Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha, känns lite typiskt amerikanskt! Men spännande att skära upp tårtan (även fast jag skulle störa mig på rosa/ljusblå-grejen). Annars kunde de baka in en hello kitty eller cars-bil eller så (hmm, ännu värre?) någonstans och så får den som hittar den i sin tårtbit avslöja det hela. Jobbigt om man ska äta upp hela tårtan på två pers, dock.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

+ leia

Googlade... dog lite:D

91972017359931667_znyH20bI_f.jpg
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag hade migrän ett par gånger förra graviditeten. Urjobbigt när man just inte törs ta någon medcin heller. Kalla kompressen i nacken och varma i pannan körde jag. Hjälpte lite grann i alla fall.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Tack för tipset! Det ska jag komma ihåg :)
Har du haft migrän innan/efter graviditeten också?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kl

Kom på en sak så här efteråt från ULet som stör mig och det var att hon hela tiden pratade bara med mig och inte oss. "Ser du här?" "Här har du armen" ovs.
Hon borde helt klart ha tilltala oss båda?! Visserligen var det ju "mig" hon undersökte? Eller, hon undersökte ju VÅR bäbi!
Sambon la inte alls märke till det och verkade inte bry sig alls när jag påpekade det.. Men han störs nog inte lika mycket över att ag står i centrum under graviditeten som jag gör. (Han ska fan inte komma undan :devil::D)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag hade rätt mycket problem så länge jag åt p-piller, när jag slutade med dem blev det mycket bättre.

Eftersom vi ville ha tvåan rätt tätt så har jag inte ätit p-piller sedan dess (är inte så sugen på det heller) men hittills har det varit rätt bra i alla fall.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

Eftersom jag fortfarande har lite blodiga flytningar ringde jag idag till kvinnokliniken och fick komma in på en gång.

Först en vanlig gynundersökning och så var det dags för VUL. Det var en ung tjej som gjorde det och hon höll på länge. Efter ett tag gick hon och hämtade en kollega som hjälpte till. Tillsammans konstaterade de att det inte finns några hjärtljud :cry:

Någonstans på vägen har vår lilla bebis slutat finnas...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jaa vänta du bara...
Jag är skitarg på jargonen på förlossning/BB- min man tilltalades inte alls på BB och på förlossningen fick han ingen information. Jag kände mig lugn och trygg och hade fullt sjå med att föda, mannen ville inte säga nåt för att göra mig nervös men han kände sig nervös och undrade massor ... Sen fanns det ingen frukost/mat för honom att köpa på BB utan han fick börja sitt nya liv som pappa med att ge sig ut på stan o handla mat ... Ok att han inte fick mat, men att det inte fanns att köpa?! Bedrövligt. Vi anmärkte på det efteråt ska skriva i förlossningsbrevet att han vill få fortlöpande information om vad som händer... Också ska vi ta med mat/frukost så han slipper gå ut det förta som händer. Han var ju skit hungrig.
Det här gör mig sååå irriterad för det är så många karlar som
Känner osäkerhet och så många kvinnor som "roffar åt sig" (jag fick kämpa för att inte göra det, blev väldigt mycket "mamma" vilket förvånade mig massor. )
De borde bli bättre på det där, det må väl räcka att vi är Ojämställda som det är. (generellt alltså)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

+ er andra

Tack så mycket, det känns såklart skit och vi är jätteledsna

Förmodligen hände det för flera veckor sedan, det som finns är alldeles för litet för att vara i vecka 10. Så nu hoppas vi att kroppen kommer på att det ska stöta ut det, annars blir det skrapning om en vecka. Det är nog en av de värsta sakerna, att behöva gå omkrin med ett dött foster (eller vad det nu ska kallas) i magen i en vecka...


Men jag önskar er andra all lycka och ser fram mot att följa er och era magar och hoppas att ja gom en inte allt för avlägsen framtid kan vara med i en liknande tråd igen :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hoppas det gar av sig sjalv, lite dumt nar kroppen inte upptacker det forran langt senare. Jag har last att man ar extra fertil efter ett missfall, sa jag hoppas att du snart ar pa banan igen.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Beklagar!
Jag har inte varit här inne på ett tag och det är för att jag fick missfall för några veckor sedan. Var i vecka 9-10 då och för min del så var det ingen tvekan om vad som hänt. Trist, men det är bara att försöka igen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 136
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 755
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp