Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha! Jag är mer åt det där helt-sjuk-av-längtan-när-jag-ser-en-bebis-hållet. Det var en liten en på jobbet häromdagen :) hon som hade med liten hade en mycket praktisk lösning på dubbelvagn btw. En sittvagn med en typ vagga eller vad man ska säga. Liten åkte alltså under vagnen, hängandes.

Kl
Alex har nyss fått en utskällning för att flyttlådorna bråkades. Köpte 10 lådor på öb som skulle in i bilen. Först gick banden av på dem, sen fick jag inte in dem för det låg däck i vägen i bagaget och kattmat i baksätet så jag fick splitta upp dem och trycka in hälften bak och hälften över sätena. Attans sur jag blev! Talade om för honom att ska det handlas mer lådor får han göra det själv (det är ändå sådär 99% hans skit som ska packas då mitt redan är klart. Och jag tänker inte lyfta ett finger för att få in lådjävlarna åt honom. Och det är hans fel, alltihop! Hade han bara förmått sig att åka med som jag bad honom (han kände inte för att åka någonstans idag :grin: )hade det aldrig hänt! :devil: :mad:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jo, jag har sett såna "smarta" vagnar men jag är lite allergisk mot frånvända vagnar och såna där bebisen ligger "under" sittdelen (vilket är ungefär jämbördigt med att åka frånvänt, tycker jag)

(Fast jag vet inte om det spelar så stor roll, de sover ju mest när de ligger i vangen när de är små. :o )

Flyttkartongskaos låter ju jättehärligt måste jag säga. På lathögen bara! :devil:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Bebisen verkade väldigt tillfreds i situationen. Det gungade ju mysigt i underdelen :)

Det var för övrigt inte ett dugg härligt men vet du, jag ser fram emot att se honom åka och köpa egna lådor. Han hade ju kanske kunnat låna min högt älskade bil om han haft körkort men ajdå, det saknade han ju visst så det blir väl till att åka kollektivt eller taxi med lådor. Grattis! ;) i helskotta att jag åker och fixar fler åt honom när han inte ens förmår sig att åka med.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vi råkade visst köpa barnvagn idag! Vi skulle bara titta ltie och provköra när vi ändå var i en bebisbutik för att köpa ett nytt skötbordsunderlägg... Men vad sjutton, den var nersatt till 140 €, passar utan problem i vårt bagageutrymme (den blir mindre än enkelvagnen när man fäller ihop den!) och var förvånandsvärt smidig och lättkörd, så vi slog till.

Tyvärr framåtvänd och ej med lufthjul, men annars helt ok. Eventuellt tror jag att man kan vända ligginsatsen bakåt, men man måste nog fixa lite då så att inte storebror slår bebisen i huvudet om han hoppar omkring i sin sits.

En sån här blev det:

55337500_zoom_1.jpg
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Fast det handlar inte om att barnen inte gillar det utan det är folk som forskat på det där med att barnet (babyn) behöver se sin förälder och ha kontakt... det påverkar emotionell och kognitiv utveckling ... jag googlade nu men hittade inte någon artikel.

Just att ha barnet bortvänt så att det ser hela världen kan jag tycka är lite sisdär, det blir mycket intrycks om är jobbigt att sovra. Men det här med kontakt med babys i vagnen,... egentligen, vad är det för skillnad på om man bär babyn, eller om den bara sover som de ju oftast gör i vagnen när de är små?

Men jag har svårt för det där. Jag kommer inte ifrån det. Hellre då att ha det större/äldre barnet under/bakom, som har mål i mun och är lite mer världsvant...

Men som sagt, jag inser ju att det inte är så stor skillnad att ha barnet i bärsjal/sele te.x

Nä, det låter inte ett dugg härligt. och jag tycker du gör helt rätt som inte åker och köper lådor åt honom. Kan inte han åka själv så får han banne mig se till att följa med. Så det så! :mad: ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Men mina katter var absolut inte griniga. tvärtom. men bebisar greppar ju utan eftertanke och hårt. Jag hade haft full förståelse för att de skulle kunna ha försvarat sig om någon luggade dem... de var världens snuttigsstr annats... Svea hade jag som bebis när jag testade bärsjalen. ;-)
och jag fick sköta pälsarna på dem utan knussel... de betydde otroligt mycket för mig. jag hade fått lösa det med sprayflaslan (vatten) men
den där "gravid snuvan" jag dragits med gick ju aldrig över och blev andnöd ocj eländen...
ja ja, jag saknar helt sjukt...

Ja nej, det var kanske ett dumt ordval av mig. :)
Förstår hur du menar iaf!

Tråkigt som sagt, katter som ger så mycket glädje och kärlek.... :(
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Tack ni!
Lägger till mig själv i listan.

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
6:e Garpur, 1a barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet
25:e Kaktusblomma, 2a barnet, en pojke

April
3:e misan, 2a barnet
5:e deathslyna, 1:a barnet
10:e Klockmalva, 2:a barnet
11:e leia, 2a barnet
15:e Tink, 1:a barnet
25:e nyistan, 1a barnet
26:e Solvind, 1a barnet, en pojke

Maj
6:e Majola, 2a barnet
10:e, Zewz 1a barnet
18:e panaccea 1a barnet (tvillingar)
21:e Micks, 1a barnet
26:e Lewellyn, första barnet
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Välkommen Tink!

Fråga till er andra som redan har barn (rätt små) och nu är gravida igen:

Hur funkar det för er att bära det "stora" barnet? Jag har ju inga som helst problem med fogar eller så, men får allt oftare ont i magen när jag bär gullungen. Jag bär nästan alltid på vänster sida och får liksom ont där han sitter. Är det normalt eller?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har lite problem med fogar och bär dottern så lite som möjligt. Får ont i fogarna såklart och obehagskänsla i magen, men inget jag oroar mig för. Dock funderar jag lite på om man kan läcka vatten lite grann såhär tidigt. Har vid några tillfällen känt likadant som när jag läckte vatten i förra graviditeten. Ska till BM imorgon så jag tänkte kolla med henne då. Har inte hänt många gånger och inte ofta, men när det hänt har både trosor och byxor blivit våta om jag inte haft trosskydd.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Förra gången var barn 1 mindre (under 2 hela graviditeten) och jag bar honom på ryggen i sele eller inte alls. Om han ville bli buren satte jag mej ner en stund med honom i knät istället. Denna gången är barn 2 äldre så jag bär inte alls (han blir 3 om 3 veckor, Shit vad jag förökar mej) men sitter gärna ner och myter med honom i en fåtölj.

Kl

Nu jävlar är flytten nära. Jag bloggar på blogspot, namnet är inte svårgissat och förtillfället skriver jag på engelska så att folk här kan följa vår resa. Ni får gärna läsa också. Idag har vi sagt hejdå till barnens storasyster som är 21. Det var lite sorgligt faktiskt, med tanke på henne och barnen. Men hon gillar att resa så så fort vi hittat ett hus får hon komma över och hälsa på.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Inte bära är liksom inte ett alternativ i dagsläget. Jag har en liten klängapa och skulle nog fa svara hörsel- (och hjärt-)skador om jag slutade bära honom (han är ett och ett halvt nu, 23 manader pa bf.)

Vi har en Ergobaby som gatt maaanga mil men nu är det värre att bära med den än pa frihand. Men jag bär i princip bara pa magen, vi tycker inte det är mysigt att bära pa ryggen. Visst gar det bra attsitta ner och gosa men det största närhetsbehovet kommer alltid när jag ska laga mat eller sa...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Imorrn imorrn imorrn imorrn!!! :banana::banana::banana:
Gud så spännande! Jag vill också göra något sånt där super spännande!!

kl

Halva helgen har jag left i skräck. :eek:
I lördags var vi över till grannen på glögg, de hade sitt barnbarn (4 år) där (som också är vår granne och vi är vänner med hennes föräldrar), hon och jag är bästastevänner så hon klängde i mitt knä och lekte och kramades med mig hela tiden. Hennes pepparkaka hon inte ville äta upp åt jag upp.. och... helt plötsligt kräks hon. Ajdå, den där magsjukan som både lillebror och pappa åkt på hade hon visst inte klarat sig från :grin: Vi fick hjälpa stackarn hem och det var kräks överallt så jag var helt kladdig om händerna när jag lämnat över henne till hennes mamma. Skyndade mig hem, tvättade händerna, ut i stallet tvättade vidare med alcolsprit i ren panik :angel: Så jag har vart fullkomligt livrädd för att jag skulle bli magsjuk!
Imorse när jag vaknade så blev jag ändå lättad, om jag blivit smittad så borde det kommit vid det här laget. Så upp och ut i stallet för att ta ut alla hästarna och även då grannens eftersom pappan i familjen var magsjuk han med. Så helt plötsligt... får jag syn på honom.. och jag måste nog sett ut som ett rådjur i strålkastarna av en bil "oh dear!". Där stod ungens magsjuka pappa... han tyckte det var tråkigt att vara magsjuk så han tyckte han skulle ut och ta ut hästarna :eek: Han kan inte tyckt att jag var särskillt trevlig för det kändes i stil med att jag tröck mig mot väggarna för att hålla mig så låååångt bort från honom som möjligt! :p Men fi fan, jag HATAR att vara magsjuk. Det är verkligen det värsta värsta VÄRSTA! Men jag hoppas jag överlever!

Fö har jag haft en löjligt bra helg. Både jag och Olle är inne i en "jag är så kär i dig att jag dör-period" och har legat på soffan och kramats hur mycket som helst! Super härligt! :love:
Fö har han gett mig ridförbud. Eller.. han uppmuntrade ett stopp nu och eftersom min motivation är så pissig så blir det så. Bestämmer jag att jag ställer av honom, så slipper jag ha dåligt samvete för att jag inte rider :( Men Olle tyckte det räckte "det är 3 månader kvar, OM det händer något, så kommer man aldrig förlåta sig själv". Hönspappigt, men han har rätt. Men jag kan promenera och tömköra iaf. För att stilla samvetet lite. Eller nått.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det har gett sig självt. jag är ju sjulskriven sen 1,5 månad tillbaka för (extremt svår) foglossning och dottern är 1,5 år.

Jag kan oftast lyfta henne rakt upp och stå och "syta" en stund- (mysigt, ska vi mysa länge sätter vi oss) - men! jag kan i n t e gå och bära henne samtidigt. Med andra ord: vi kommer ingenstans. Försöker jag så tar det tio minuter att gå en meter-ingen överdrift. Hon har kopplat detta, tar mig i handen och leder mig dit vi ska.:love: (oftast till soffan- också
hämtar hon nån grej som hon vill visa/att vi leker med).

Jag vet att hon fattar att jag inte kan/har ont. Hon spelar rätt bra på det också: "kom nu ska vi äta!" säger jag och sträcker fram
handen, gissa vem som kiknar av skratt och springer ifrån... :angel: (som tur är har hon en pappa som är stark och snabb.. ;)

Ja inte vet jag- var tydlig och konsekvent, säg ifrån och sätt i öronproppar?:o
Vi har ju haft det så här ett tag nu så min dotter har väl som "vant" sig. Däremot har hon ju en pappa som hon åker "pappa-taxi" med i tid och otid ...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Usch, hoppas du slipper magsjuka! Jag kan inte minnas senast jag var magsjuk... När jag var liten typ. :crazy:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

:bump: Hoppas resan till Svea går bra för dig och familjen nu Vissla! Spännande!!!!

Apollo: fy 17 för magsjuka. Jag hoppas du klarar dig. När vi hade calici på jobbet för två år sen var jag sprit-ansvarig. :o :p fast den där sabla spriten biter ju inte på vinterkräksjukebaciller, men jag klararade mig ändå - konstigt nog! :bow:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh hoppas att ni klarar er från magsjuka!
Jag blir typ nojig av att läsa om det..

Smart att du ställer av hästen också om du inte vill rida mer, det där dåliga samvetet är ju rätt stressande och skönt att slippa :)

Jag sitter och käkar lunch nu och ska till BM om 30 min.

Visslan, hoppas allt går kalas och jag som inte är så äventyrlig av mig nöjer mig alldeles utmärkt med att läsa om er resa - som är jättekul att följa :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åhfy! Jag är också livrädd för magsjuka men har tack och lov inte kommit i kontakt med något sånt på otroligt länge. Sist jag kräktes var en baksmälla för 1.5 år sedan. Detaljer om det utelämnas men jag är glad att det bara kom en gång ;)

Åh, den där motivationen... Var ute och red idag och igår. Raaakt ut i skogen och pulsa i snö. Det är ju härligt med snön. Synd bara att det är så kallt. Idag travade vi några steg och lillan som saknar snösulor är lite lurig att rida nu, jag är väääldigt stressad när vi är på vägarna men helt som vanligt ute på fält eller liknande. När jag blir stressad över att hon ska halka blir hon ju så laddad och vill galoppera och hoppa jämfota mest hela tiden och jag tänker "åh, nu vurpar vi! Nu vurpar vi!" så du kan ju tänka dig... Ska ringa hovis nu så man kanske kan rida normalt igen.

Hade också gärna ställt av hästen men jag väntar lite till. Kanske får jag börja rida min gamla trygga trotjänare snart, klinikbesök den 18:e, och då kan minstigen gå som handhäst, om jag får plats i sadeln dvs. Det är ju horn på den.

Helt OT men jag har hela tiden tänkt att din karl heter Oscar så nu när du nämner honom som Olle håller jag på att vricka hjärnan :rofl:

Visslan: då ser vi inte dig på ett litet tag nu då? Ska bli spännande att höra hur det har gått när ni är framme :)

Kl:
Äntligen känner jag mig på bättre humör igen! Det gick bara utför efter min flyttkartongvända, skitdrygt! Hittade massor att reta mig på och ångrar såhär i efterhand att jag inte bara bet ihop och var sur i det tysta och lät det vara. Då hade man ju inte behövt be om ursäkt för att man var sur i "onödan". Nog för att jag var rejält irriterad på att JAG ska fixa åt honom utan att han ens förmådde sig att åka med men såååå sur hade jag inte behövt bli ;)

Nu börjar liten röra sig mer också, jag känner henne några gånger varje dag men än ser jag inget direkt "mönster" annat än att hon lever runt när man åker buss och spelar hög musik.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

HAHAHA ja jag har väll det :angel:
Om en vecka är det bara 3 månader kvar till BF. DET är galet! Men det är fortfarande lite för overkligt måste jag säga. :angel: Jag kommer nog inte inse att jag är morsa förens så där ett halvår efter att ongen är född :)
Jag har ju tom svårt att planera och styra upp allt för att bäbis ska komma.. jag tycker nästan det känns lite tramsigt :o
I helgen fick vi visserligen upp bokhyllorna = undan med grejer i garderoberna = möjligheten finns att inreda dem till bäbis. Det är typ sådana indirekta förberedelser jag tycker känns ok än så länge. Jag lär väll banna mig själv senare för att vi kommer få så jäkla mycket att göra, ffa eftersom det lär krocka med lammingstider men vaddå, köpa kläder och grejer.. alltså.. jag förstår visserligen själv att det är löjligt att det känns så, men det känns löjligt att gå och köpa kläder.. för det känns så sjuuuuukt långt bort :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 131
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 753
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp