Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Svarar flera

Det känns skönt att jag inte är ensam om att inte ha fått energin tillbaka. Då kan jag vara trött med bättre samvete i stället för att låtsas att jag är pigg :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åååh. Vad drygt!
Ring och se till att få byta och få namnet på den du ska komma till. De kan ju rent av ha bytt och sedan flyttat om i de olika BMs scheman av någon anledning. Så brukar vi göra ibland med våra tekniker på jobbet :p
Men ring och be om att få byta så löser det sig.

Jo, jag har full förståelse för att sånt kan hända men då borde de väl kunnat fixa det på annat sätt. Jag sa ju uttryckligen när jag ringde att jag ville byta BM och fick namnet på en ny. Blev tyvärr så paff imorse att jag inte kom mig för att fråga varför jag inte fick träffa den jag fått tid hos...

Har skickat ett mail till verksamhetsansvariga, tycker de borde ha rutiner för att se till att det inte händer!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag ar ocksa trottare an vanligt. Vilket ofta resulterar i att jag inte orkar ta tag i koket efter middagen pa kvallen nar barnen har somnat. Sa min stackars sambo far gora det dagen efter (han jobbar natt och ar hemma med yngsta barnet pa dagarna)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vi var pa ultraljud igar och fick se en en precis lagom stor liten prick med bultande hjärta! :love::love::love: Vilken lättnad!

Ska dit igen om tre veckor och göra kubb eller nupp eller vad det heter (första-trimester-screening: mäta nackspalten + blodprov). Längtar redan.

I övrigt är hela familjen tokförkyld. Bada min man och jag skulle ha jobbat idag, men det är liksom inte att tänka pa. Svärmor kom och hämtade gullungen vid halv tio sa jag passade pa att ga och lägga mig ett par timmar igen. Vilar nu vidare pa soffan. Jobbigt när man inte kan ta nagra droger alls. :devil:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad härligt med en lagom stor en :)
Krya på er, inte roligt att vara sjuk :/

Vi var ju till gynakuten i tisdags och då fick vi se lilla pyret igen, allt såg bra ut såvitt de kunde se och det är verkligen lustigt tillfredsställande att se det, jag kan inte bli mätt på det. Jag går in i v 18 idag och om knappa tre veckor är det dags för RUL :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ah vad skont att allt star bra till dar inne! Och sa mysigt att fa se den igen om tre veckor!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl

uj uj uj! Nu känns det som att den väntade explosionen av magen har kommit. Det känns ung som om jag ätit för två och är kräkmätt, förutom att jag inte har ont i magen och vill kräkas :p Känns som att magen står åt alla håll och kanter och det känns som att det tar mot överallt när jag böjer på mig. Ska se om jag kan skaka fram en bild lite senare.

Har ni några planer på att smörja magarna för att minska risken för bristningar osv? Alla säger ju så himla olika om det där, men jag är lite livrädd för bristningar och känner att jag hellre chansar och smörjer än att inte göra det. Skulle det funka så är det värt det. Funkar det inte så blir det ju inte sämre av att man smörjer. Vad kommer ni smörja med och när kommer ni börja?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kul Apollo! Tiden går ju och krabaten blir större och någonstans måste det ju ta vägen ;)

Jag har tänkt köpa någon kräm även denna gång, mest för att jag tyckte att det var skönt att smörja förra gången. Denna gång får nog sambon följa med och välja, jag hade weleda förra gången -ett tag- men sambon tyckte den luktade hemskt... Funderar på att köpa något från typ bodyshop eller så. Jag klarade mig rätt bra från bristningar förra gången, kom någon liten de sista dagarna innan dottern kom. Jag hoppas på samma tur även denna gång :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag smörjde magen varje kväll med body butter. Jag valde lukt eftersom allting luktar annorlunda och konstigt. ;)
Jag har redan ganska mycket bristningar eftersom jag har varit så överviktig så jag vet inte om det hjälpte så mycket men det var mysigt att ligga i sängen och smörja in magen och prata med bebisen och lukta gott... ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*KL*

Var på Babyproffsen idag och köpte en ny sittvagn till dottern. Å gud vad mycket gulligt och snuttigt och fint det finns till småbebisar! :love:

Det värsta (bästa?) var att vi fick en bonuscheck på nästan tusen kronor för att vi köpte en ny vagn. Jag gick runt och klämde och kände på väldigt mycket snuttipluttigull och ändå känns det som att vi har det mesta men jag tog med mig min bonuscheck hem, och sparar några veckor...

Usch jag är JÄTTEDÖDSSUPERÄCKELNERVÖS för RUL den här gången. Jag blir nästan arg på mig själv för att jag är så "jollig" ... :crazy:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Apollo du får nog komma med bildbevis om jag ska tro dej :)

Angående magsmörjande så tänker jag såhär, att det är inte i det yttersta lagret skinn man går sönder, utan längre ner i vävnaden. Alltså går allt med mineralolja fetbort (det gör det ändå för mej) eftersom den inte tränger in i huden alls. Krämer/oljor med naturliga oljor absorberas av kroppen men jag tvivlar starkt på att det skulle göra någon skillnad för bristningsresultatet i slutändan. Jag tror det beror mest på arv faktiskt. Jag har en massa bristningar på magen, men de är vita och har faktiskt aldrig stört mej, men å andra sidan lägger jag väldigt lite energi på saker jag inte kan förändra. Det störde mej enormt däremot att jag var tio kilo tyngre än innan graviditeterna, så dem gick jag ner.

Det kan definitivt vara så att det är skönt för magen att bli insmord, det kan klia och spänna ganska rejält när man blir sådär uttänjd.

Min favoritkräm heter Yes to Carrots och finns på ebay och amazon, den är så grymt bra. Annars gillar jag kokosfett, använder den till allt från sexlekar till att smörja torra ben och barn med. Har till och med haft lite i hårtopparna nån gång.

Sen måste jag få gnälla lite, jag har så grymt ont i fogarna. Speciellt de dagarna jag är ledig och hemma för då rör jag mej hela dagen. Ikväll te x kan jag knappt komma ur sängen om jag läst en bok med barnen eller så. Det skulle inte ens hjälpa att bli sjukskriven, för där sitter jag åtminstone stilla.

Förresten har husköparens lån blivit beviljat, nästa vecka kommer en snubbe ut och mäter om marken (grannen har köpt en bit extra till sin trädgård) och sen ska det uppdateras hos advokaten som registrerar marken. Sen ska vi typ skriva kontrakt! Jag berättade för mina tjejkompisar igår, de blev helt till sig av lycka.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha jag ska försöka fixa en bild idag ^^

Jag blev rekommenderad en olja fr clarins som fått massa positiv kritik, så den blev det. Den luktar dock inte gott :p

Vad jobbigt med fogarna jag blir så ledsen för er skull, ni som har problem med det. Jag skulle bli helt vansinnig, klarar inte av att bli tvingad till att sitta still.

Vad kuuuuuul att det går bra med huset! Och självklart blir alla jätte glada, du ska ju få komma hem!!!

Kl

Nu på morgonen (17+3) kände sambon bäbins rörelser för första gången!! :love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kokosfett? Sånt man använder till bak och sånt?

Roligt med huset! Hur är det, minns inte om du sagt det, har ni ett nytt boende fixat eller tar ni det när det är klart med huset?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vindvissla: all sympati- jag har det lika... :-p börjar jobba i morgon efter 3 v. Semester, har inget sitt-jobb så jag gruvar mig lite... Kul att det flyter på med husförsäljningen! Hur planerar ni för flytten- ska ni köpa hus direkt eller hur gör man? Jag tyckte det var stökigt att flytta från gård till villa och ca 8 mil! ;-)

Apollo: :love: å vad avis jag blir!! Bebisen gör ju kullerbyttor så jag känner men det är så coolt när man känner utanpå- och man kan dela med partnern!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja vanligt kokosfett fast ekologiskt från hälsokosten såklart.

Planen är att vi ska se om vi kan hyra nånstans till vi hittar ett hus. Plan 2 är två rum i mammas källare. De har en sommarstuga på landet också som vi eller de kan fly till om det skulle behövas.

Nästan alla husen på hemnet står tomma så det handlar bara om att göra klart affären så kan man flytta in. Men visst det tar säkert ett par månader.

Just nu är jag lite inne på en vanlig villa i ett bostadsområde, tänk vad skönt med promenadavstånd till dagis och skola.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Då ska vi se, nu fick jag till en bild. I början när jag blev gravid så hade jag stora planer på att ta riktigt fina bilder varje vecka... Har inte tagit en enda fin bild :angel:

Den första bilden vet jag inte vilken vecka jag var i, men jag minns att jag då tyckte att jag var ENORM :eek: haha
Jag var inne i värsta träningsperioden innan graviditeten och hade en stenhård platt mage :love: Lite absurt att jag kunde tycka att magen var jätte stor när jag tog bilden :p

mage_5071792dddf2b329ad003d93.jpg


La upp denna bilden förra veckan, där den vänstra bilden visade hur jag verkligen såg ut, då i v 17.

mage_v_17_506547dde087c3104ceaaa09.jpg


Nu, i v 18 har det exploderat eftersom magmusklerna inte orkar hålla in allt längre. Möjligtvis på helt tom mage vilket jag sällan har :angel: så oftast ser jag nu ut så här.

v18_5071792dddf2b329d3004175.jpg


Stundtals är det rätt jobbigt för huvudet. Det har vart en väldig omställning att gå från riktigt vältränad till detta. Jag kan ju inte direkt påstå att man går runt och känner sig snygg direkt :p Det är egentligen ingen fara, jag lyckas ändå vara rätt resonabel och SÅ farligt kan det ju inte vara eftersom jag fortsätter att äta godis och chips hela tiden :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vi har ju ganska nyligen flyttat till en villa, rejält centralt i stan, fem minuter till dagis, maken har fem minuter till sitt jobb, fem minuter till skolan, jag har fem minuter till närmsta busshållplats (har några mil till jobbet), ja det är fem minuter till a l l t.
Detta efter några år på en gård ute på landet ... Det är såååå skönt. Jag säger: Gör't!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vilken fin mage du har!
Jag kan tänka mig att det känns ovant. Det gör det för mig också.. :D ;)

Fast när jag väntade dottern hade jag nyligen gått ned nästan 50 kg i vikt (!) så när magen började puta kände jag mig fortfarande jättesmal för när magen blev så stor blev ju alla andra kroppsdelar jättesmå typ ...
Jag tänkte fota varje vecka då också men det blev högst sporadiskt.. roligast var det att fota på slutet när magen faktiskt var JÄTTE stor...

och nu känner jag mig jättetjock: Drog på mig en fleecetröja tidigare idag och gick förbi spegeln och höll på att smälla av ... :o ska fota i morgon .. tror jag ... :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha, tack... vad det nu är att ha en fin mage? Kan de va fula? :D ;)

Jag insåg nyss att om två veckor har halva graviditeten passerat. Det är HELT SJUKT! Tiden går så satans fort. Visst känns det länge sedan vi fick plusset, men tiden har ändå gått så sjukt fort! Det känns helt overkligt att om samma tidsintervall kommer vi ha en liten stackare som ska växa upp i vårt våld :D

Annars är jag helt ko-lugn. Så lugn att jag nästan börjar ifrågasätta mig själv. Hur kan man va så lugn när man ska få en bäbis? Jag hade alltid föreställt mig att jag skulle va helt hysterisk, hålla koll in i minsta detalt, fota allt, planera som en galning, vid det här laget ha en hel bäbisgarderob smockfull.... och det är precis motsatsen. Det känns lite "äääh, det är ju bara en bebis, de löööööser sig"... och jag känner lite.. booorde jag inte vara lite mer på tårna? Funderade ett tag på att ruska om mig själv och vråla "HAALLÅÅÅÅ DU SKA FÅ EN BÄBIS DET ÄR STORT" men det funkar lixom inte. Mitt ständiga mantra i huvudet är "deeee löööööser sig".
Sen när blev jag en trygg människa undrar jag? När slutade jag vara hysterisk? Jätte konstigt! :p

Men haha, jag vill se bilder! Jag blir ju SUPER nyfiken på din viktnedgång också! Fy satan vad imponerande! Det måste verkligen vara så himla häftigt att ha en sådan prestation i ryggsäcken varje dag. Verkligen super impad! :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 135
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 755
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp