Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad glad jag blev att jag fick lite internetmottagning på sjukhuset, sitter och väntar på att bli inkallad för mitt sista ul på irland. De har inte riktigt samma kösystem som vi så alla får samma tid och den som kommer först hamnar först i kön - typ. Förra gången satt jag här i två timmar.

Jag har precis varit och handlat lite färdkost och leksaker inför den Långa Resan. Dagarna blir färre och huset har börjat eka. Jag är glad att vi har förberett så mycket som vi har, för jag klarar inte några större hastigheter. Att packa på kvällen efter att barnen somnat är inte ens att fundera på, jag är så trött att jag somnar och dessutom är fogarna helt slut.

Förkyld har jag också varit större delen av denna graviditeten, grymt drygt. Hostar och snorar mest hela tiden.

Klockmalva vi kör också med knäna ihop, synd det inte är nu man behöver preventivmedel. En kväll tog jag två alvedon för att kunna pippa men då somnade både jag och sambon med barnen...

Hoppas jag blir inkallad snart så jag kan åka hem och packa...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Klockmalva jag tycker det låter lite skumt. Borde inte anpassad träning stärka musklerna som stabiliserar bäckenet? Jag vet att man inte ska göra vanliga situps förrän den inre korsetten dragit ihop sig, men promenader med pilatestänk och lättare jogging under förutsättning att man inte har ont borde väl inte förvrärra saken?

För min del tog det två år av försiktig träning (kunde inte springa i nerförsbackar) och en massa besök hos kiropraktorn innan jag var symptomfri.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Knapplån

Tänkte bara uppdatera om läkarbesök. Hon sjukskrev mig på 50% utan att blinka ens. Blev så lättad att jag ville krama henne :D
En månad i taget, så får vi se hur det går.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

+ klockan

Är jag för optimistisk om jag säger doggy style med knäna ihop? Lite svank på de är ju bland det bästa som finns ^^
Eller typ han ligger på sidan, hon på rygg med benen över höften på honom.. Det är ju en klassisk murcy fuck - ställning :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad skönt att du fick din sjukskrivning, jag är också sjukskriven på 50%, men för kraftiga och intensiva sammandragningar. Dock har jag även fått rätt ordentlig foglossning nu, den kom lite smygande efter mitt trappras och har intensifierades efter snöpulsandet igår, inte skönt.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Isch vad många det är som har problem med fogarna :cry:

Vad jobbar du med? Oavsett om jag fick problem med fogarna så skulle jag aldrig kunna bli sjukskriven deltid, jag sitter bara på rumpan hela dagarna..
Skönt iaf att ni blivitsjukskrivna och kan växla ner!!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag jobbar med ekonomi och sitter också hela dagarna förutom när jag går till skrivaren ;) men det tog inte sammandragningarna någon hänsyn till tyvärr.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Och jag jobbar som kyrkvaktmästare. Inte optimalt just nu. Snöskottning, gravgrävning och slit med stora julgranar är tyvärr vardag för mig just nu. Det var nog delvis därför hon skrev direkt utan att ifrågasätta något.
Kan kanske få 30-40% på expeditionen med kontorsjobb som jag haft där innan, men avsade mig det jobbet förra året av olika anledningar. Anledningar som inte ändrats så jag vet inte...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vissla: Hade alvedon bitit på smärtan hade jag lätt tagit det. ;)
Vilket spännande äventyr som väntar er nu! Jag håller tummarna för att allt kommer gå bra! Är barnen taggade?

Ang. träning så ska man såklart visst träna. Men just situps fick ju jag lära mig var helt idiotiskt. :o

Låter jobbigt med sammandragningar. Är det bara bra med bebis i övrigt?

Apollo: Ja, du är för optimistisk. :p Vi är rätt uppfinningsrika och påhittiga till vardags också men alltså det går inte. :crazy: Men men, vi längtar efter varann så det blir desto roligare sen då kanske. ;)

Zews: Vad skönt att du blev sjukskriven! :bow:

*KL*
Har fått hjälp att fota putmagen men det är inte bara den som putar och jag känner att jag orkar/vill inte visa. Rumpan är lika stor som magen. Undrar om man kan skylla det på foglossningen? :angel: :D
Ska göra ett nytt försök i morgon med bättre kläder ?? nåt ska man ju skylla på ... :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag antar att du ska söka gravidpenning också då om du har en så tungt jobb?

Jag har bakat saffransbullar fyllda med mandelmassa och vit choklad, mums! Assisterades rätt duktigt av sambon för att orka dock, så trist att det ska vara så :/ Jag är också så jäkla glad över att dottern är så lättlagd på kvällarna nu, vi läser en saga och säger godnatt när vi går ut och sen lägger hon sig och sover. Hon vaknar iof ofta en gång på natten och kommer över till oss, men hon sov så himla dåligt som liten och var så svårsövd att vi fortfarande är helt lyriska över att det går så smidigt nu :)

Ang träning efter förlossningen gick jag på en jättebra träning förra gången, en mamma/barnträning. Alltså att man hade med sig bebisarna. Körde mycket ute när det gick, inga situps utan plankan var det som gällde. Sen promenerade jag mycket med fokus på bålen, att man liksom håller allt på plats i varje steg och har koll på hållningen. Längre fram började jag gå på pass och träna mer, funkade bra och jag tycker inte att min kropp var i sämre skick när dottern fyllde ett än innan graviditeten, dock började jag med viktväktarna ca 7 mån efter förlossningen för att hitta tillbaka till portionsstorlekar osv. Inga hängpattar ;) och magen gick tillbaka rätt bra, jag har dock aldrig varit pinnsmal, men var normalviktig.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jo, ska ansöka om havandeskapspenning efter besök hos BM i januari. Räknar med att gå hem två månader i förtid, i mitten av mars.
Brukar det vara svårt att få sånt beviljat?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Men nu fattar inte jag.. förklara snälla för en idiot :angel::D
Men, vad är tanken med att vara sjukskriven? Att du ska vila? Menar läkaren att sammandragningarna kommer pga jobbet trotts att du sitter still? I mitt eget jobb, så har jag svårt att se att det på något sätt skulle kunna minska ev sammandragningar genom att vara hemma? Ffa inte på deltid, för den största fysiska ansträngningen (och psykiska haha) är resan till jobbet (kommunalt) men den kommer man ju inte undan om man går ner på deltid.

Missförstå mig inte, jag ifrågasätter inte sjukskrivningen i sig, jag bara förstår inte? :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Apollo vi flyttar på tisdag! :eek: :banana:

Ultraljudet gick bra men de hittade nåt i urinen så jag fick ta blodprover. Men jag är ju störtförkyld så det var säkert det. De kollar mina järnnivåer också, det hade ju varit kul att bli lite piggare och mindre yr.

Mina sovställningar börjar bli begränsade, jag kan inte sova på rygg för då blir jag alldeles yr och inte på mage heller haha. Sen har jag en envis treåring som helst ska sova som i en lång kram hela natten. Urmysigt men inte jättepraktiskt.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

En sådan liten blödning är normalt. Det finns dom som har blödningar genom hela graviditeten.
Jag tycker du ska rådfråga BM, så peppra med samtal :)
Sedan låter det som en klok ide att kanske börja ta det lite lungt? Försök hitta massa lösningar med mat osv till djuren som underlättar för dig. Alltså att din karl gör det tyngsta arbetet, ex väger upp och bär fram höpåsar till hagen i förväg så du bara kan tippa det över staktetet eller liknande. Det går ofta att underlätta sysslorna jätte mycket :)

Tack! :)

Jo jag har förstått att det inte alls är nåt att oroa sig för, men alla missfallen sitter ju i bakhuvudet trots att jag har fått se kotten två gånger redan...

Sambon får ta över bärandet av vattenhinkar och en del hö-bärande. Vi har lösdrift och småmaskiga nät som ska fyllas så det är inte så farligt ändå, några fler nät så behöver det bara fyllas en gång om dagen. Ibland jobbar han dock 24-timmarspass så då måste jag ju ta hand om det själv. Alla hästar här hemma är avställda i alla fall. Vi funderar dock på att försöka få in en storbal i stohagen så att man bara behöver bära till hingsten. Lite mot mina principer att fodra ur en hel storbal men jag inser ju att det måste lösas på nåt sätt.. vill inte köra slut på sambon heller när han jobbar heltid redan.


Kopierar in min uppdatering från bloggen eftersom jag inte orkar skriva allt igen ;)

Inget mer blod i alla fall, men fortsatt molvärk, ilningar och spänningar i magen.
Jag försöker tänka och tro på att det är som de säger - att det är livmodern som växer och att det drar i ligamenten. Det lugnar sig ju trots allt när jag vilar.

I går kändes det faktiskt till och med så bra att jag kravlade mig upp på en häst och hade tänkt mig ett litet träningspass - men det var sista gången till häst för lång tid framöver kände jag. ;)

Hästen gick som en kratta, brösten skumpade som bara den - en mycket obehaglig och ny upplevelse! Och rida lätt var ju bara att glömma det också med höfter, mage som kändes konstig osv. Nä, det var verkligen inte lyckat... alla andra som var i ridhuset måste ju ha undrat vad fan jag pysslade med... högst pinsamt måste jag säga. Skulle ha tagit en av de mer lättridna hästarna åtminstone, inte han som knappt går att rakställa och som gärna ställer sig och protesterar när han inte vill.. smart bruden ;)

Ilningarna ner i ljumskarna har börjat gå över i att ila ner över blygbenet också så jag misstänker att det i själva verket är foglossningen som har satt fart ordentligt nu. Ibland måste jag stanna upp och gå med myrsteg för att ta mig fram över huvud taget. Jag var ju så orolig över kotten att jag inte ens tänkte på var det ilade och gjorde ont... när jag sansade mig lite och verkligen analyserade hur när och var så klarnade bilden lite.

I natt kommer äntligen sambon hem och kan ta över allt tungt bärande så att jag kan vila mer om dagarna. Just nu längtar jag som bara den efter att få känna fosterrörelser så att jag kan andas ut några veckor till innan det är dags för RUL.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jävlar i mig! Det är ju jätte snart!! :banana:
Gudars så spännande!! :)

Vad skönt att ULet gick bra!
ang urinet, kan det inte vara en uvi? Har för mig att man får det lättare när man är gravid? Eller har jag bara fått det om bakfoten?

Blir man rek att äta järntabletter under grav i irland också? Jag åt varje dag förut på eget initiativ eftersom jag hade så ont i huvudet, när jag kom till BM sen och hon tog upp järntabletterna så tyckte hon att jag kunde gå ner på varannan dag... det blev så jädra svårt att komma ihåg dem då bara :o ´
De hjälpte nog inte mot huvudvärken, men däremot har jag slutat tappa lika mycket hår!! :bow: Det verkar ha gjort underverk med mitt hår, för efter att jag va hos frissan i fredags, som endast hade schampo och balsam i och lite maroccainoil, så har håret blivit helt sjuuukt fint! Fick tom spontankommentarer av expediten på guldfynd!! :eek::love: Jag kommer aldrig sluta med mina järntabletter!:angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

När jag googlade lite hittade jag även vårt självklara val av barnvagn.. kan man snacka terränghjul!:D

barnvagn_hjul.jpg


Åh den hade ju varit nåt :D Fast jösses var tungt att fastna i snön med de hjulen haha :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl

Har inte haft riktigt tid att varken läsa eller skriva här. Är inne på min 5:e dag jobb i sträck. Kl. 19 i kväll har jag betat av veckans alla 60 timmars jobb. 12x5 h, ingen svår matte men jag är så körd i huvudet att jag fick använda miniräknare för det ;) men men, nedräkning pågår, 11 timmar kvar ungefär innan jag får gå hem, haha. Det var lite roligt igår. Jag skrev ett meddelande till sambon att jag var så trött att jag skulle behöva komma hem, lägga mig i ett mörkt och tyst rum och totaldäcka. Han hade lite jobb han var tvungen att göra när han kom hem så han försökte väl hinna göra det men hann inte innan hans mamma och de som ska bo i lägenheten när vi flyttar kollade över möbler och sånt som ska behållas resp. tas med. Han hyr den ju möblerad av sin mamma och delar av möblerna tar vi ju med (t.ex sängen) medan mycket stannar till kommande som de får göra vad de vill med.

Hur som haver, de var i full gång när jag kom hem (dööötrött då bussarna fortfarande inte går helt normalt efter snön i veckan, satt och småsnyftade av trötthet då två bussar inte kom och var någon minut från att ta taxi i stället) så jag gick ju upp i varv igen och kunde ändå inte somna förrän runt 22 och klockan ringde första gången vid 5:30 som vanligt. Woho! :bump:

Nåväl, så är det ibland, sen är jag i alla fall ledig 4 dagar. Då får det bli en tur till stallet, jag har lite dåligt samvete då min rastlösa 5-åring skulle behöva motioneras mer än en gång var 1.5 vecka (sist jag red var nog måndags/tisdag förra veckan och lillan var då rejält studsig och gjorde diverse obehagliga lufthopp :eek: ).

I helgen börjar vi i alla fall äntligen packa inför flytten nästa vecka!

Så, nu minns jag inte riktigt allt jag har läst här men jag måste ju börja med att beklaga Kryptisk dåliga nyhet. Usch vad hemskt! Nytt försök senare eller slicka såren?

Skönt för er som lyckats bli sjukskrivna, hoppas att det hjälper er att klara vardagen :)

Och Apollo: Vilken bra idé med vagnpromenader på sån rullpryl för Klockmalva! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 135
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 755
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp