Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mirtai: Fy vad jobbigt!

Som sagt, jag råkade ju ut för detta i juni (förutom att jag inte hade några blödningar).

Jag fick välja på att skrapas eller att vänta och valde att skrapas ganska snart (upptäcktes på fredagen, operarades natten mellan söndag och måndag). Om det skulle hända mig igen (gud förbjude) så ska jag definitvt välja samma igen. Operationen gick jättebra, urgullig personal, knappt inga smärtor efteråt och blöddemycket måttligt i en vecka ungefär. Jag blev gravid igen efter två cykler (vi försökte dock inte på första, så det var första försöket). Om du undrar över något får du gärna fråga.

Önskar dig all lycka till!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag fick som sagt missfall i juni och blev gravid direkt efter, fick alltså ingen mens mellan. Vi försökte inte ens den gången just för att jag precis fått missfall, men var nog väldigt fertil som Vindvissla skrev.

Nyistan, jag beklagar ditt missfall också, alltid så ledsamt att få :(
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

(och nyistan) Åh fy vad jobbigt! :( Hoppas att det var en engångsföreteelse och att ni snart är gravida igen. Det är ju min värsta mardröm inom graviditeten så jag kan inte ens föreställa mig vad ni går igenom.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

+ nyistan

Känner verkligen, verkligen med er båda. Jag gick ju igenom samma sak i början på året. Om det är någon uppmuntran så blev även jag gravid igen på första försöket, däremot väntade vi en mens med att försöka på gynekologens inrådan. Glöm inte att det är jätte vanligt med MF och att detta inte på något sätt behöver betyda problem i framtiden.
Lycka till och jag hoppas vi får se er båda i en liknande tråd snart!
Tusen kramar
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

På ett sätt är jag så här efteråt lite tacksam över att det hände. Jag fick mig liksom en tankeställare om att jag faktiskt redan nu måste aktivt påtala för andra, och dra med honom i detta lika mycket som jag. Förut rullade jag nog bara på och svarade på alla frågor när jag blev tilltalad, men nu ska jag försöka tänka på det och hänvisa frågorna till sambon om de inte direkt är något som berör MIG och inte bebisen/graviditeten i stort. Jag får ju uppleva så mycket som sambon inte kan uppleva och då känns det mer än rätt att han får ta de delarna han kan.

Känns ju lite löjligt så här i början att sitta och fundera på hur jag kan låta honom bli mer delaktig, optimalt vore det ju att det föll sig naturligt. Men det kändes iaf bra igår när jag bestämt redan innan att han skulle få öppna lappen där det stod om det var en flicka eller pojke. Han kommer också få äran att berätta det för mina bröder m respektive ikväll!
(Ja, jag kommer skvallra här sen, men jag ska bara låta sambon skvallra till de närmsta först.)

Ang förlossningen så har jag redan påtalat för sambon att han MÅSTE vara rejält insatt i saker och ting inför den. För om jag behöver så vill jag kunna lägga alla beslut på honom. Jag litar fullt ut på hans beslut, ptja, så länge han är någosånär insatt ^^
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh mirtai och nyistan, jag är så ledsen för er bådas skull! :cry:
*kramar om*
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

Blev du så till dig av nyfikenhet att du missade att jag skrev att jag skulle göra det så gott jag skvallrat för de närmsta? :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ang förlossningen så har jag redan påtalat för sambon att han MÅSTE vara rejält insatt i saker och ting inför den. För om jag behöver så vill jag kunna lägga alla beslut på honom. Jag litar fullt ut på hans beslut, ptja, så länge han är någosånär insatt ^^

DET är bra! Jag la allting på mannen och jag var helt säker på att han kände sig hur cool som helst, det var efteråt han berättade att han var osäker ... och inte fick nån information. Men jag kände mig helt lugn med att han hade stenkoll..! :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jaja, nu ska vi möta upp den vilken minut som helst så spillerill!
En flicka!
Lite lustigt för jag har alltid velat ha en flicka och trodde jag skulle bli jätte glad över en flicka. Men när sambon väl läste lappen oc sa att de va en flicka så kändes de så otroligt oviktigt! Självklart blev jag inte ledsen utan bara det att det gick upp för mig att det verkligen inte spelade någon roll. Men nu börjar det sjunka in lite men jag fnissar varje gång ja kallar bebin i magen för "hon" ist för just bebin ^^
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja det missade jag :)

Men det är ju toppen, en liten tösabit! Hoppas.verkligen de kan se på mitt ultraljud nästa vecka, jag har hållt mej från tradera för jag vill veta om det blir en flicka eller pojke först. Eller nä, det är inte riktigt sant, jag har köpt en del hensaker, en jättefin body från molo med örnar och ugglor och en med.barbapapa.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad roligt med ett barn som råkar vara en flicka! ;)
Jag ville bara ha "ett barn" förra gången- jag var helt säker på att det var en pojke men på UL visade det sig att det var en tjej. av nån anledning blev jag helt sjukt glad? Fast jag vet inte om det var mer att det blev mer en liten person som låg och skvimpade runt där inne, en liten person som man visste nåt om i alla fall...

Vindvissla: Skönt att det inte bara är jag som inte kunnat hålla fingrarna i styr! :o Jag älskar hen-kläder och hittade så söta på en loppis för en femma styck. :D Tycker det blir så dyrt på Tradera jag, när man betalat frakten och allt? Fast jag bor i och för sig i Sveriges Loppis-Mecka så det kanske är därför jag är lite knusslig. ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja du hade säkert blivit lika glad åt en påg! tre av mina närmsta kompisar har sagt (när jag varit med, jag har två pojkar) att de aaaaaldrig vill ha pojkar, bara flickor. Lite skadeglad blev jag faktiskt när två av dem fick pojkar som första barn! Man kan inte önska kön sådär, det blir vad det blir liksom.

Jag har tre affärer här som säljer asbiliga kläder, 7 pack bodies för 7 euro, 4 strumpor för 2.50 och mycket annat fint. Samma kvalitet som h&m ungefär, dvs fullt tillräckligt tills de är nerfläckade med morotsmos. Men jag tycker det är kul att handla lite på tradera igen, så fort man börjar leta märkeskläder blir det ju värt det. Just nu har jag budat på ett par vinterkor med kardborreknäppning (så jag slipper snöra med stora magen) och det blir ju bra mycket billigare än att köpa nya. Men om jag hade haft loppis i närheten (det kommer jag ju ha i malmö) så hade jag nig gått dit. Eller jag trivs ganska bra om jag slipper trängas med andra faktiskt...

Har jag visat min senaste magbild?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

20121012_081937-756528.jpg


20121008_181406-736547.jpg


Idag går jag in i v 18! :bump:

Och på tisdag ska köparna skriva på papprena för huset, sen blir det vår tur om en vecka eller två!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Har jag lyckats göra ett tomt inlägg? Coolt. Jag försökte lägga in bilder...
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

helt tomt är det inte, du får till massa små spännande rutor ist för bilderna :p du har lyckats krångla till adressen på något sätt för det står http:// två gånger, en gång i början och sen några tecken in igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 136
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 755
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp