Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

1/11 har jag tid för UL, jag är dödsnervös? :o

Hur kommer det sig att du gjort ett UL redan Apollo? Kul att se en UL bild. :love:
Jag var också väldigt "bestämd" med att visa bilder på nätet, men sen slet det sig..i allafall på bloggen, och facebook. med stor urskiljning. men att INTE visa dottern kändes också lite galet till slut, hon är ju det finaste och viktigaste i världen... ! :love:

*KL*
Jag har fått s j u k t ont i fogarna ... Stelnar ihop och knivhugg både här och där. Har svårt att gå på toa mellan stunderna... :crazy: Har någon dröm om att det går över och blir lite bättre men det kan man väl fetglömma gissar jag. Känns ledsamt att inte kunna bära och kånka på dottern som jag vill... :cry:

Gnäll, gnäll.

Annars är allt bra.
Med er?
:bump:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vi gjorde ett KUB/NUPP så därför gjorde vi ett så tidigt :)
Jag har själv varit väldigt exponerad på internet och är nog en av de första som verkligen "växt upp" med internet och olika communitys. Detgår nog att hitta mer eller mindre allt om mig på nätet. Nu har jag blivit väldigt mycket restriktivare med vad jag skriver och lägger ut. Känns som att risken är för stor att det slår tillbaka på en om man är så himla öppen med saker och då känns det fel att fatta det beslutet över barnets huvud och inte låta det välja själv vill göra..
Jag har ju satt lösenord på min blogg nu mer och tagit bort mitt Facebookkonto.. Mår lite illa av att folk kollar runt bland mina grejer av ren nyfikenhet och inte för att de bryr sig, vilket gäller typ 95% av alla vänner jag hade på FB. Skvallra kan de göra om någon annan ;)
MEN jag förstår verkligen känslan av att vilja visa upp världens finaste och när det händer något speciellt. Den känslan får jag lite då och då med hästarna nu. De känns iof inte lika viktiga att inte publicera grejer om men jag suger lite på karamellen och då ger ofta suget på uppmärksamhet med sig.. För ja, i mitt fall handlar det iaf om att man vill ha någon form av uppmärksamhet.. Och nää de kan va ;)
Men jag förstår verkligen de som väljer att publicera bilder, även om jag inte förstår hur vissa kan publicera vissa bilder.. Ex nakenbilder eller bilder där barnen på något sätt är väldigt exponerade.. ULbilder tycker jag generellt (så klart i mina mått) känns helt okej, de är ju ändå lite "blurrade" sas men min gräns var lätt passerad när jag såg en blivande mamma publicera bilder från ett 3D UL och visade en bild där man tyyyyyydligt såg att det var en flicka. Det såg mer eller mindre ut som om snippan varit tryckt mot kameralinsen (om de nu hade vart en sån an använde). Jag förstår inte det.. Jag kan iof tänka mig att det är så normalt för folk idag att publicera bilder så folk inte ens funderar på saken. Meen... Det har jag som du märker ;)

Jobbigt att du fått problem med fogarna! Kan ett bälte vara aktuellt?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hoppas det var senaste listan jag hittade nu

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
13:e Apollo 13, 1a barnet
15:e Kaktusblomma, 2a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
24:e vindvissla, 3e barnet

April
1:a Klockmalva, 2a barnet!
6:e deathslyna, 1:a barnet
8:e misan, 2a barnet
25:e nyistan, 1a barnet

Maj[/QUOTE]
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
13:e Apollo 13, 1a barnet
15:e Kaktusblomma, 2a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet

April
1:a Klockmalva, 2a barnet!
6:e deathslyna, 1:a barnet
8:e misan, 2a barnet
25:e nyistan, 1a barnet

Maj
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Alla gör som man känner bäst själv.
Jag kan också få såna där "hemlighetsryck" och känna att jag inte vill exponera mig, men ... jag faller för grupptrycket... :angel:

Men det låter som vi är inne på samma linje. Jag kan bli jätteilla berörd när människor publicerar MYCKET bilder av sina barn, barn i affekt, barn som sover, barn som ... ja, sånt. Lika när folk skriver alltför utförligt och mycket och uthängande om barnen, det känns inte ok. :crazy: inte för mig i alla fall. Nån hejd får det vara! ;)

Jag hade bälte ganska länge när jag väntade dottern men mitt bäcken är så överrörligt att jag bara får ondare av det. Det är som att jag "drar ihop" det med tvång och det gör AS-ont. Poängen är väl att det ska stabilisera så att inte bäckenet rör sig för mycket, men mitt bäcken är som en "jello" .... :crazy: sätta bälte på brylé pudding? Näe... :p

Akupunktur tänkte jag gå och få mig senare när det blir värre, men det kan man ju inte sätta överallt så att säga... :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Äh, vad tusan...
Vi är inte helt officiella ännu, så de som vet vem jag är IRL ombedes hålla tyst.

Ville egentligen vänta tills efter VUL den 4/10, men jag håller på att gå under av oro och upphetsning så jag måste få vara med och ventilera lite.

Hade ett MA i juni och går nu bara omkring och känner efter och analyserar hela tiden. :mad: Mådde ganska illa fram till för någon vecka sedan, nu är det bättre så jag oroar mig för det. Är galet trött, men har en sköldkörtelunderfunktion i bakgrunden som kanske fortfarande spökar (är dock riktigt medicinerad nu). Ja, och för övrigt kan man ju bli trött rent allmänt av att ha en ettåring och jobba och så där.

Brösten gör ont och jag är sjukt tjock redan. Går knappt att dölja (tidig v. 9)! :eek:

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
13:e Apollo 13, 1a barnet
15:e Kaktusblomma, 2a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet

April
1:a Klockmalva, 2a barnet!
6:e deathslyna, 1:a barnet
8:e misan, 2a barnet
25:e nyistan, 1a barnet

Maj
6:e Majola, 2a barnet
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Här är en till som inte orkar hålla sig längre och jag ooorkar inte hålla på med anonymt konto :D

Jag är i v.7 (6+3) och har bf 18e maj :) har vetat i 1,5 vecka nu och det är skitsvårt att hålla hemligt haha (om någon av mina vänner läser detta så snälla håll det för er själva!)

Jag är helt galet trött och idag är första dagen illamåendet verkligen stört mig.. Innan har det bara varit lite halvt illamående på kvällarna.. Tjock har jag också blivit.. Men är ganska kurvig i vanliga fall med så hoppas på att folk bara tror jag blivit tjock helt enkelt :p

Händer mkt just nu, vi håller på o ska bygga hus och har massa möten denna veckan med hustillverkare (gissa om vi fick eld i röven när plusset dök upp :angel:. Igår höll jag på o bli helt knäckt på jobb, underbemannade en lönedag med distriktschefen på intågande var ingen hit.. Stressade för att jag stressade osv. Blir ju orolig för bönans skull med så bröt ihop och storbölade mitt i middagen igår med ett frågetecken till sambo som sällskap :D hormonpsycho? Jag? Nä? (ställde mig inte och bölade i måndags på Willys heller för att dom inte hade fanta citron)

Första samtalet med BM imorgonbitti och ser mkt fram emot det! Hade gärna velat ha ett tidigt vul men det sägs att dom inte ger ul öht innan v.18 om det inte är något alldeles extra..

Kan inte kopiera listan från tel så nån frivillig får gärna lägga till mig där :)
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
13:e Apollo 13, 1a barnet
15:e Kaktusblomma, 2a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet

April
1:a Klockmalva, 2a barnet!
6:e deathslyna, 1:a barnet
8:e misan, 2a barnet
25:e nyistan, 1a barnet

Maj
6:e Majola, 2a barnet
18:e panaccea

Sådär.
Grattis och välkommna till tråden! :D
Jag kunde inte heller hålla tyst med första men det var mest för att jag mådde så ruskigt dåligt, jag var en riktig hormonhäxa! :o

Majola: tråkigt med MA, hoppas allt är bra! Jag blev hur rund som helst på en gång men det verkar ha stannat av nu som tur är. En av dagisfröknarna på dotterns dagis ska ha om två månader och jag ser ut som jag ska föda i morgon.. :angel: 1kg plus hittils...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
13:e Apollo 13, 1a barnet
15:e Kaktusblomma, 2a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet

April
1:a Klockmalva, 2a barnet!
6:e deathslyna, 1:a barnet
8:e misan, 2a barnet
25:e nyistan, 1a barnet

Maj
6:e Majola, 2a barnet
9:e strepsils, 1a barnet
18:e panaccea

--------------------------------------------------------

Igår var jag på ett första UL, och det var som jag trodde, v 7+4, med ett litet pickande hjärta :love: Inbokad för KUB 31 oktober, ska bli kul att se pyret igen :)
Är så in i h%#*e trött :eek: men är glad att allt såg bra ut igår :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Här räckte det att man var lite osäker på hur långt gången man var (oregelbundna blödningar eller liknande) så skickar de iväg en på UL. I alla fall om man vill ta emot chansen att gör KUB/NUPP, det måste ju göras vid rätt tidpunkt.
Har förstått att KUB/NUPP inte är standard i alla landsting, men här får alla som vill göra det.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Välkomna!
Vad kul att nya droppar in :)

Majola, jag håller tummarna för att allt är som det ska, bara en vecka till att hålla ut!
Jag har också betydligt större mage tidigare än förra gången. Jag är glad att jag två gånger har fått se att det bara är en, annars hade jag trott att det skulle finnas två st där inne till RUL:et...

Här är det sådär just nu, har så mycket sammandragningar på em att det är jobbigt. Ska till BM på fredag så får vi se vad hon säger. Fram tills dess får jag väl bara ta det så lugnt jag kan, insåg igår att rida var inte så bra. Typiskt!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Var på hälsosamtal i morse och dom har ändrat i det här nu sen i april i år att alla som vill får göra KUB/NUPP om man vill i v.12 :) innan april fick man bara ul i v.18 utom för dom över 35 och i särskilda fall så nu är jag happy :) inskrivning den 16e okt :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja roligt med alla nya, tankte val att bukefolket inte gatt i celibat :D

Jag har foglossningar fran helvetet, varst ar det pa mina lediga dagar nar jag ar uppe och ror mig hela tiden. Igar gick jag och barnen en alldeles for lang runda i bergen pa en och en halv timme (inte sarskilt langt egentligen, kanske 3 km allt som allt) och jag holl pa att do efterat.
de dagarna jag jobbar har jag mindre ont och for en gangs skull ar jag glad att jag sitter pa kontor...

Min chef undrar nar jag tanker komma tillbaka efter mammaledigheten. Hon verkar inte tro att vi far salt huset.... Sa tji far hon nar jag slutar om en manad :) (om nu allt gar igenom, men koparen har betalat deposition och allt sa det borde ga vagen)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh majola, Grattis!!!! Vad roligt! Håller tummarna för att allt går som det ska denna gången. :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Gud vad skönt! Jag håller tummarna för att försäljningen går smidigt och att ni hittar bra boende här. Jobbigt med foglossningen, jag hade problem med det förra gången, fast senare i graviditeten. Mina sammandrgningar var värre än värst idag, känns inte helt bra :(
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

Totalt slutkörd! Började dagen med BM, direkt när jag kom hem ringde vår kontaktperson från en av hustullverkarna och ville att vi skulle kolla på den tilltänkta tomten ihop så var bara och sätta sig i bilen igen och köra ut till den tilltänkta byn.. Och sen fick vi stressa hem och röja i lght för nästa möte med en annan hustillverkare och efter över två h matande med information var jag rätt trött i skallen och slocknade på soffan i 30 min innan det var dags för tvätt..

Är såååå trött nu och mår ruskigt illa :( har bara fått i mig lite vitt bröd med ost och lite vienetta med nöd o näppe nu ikväll.. Fräste surt åt sambon att han fick äta sina korvmackor nån annanstans för jag stod inte ut med korvlukten :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl

KUL med alla nya!! :banana: Nu är vi ju hur många som helst! :)

Strepsils, spännande att få se det pickande hjärtat! :love:

Panaccea: Jobbigt att ni har så himla stressigt nu! Hoppas du hinner vila iaf lite mellan allt! Blir det för mycket får du tvinga sambon att serva dig ist :)




Jag lider verkligen med er som har foglossningar! Jag mår för stunden oförskämt bra faktiskt och jag är verkligen, verkligen, verkligen inte avundsjuk på er. Var rädda om er!

Jag har ju hävdat att min mage inte växt direkt och det den växt har bara vart "kakmage". Magen har lixom växt "rakt ut" hela vägen uppifrån brösten, därför kändes det inte som att jag kunde skylla på bäbin :angel: Men nu har jag insett vad det är som hänt.. Jag var ju rätt vältränad innan och har alltid haft rätt mycket magmuskler. Så när bäbin växt så har den puttat ut magmusklerna rakt ut.. När man är vältränad så är ju magmusklerna spända hela tiden, oavsätt om man spänner magen eller ej.. så.. haha.. stod jag i badrummet och slappnade av helt i magen istället.. Hahaha, jag höll på att smälla av, helt plötsligt hade jag värsta kalaskulebäbismagen! :angel:
Kunde inte låta bli att ta en bild på det eftersom skillnaden var så stor!

Ung 10 sekunder mellan de två olika bilderna.
PS. ursäkta mina extremt unsexy grannypanties :p

mage_v_17_506547dde087c3104ceaaa09.jpg
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha vad gulligt! :love:

Jag har länge tänkt att det inte syns på mej heller men så fort jag går förbi en spegel så börjar en låt spelas i huvudet på mej "who are you trying to fool"

För visst har jag en bula... Ska se.om.jag kan lägga upp bild sem, har pappa på besök feån sverige.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 131
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 753
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp