Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Min sambo har visserligen en mage han också :angel: Men han är ju 20 cm längre än mig och jag fullständigt drunknar i hans jackor. Jag brukar sno dem ut till stallet då och då :angel:
Skulle aldrig kunna gå i en sådan till jobbet. För det första så skulle jag som Klockmalva, skrämma slag på folk när ett vandrande tält kom gående, och för det andra så blåser det in så jädra mycket kalluft underifrån, jag måste kunna dra åt så det blir varmt och gött :love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Han har en grå kappa/duffel...
Jag såg ut som Morran i Mumintrollen och höll på att skrämma slag på halva byn ... :D
:angel: )

:rofl::rofl::rofl: Ja säga vad man vill om att folk tycker att man är vacker när man är gravid. Men jag vet iaf vad jag har att vänta mig eftersom det är nr 2 nu. Man känner sig som en stor tjock tunna när det börjar närma sig. Tyvärr kan nog inga kläder få en att känna sig nättare.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kanske inte nättare, men man behöver ju inte se ut som en vandrande vägkon i storlek XXXXXXXL :D

Jag fick lite tidigare i graviditeten en hel drös kommentarer om att jag såg sååååå trött ut. Haha, jag kände mig tillslut tvungen att sminka mig mer för att inte skrämma de stackarna.
Sen var det så roligt, vi har en major på gården en 76 årig gammal man, han vet precis hur man ska hantera en gravid kvinna. Vi möttes en kväll ute på gårdsplan, precis efter att jag fått massa kommentarer om att jag såg så sanslöst trött ut. Så tittar han på mig, ler och frågar hur jag mår. Sedan säger han "jaaaa, du ser så oförskämt pigg och fräsch ut". :D
Han kan ju omöjligt ha kunnat tala sanning, men det gör man inte alltid till gravida kvinnor, och det visste han :love::D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Men vilken söt en! :) :love:

Hua, det med jackor har jag tänkt på. Det känns så onödigt att lägga dyra pengar på en jacka man använder en sådär... Ett par månader? :p tyvärr är min karl pytteliten mot mig idag så hans kläder hjälper mig nog inte. Hoppas innerligt att jag kan ha min vinterjacka (stl L) i vinter. Den är ju bra stor för mig idag så även om jag inte har inbyggd rumpvärmare i den kanske jag kan värma mig lite. Annars kan jag nog skänka den till bättre behövande mot avhämtning. Den har några år på nacken och ser fräsch ut ändå. Måste ha varit en dyr jacka mamma köpte i julklapp till mig :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

delvis kl

gick in på asos.com, där har de massa gravidjackor som ser rätt tjocka ut. kanske vore något för fröknarna?

OCH massa fina klänningar till ett ev bröllop också!! :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

Äh det är därför man har tradera ju! Jag vann en i morse för 540 + frakt och räknar med att kunna sälja den igen för ett par hundralappar nästa höst.

Ska jag vara helt ärlig är jag lite rädd för den skånska vintern. Jag har levt åtta år i det eviga höst- och vårlandet och inte saknat skånskt vinterväder en enda gång. Jag hatar att frysa och har faktiskt trivts himla bra med klimatet här. Så en vintergravidjacka är ett sätt för mej att förbereda mej inför flytten.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja det finns det, superbra :)
Dock inte så mycket jackor. Jag funderar också över jackproblemet, förra gången fick jag barn i juni och då var det inga problem, nu blir det värre... Min sambo är inte större så jag kan inte låna något av honom heller.

Jag funderade lite som vindvissla på att köpa någon typ av bärjacka, men vi får se vad det blir tillslut, det är ju så dyrt...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja det finns det. Sen gick jag in på min storlek och sökte på jacka. Fick väl upp tre stycken...

Bärjacka har jag kollat på sjalbarns forum. Kolla på knyt-an hemsida också.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag är lite sugen på en sån Mam coat, den kostade runt 1300 kr och går att använda som gravid, när man bär och annars också. Jag har ganska nära till knyt-an-butiken också så jag funderar på att kolla in den på riktigt...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Har ni andra återfått energin som den var innan ni blev gravida? Jag verkar inte hitta min och får så dåligt samvete när jag bara sover hela tiden och min stackars karl får hålla huvudansvaret för att hålla hemmet beboligt och laga mat. Igår hade jag effektiv tid på ca 5 timmar, resten tillbringades i sängen. Åka till stallet är ett riktigt projekt bara det. Jag saknar orken.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag sov genom mer eller mindre hela min semester, det var sjukt påfrestande att vara så trött! Nu är jag nästan precis som vanligt. Dock kan jag rätt lätt få hysteriska energikickar ibland. Typ sätta mig på knä och skura boxväggarna för hand en söndagskväll eller gräva upp ett gigantiskt stenröse och placera dem fint i en gigantisk rektangel - vips ett jordgubbsland ;) sådana energikickar har jag dock inte sett av sen jag blev piggare igen. Men jag blev nog piggare först för ett par-tre veckor sedan. Är i v 18 nu :)

Eller iof, den extrema tröttheten försvann iof för längre sen men byttes av av huvudvärk och den gjorde mig helt däckad stundtals.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

Idag har jag varit på första samtal med bm. Blev jättekonstigt för jag ringde ju innan och ville byta bm eftersom den vi fått var kompis med sambons ex och den bm de hade när de fick barn. Det var inga problem och jag fick en ny tid med en ny bm. Men vem tror ni att jag fick träffa idag? Jo, den bm som jag sagt att jag inte ville ha...

Idag hade vi ett kort samtal och så ska jag tillbaka på inskrivningssamtal om en månad. Har gått 8 fulla veckor idag enligt bm :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åååh. Vad drygt!
Ring och se till att få byta och få namnet på den du ska komma till. De kan ju rent av ha bytt och sedan flyttat om i de olika BMs scheman av någon anledning. Så brukar vi göra ibland med våra tekniker på jobbet :p
Men ring och be om att få byta så löser det sig.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

:rofl:
Å vad härligt, nu börjar jag skratta. Vad skönt. Jag sitter här med hormonstorm och storbölar över att jag inte vet hur jag ska göra med barnvags-helvetet... :o

Vilken härlig tråd det här är! :bow:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag vet inte ... :o jag har haft semester i tre veckor och har sovit flera timmar/dag (vi håller på och skolar in dottern på dagis).
Annars känner jag mig ganska pigg men hormonstinn som en bålgeting, maken har det hett om öronen och tårarna sprutar för ingenting.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh, hormonstormar :love:
Gå in på youtube och sök på ellen degeneres surprise, då ska du få se på böla. Jag förstår inte på mig själv men jag äääääälskar att se dessa tramsiga amerikanske feel good klipp. BUÄÄÄÄÄÄÄHÄÄÄÄ :love:

Eller, hahahah för all del, alla filmer på amerikanska soldater som kommer hem från tjänstgöring och överraskar sina familjer...

Här har du en tjusig kombo av de båda :D
Förbered dig på gråt! :angel:
http://www.youtube.com/watch?v=EpktwN2HRg4
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Pa tal om grat sa korde jag aldsta sonen (nastan 5) till skolan idag. Jag horde pa nyheterna att de fortfarande inte hittat den forsvunna flickan i England och bestamde mig for att jag maste beratta for Sam att han inte far prata med framlingar eller hoppa in i folks bilar (aven om de lockar med godis).

Jag hann ungefar en halv mening innan jag borjade stortbola. Sam tittade storogt pa mej och sa Varfor grater du mamma? och klappade mej pa armen. Jag berattade sa gott jag kunde att det finns elaka manniskor som tar barn och att han aldrig far aka med nagon han inte kanner. Jag vet inte om han forstod men jag sag helt forstord ut nar jag kom till jobb. Usch, det ar sa fruktansvart hemskt, tank om nagon skulle ta ens barn och man aldrig skulle hitta det igen. Eller att det hittas i en svart sopsack pa botten av en flod... Fy fan. :cry:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har inte fått tillbaka min energi, jag är inte katastroftrött som jag var i början av grav, men jag har inte energi som jag har som ogravid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 132
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 755
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp