Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vi tänkte köpa en syskonvagn och har främst funderingar på en Babyjogger city select då den går att variera så mycket samt att den går att använda som enkelvagn. Vår dotter kommer vara ca 2 år och 9 månader när bebis kommer, men hon gillar att åka vagn ibland och ffa sova i vagn så vi vill ha den friheten, främst till sommaren. Dock lär även vi bära bebis mycket i sele om hen gillar det, vi har en Beco butterfly II som funkar bra från nyfödd till 4 år, vi är jättenöjda med den :)

Jag har visst åkt på migrän nu också under graviditeten. Jag hoppas att jag inte behöver dras med det när bebis har hittat ut.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Håller tummarna för att allt går bra för dig, Mirtai!

Själv är jag lite besviken. BM ringde förut och meddelade att den BM jag skulle få träffa för inskrivningssamtal på torsdag är sjuk. Så jag fick en ny tid torsdag nästa vecka istället. :(
Men, inget att göra åt...

Mått illa hela dagen. Råkade somna ett par timmar efter frukost, utan ett mellanmål innan - så när jag väl vaknade mådde jag rent ut sagt skit och det har inte släppt än. :cool:
Översaltade middagen så den gick inte att äta. Fick i mig lite och avslutade med en glassbåt! :d :love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Har förresten inte så mycket humörsvängningar alls - än.
Visst, lite extra känsligt är det att kolla på snyft-filmer och dyl. men i övrigt är jag rätt stabil i psyket! :D

När jag mår som sämst är jag såklart väldigt lättretlig, men sån är jag ju alltid när jag mår dåligt - oavsätt orsak.

Ser så fram emot UL... och att kunna berätta för alla! :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag tycker inte heller att jag har några jätte humörssvängningar. I början kunde jag få dippar på ett par minuter men inget kaos.
Tycker inte jag blir arg heller. Dock märker jag en skillnad som jag faktiskt uppskattar och det är att jag inte köper att folk beter sig illa mot mig och säger ifrån direkt och köper inget trams. Dock på ett vuxet och resonabelt sätt, kanske irriterat men det hör nog dit oavsätt ^^ hoppas rent av att jag får med mig det efter graviditeten. :)

Sambon tycker nog dock att jag är grinig, jag vidhåller dock att de beror på att han är dryg och att jag inte pallar med det som annars. Vissa av de sakerna jag blir irriterad över hade nog kanske vart bäst att släppa ;)

Kl

Red igår för första gången på ett par veckor, ponni har haft rasp, och första gången sen magen exploderade. Jösses va underligt de kändes. Gjorde inte ont men det kändes super wierd och jag har svårt att tro att jag kommer fixa ett ordentligt dressyrpass.. Det kändes som att saker inte riktigt hängde med där inne och jag red ändå bara lätt ^^
Spännande att se hur de funkar på träningen ikväll :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mirtai hur har det gatt for dej?

Och Apollo hur gick traningen? Jag fick sluta rida i v 17 med forsta barnet, fick sammandragningar sa fort jag travade. Men min kompis red fram till v 36 och hade inga problem med det alls.


Jag har antligen borjat aterhamta mig fran forkylningen. Hostan ar kvar och min aldsta son hostar fortfarande jattemycket, speciellt pa natterna.

Huskopet kommer ga igenom valdigt snart, jag tror vi skriver kontrakt om max en vecka. Han kommer ut pa lordag och besiktigar. Jag har letat fram farjealternativ, inte helt latt da rutten ska passa bade barn och hundar men det ser ut som om vi aker fran Irland till Wales, sen kor igenom England och tar farjan till Danmark. Nastan samma vag som vi kom for atta ar sen. Ska bli sa grymt spannande. Hoppas ingen koper huset jag har spanat in tills vi kommer.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det är spännande att följa din resa tillbaka till Sverige med hela familjen tycker jag! :)
Hur är det med dina barn, är de tvåspråkiga och har någon av de börjat skolan än? Vad tycker de om att flytta till Sverige?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja de forstar svenska bra men svarar mig mest pa engelska. Fast aldsta sonen (Sam, blir 5 i januari) pratar ganska mycket svenska med mej. Jag har aldrig kravt att de ska prata svenska med mej men jag pratar jamt svenska med dem. Han borjade skolan nu i host och han alskar det! Hans finmotorik har forbattrats enormt mycket och han har antligen gjort teckningar som forestaller nagot. Han har lart sig en massa nya sanger och flera ord pa irlandska ocksa.

Sam tycker det ska bli spannande att flytta, men forstar att han kommer sakna sina vanner har. Och det kommer han ju, och jag ocksa. Men jag tror ocksa att han kommer glomma snabbt och fa nya vanner men det sager jag ju inte till honom.

Isaac som blir 3 i december har noll koll sa det ar lugnt for hans del att vi flyttar :)

20120903_090733-795601.jpg
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Träningen gick över förväntan bra! Super skönt! Inga sammandragningar eller så, bara det att hästen har lite gång och är dessutom väldigt stark stundtals så det blev lite svårt att orka hålla bålen stabil. Men annars var det lungt!


kl

Nu har vi kommit tillbaka från UL! Blev som jag förväntat mig framflyttad, det blir väll alla? Så nu har jag BF 17/3 ist för 13/3.
Allt såg jätte bra ut, inga konstigheter öht. Jag hade inte oroat mig innan, men när vi väl var ute så kände jag ändå en lättnad!
Suuuper häftigt att få se sådana detaljer som man får se! Ansikte, över och underläpp osv! Blev också jätte förvånad över att man fick se det i 3D, det trodde jag man va tvungen att gå på speciella UL för att få. Tyvärr ville den lille sprattelapan inte ligga still så det blev inga fina bilder i 3D. Men det gör inget. Vi hade dessutom turen att ha en student med, så när det var dags att gå så sa BM att vi fick lite extra bilder (6 ist för 3) och slapp betala för dem eftersom vi fick stå ut med lite extraprat. Fine by me! :D Ffa eftersom studenten påminde oss om att skriva ner könet på en lapp. Vi bad om det och BM kollade könet och sedan höll vi på att glömma bort själva lappskrivandet så det höll på att bli tokfel! :p Men det blev bra tillslut, jätte bra resultat och super spännande att se bäbisen!
Nu blev det helt klart mer verkligt än sist, nu när man även känt sparkarna osv. Det var jätte häftigt att få se hjärtat så detaljerat och så lustigt att få höra BM säga "oj oj nu blev den arg" "oj vilken livlig en" för det är precis så jag känt, att det är en gutaperkaboll med attityd ^^

Nu är jag JÄTTE nyfiken inför imorgon när vi ska öppna lappen och kolla könet!! IIIIIIIIIHH! :banana::bump::banana::bump:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Varfor ska ni inte kolla lappen forran imorgon???? Jag hade smallt av av nyfikenhet!!!

Men skont att allt sag bra ut saklart :D

Jag tror jag kande sparkar ordentligt for forsta gangen igar. Jag har varit lite radd att den blivit ihjalsparkad av Isaac som sover med mej pa natterna och alltid lyckas satta ett kna i magen pa mej. Men det ror pa sig dar inne i alla fall!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Nej men vi ville göra en liten rolig grej av det. Faktikst var det Alex Schulman som berättade om det i morgonpasset i P3, han och Amanda bad båda gångerna BM skriva könet på en lapp och gick de ut på en middag och åt, och öppnade lappen tillsammans. Lite roligare miljö att få reda på det än på ett sterilt sjukhus. Planen var att vi skulle gå ut imorgon, men nu verkar det bli mängder av skaldjur hemma ist. Sambon har lovat att städa nitiskt, sätta fram massa ljus och laga efterrätt. Vi båda är lite lata och har hästarna att ta hand om så det blir lika bra det :)

Lappen överlämnade jag till sambon. Hade varit för olidligt att bära med sig lappen hela tiden.. för stor risk att jag inte hade kunnat hålla mig :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

Hej allihopa!

Nu hoppar jag också in här! Har varit sugen ett tag, men som lite oanonym ville jag inte avslöja ngt ännu och var för lat för att skapa ett nytt nick...

Uppdaterar listan:

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
6:e Garpur, 1a barnet
15:e Kaktusblomma, 2a barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet

April
1:a Klockmalva, 2a barnet!
6:e deathslyna, 1:a barnet
8:e misan, 2a barnet
11:e leia, 2a barnet
21:a kryptisk, 1:a barnet
24:e Solvind, 1a barnet
25:e nyistan, 1a barnet

Maj
6:e Majola, 2a barnet
9:e strepsils, 1a barnet
10:e Mirtai, 1a barnet
18:e panaccea
21:e Skumtomte, 1a barnet

Flyttade fram Apollo också när jag ändå var igång.

Illamåendet har gått över, huvudvärk har jag som tur är sluppit denna gången (så långt iaf). Ridningen fick jag ge upp ganska snart, fick sammandragningar. Har inte sagt ngt på jobbet än eftersom chefen är borta denna veckan. Känns som om ingen kan undvika att lägga märke till magen, men det kanske bara är som det känns? Lite jobbigt med kläder just nu, kan bara ha ett par jeans som i vanliga fall är alldeles för stora.

Hoppas att allt är bra med dig, mirtai! Spännande med flytten vindvissla :) Hoppas att ni hittar ngt fint hemma i Sverige! Kul att det gick bra på träningen Apollo, själv får jag ont i magen bara av att tänka på att sitta ner i trav... Spännande med lapp-öppning! Angående syskonvagn så kommer storebror vara över 3 år, så jag tror inte vi kommer att använda vagn så mkt för honom. Har isf en cykelkärra som borde funka. Men man ska nog inte försöka ta med sig den in i de minsta boutiqerna...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vindvissla: Härligt! Har en kusin som har en tvåspråkig familj också, det är helt underbart tycker jag, blir nästan lite avis. Engelska är ett så sjukt bra språk att ha med sig. Din man då kan han nån Svenska?;)
Hehe, jag har också en som gärna sparkar på magen på natten... :o

Apollo: Å vad härligt och vad skönt att det gick bra!!! Alla blir väl i princip framflyttade? Sen kan du ju kallt räknamed några veckor extra ändå... :p :D (förlåt) Coolt att ni fick se det i 3D och vilken kul grej att få könet nedskrivet på en lapp! :D
Jag är lite nervös för att vi ska få någon snäsig kommentar om att det "inte ingår" eller nåt: Förra gången frågade vi jätteförsynt när vi fått höra att allting var bra och det betydde jättemycket för mig sen insåg jag. Det kändes fint att veta, hon blev mer som en egen person på nåt vis..

Hej Leia och välkommen till tråden! :)

KL
Dottern verkar ha bestämt sig för att det får vara nog med napp nu. Det har varit samma sak med först amning och sen välling. Hon somnade gott nu efter lunch och sover fortfarande, utan napp. Ska bli spännande att se om det håller i sig...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja men det är roligt! Nu blir det ju eeeextra spännande eftersom vi faktiskt KAN veta om vi vill.. så det blir kul!
Tänk vilket magplask det skulle bli om BM skrivit "Hen" på lappen.. moahahaha! :D

Jag var också lite nervös över att fråga, trotts att hon var super trevlig. Efter hon kollat könet så frågade hon om det var något annat vi ville veta. Så hon var helt klart ingen dryg jäkel. :)

Ang att gå över så räknar jag kallt med att jag kommer få gå över, säkerligen också få gå fullt ut och bli igångsatt. Heeelt övertygad om att ungskrället kommer göra allt för att göra livet surt för mammsen. :D Så det är snarare en självklarhet för mig.

Leia: Välkommen och tack för att du uppdaterade listan :) Vad många vi blivit, vi som oroade oss för att Buke gått i selibat där ett tag, men nu verkar det snarare som om vi haft en riktigt bra sommar! Det har väll regnat så mycket att vi vart tvugna att vara inne och göra annat :D:angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

En liten uppdatering från mig :) har fortfarande aningens blodiga flytningar men inte mkt. Funderar på om jag ska ringa kvinnokliniken morgon och höra om de kan kolla så allt är ok. Är egentligen inte jätteorolig men tankarna finns ju där...

Apollo: vad häftigt att ha fått se bebisen! Och kul att få veta könet! Här är de jättetydliga med att de inte kollar kön, spelar ingen roll om man frågar vilket är trist. Jag är ju så nyfiken, skulle aldrig kunna hålla mig som ni gör!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hmm, kanske också ska fråga om hon kan skriva på en lapp när det blir dags... Speciellt som min man antagligen inte är med, känns roligare att få veta ihop. Om vi nu kan få veta öht alltså... Förra gången tackade jag nej när hon frågade, kändes som om vi ville bli överraskade. Men denna ggn känns det som om det vore skönt att veta. Inte för att det är viktigare vilket kön det är, utan mer ur anknytningssynpunkt som klockmalva sa. Och så behöver man inte enas om lika många namn :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha ja det hade varit skitkul om bm skrivit hen pa lappen :D

Na jag har aldrig fattat heller varfor de inte skulle saga vilket kon det ar, men det ar kanske for att det kvittar for mej. Inte sa att jag skulle springa bort till narmsta abortklinik om det blev ett kon jag inte ville ha (!). Om det nu ar det de ar radda for. For saaaa mycket extra jobb kravs det ju inte for en van BM, eller hur. De kollar ju allt annat och ser sakert konet flera ganger anda.

Jag vill jattegarna veta om det ar en pojke eller flicka men det kvittar helt vad det blir. Jag ar bara sa grymt nyfiken! :D

Jag ringde precis till sjukhuset och fragade om de hade en tid for mej (min doktor sa att han skulle boka en tid och att de skulle skicka ut ett brev) och hon sa att jag ar inbokad nasta torsdag klockan tva! Wiii sa spannande, bara en vecka kvar!!!

Idag ska jag (mellan jag lamnar och hamtar Sam pa dansen) printa passfoton pa bada hundarna och Isaac, sen ska jag till veterinaren och vaccinera bada hundarna och microchippa den ena. Och sen bestaller vi deras pass (Isaacs inte fran veterinaren saklart :p)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Skönt att det verkar gå åt rätt håll! Jag hade blödningar förra ggn och var på semester långt bort och hade noll koll på om det var katastrofalt eller inte. Pessimistisk som jag är trodde jag mer på katastrofalt. Gick till slut till akuten och fick ultraljud etc. Skönt att höra och se att allt var OK. Ring om du känner att du är orolig!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Guuuud så tråkigt. Men jag läste för ett bra tag sedan om att det uppkommit misstankar om att föräldrar valt att abortera barnen när det visat sig att de varit av "fel" kön. Så jag förstår lite oron. Däremot får de ju inte undanhålla informationen om de "av misstag" sett det.


+Leia
Ja, jag antar att det kommer hjälpa. Tidigare har jag alltid velat ha en flicka (typ sen jg var jätte ung) så därför har jag alltid sagt att jag velat veta.. Men nu har jag hunnit komma över det sen förra UL när jag dessutom fick för mig att det var en pojke. Det blir perfekt oavsätt.. även om jag kan erkänna att jag fortfarande har ett litet extra sug efter en flicka.

Jag läste om en trend i USA i en gravtidning. Där ber man BM skriva ner könet på en lapp, sedan går man till ett bageri med lappen och ber dem baka en tårta. Utsidan av tårtan ska vara könsneutral, men bottnarna/innehållet ska antingen vara rosa eller blå beroende på vilket kön det stod på lappen. Sedan har man ett "genderparty" där man samlar släkt och vänner och sedan skär föräldrarna gemensamt upp tårtan och då får alla se om det var en kille eller tjej. Rolig idé, men jag skulle inte vilja ha med släkt och vänner, jag vill att det ska vara en upplevelse mellan mig och min sambo.

boy-cake.jpg



Baby-Cakes-Girl-web.jpg
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 135
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 755
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp