Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Grattis! Vad roligt! :)

Jag fick en smygtitt för ett par veckor sedan men tyvärr var min karl inte med då. Jag trodde att det bara var blodprover iom min trombosrisk men så körde hon in med en UL-vagn också bara för att det fanns en ledig. Han får snällt vänta hela 3 veckor till. Ska bli roligt att se hans min när det är dags, om det lockar fram lite känslor :)

kl

panaccea: Hoppas att du mår bättre snart. Om inte annat är det ju bara några månader och det blir säkert värt det när bebisen tittar fram ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

Var på inskrivning igår och har nu fått tid till kub den 5/11 så då får vi äntligen se vår lilla böna! :)

Har mått fruktansvärt dåligt dom senaste två veckorna och har fått lergigan comp mot illamåendet men måste ta mer än två tabletter gör att det ska göra nån nytta och då kan inte kroppen hantera koffeinet så vi ska prova utan comp men BM var tveksam för man kan bli otroligt trött.. Så pest el kolera :( hoppas det snart avtar... Tuttarna gör iaf inte lika ont längre :)

Hoppar in från Vinterföräldrarna och ger några peppande ord till dig!

Det finns andra mediciner att få än Lergigan! Min förra graviditet fick jag också bara Lergigan utskrivet (och sov mig igenom det mesta). Den här gången fungerar det inte eftersom jag har barn redan.

Be om att få prova Primperan eller Zofran. Det är starkare grejer... ;) Primperan hjälpte inte mig, utan jag fick grymma biverkningar av det. Det hjälper dock många och det används ofta i graviditeter i andra länder. I t.ex. Spanien använder de Primperan under graviditet ungefär som vi här använder Postafen (fast det är ju fortfarande receptbelagt naturligtvis).

Zofran förstod jag det som var sista steget när inget annat hjälpte. Det fick jag utskrivet av läkaren på Kvinnokliniken. 5 minuter efter jag fått första tabletten åt jag den första mackan på 3 månader. Dundermedicin om du frågar mig! ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Gud var roligt att få se den lille!! :love: Det är verkligen speciellt! Men vänta till RULet för då får man se mycket mer detaljer och det tyckte jag var ännu häftigare! :banana:

DS: Vad roligt att du också fått se din kotte! Tråkigt att Alex inte var med :( Men iof, han kommer nog få se bäbin tillräckligt många gånger sen när den är ute :)

Panaccea: Tråkigt att du mår dåligt! Hoppas Trazels råd kan hjälpa dig. Det suuuger verkligen att må dåligt sådär! krya!!


kl

Fick precis reda på att min lilla tjej kommer få ytterligare en kusin i maj! Hon kommer ha två när hon kommer ut, men sen blir det ytterligare en! JÄTTE roligt! Det blir min yngste brors (han är visserligen 7 år äldre än mig) första barn också!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja, jag trodde som sagt bara att de skulle sticka med nålar och sa att han inte behövde om han inte verkligen ville följa med. Han hade lite på jobbet då med. Hade jag förutspått att man skulle få smygkika på liten hade jag ju såklart sagt att han borde följa med. Den gången frågade han i alla fall om jag ville att han skulle med och jag tyckte att det var lite upp till honom om han ville trots nålfobi och allt.

Sådär i efterhand ångrar jag ju lite att jag inte bad honom, dels också för att jag var lite vinglig om fötterna när jag gick därifrån. Jag är gryyyymt känslig för att tappas på blod och 7 såna små rör är mycket i min värld.

Han har i alla fall sagt att han vill med på RUL 8 november vilket jag är glad åt. Önskar att vi hade sett liten tillsammans första gången men det är nog som du säger, mycket häftigare på RUL när man kan se mer detaljer. Småttingarna ser ju ut som små hundvalpar, typ :o

Jag kommer förresten att få en liten kusin någon månad efter min bebis föds. Det är så roligt, för när jag blev gravid sa jag till min faster att hon skulle snabba på att tillverka bebis så vi får samtidigt. Hon måste ha blivit gravid ungefär samma vecka jag sa till henne trots att hon sa att hon inte skulle :love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Läkaren hade visst tyckt primperan skulle vara bättre så ny har jag hämtat ut en paket sånna, och bara för det är dagen illamående överkomligt (med en lergigan tagen i förmiddags) så får vänta tills nästa våg kommer för o se om det hjälper bättre :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad för biverkningar fick du?

Tog en tablett för 10 min sen och har sen dess suttit med näsan begravd i telefonen. Nu när jag tittade upp är hela världen "skev", konstiga avståndsbedömningar osv. Kan det ha med primperanen o göra? Vad gör man om det inte går över?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Den biverkningen jag upplevde som värst var "restless legs", alltså att jag inte fick någon ro i kroppen. Jag bara vandrade omkring. Det med hjärtklappning och kvarstående illamående fick mig att lägga ner Primperan.

Jag fick inga biverkningar förrän på andra dygnet på maxdos. Primperanen har ju knappt kommit i omlopp på 10 min, så det verkar märkligt att det skulle vara en biverkning redan. Men jag ska inte säga att det är omöjligt.

Jag minns inte om synrubbningar var en biverkan an Primperan, men vet att det kan vara det på Zofran. Kolla bipacksedeln! :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hallucinationer och förvirring finns med men inte synrubbningar.. Blev lite bättre efter dusch och byte till glasögon men känner mig fortfarande lite olustig.. Får väl sova på saken i se hur det blir imorgon :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hur mår du idag? Bättre?

kl

Red dressyrträning igår, det gick hur bra som helst och Wills var verkligen klockren. Börjar tro att den här graviditeten rent av är bra även för min ridning, alla muskler har blivit så slappa och svaga så jag kan inte spänna mig hur som helst och sitta mot :p:angel:
Mitt lilla sprattel i magen (dom dessutom börjat gå under den ironiska benämningen "fölet" mellan mig och en kompis :p) har lugnat ner sig riktigt rejält jämfört med förra veckan. Nu är det rätt sällan jag känner några rörelser men de kommer ändå med jämna mellanrum så jag är inte orolig.
Nästa torsdag har vi besök hos BM.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja nu mår jag helt normalt, har dock precis vaknat :angel:

Så får väl se hur det går när jag tagit dagens tablett..

Ska och bebismysa nu hos en kollega som fick en liten pojke i juni :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Idag ska jag och killen till MVC för inskrivning - äntligen! :)
Har mått dåligt ett par dagar nu med huvudvärk och feberkänningar. Tog två alvedon förut och hoppas att jag är okej tills vi ska träffa bm.

24-timmars-illamåendet har övergått till kvällsillamående och jag känner mig, förutom de senaste dagarna nu då, inte lika sjuk längre. Det är skönt!
Men jag började toklipa till en scen i desperate housewives så humörsvängningarna har kanske kommit igång... :angel:

v. 9+1 idag. :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Lycka till idag! Jag ska pa ultraljud! V 17+4 idag!

LYCKA TILL! :laugh:
spännande! Om två veckor är det min tur ... eller vår tur eller vad man säger.
Igår kickade bebisen så Maken kände. Har fått ett par rejäla såna sista dagarna, verkar vara mer krut i den här än i dottern eller också har jag glömt hur det var! ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Tack! Jag har ocksa fatt med mej sambon (och barnen for vi har ingen barnvakt :))

jag kanner fortfarande typ ingenting.... (i sparkvag alltsa)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Duktiga ni är som tar medecin mot illamåendet!
Jag led mig igenom både med förra och den här gången. Fast det slutade båda gånggerna rätt snabbt efter v. 12 ...

Jag är livrädd för tabletter öht när jag är gravid... :o Igår var jag tvungena tt ta en alvedon mot huvudvärken (ont i fogarna = ont i ryggen = ont i nacken = ont i huvudet..). "alla" tjatar om att jag "borde ta" alvedon mot foglossningsontet men det känns helt förkastligt. Jag skulle ju få vräka i mig mängder om det skulle bita ... så jag anpassar farten (och har styrt upp ett par kryckor). Igår skrek/grät jag av smärta när jag skulle lägga mig i soffan på kvällen men idag är det som tur var mycket bättre, har varit lekparken med dottern till och med! :laugh:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Får barnen vara med?
På den "arga lappen" jag fick hos BM om vad undersökningen går ut på står det med stora (arga?) bokstäver att undersökningen inte utförs om man har med sig barn, och att KÖNSBESTÄMNING INGÅR INTE i undersökningen" Hittar ingen lämplig smiley men jag skulle haft en som suckar och himlar med ögonen! ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag tror de far vara med, dar ar alltid en massa barn och det star inget pa lappen heller. Kanske ar annorlunda har eftersom sa manga ar hemmafruar och det inte finns nagot barnpassningssystem som i Sverige?

De har berattat kon for mig om de kunnat se. Jag tror det beror pa mycket var man hamnar i Sverige ocksa, det finns ju massor av folk som far reda pa vilken kon det ar. Annars kanske det vore en ide att man fick betala en hundring sa de kunde ta tva minuter att ta reda pa vilken kon det ar, till foraldrar som vill ha reda pa det.

Med mitt andra barn hade man behovt vara helblind for att inte se konet, det ENDA man sag varje gang var en stor pung och en snopp. Till och med jag kunde se det och den som scannade sa ofta "oops har var det ingen tvekan i alla fall" :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad trist att ni gjorde varandra ledsna du och din mamma.

Men vet du vad, jag tycker att ni har full rätt att bestämma exakt när och till vem ni berättar om er bebis. Din mamma kan ha synpunkter men det är fortfarande er sak. Ni undanhåller eller berättar bäst ni vill !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 139
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 769
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp