Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Eg är det inte så att jag inte vill rida... och jag är inte särskillt orolig heller. Han är världens tryggaste och mest stabila häst.. det är bara det att motivationen är 0 och det är sååå skönt och mysigt att ligga på soffan med Olle ist :angel: Sen är det så himla skönt att få lite ledig tid öht, att inte vara så extremt låst till att direkt åka hem för att man ska hinna med alla sysslor och ridningen.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Fick just reda på att en kompis/kollega är gravid! :D Så nu ska vi luncha och klappa magar på torsdag :) :bump:

Idag ska jag iväg till posten en sväng och sen sortera de förbannade pappershögarna som ligger i bokhyllan. Det blir skönt att ha fått det gjort sen i alla fall! Flytten närmar ju sig med stormsteg... :o

Håller tummar och tår för att resan går smidigt hit till Sverige, Vindvissla! :banana:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag kanske uttryckte mig tokigt, men jag förstod att du inte var rädd eller orolig för att rida utan bara tappat motivationen, och då är det ju skönt att ta beslutet att ställa av så man kan göra det man känner för istället.

Jag var till BM idag och var till historiens trögaste och virrigaste BM, så jag frågade inget utan sparar det till nästa gång när min ordinarie förhoppningsvis är frisk :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

uj, har inte hängt med så bra dom senaste dagarna men är inne i min jobb-vecka nu.. *suck* har fått nytt schema igen och jobbar varje helg fram till mitten på jan :(

Har haft sammandragningar i helgen och inte känt några bebisar alls så hönsmamma som man är ringde jag BM och beklagade mig men hon lugnade med att det inte är farligt sålänge det inte handlar om flera sd/h, och det var inget konstigt alls att jag inte känt knuffarna, det kommer och går såhär tidigt :) däremot tyckte hon vi skulle göra en urinodling för o se så det inte är uvi så jag har varit där nu och lämnat prov och fick då samtidigt lyssna på lite hjärtljud så nu är jag lugn igen :D :love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Trist med virrig ersättare! Skönt att din vanliga är bättre iaf...

*kl*
Angående att bära runt på syskon så har jag verkligen försökt sluta med det. Var på tiden i vilket fall! Storebror blir 3 i januari och vi bar honom ibland av ren lathet. För att det gick snabbare än att övertala honom att komma med själv... Nu lyfter jag honom bara till bilstolen etc. Om han vill bli buren sätter jag mig ner så får han sitta lite i knäet istället.

Välkommen Tink och lycka till med flytten Vindvissla!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag vill egentligen inte sluta bära ännu, han är ju fortfarande sa liten. Plus att han faktiskt inte orkar ga sa langt ute i snön, sa ibland maste man ju faktiskt. T ex när jag lyckades aka pa Nikolaus-"nattvandring" (alltsa kl 18) utan vagn - mörkervandring i skog och snön, han var tapper men jag bar nog ett par kilometer i alla fall. Och sa är det ju rätt mysigt egentligen... Men nu brukar han fa sitta pa köksbänken när jag lagar mat och det gillar han i alla fall.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kl

Det där med alla sug efter saker...

Jag har då och då fått såna enorma sug efter olika saker. Innan jag började med järntabletter var det leverpastej som funkade minst lika bra på knäckemackan som att äta bara sådär när knäckemackan tog slut. Ibland har det varit klyftpotatis (vad innehåller potatis som gör att suget kommer efter det?). I början speciellt var jag sugen på tomater med salt på, saltbrist antar jag.

Nu är jag sugen på pannkakor med sirap och har varit i flera dagar. Igår gjorde jag pannkakor men är fortfarande sugen på det. Förra veckan åt jag också pannkakor. Vad i hela friden är det man kan sakna så man blir sugen på pannkakor? Det känns inte som något direkt nyttigt begär.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Sugar, o-ho-ho-ho-ho, oh honey, honey...

:cool:

Potatis är jättekolhydrat rikt annars är det c-vitaminrikt. Jag vill också gärna äta kolhydrater när jag är gravid. Jag tror att det är att blodsockret påverkas och blir dels känsligare och sen att man kanske behöver de snabba rackarna för att hålla farten uppe...? Alltså att kroppen inte hinner med att utvinna glukos lika snabbt som det behövs för att det är så mycket annat i kroppen som tar och kräver...

Jag åt helt sockerfritt och extremt lite kolhydrater under större delen av förra graviditeten men till slut kastade jag in handduken. Jag hade typ inget sug innan jag blev gravid, äter man lite /inget socker lägger sig suget men när jag blev gravid då brakade det loss ...

Jag är inte så sugen på sött egentligen nu, jag mår nästan illa, måste tvinga i mig torkad frukt och grejer nu för jag är så förstoppad.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det kanske är så.. Det är ju tokigt gott med pannkakor också. Och eftersom att vi ska flytta på lördag kanske det är bra om jag tömmer skåpen på det som går så vi får mindre att flytta? ;)

Jag som var så nöjd med att jag tappade alla sötsug när jag blev gravid och så kommer de tillbaka såhär, jag lovar att kroppen försöker lura mig! :cool: Nu ska jag steka pannkakor och äta med sirap. Mumma!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja, alltså jag vet inte.
Jag kanske själv är duperad. :o socker är ju jättelurigt. Låter mumma med pannkakor hur som. Fast jag föredrar med sylt. ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Brukar vilja ha sylt och glass eller hallon och grädde men inte idag :p ska det vara så ska det vara.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag som i vanliga fall har stora problem med ätstörningar/hets äter normalare än nånsin :p har inte något sug efter sötsaker, iaf inte som jag brukar.. Och blir jag sötsugen räcker det oftast med bara nån bit. Saltlakrits hade jag nån period för några veckor sen bara.. Annars BÄLGAR jag vatten! Och apelsin MER. :D

Däremot börjar jag misstänka skendräktighet hos sambon :rofl: han äter godis i hysteriska mängder :D

Har nu fått order från BM att om jag får mer än 8-10 sammandragningar under dagen på soffan ska jag ringa akut till gyn och få en tid :crazy: hade 4 mellan 18-22 igår så risken finns ju :/
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jo det är lurigt det där med att ta med vagn eller inte. Om han går själv är det mest opraktiskt att ha med vagnen, men om han till slut inte vill gå själv är man rätt glad att ha den... Just nu kör vi på pulka/kälke så mkt det går, populärare än vagnen!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mmm pannkakor :d Nu blev jag också sugen...

Panaccea, hoppas att sammamdragningarna lugnar ner sig!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Alex åt faktiskt galet mycket kladdkaka en period "för att hålla jämna steg med mig". Han misslyckades ju med det så jag tror att han gav upp.

Oj, hoppas att du slipper sådana äventyr. Man blir ju lätt orolig när de säger såna saker...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mm hon sa att hade jag varit gravid med enling hade dom inte gjort något men att man är extra försiktig med tvilling-grav. Så det är ju mest en försiktighetsåtgärd. Men visst, man blir ju lite nojjig :crazy:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kl

Det här blev ju en spännande dag..
Sitter och väntar på tåget och är på väg till förlossningen!
Imorse när jag gick utanför dörren så kände jag hur det "rann till" (sexy huh?!:)) . Jag brukar ha väldigt mycket flytningar men det här var tom mycket för mig. När jag satt på tåget så kom det mer.
Googlade lite och hade tänkt avvakta men bestämde mig för att ringa förlossningen och rådfråga ist för att förlita mig på internet.
Ringde och frågade om att läcka vatten och typ hur länge jag
Borde avvakta för att komma in för koll och se om det ens är fostervatten jag
Läcker och inte urin eller har flytningarna delux. Stakars barnmorskan blev orolig eftersom jag bara är i v 27 och tyckte jag skulle komma in på en gång. Haha inte riktigt vad jag räknat med för svar och hon måste trott ja var dum i huvudet när jag svara: Vaddå, nuuu? Nu på en gång? Kan det inte vänta lite?
Haha.

Men nu är jag iaf på tåget och på väg in för undersökning. Jag är hur lugn som helst, det är bara alla runt omkring som är nervösa haha!

Ursäkta att jag inte svarar på era inlägg, jag gör det sen, glömmer er inte :)

Vindvissla: iiiiiiiiiiiih TISDAG!!!!!!!!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ojdå vad jobbigt. :( Hoppas sammandragningarna lugnar sig och att allt bara är bra med dig och dina små.
Ta hand om dig! :heart
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad duktig du är som är så cool! Du är min idol Apollo! Jag skulle behöva lite av ditt krassa lugn, jag är en sann hypokondriker!

Håller tummarna för att det inte är någon fara med dig och bebisen och att hon stannar där inne ett tag till! Det är VÄL tidigt att komma ut nu. Du får säga åt henne at hon kommer få träffa tomten i hela sitt liv sen, hon behöver inte stressa ut bara för den här julen. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 131
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 753
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp