Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

KL

Är en "sen inhoppare", men har inte haft något datum när det är dags för mig (har inte vetat om jag tillhör vinter eller vår haha).

Var på ultraljud i fredags, allt såg bra ut och fick äntligen ett datum och nu vet jag äntligen vilken vecka jag är i! ;) Är i vecka 19 nu.

För att dela med mig lite så började foglossning någonstans runt vecka 9 (strax före) så har varit sjukskriven sedan dess. Illamåendet har varit konstant till för ungefär 2 veckor sedan (kräktes nästan aldrig, postafen var inget vidare för mig, hjälpte inte och blev så trött så fick sluta...).
Jag gick ned 2,5kg men har nu under helgen kommit tillbaka till min utgångsvikt :D Och magen började ÄNTLIGEN att puta och synas för 1 vecka sedan. (Tänk att man längtar så efter magen?! Eller, iaf jag :d)

Jag har lagt märke till hur vimsig och vilsen jag blivit, glömmer allt och måste skriva ner minsta sak i kalendern för att inte glömma bort! Någon mer som har det så? Är det något som är vanligt när man är gravid?

Kopierade in listan och la såklart till mig själv :D

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
6:e Garpur, 1a barnet
13:e Apollo 13, 1a barnet
15:e Kaktusblomma, 2a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet

April
1:a Klockmalva, 2a barnet!
6:e deathslyna, 1:a barnet
8:e misan, 2a barnet
24:e Solvind, 1a barnet
25:e nyistan, 1a barnet

Maj
6:e Majola, 2a barnet
9:e strepsils, 1a barnet
18:e panaccea
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Välkommen!

Här har du någon du kan skaka hand med. Förvirringen är total.
I helgen:
M: Jo, vi ska ha stallmöte tänkte vi, passar söndag 10:30 för dig?
Jag: Absolut, halv elva blir perfekt.
M: Ja, det kanske är bra att skriva upp lite saker man vill prata om så man inte glömmer tills dess.
Jag: Jaa, det blir nog bra.. men vilken tid sa du? 10:30 eller 11:30?
M: 10:30.
Jag: Perfekt då ses vi då halv 11.

15 minuter senare.
Jag: Det är stallmöte på söndag. 11:30.
Sambon: Ok, det löser vi.

Senare den kvällen.
Jag: Duuuu, jag vet inte om mötet va halv tio eller halv elva. Jag vågar inte fråga igen för jag frågade så många gånger när jag pratade med M.
Sambon: Du sa halv 11 förut.
Jag: Jag vet, men jag tror inte det var då.......

:angel:

kl

Här har bäbin haft ravefest i magen hela fm. Boxats och gjort ninjakickar.
När jag berättade om det för sambon via sms så svarade han glatt att det skulle bli roligare när den blev större så det kändes ännu mer. Lätt för honom o säga som slipper bli misshandlad inombords!
Han uttryckte också att det skulle bli en tjej, och att hon skulle sprattla och ta upp lika mycket plats i sängen som jag :angel::rofl:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag orkar inte vara anonymmm längre, om någon av de jag känner oro skulle se det här får det väl vara så då :)

Jag fick ett jättebra svar av verksamhetschefen där hon bad om ursäkt och förklaradebhur det kom sig att det kan bli sådär men att de ska se om det går att arbeta fram rutiner för att se till att det inte händer igen. Pratet med dem nu på morgonen och bytte BM igen, nu håller vi tummarna försatt det ska gå bättre den här gången!

Jag är också så sjukt trött, hela helgen går ju åt till att sova. Lördag sov jag till 9, somnade igen kl 11. Sov till 14.30 och höll mig sedan vaken till 21... Kan säga att sambon tycker jag är sådär rolig att umgås med :p

Sedan fick en av mina bästa vänner barn igår, så söt och åh vad jag längtar tills våran lille/lilla är ute :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
6:e Garpur, 1a barnet
13:e Apollo 13, 1a barnet
15:e Kaktusblomma, 2a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet

April
1:a Klockmalva, 2a barnet!
6:e deathslyna, 1:a barnet
8:e misan, 2a barnet
24:e Solvind, 1a barnet
25:e nyistan, 1a barnet

Maj
6:e Majola, 2a barnet
9:e strepsils, 1a barnet
10:e Mirtai, 1a barnet
18:e panaccea
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad skönt att du blev nöjd med ditt svar! Hoppas verkligen att det löser sig till nästa vända. För jag förstår VERKLIGEN... VERKLIGEN att du inte vill ha den BM.

Den där tröttheten känner jag igen. Jag sov mer eller mindre bort hela min semester. Jag som annars kunnat ta power naps på helgerna och sovit 30-60 min MAX sov helt plötsligt flera timmar och var verkligen däckad där mellan.

Sambon var dock snäll så det var sällan han gnällde, han är van vid att få sysselsätta sig själv, annars brukar jag ju slösa all tid i stallet ;) I söndags la jag mig och skulle vila. Vi hade eldat i vardagsrummet så det blev KOKHETT. Jag äääälskar att sova då så jag låg och sov i knappt två timmar (hade tänkt mig 30 minuter) vaknade och var helt svullen och yr :angel: Var tvungen att ta mig en avkylande lugn promenad ner till sambon och grannen som var nere och mjöljade korna. Där däckade jag mot en halmbal :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Visst är det hemskt? Jag kan verkligen inte hålla mig vaken! Igår var vi på middag hos svärföräldrarna. Först sov jag middag mellan 13 och 15, när vi hade ätit var väl klockan 17.30 och då somnade jag i deras soffa...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl

Oj, den här tråden har jag missat! Jag är i vecka 13 och väntar första barnet. Längtar till vecka 18 då det är dags för ultraljud!

Lägger till mig själv i listan. :)

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
6:e Garpur, 1a barnet
13:e Apollo 13, 1a barnet
15:e Kaktusblomma, 2a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet

April
1:a Klockmalva, 2a barnet!
6:e deathslyna, 1:a barnet
8:e misan, 2a barnet
21:a kryptisk, 1:a barnet
24:e Solvind, 1a barnet
25:e nyistan, 1a barnet

Maj
6:e Majola, 2a barnet
9:e strepsils, 1a barnet
10:e Mirtai, 1a barnet
18:e panaccea
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja, det beror på vem man frågar ;)

Enligt BM är jag i vecka 9 men enligt 1177-appen är jag i vecka 10. Vet inte hur det kommer sig att det skiljer sig, för bf är samma med båda metoderna....
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Den ena metoden beräknar hur många veckor man passerat och den andra vilken vecka du är i.

Alltså, jag är idag i 17+4. Din BM skulle då hävda att jag är i v 17, eftersom det är de totala veckorna som faktikst har passerat. Din app skulle säga att jag är I vecka 18, för det är den veckan som "pågår". Själv fular jag och räknar som appen, ju längre man kommit ju roligare är det.. eller var det iaf de första veckorna.. ffa när man för allt i världen ville att v 12 skulle vara passerad :D

Jag var hysteriskt trött fram till kanske v 10-11, sen fick jag hysterisk huvudvärk. Eg var jag inte trött, men huvudvärken (som jag hade 24/7 och ibland i upp till 3 dagar i sträck) gjorde mig helt däckad och orkeslös. Den hade jag i ung 4 veckor (ung lika länge som tröttheten) innan det började ge med sig. Kollat järnet? Det kan orsaka trötthet.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Aha, jag kör iaf på appen. Tänker som du :p

Trodde det skulle vara blodvärdet men det kollade de i fredags och det var faktiskt riktigt bra. Lite förvånande eftersom jag normalt ligger lågt men inte nu
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Den värsta tröttheten brukar väl gå över runt v 12 för de flesta, vad jag förstått beror den på den stora hormonomställningen i kroppen, ha förtröstan!

Ang att vara vimsig, här är en till. Jag är nästan rädd för mig själv och skriver upp allt... Känns sådär på jobbet, jag vill ju kunna lita på mig själv.

Jag jobbade halvdag idag och SD:na började bara jag stressade lite till jobbet, så jag verkar inte klara någon stresspåverkan alls nu. Får börja gå upp tidigare och ha mer marginaler helt enkelt.

Kul att fler och fler hittar hit och att du Mirtai blev oanonym, alltid trevligt att få ett ansikte :) skönt att du blev bra bemött i ditt mail också, förstår verkligen att du inte ville ha sambons ex kompis till BM, det hade jag definitivt inte velat...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hej på er!
Tänkte jag skulle vara lite hemlig ett tag till, men jag kan verkligen inte låta bli att skriva av mig...! :D

Har bf 21 maj och vi väntar vårt första barn. Tog sig på första försöket och nu hoppas vi det går vägen!
Jag är nu i v. 7+5, så ännu är det ju lite osäkert. :crazy:

Jag mår rätt hyfsat. Hade en period då jag mådde illa 24/7 och kände mig allmänt less, men den senaste veckan har det inte varit så farligt.
Får dock akuta hungerkänslor hela tiden, även om jag ätit kort innan. Blir låg och nästan svimfärdig och måste verkligen ha mat NU! Det är ganska jobbigt.
Är även sjukt trött hela tiden, men det har jag ändå räknat med och karln är så förstående så. :)

Lukter är ett djävulens påfund också. :devil:
***

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
6:e Garpur, 1a barnet
13:e Apollo 13, 1a barnet
15:e Kaktusblomma, 2a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet

April
1:a Klockmalva, 2a barnet!
6:e deathslyna, 1:a barnet
8:e misan, 2a barnet
21:a kryptisk, 1:a barnet
24:e Solvind, 1a barnet
25:e nyistan, 1a barnet

Maj
6:e Majola, 2a barnet
9:e strepsils, 1a barnet
10:e Mirtai, 1a barnet
18:e panaccea
21:e Skumtomte, 1a barnet
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

Handuppräckning: nån mer än jag som åker känslomässig berg och dalbana? :-s

Jag börjar grina för inget, passerade precis en bil som två polisbilar stoppat och vid vägrenen stod en kvinna med en onge i min dotters ålder (??) i famnen medan "mannen" pratade med polisen... De såg inte så glada ut och jg började grina när jag såg barnet...! :-o pinsamt, sitter på en fullsatt buss...!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har inga humörsvängningar alls faktiskt. Hade jag inte med första barnet heller. Däremot är ja gju mycket känsligare för nyheter om barn som far illa etc än jag var innan jag fick barn, men det har inte ändrats i och med den nya graviditeten.

Mar ganska bra överhuvudtaget - om bara den här eländiga förkylningen kunde ge med sig nagon gang...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl

nu då jag inte är gravid längre så... är någon intresserad av ett gravidbälte?

bortskänkes mot fraktkostnad så klart ^^
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Gah jag också, har varit förkyld mer eller mindre i 17 veckor. Aaaaasjobbigt och jag skiter i att man inte får använda nässpray.

Och jag är också jättekänslig med nyheter om barn, speciellt i samma ålder som mina egna. Jag gråter varje dag när jag hör om April Jones i Wales, tänker mej en mördad Sam i en svart sopsäck som slängs i en flod. Ben och armar i konstiga vinklar och en tom, död blick. Så tänker jag på hennes föräldrar, människor som jag och paddy, som ska leva resten av sina liv utan sin dotter. Kan man någonsin bli glad igen om något sånt händer?

Igår tittade jag på senaste gleeavsnittet och grät som en gris.

Men.... Kul att så många nya har hittat hit, välkomna! Det kommer ju krylla av bebisar till våren!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja, det är så vedervärdigt! Jag tycker det känns ännu värre med en gärningsman som kände barnet - hur kan man skydda dem mot något sådant?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det är väll dessutom det vanligaste, att järningamännen finns i barnens närhet, eller direkta närhet.. Hur ska man förhålla sig till att försöka skydda barnen från de man tror man kan lita mest på?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 135
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 755
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp