Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Grattis Apollo, vad fina ni är :) Trist att Gimo inte var ngn hit, men bra att ni inte lät det förstöra ert firande!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*knapp*

Idag är jag ledig! Sen jobb lördag och söndag. Både skönt och jobbigt på samma gång. Jag behöver komma ut och röra mig, träffa folk. Men idag har jag ont och är helt slut. :(

Kollegan kläckte ur sig: Men vaaa? Ska du ha kvar katterna!?!? TÄNK om de kommer nära BARNET! :eek:

Eh... ja? :grin: :confused: Då får vi väl hoppas att ungen inte kräks på dem för det är så jobbigt att bada katter. :angel:
Hade jag haft barnätande tigrar kunde jag väl förstå henne... :cool:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Lite rapport från mig, hinner inte med att skriva här så ofta. Känner mig äntligen inte så totalt energilös längre, vet inte om det är järntabletterna eller en annan fas i graviditeten. Skönt att orka ta sig för saker igen iaf. Härligt med snö tycker jag, har varit ute och åkt pulka med sonen några gånger. Eftersom jag inte har en chans att knäppa skidbyxorna och jag tröttnat på att få dra upp dem hela tiden band jag fast ett resårband i hällorna och över axlarna igår. Funkar klockrent! Enda problemet är att sonen vägrar lämna pulkan, så det blir lite tungt att dra uppför... Känner av fogarna rätt ordentligt efter allt snöpulsande. Idag på jobbet ser det nog lite roligt ut när jag smyger fram med knäna ihop och bara rör underbenen (hmm, är det ett ord? - alltså under knäna) när jag går. Nu saknar jag verkligen ridningen, vore härligt att galoppera genom snön :love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Oj, vilken katastrof om katterna kommer nära barnet! Vi skulle också vilja skaffa katter, hoppas att det blir av nästa år. Sonen älskar farmor och farfars katter och har (nästan) slutat dra dem i svansen/pälsen etc... Nu vill han mest gosa :love: Det enda luriga är att ngn måste passa dem när vi åker till Sverige och så, men jämfört med att ta hand om hästarna borde två katter inte ge så mkt extra arbete, eller?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ang. Katter ...

Vi hade två helt underbara älskade katter när dottern kom. Båda långhåriga. Det jag insåg dag ett hemma är vad mina katter och bebisar kan åstadkomma tillsammans.

Bebisar greppar saker som går förbi och jag bara såg de där långa pälsarna... och jag vet vad mina katter gjort om någon suger tag i pälsen med lilla järnnäven...och katterna tyckte ju att bebisen var SÅååå fin...

Tyvärr hann jag aldirg klura ut någon lösning på det här för min allergi tog överhanden och vi fick kasta in handduken...... :cry: Livslång sorg.

En sak som hände dock var att den ena katten fick svartsjukespelet och pinkade på dotterns grejer och annat. Inte så poppis faktiskt. Men jag kan förstå henne också. :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja eller hur! :D Nog för att mina monster kan vara lite speciella emellanåt, men skada bebin, njae. Självklart har vi den koll som behövs för att det inte ska ske en massa svansdragningar och liknande när trollet är litet. Min personliga erfarenhet av att vara ett lite äldre småbarn som testar gränser är att man lär sig rätt snabbt vad katter gillar och framför allt inte gillar... :angel:
Och i princip alla mina rivmärkesärr kommer från efter vuxen ålder... :devil:

Skulle det sen vara så att någon blir lite extra grinig så har alla våra klorna klippta och fina.

Klockis: Vad trist att det inte gick så bra för er med katter och barn! :cry:
Mina är alla korthårskatter och grymt härdade... :devil: Den enda jag kan tänka mig ställer till och blir svartsjuk är just den svarta kattan... Men det kommer antagligen yttra sig i att hon gapar och ylar ännu mer än vad hon gör nu... :angel:

Sen finns det viss risk att vår tjockis Heike älskar ungen så mycket att han kväver den - så vi kommer sova med dörren stängd ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag är lite nervös för vår katta. Hon har alltid varit gammelmormor och gammelmorfars allt. Låg på tidningen när gammelmorfar läste den, sov mellan dem etc. Nu när de båda dött för inte alls så länge sedan har hon blivit mitt och Alex allt så hon sitter vid datorn tillsammans med Alex och sover bredvid minst en av oss (sover hon i mitten lägger jag mig alltid på henne i sömnen men hon försöker fortfarande ibland) och då vill hon att man ska hålla om henne.

Risken finns att det blir lite svartsjuka där men hon är dels ganska härdad och finner sig i mycket men även sån att hon går undan om hon tycker att det är jobbigt. Hon är ju trots allt 8-9 år, jag har lite dålig koll då farmor och gammelmoster säger lite olika.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Får jag hoppa in sent i tråden?
Är beräknad till den 15:e april. Första barnet för både mig och sambo :)
Väldigt spännande!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

+Micks

Tack så mycket :)
Har mått oförskämt bra hittills.
Idag känner jag dock en antågande smärta på ena sidan av svanken :devil: har ingen aning om vad det kan vara, det lär väl visa sig hur det utvecklas.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja, tanken och meningen med sjukskrivningen är vila. Sammandragningar behöver inte ha ett dugg med fysisk aktivitet att göra, vissa får mer än andra ändå. Jag har som sagt mycket och när jag får minsta lilla stresspåslag kör det som bara den och det är väl det som gör att jag inte fixar att vara "igång" och skärpt hela dagen.

Ang katt har vi två stycken och det har funkat hur bra som helst, det viktigaste är nog att katten är "stabil" och antingen är lite dumsnäll eller har vett att hålla sig undan, samtidigt som man som förälder får passa mycket, men även får möjligheten att lära sina barn hur man umgås med djur. Min dotter är jättefin med djur överlag och trots att hon bara är 2,5 år har hon sedan rätt länge fattat att om man vill komma i kontakt med djur gör man bäst i att vara lugn och gärna sitta still och kalla på det.

Välkommen Tink! Lägg gärna till dig i listan :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har också en dumsnäll katt och mina barn verkar ha överlevt ändå. Om de är "på" katten så.släpper jag ut honom.

Min bebis har fått fnatt och sparkar ashårt som en galning. Känns som en mindre kärnreaktor där inne...

Tre dagar kvar innan avfärd och jag har ganska bra koll faktiskt!

Tink välkommen, skoj med fler!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja, det framgick nog inte ur mitt förra inlägg, men mina är också dumsnälla. Den ena höll sig undan dottern när hon var mindre och den yngre såg bara besvärad ut om jag missade att dottern kröp fram och greppade tag i en pälssnutt eller svansen. Så jag kände att jag behövde passa på den yngre katten så att han inte fick utstå så mycket.

Åh vad kul att det bara är tre dagar kvar nu och att du känner dig lugn :) Hoppas att det är lugnt på havet också när ni åker över.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ang katt har vi två stycken och det har funkat hur bra som helst, det viktigaste är nog att katten är "stabil" och antingen är lite dumsnäll eller har vett att hålla sig undan, samtidigt som man som förälder får passa mycket, men även får möjligheten att lära sina barn hur man umgås med djur. Min dotter är jättefin med djur överlag och trots att hon bara är 2,5 år har hon sedan rätt länge fattat att om man vill komma i kontakt med djur gör man bäst i att vara lugn och gärna sitta still och kalla på det.
Kunde inte sagt det bättre själv! :)

Jag har två dumsnälla och två som går undan. De dumsnälla kan man (som vuxen iaf) dra i svans, päls, knåda mage, sträcka ut öron, hänga över axeln som ett stycke dött kött... ja göra lite vad som helst med. Nu låter det som att jag plågar mina katter... :angel:

Den ena av de som går undan föredrar hårda rumpklatchar - tänk er som på en stor rottis. :devil:

Och den sista blir glad bara man stänger in henne i skåpet med torrfoder. Så ungen kommer nog inte ha några problem att vinna några hjärtan här inte... :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

De flesta kattägare älskar ju faktiskt sina katter och många kattägare får ju faktiskt barn. Det brukar ju gå bra.

Mina katter var också jättesnälla men jag är helt säker på att det har blivit en käftsmäll på bebisen om hon greppat med lilla järnnäven, tanken på vassa kattklor i bebisansikte fick mig att må lite illa faktiskt - men nu kom vi ju aldrig dit.. Nåja.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Precis, varför måste det vara varken eller liksom... :crazy:

Usch, ja det förstår jag! Alla känner ju sina egna djur bäst, men ofta tror jag man kan anpassa situationen så att det funkar även med en lite grinigare katt. :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Men mina katter var absolut inte griniga. tvärtom. men bebisar greppar ju utan eftertanke och hårt. Jag hade haft full förståelse för att de skulle kunna ha försvarat sig om någon luggade dem... de var världens snuttigsstr annats... Svea hade jag som bebis när jag testade bärsjalen. ;-)
och jag fick sköta pälsarna på dem utan knussel... de betydde otroligt mycket för mig. jag hade fått lösa det med sprayflaslan (vatten) men
den där "gravid snuvan" jag dragits med gick ju aldrig över och blev andnöd ocj eländen...
ja ja, jag saknar helt sjukt...
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

jag är helt bebis-besatt! :eek:

det dök upp en bild på Facebook och min spontana tanke är: å vilken fin åkpåse! ... sen insåg jag att det var ett par tofflor...:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 132
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 755
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp