Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

20121012_081937-756528.jpg


20121008_181406-736547.jpg
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Så fint! Ja, nu kan du ju inte ens lura dig själv om att det inte syns? Nu syns det ju klart och tydligt :)

Min mage går upp och ner väldigt i storlek och jag får för mig att det inte syns när den är liten (när jag inte ätit något) men jag börjar inse mer och mer att den faktiskt är stor även då :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

:( igår kom foglossningen igång på riktigt. Jag kunde knappt gå- typ inte göra det jag skulle på toa och ont, ont, ajajajaj... Tur vi är två föräldrar...
Bättre i förmiddags idag så kg inbillade mig att det var bättre men sen drog det igång igen... Ligger nedbäddad i soffan med vetevärmare här och där ... :o:p

Nä fy jag känner mig riktigt deppig. V17 i morgon ...funderar på om det är någon ide att åka på jobbet?

I morgon ska jag ringa BM och fråga om akupunktur och kryckor...

Slutgnällt- tack för ordet
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Usch, jag hoppas att jag slipper jätteproblem med fogar :o Lider med dig!

Har hittills haft det tufft på riktigt en dag, det var i fredags. Hade sovit dåligt, vaknade med ont här och där, även så det strålade från korsryggen och ner i ena benet. Gjorde ont att resa sig och att sätta sig och stället jag jobbade på är sådant att man ska resa sig och sätta sig många gånger på en dag. Bättre nu dock, får se om det är lika jävligt på onsdag när jag är där igen om det är jävligt då med. Men! Det går över! Tids nog!:p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha na nu syns det ratt rejalt, aven om den mest ar mjuk nar jag star upp.

Sa trakigt for alla med foglossningar, det ar verkligen ett javla otyg. Jag hade problem sakert ett ar efterat efter andra barnet, med 6 besok hos kiropraktorn i tva omgangar. Jag gjorde jattemycket pilates och sprang massor i bergen (men det hogg till i landryggen sa fort det lutade minsta lilla nerat).

Nasta gang kommer jag definitivt ta upp det med kiropraktor och kanske sjukgymnast efterat och vara otroligt duktig pa att gora ratt ovningar mm. Vill verkligen inte ha men for livet...

Ultraljud pa torsdag for mej :bump: Jag tror det blir en pojke till, mina agg verkar ha preferenser for pojkspermier :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag såg en dokumentär en gång om kvinnor som faktikst bara fick barn av ett kön. De i dokumentären hade alla ett helt fotbollslag av pojkar men inte en enda flicka. Jag minns inte exakt hur det funkade, men de tom plockade ut ägg ur kvinnan, befruktade dem utanför henne och lät dem gro och testade sedan på något sätt om det var pojkar eller flickor. Var det flickor sattes de in i kvinnan, men oftast tog sig inte graviditeten då. Kvinnorna var helt knäckta, de längtade sååå efter sina flickor!

kl

Jag lider VERKLIGEN med er som har problem med fogarna. Skämms lite över att säga att min rygg faktikst är snällare mot mig än vanligt. Ryggslutet har jag nästan inte ont i alls. Dock har jag haft problem i bröstryggen. Det är iof rätt lättfixat med ett par besök hos naprapaten, men jag är så van vid att ha ont i ryggen så jag orkar aldrig åka dit :angel: Men och andra sidan ska ni nog vara glada, ni blir ju iaf av med era problem, jag kommer få leva med dem vare sig jag är gravid eller ej :grin:

Fö så har jag hittat en vagn som jag är riktigt nyfiken på. Fick en vagn rekomenderad av en på buke och var lite sugen på den.. tappade dock lite intresse för den efter att ha sett den på blocket, tyget osv såg rätt sunkig ut. Visste iof att det inte var en märkes/kvalitetsvagn men den hade andra väldigt bra funktioner som jag söker. Nu har dock kronan uppdaterat sin vagn och den verkar riktigt intressant!!

Här är vagnen jag fick rekomenderad var Tako Laret
http://pyretosnackan.se/barnvagnar/tako/laret-barnvagnar/laret-svart-3-in-1/

Här är Kronan duo S (med luft och svängbara framdäck(låsbara))
http://www.kronan.com/sv/barnvagn/duo-s?gclid=CJ73wrL4grMCFYWXcAodFB8AQA

Samt recension av den senare
http://barnvagnsblogg.blogspot.se/2012/10/recension-av-kronan-duo-s.html

Känner ni till några vagnar med stora luftdäck, med svängbara och låsbara framdäck som borde funka bra i terräng så får ni mer, mer än gärna tipsa!! :bow:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har en Bebidoo by Knorr Alu Scooter och är nöjd med den! Vi har en trehjuling och den är mycket terränggaende, men de finns med fyra hjul ocksa om man föredrar det.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hjalp vilken lang barnvagnsrecension, gor hon det pa heltid eller???

Jag har tittat pa tradera, det finns en butik i Malmo som har jattemanga olika sorters vagnar sa jag tankte aka dit och klamma lite pa dem. Har tittat pa beg ocksa men om de anda ar dyrare an en utlandsk vagn av mindre kant marke tycker jag det kanns fjantigt.

Jag har haft en Brio till mina barn, superbra i terrang men urkass i affarer (en vanlig fyrhjulig med fasta hjul. Nu har jag mest burit barnen i sele i affarer men det beror sakert pa att vagnen varit sa klumpig.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Grr! Skitdag!

Jag pratade med mamma innan som undrade om Alex föräldrar vet något om graviditeten. Jag berättade att pappan vet men inte mamman, än, av olika anledningar. Dock kommer hon ju att få veta ganska snart, vi ska bara pallra oss dit.

Min mamma frågade anklagande varför inte hans mamma får veta något och gjorde klart för mig att det är elakt att hon inte får veta något när alla andra vet. Jag anser att det är hans föräldrar (=hans bord) och att hon kunde ringa till honom i stället och ge honom dåligt samvete i stället. Då påstod hon att hon inte alls vill ge någon dåligt samvete vilket jag informerade om att det är precis vad hon gör (det är INTE första gången jag uppenbarligen är elak för att jag "undanhåller" information för andra i familjen).

Efter detta avslutade jag samtalet omgående och sa att jag skulle ringa till min farmor i stället. Vi hamnade senare hos farmor på middag, jag och Alex, och farmor berättade att mamma hade ringt och varit jätteledsen för att jag blev arg och att hon faktiskt också grät. Farmor som själv varit lite klantig på liknande sätt berättade för mamma att jag är vuxen nu och att det är dags att låta mig sköta mitt liv nu.

Överdriver jag eller har jag rätt att bli arg när hon håller på sådär? Jag blev ju såklart ledsen att jag gjort mamma ledsen men jag var så trött på hennes anklaganden. Nu sitter jag (vi) på bussen och mina ögon rinner för att jag har dåligt samvete men å andra sidan verkar det ju som att det gick in den här gången i alla fall.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag tycker absolut att man måste få visa sina gränser och säga ifrån när man blir ledsen, allra mest till sina närmaste. Jag tycker också att det är sambons "sak" att berätta för sin familj och bekantskapskrets, så jag förstår helt din ståndpunkt i det hela.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Skönt att få medhåll. Jag kände mig så väldigt hård när jag fick veta att hon blev ledsen. Det är säkert jättetufft för henne som mamma och blivande mormor att hon bor långt bort (25-30 mil) och inte kommer att kunna träffa barnet lika ofta som hon kanske skulle vilja men det är smällar man får ta när man är förälder. Jag menar, liten hade ju inte blivit till om jag inte flyttat hit och träffat min karl heller.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Uäk, jag förstår verkligen att du blir sur. Mina föräldrar är experter på sånt där. Mamma är extreeeeemt konflikträdd och tar aldrig någon konflikt direkt utan hon kör omedvetet "fulspel". Förutom att gråta för minsta, minsta lilla, (hur ska man bemöta det lixom?) så håller hon på med trams som att slänga på luren i örat, köra den här klassiska "jaha nej nej men visst visst" med gråten i halsen och det hon egentligen vill säga är buuhuuu det är såå syyynd om miiiig och du är sååå duuum. Jag blir så jädrans provocerad. Jag har fått både ett och två utbrott på henne när hon sätter fart för jag blir så otroligt frustrerad över att man inte ska kunna lösa saker utan att anklaga den andre för att vara världens sämsta och elakaste människa.

Här om veckan fick hon ett sånt där utspel mot min bror. Hon hade lovat att passa deras två barn hemma hos dem. Sedan bestämde hon på eget initiativ att hon skulle ta med barnen ut till hennes landställe för de behövde riva ett stort tält och det behövde man vara två för att göra. Vanligtvis kan jag uppfatta min bror som lite hönsig, men tom jag reagerade på att det kändes lite olämpligt att passa två barn samtidigt som man ska göra ett arbete som absolut kräver två personer. Dessutom när de ene syskonet varje vaken sekund försöker få det yngre syskonet att veta att denne lever. När min bror då försökte förklara att han inte tyckte det hela lät som en bra ide och ville bolla tankar om hur de kanske kunde lösa det på ett annat sätt... så börjar mamma tokgrina, och säger att dom inte litar på henne och pappa. :grin:
Jag blev indragen i det hela eftersom mamma eg gjorde mig en tjänst genom att passa barnen (min bror hade fått en utekväll av mig i födelsedagspresent och då styrde jag upp barnvakt). Jag blev så trött på hennes utspel och sa att oavsätt om hon uppfattar det osm att dom tramsar och att det inte var någon fara så spelar det ingen som helst roll. Deras barn = deras sätt - oavsätt. Förvarnade också att jag absolut kommer säga till om det är något som jag inte tycker är okej när det kommer till vårt barn. Då, när hon inte fick sympati och dessutom någon talade mot henne på ett resonabelt och vuxet sätt, så körde hon på de vanliga spåret. Ignorera och låssas som att inget hänt. Extremt vuxet :idea:

Men, summa sumarum, du gjorde helt klart rätt i att säga ifrån. I slutändan kommer du må betydligt bättre av att våga stå upp mot dina föräldrar. Din farmor har faktiskt rätt och det behöver kanske inte bara din mamma inse utan även du. Alltså, det är ok för dig att gå mot din mammas vilja eller säga ifrån. Hon finns inte i ditt liv längre för att uppfostra dig och tillrättavisa dig. Det är du vuxen nog att klara av själv :)

KRAM
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jösses, din mamma är ju värre än min! :o

Jag påminde henne faktiskt i samma samtal (hon vill att jag flyttar ner till hemkommunen igen) att även Alex föräldrar kommer att få sitt första barnbarn och säkert också skulle tycka att det var tråkigt om vi flyttade dit, precis som hon tycker att det är tråkigt att vi bor här. Hoppas att även det gick upp för henne ordentligt. Jag flyttar eventuellt för min egen och min minifamiljs skull om jag ska flytta någonstans, inte för hennes.

Nåja, till roligare saker, på tal om eventuell flytt. Jag har frågat Alex hur mycket föräldraledighet han skulle kunna tänka sig att ta. Han sa att han är glad om han får något alls vilket jag tyckte lät jättebra. Hans åsikt är ju att man helst ska dela lika. Då kanske jag kan plugga redan till nästa höst och att vi ger honom massa föräldradagar när jag måste vara på föreläsningar. :) han verkar inte direkt ledsen över det så det känns skönt! Tänk, ska jag OCKSÅ bli något värdefullt i mitt liv och visa att jag kan massa saker?

När man tänker tillbaka på hans osäkerhet inför att bli pappa känns det nästan overkligt med tanke på att han är engagerad nu. Så länge sedan var det ju inte han var osäker i den kommande rollen.

Ni som inte är "nybörjare" på det här med barn, har ni gjort liknande projekt? Hur har det funkat? Är det rimligt att tänka att man börjar köra igång med lite studier till hösten när man är "vårmamma"? Jag är rädd att jag inte får ihop det men samtidigt känns det som om det hade varit mycket behagligare att plugga på universitetsnivå än att jag fortsätter jobba mina 12h-pass och Alex sina 10h-vändor samtidigt. Han kan säkert dra ner på det men majoriteten av mina jobb är just på 12h och det är svårt att komma undan tyvärr.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl

nu då jag inte är gravid längre så... är någon intresserad av ett gravidbälte?

bortskänkes mot fraktkostnad så klart ^^

då det var en som missförstod mig så skriver jag: det är för bil :p
om någon är intresserad av det ^^
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kl

Det som kan krångla är om du helammar. Om barnet inte tar flaska och bara är 5 månader när du börjar plugga kan det bli jobbigt. Jag började jobba 3 timmar om dagen när min yngsta var 5 månader och det hände ofta att han var otröstlig när jag kom hem (i början). Nu tog han varken napp eller flaska och det finns ju massor av barn som gör det, men för oss hade det känts för snart att mamman skulle vara iväg så snart.

Nu beror det ju helt på hur mycket studietid det innebär och hur många timmar borta du behöver ha. Annars tycker jag att studier och små barn passar bra ihop, man kan pyssla lite själv med när man ska göra projekt och läsa böcker.

Din utbildning startar inte till våren?

Apollo jag har läst massor av.trådar på familjeliv om folk som vill ha det ena eller det andra könet och blivit störtbesvikna när de inte fått som de velat. Måste vara urjobbigt och stressande. Jag tror ändå att de flesta, trots en liten önskan om ett speciellt kön, blir glada ändå tack och lov. De två av mina kompisar som sa att de bara ville ha flickebarn är otroligt glada i sina söner nu och jag tror de lärt sig mycket om sig själv av att bli föräldrar.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hm, ja.. Man kan ju söka och ge det ett försök i så fall. Jag vill helst komma igång med det utan att ta en vända förbi jobbet innan så att säga. Det är enklast så. Vi får helt enkelt se om jag har sånt flyt att jag kan använda pump och flaska. Övriga biten är jag inte så orolig för och jag hoppas att jag slipper att vara det sen med.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Absolut, det är ju inte värre än att man kan flytta på det om det inte funkar. Och massor av barn tar flaskan och napp också.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh nej mirtai (och nyistan), så hemskt tråkigt! Hoppas att det går som för flera andra här att det tar sig snart igen. Lycka till!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

Var på inskrivning igår och har nu fått tid till kub den 5/11 så då får vi äntligen se vår lilla böna! :)

Har mått fruktansvärt dåligt dom senaste två veckorna och har fått lergigan comp mot illamåendet men måste ta mer än två tabletter gör att det ska göra nån nytta och då kan inte kroppen hantera koffeinet så vi ska prova utan comp men BM var tveksam för man kan bli otroligt trött.. Så pest el kolera :( hoppas det snart avtar... Tuttarna gör iaf inte lika ont längre :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kl

Oj vad långt ni hunnit skriva sedan sist jag skrev. Och beklagar till er som fått missfall.

Jag var hos barmorskan för provtagning ( urin och blodprov ) idag. Allt såg bra ut. Och eftersom jag inte haft några gravid symtom sedan vecka tio förutom att jag inte kan äta choklad utan att må illa så fick jag en liten snabbtitt med ultraljud. Den lilla levde med full energi och studsade omkring och viftade på armar och ben :bump::love:

Jag och sambo är lite lätt lyckliga just nu och börjar sakta förstå att vi ska få en bebis :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 139
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 769
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp