Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh, vad kul med bröllop! Grattis! Satsa på en mammklänning i lite stretchigt material så är det nog inga problem att få plats med magen oavsett hur stor eller liten den är. Finns massa fina om du googlar lite (För visst får man inte länka till en specifik webshop, eller hur är det nu??)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mmm, men jag vill nog gärna prova.. och suga lite på det innan jag bestämmer mig helt. Hittar massa alternativ på nätet, men de har ju sällan fysiska butiker dit man kan gå och prova?
Tycker att det nästan verkar lättast att leta bland vanliga klänningar och inte just bland mammaklänningar, de är så himla tråkiga. :crazy:
Hittade en helt ok klänning på blocket som jag ska se om den finns kvar. Den verkade bra för det går att växa i den! :idea:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

GRATTIS! :bow:

Jaa du.. jag vet inte. De mammatröjor/tunikor mm. jag köpte tidigt i grav hade jag hela vägen, det var ingen som blev "för liten" (eller för stor). Så kanske kolla på lite "finare" mammaklänningar?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Tack! :)
Det är iof inget nytt, vi hade planerat att gifta oss i juni redan, men det blev pga lite knöliga omständigheter flyttat på framtiden... så när vi blev gravida fick vi brått :p

Problemet är att jag inte riktigt hittar "finare" mammaklänningar. Tycker de flesta verkar vara i någon halvtråkigt bommulstyg i svart. Känns lite sådär :crazy:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det är ju det som är så bra med att handla på nätet. Inga trånga trista provhyttar med dålig belysning utan man kan prova hemma och sen skicka tillbaka om det inte passar. :)
Jag tycker mamalicious har många fina klänningar även i andra färger än svart. Sen är det ju överlag mycket mörka färger just med tanke på årstiden. Men med rätt skor, strumpbyxor och accesoarer kan ju en trist klänning bli en riktigt festklänning.
Själv gick jag på en finare julmiddag (en vecka innan sonen föddes) iförd en svart solklänning från hm. Klänningen var dessutom i sådant där ostretchigt bomullstyg som inte är snyggt på något vis. Men med en fin kofta, snygga stövlar och smycke så var jag riktigt fin :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Men du... kolla om du kan få nåt uppsytt?
Jag beställde min brudklänning på nätet från ett företag som syr upp efter personens egna mått, det var inte ens dyrt... då borde man ju kunna få en med plats för magen tycker jag?
Jag var mitt i mitt stora viktras då och var osäker på om jag skulle väga samma som när jag beställde, så jag fick en klänning med "snörning" i ryggen så jag kunde dra åt (det behövdes!)
Tyvärr har jag ingen aning om vad företaget hette men jag hittade det när jag googlade ...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag och barnen har åkt på en riktigt mögig förkylning. Vi hostar, snorar och har feber. Not funny. Mitt i alltihop har vi tusen saker att ordna med huset, det ser ut som om vi kommer flytta hem i början av december så vi har grymt mycket att organisera. Inga papper är skrivna än men han har betalat deposition. Spännande och läskigt.

Jag håller på att finkamma hemnet efter lämpligt hus och efter en diskussion med pappa (som är mer realistisk än jag) kom vi fram till att vi ska släppa kravet på "några hektar egen mark" och vips så kom vi tio mil närmre malmö för våra pengar. Och istället för 91 träffar fick jag 400. Med tre barn kommer vi ändå inte ha tid med en egen gård och det finns ju många fördelar med villaområden i mindre samhällen också.

Vilka fina magar alla har! Med första barnet började jag känna rörelser i v 17 men nu har jag känt den sen v 14.

Jag håller på att kolla på vintermammajacka, har inte haft nån de andra gångerna men frusit magen av mej de sista veckorna. Så denna gången ska jag ha en. Och så ska jag köpa en fin trikåsjal. Och en begagnad vagn, men det fixar jag i sverige.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh vad spännande med flytten Vindvissla! Ska ni åka hit något då för att kunna kika på intressanta hus?

När vi letade större boende var vi först inne på att hitta ett hus på landet med stort garage och mark nog att kunna ta hem hästen över sommaren. Vi hamnade i ett radhus med liten tomt, men mycket barn i området och bra grannar. Nära till dagis/skola och morföräldrar, vi trivs som fisken i vattnet, men det blev inte alls som vi tänkt oss.

Kl
Kul att se lite magar i tråden! Fina magar allihop :)
Jag har tydlig gravidmage och har blivit övertygad om att det bor en tjej där inne, om det stämmer får vi se.

Igår fick jag gå hem från jobbet efter en timme, jag har så sjukt mycket sammandragningar på jobbet. Var efter samtal med BM och kollade upp det hela på gynakuten och efter 4 timmars väntan fick vi veta att allt var bra med bebis och vi kunde åka hem. Skönt, men det är helt sjukt att det är en läkare på både gynakuten och förlossningen (säkerligen på avdelning också) som ska springa emellan på ett stort sjukhus. Nu är det bara att vänta en vecka tills jag får träffa MVCs läkare och se vad den säger, jag tror att jag har svårt att jobba heltid, men skulle klara av deltid, de värsta SD kommer efter lunch och håller på tills jag lägger mig i soffan på kvällarna.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Å vad spännande med huset! Vi sålde våran gård i våras och köpte hus mitt i stan, mycket att stå i är det men skönt när det är klart.. :-p
Det är skitmycket jobb med en gård, jag tänker att någon gång i framtiden kanske eventuellt igen.. .KANSKE .. men det känns väl värt att ha fem minuters promenad till närmsta (bra, lantliga) ridskola men då bor vi i en liten stad nu...

Jag köpte en kappa på HM i lite ulltyg som jag hoppas ska stoppa i vinter... Annars letar jag ockås efter nåt varmare gravidjackigt, jag är fruktansvärt frussen av mig, särskilt boobsen nu när jag är gravid... :o
har du hittat nåt bra?

Kaktusblomma: oj, blev du skickad på kontroll? Jag har också haft jättekraftiga sammandragningar, fast bara en liten idag.. funderar på att ringa BM men jag känner mig lite jollig? :crazy:
Det låter som du behöver ta det lugnt helt enkelt? Ta hand om dig!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh, jag hittade en mammajacka i dun med hög krage idag när jag googlade efter klänningar.. Minns dock inte vilkendera de va på. Den va inte supersnygg men var den enda mammajackan jag sett som faktiskt varit lite tjock! Jag HATAR att frysa!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hm har nån sovsäcksliknande mammajacka. Inte min stil dock.

Hittade du nån klänning idag då? Vi funderade också på att gifta oss men sambon sa med glimten i ögat att "varje gång jag ska till och fria blir du på smällen" :D så vi väntar nog tills jag slutat amma, vill gärna ha en liten mysig fest där jag inte är nyktrast ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Grattis till giftermålet!

Sambon och jag gifter oss 8 december, tycker också det är jättesvårt med klänning. Vet att jag inte vill ha traditionell lång och vit klänning men har ju ingen aning om hur stor magen kommer vara... Är väl i vecka 19 när vi gifter oss.

Kommer följa ditt klänningsletande noga ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag är inne på tredje veckan med mycket sammandragningar på jobbet, var till BM i fredags och hon bokade en läkartid till mig redan när jag ringde på tisdagen i förra veckan. Då fick jag alltså tid på onsdag om en vecka, alltså dryga två veckor efter vilket BM själv tyckte var för länge. I fredags när jag var där sa hon att om det blev värre så skulle jag åka in och i måndags blev det betydligt värre. Började tidigare på dagen och var mycket intensivare/ondare. Av någon konstig anledning (bokslut...) gick jag ändå till jobbet igår, men det gick ju inte alls.

Vad jag har förstått är SD i sig inte farligt, men när de gör ont och är intensiva så blir det ju väldigt svårt att fortsätta jobba och om det fortsätter så förstod jag det som att det fanns en risk att det går över i förvärkar och det är väl lite sämre. Min plan nu är att vara hemma en eller två dagar helt och sen jobba halvtid till läkarbesöket, jag är väldigt glad över att ha ett förstående jobb!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Usch vad jobbigt med dessa sammandragningar. Ta det lugnt och vila mkt. Hoppas det går bra hos läkaren.

Vindvissla och Apollo 13.
Angående att hitta mammajacka i vinter. Förra gången jag var gravid tyckte jag det var helt onödigt att slänga ut massa pengar på en jacka som man inte ens tycker är fin (eftersom man ändå ser ut som en fet kossa) så när det blev kallt och jag inte kunde knäppa min vanliga jacka snodde jag helt enkelt en varm jacka av mannen :angel:. Detta krävs ju att mannen är lite bredare än du själv. Är han inte det kan man säkert låna en jacka av någon i sin närhet.

Apollo 13, grattis till giftemålet. När jag gifte mig var jag i femte månaden. Då kunde jag ha en vanlig bröllopsklänning som sitter åt precis under bröstet och sedan går ut efter. Nu kommer ju du ha gått lite längre dock men kolla på de modellerna. Det är inte säkert att du behöver ha en speciell mammaklänning.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kl

Sitter och är irriterad på spec.mvc :p Någonstans gick det tokigt i kommunikationen. Min bm skickade mig hit för att de skulle hålla ett öga iom tromboser. Här säger verkade läkaren undra vad jag ens hade här att göra. Dessutom hade de inte fått fram provsvaren för de envisades med att kontakta sjukhuset 4 mil bort när jag hela tiden sagt att proverna togs på vårdcentralen i min gamla by. Vad är detta? :/

Nu sitter jag i alla fall och väntar på att min gamla vc eventellt kan ringa upp spec.mvc och hosta fram provsvaren som var då, annars kanske jag ska ta ett nytt test ändå (en halvtimme senare). Är jag skyldig att veta vad provsvaren sa (var 17 när de togs)? Jag har ingen koll alls.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Min sambo är en liten irländare, inte ens i mina smalare dagar har jag kunnat ha hans kläder :D

Man kan ju alltid sälja jackan igen efteråt. Jag har tittat lite på kombinerade mamma- och bärjackor eftersom jag ändåkommer bära barnet mycket, men de är också svindyra.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja det var ju vad jag trodde. De har ju till och med ringt och dubbelkollat med mig, väckte mig mitt i middagsluren ;) när de inte fått svaren, varför inte bara ringa igen så hade jag sluppit sitta här och vara stressad. Jag har mer att göra idag ju.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

På slutet av vårvintern i fjol provade jag det konceptet, alltså låna av mannen... Han har en grå kappa/duffel...
Jag såg ut som Morran i Mumintrollen och höll på att skrämma slag på halva byn ... :D
kollade på Tradera nu faktiskt, såg lovande ut.

Alltså har POP slutat helt med mammakläder? Jag var snabbt in i en sån butik för ett par veckor sen men hittade inga mammakläder (Jag råkade fastna bland små, puttiga bodysar med söta mönster.. :angel: )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 132
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 755
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp