:
Fö så har jag gått och fått halsont. WTF? Först ska jag vara trött i en månads tid. Sen ska jag ha ont i huvudet i en månads tid och nu när det väl släppt, ja då blir jag såklart sjuk. SÅ tröttsamt... :cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 130
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 753
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp