Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ha ha jag gråter hela tiden. Speciellt till TVn.
Men en löjlig sak.
Jag började gråta häromdagen när min man ringde och sa att han köpt ett vapenskåp för 3500. Det var nog mer besvikelsen att han spenderar våra pengar på sånt när min dator är trasig och jag har velat ha en ny sen innan sommaren. Men ändå. Har ingen aning om varför jag bölade för det.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

Någon som har erfarenhet av blödningar tidigt i graviditeten?
Jag är ju i vecka 10 och idag på morgonen har jag haft blodiga flytningar och tankarna börjar såklart snurra...

Sitter på möte hela dagen och kan inte ringa bm och fråga. Har inte ont så försöker intala mig att det inte är något farligt, kan väl säga att det går sådär...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Läskigt. Jag har inte haft det själv men min mans syster hade det och då var det ingen fara. Men för att vara på den säkra sidan, gå och kolla upp det snarast. Hellre att du går dit en gång för mkt.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har tyvärr dåliga erfarenheter av det. Jag fick en blodblandad flytning en em/kväll i slutet på januari/början på feb. Den var typ brun. Jag hade inte ont, fick mer blödningar under natten och vi hade en tid på morgonen efter för VUL för att kolla hur långt gången jag var. Vi åkte och då konstaterades ett MF. Sedan började jag blöda mer och mer och då började det göra ont.

Allvarligt, se till att ta rast och ring BM. Det behöver ju faktiskt inte vara något tokigt. Det finns ju faktiskt de som har mens genom gela graviditeten så det måste ju inte vara något tokigt, men ring BM för en kontroll.

Kraaaaaaaaam
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Nu när ni snackar hormoner, höll på att börja gråta på mitt viktiga möte när jag läste ditt svar ;)

Har iaf fått en telefontid på lunchen så får vi se vad de säger...

Har för många år sedan fått ett MF men då blödde jag som en stucken gris och hade otroligt ont, så är det inte nu...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

18 st, räknade jag rätt? Vem kunde tro att vi skulle bli så många så fort? :)

Kl

Jag blir tårögd av allt. Ser saker på tv, drömmer konstiga saker, nästan allt gör att tårarna börjar rinna -.-' skitjobbigt! Värst var nu, jag har haft bekymmer med min första ponny som jag haft i 11 år.

Fånghistorik och har haft ont i fossingarna nu. Veterinärerna tyckte att det såg ut som fång, hovisarna var inte riktigt säkra men kunde tänka sig nåt liknande. Sitter på Ultuna och väntar på direktreglering för (hör och häpna) TUNN SULA! Konstigt att hon haft ont, lilla ponnyn. Fick åka in akut med henne i helgen som var och hon har bättrat sig betydligt sedan helgen. Tog plåtar idag och ja.. Inga förändringar alls :) sååå skööönt! Jag får behålla min ponny ett tag till.

Hemskickad med tofflor på henne och order att låta bli att sko på några veckor. Efter samtal med hovis blev vi överens om att sko med sulor och silicon i fortsättningen. Glaaaad matte! :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Fast vad kan BM saga? Det ar val bara att vanta och se?

Mirtai det finns manga som har blod i flytningarna utan att det ar ett missfall sa hall modet uppe. Antingen slutar det eller sa borjar det bloda pa riktigt. Trist men sant.

Har det blott nagot mer?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Om det är ett MF kan de ju inte göra något men när jag läser på sjukvårdsupplysningens hemsida står det att de rekommenderar att man kontaktar BM vid blödningar.

Vet inte om det blöder mer, sitter på möte så har inte kunnat kolla....
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jo det ar klart de kan. Men tar de in en sa akut da, for att man haft en blodning? Eller noterar de bara att man haft en blodning och sager till en att vanta?

Jag har bara haft missfall en gang och da var det ingen tvekan om saken. Jag akte in till sjukhuset dagen efter men de gjorde ingenting mer an att saga till mej att komma in om det inte slutade bloda eller om jag fick feber typ.

Mirtai lika bra du ringer BM da sa far du val vidare instruktioner. Jag haller tummarna for att det har slutat bloda!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Man kan nog absolut få ett VUL för att kolla att allt är okej. Blöder man mycket så kanske det inte är någon tveksamhet, men är det bara lite så får man nog det för att säkerställa vad det är som händer.
En arbetskollega till sambon frågade om jag var den oroliga typen som gravid eller inte. Sambon tyckte väll att njä, hon är inte så värst orolig.. det var ju lite oro i början pga tidigare MF. Då berättade kollegan att han och hans fru/sambo säkert vart inne på totalt 25 UL. Dock vet jag inte hur många barn de har. Så även om de kanske fått bekosta dem själva så går det absolut att få. Sambon blev dock lite förvånad och tyckte helt plötsligt att jag inte var de minsta nojig.

Håller tummarna för Mirtai! KRAM
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Tack för kramen :)

Nu har jag lunch och har lite mer koll på läget :) Jag har slutat blöda och hoppas det fortsätter så!

Pratade med BM som menade att så länge jag inte hade ont och om jag blöder mindre än vanlig mens kan man avvakta. Det är inte alls ovanligt med mindre blödningar. Är jag orolig och vill, alt blöder mer kan jag kontakta kvinnokliniken för VUL.

Har bestämt mig för att avvakta, är det MF så är det och jag inte göra något åt det. Bara håller tummarna för att det inte blir mer än så här :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

:banana::banana::banana:

Skönt också att du fick prata med BM iaf. Hoppas du känner dig någorlunda ok och inte oroar dig för mycket. Så ovanligt är det inte med blödningar.
Jag fortsätter iaf hålla tummarna såklart!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Skönt att det har avtagit :) Då är det förhoppningsvis ingen fara, som flera innan har skrivit så är det ju många som får blödningar ffa tidigt i graviditeten och då oftast pga torra och sköra slemhinnor. Jag fick MF tidigare i år och då började det med en liten blödning som tilltog och blev värre och värre, skönt att det verkar tvärtom för dig. Om du känner dig allt för orolig tycker jag att du ska åka in och kolla på gynakuten/kvinnokliniken. Då vet du iaf vilket det än är.

Zandrix, är det ett foglossningsbälte?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Sa bra att du har slutat bloda! Hoppas det fortsatter sa. Jag resonerar som du, ar det mf kan man anda inte gora nagot at det (om det inte hander upprepade ganger, da far man saklart soka hjalp for utredning)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mirtai: Håller tummarna för dig!!!

Har det diskuterats syskonvagnar i tråden redan?

Vi har fått ärva en cykelkärra som man också kan ha som barnvagn och jag undrar om jag klarar mig med den. Här ute på landet är den säketr jättebra, men om jag åker in till stan är den nog tämligen osmidig? Dessutom tvivlar jag lite på att man får in den i vår bil utan att demontera den helt och hållet...
Dock fick våra grannar med en babyinsats till sin cykelkärra som de köpte begagnad och den har jag förstås tingat (deras dotter är två dagar äldre än min son så de behöver den ju inte). Jag är nog lite inne på att efter ett tag i alla fall köpa en syskonsulky, för ståbräda inne i stan med tunnelbana etc verkar inte heller vara någon höjdare?

Hur ska ni göra? Hur många år har ni mellan era förresten? Min son kommer att vara exakt 23 månader på BF. Själv kom han dock lite tidigare och var helt färdigutvecklad BF-11, så det kan ju bli så igen.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jo, så tänkte jag också, jag tyckte dock att det var skönt att få det bekräftat och inte bara blev tagen som en orolig fjant. Självklart hade jag heldre önskat att det visat sig att jag var en orolig fjant, men det kom mer som en chock för sambon än för mig. Jag var väldigt nyfiken innan och läst på rätt mycket om oönskad barnlöshet osv så jag visste att det var väldigt vanligt med MF vilket jag försökt tala om för sambon. Men det ville inte riktigt gå in. Efter det tar han mina "varningar" mer på allvar. Bla informerade jag honom att det fanns en risk att hjärtat inte skulle så på ULet vi var på.

Men annars tror jag att det hjälpte mig en hel del att jag visste hur vanligt det var. Jag visste att det inte var = katastrof att få MF en gång. Jag var väldigt upp och ner under perioden jag blödde, vilket inte är så konstigt med alla hormoner som flyger runt, men annars så var det egentligen inga problem, jag var nog inte mycket mer nervös i början av denna grav än jag var under första.

Folk runtomkring mig blir dock helt förskräckta när jag berättar öppet att jag haft ett MF. Vi hade tänkt skaffa hund i våras men det blev inte av pga att jag blev gravid. Sen gick min brors fru och frågade om hunden hela tiden och jag ville inte berätta om MFet då så jag låssades som ingenting. Sen när vi berättade om denna graviditet, så berättade jag även om mitt MF och sa då också att det var anledningen till att vi inte skaffade hunden (eller ja graviditeten) som hon frågat efter så många gånger. Hon höll på att smälla av. Så jag fick lov att ringa upp henne sen och tala om att det inte var någon som helst fara. Det verkar som om jag tagit det hela bäst av alla mina nära, haha. Så mig hjälpte det mycket att vara "resonabel"... du förstår vad jag menar :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hua för blödningar och skönt att det inte var någon fara!

25 UL?? Hjälp! :-0 då måtte det väl varit nåt som var snett..?

Ang. Syskonvagn så tänker vi stå över det. Dottern blir 1.9 när bebis kommer. För det första tror jag inte att jag kan hantera en syskonvagn- jätteproblem med fogarna .. Sen får vi varken in den i hus eller bil - och jag vägrat de där "långa" sorterna där bebisen får ligga i korg under syskonet... Jag är en stark troende i det här med tidig kontakt (som det här med rätt ända vagnar).
Tror istället stenhårt på bärsele, en vagn och en onge som redan nu gärna går, så småningom ståbräda...

(ursäkta att jag skriver så kortfattat och snorkigt: multitascing! ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad jag förstod det som var det pga orolighet. MEN sägas ska ju att det var två tossiga män som pratade om detta så det är en överhängande risk att viktig information fallit bort innan det nådde mig ;) Men som sagt, jag vet inte hur många graviditeter det handlade om, eller om det fanns någon orsak till att hon var väldigt orolig. Men fy fasen för att gå i 9 månader och vara så nervös. :(
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det kanns helt orealistiskt att nagon ska fa ta upp BM tid 25 ganger, hoppas verkligen hon fick betala for det. Fast det kanns som om terapi och meditering skulle hjalpa henne battre. Man vet ju aldrig vad som hander med barnet sekunden efter du tagit bort ul-maskinen fran magen. Och det far man lara sig leva med helt enkelt. Hela livet med barn ar sa. For inte slutar man oroa sig nar barnet ar ute. Forsta aret oroar man sig for PSD, andra att de ska satta legobitar i halsen/klattra upp och trilla ner och sla sig pa diverse olampliga saker och sen rullar det bara pa. Jag tror inte ens det blir lattare nar barnet blir storre. Att skaffa barn = livslangt oroande som man maste lara sig att leva med och hantera pa ett vettigt vis.

Angaende syskonvagn sa har jag provat diverse varianter. Det ar 2 ar minus 10 dagar mellan mina barn sa forst hade jag en syskonvagn med barnen bredvid varann. Mest bar jag i sjal eller den lille i enkelvagnen och store i sele. Eller store i enkelvagn och lille i sjal. Eller sa gick den store och det ar ju allra enklast.

Sedan ett ar ungefar har jag haft en Phil & Teds dar de sitter bakom varann och da har storebror fatt sitta nar han varit trott. Trakigt javisst men han far komma ut och ga nar han vill. Jag hade dock inte rekommenderat den till bebisar, men fran att de kan sitta framatvanda (mina var nastan 2 o nastan 4 nar jag kopte den) funkar den bra.

Till trean tankte jag bara ha en enkelvagn och sjal. Jag har en Tula Toddler sele for 1-4 aringar, sa 3 aringen kan sitta i den om han vill. Men vi lever inte i stan och ror oss for det mesta sa att de kan ga istallet. Jag har inte anvant vagn har hemma sen i somras, sa den ska saljas nu.

Jag har kopt en trikasjal pa sjalbarn, en fin rod Looma :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 135
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 755
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp