Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

Idag har jag beställt vagn! :) och shoppat mammakläder! (denna barbapappa-kroppen går inte i vanliga kläder längre :crazy: gick suktandes på HM's babyavd en lång stund också men har bestämt att inte köpa något alls innan rul!

Går för övrigt in i vecka 15 idag och har mått mkt bättre i helgen, mår lite uggigt nu ikväll men inte ohanterbart :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det blev en babytravel Dublin :) dom hade erbjudande nu med 20% rabatt så vi passade på :)


Pratade precis med mamma, hon har gått bärsärk på Ullared idag haha så nu har ynglen fått bodys, babyfiltar och nappar :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag måste bara fråga, är det inte du som skrev i min förra tråd när jag hade lite.. Bekymmer rörande behålla eller inte behålla? Jag känner igen avataren.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det går framåt! :) Hittills har vi inte direkt brytt oss om några kläder och definitivt inte vagn och sånt. Ju mindre vi behöver flytta desto bättre tänker jag.

Klockmalva: Självklart måste du köpa en löjlig fleeceoverall med björnöron, då blir det nästan som en egen nallebjörn i stil med filmen Ted :') En sån borde man kanske köpa... Efter flytten :p Om inte mamma har en liggande. Tydligen har mamma lådvis med fräscha bodys och sånt från när vi var små som hon ska rota fram. Hon är en riktig hamster, sparar på allt! Och när vi var små var det noga med att det skulle vara fina kläder så det är ju trevligt att inte BEHÖVA köpa något utan köpa bara för att det är roligt och mysigt.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad roligt att ni beställt vagn och att din mamma gått loss på babyavdelningen :)
Jag hoppas att ditt illamående bestämt sig för att lägga ner på riktigt nu också.

Jag ska nog gå och sova nu, har haft huvudvärk hela dagen som verkar tillta nu och sambon har hittat någon usel C-film på TVn i vanlig ordning.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Nä vi hade tänkt och vänta med och beställa men eftersom dom hade detta erbjudandet som vi sparade nästan 2000 kr på så kunde vi inte låta bli :) och vi har full retur-rätt och behöver inte hämta/betala vagnen förrän det är dags :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

KL

Var på UL idag! Fantastiskt! Allt såg bra och normalt ut :)
Alla andra jag sett och hört om verkar ha fått svart på vitt vad det blir för kön?
Till oss sa hon att den låg med navelsträngen mellan benen men att hon tyckte hon skymtade en snopp. Brukar det vara så att de inte kan se alls om navelsträngen ligger så?
Hon sa att vi verkligen inte skulle gå runt och tro att det blir en pojk.

Vi som så gärna ville veta :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Om du gillade sagan om isfolket kanske några andra serier av samma författare kan falla i smaken.
Personligen tycker jag att Häxmästaren är snäppet bättre och sedan finns bokserien Ljusets rike som binder samman isfolket och häxmästaren :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hur lyckades du (och ni andra som redan valt) välja vagn? Vi har kikat på vagnar några gånger och hittar nya favoriter varje gång och kan inte bestämma oss.



CallMeAce: En kollega till mig råkade också ut för att navelstängen var ivägen och de fick aldrig veta vad det blev för kön. Kanske kan du boka ett extra ultraljud privat senare och kika igen om du vill veta? Det skulle nog jag göra tror jag.

(Har mitt ultraljud på torsdag och hoppas att allt kommer se bra ut och att jag får veta vem det är där inne. Spännande)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Finns ju tyvärr inte så mkt och välja på när det är tvillingvagn så valet blev inte så svårt :) det enda negativa med denna är att den är lite i tyngsta laget och det går inte ha sittdelarna mot sig men annat väger upp det.. Priset tex :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vi vehöver en terrängvagn och jag ville ha rörliga stora Luftframhjul. Fick en budgetvagn tipsad här på buke som hade allt vi sökte eg men det finns ingen år i Sthlm och bilden på den enda jag hittade på blocket såg sådär ut.. Det syntes att det var en budgetvagn sas.
Sen fick jag tips om kronan duo av en vän som visste vad vi sökte och ett par veckor efter kom duo S. Vi känner att kvaliteten, närheten till åf (ev reparationer eller liknande) vägde upp priset så det blir en kronan duo S. Orkade inte gr mig in för mycket i djungeln och är glad att vi blev rätt begränsade och fick två alternativ serverade :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad roligt att vi hamnade i samma tråd! :D det var inte helt väntat. Hoppas att det går vägen den här gången :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Angående vagn: det undrar jag med! Jag önskar en som är lika lätt att stuva in i bilen som i bussen (värsta jag vet är vagnar på bussen som tar plats och man nästan inte kommer förbi som passagerare, det borde förbjudas! :devil: Samtidigt ska den funka att använda både i stan och på landet. Svängbara hjul som alla tycker är så bra är inget jag lägger vikt på om de andra faktorerna finns.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja du har tur du som är begränsad till tvillingvagnar och inte har lika mycket att välja på. Är ju jättesvårt det här


Apollo: Jag har också kikat på kronans vagnar då det är de som fått bäst i många tester. Men tyckte tyvärr de var för tunga och klumpiga. Är också ute efter en terrängvagn då jag endast har grusvägar och troligtvis kommer körde lite offroad. Men måste ha en lätt och smidig. Jag är liten och vi har trappor den ska upp och ned för. Och så vill vi inte ha lufthjul som kan få punktering. Den verkar dock annars väldigt bra


Är just nu inne på en emmaljunga city cross som är liten och smidig. Fast helst vill jag ha rörliga framhjul. Men alla är ju så små så tvivlar på att de klarar att ta sig fram där jag vill. Fungerar även på brio go som har fantastiskt gung och gigantisk varukorg ( skulle nog kunna klämma in en hel höbal där om man ville :D ) Men så var det hjulen ....
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad roligt att vi hamnade i samma tråd! :D det var inte helt väntat. Hoppas att det går vägen den här gången :)

Haha nä det var verkligen inte väntat, jag är glad att du behöll barnet :)
Själv tog jag inte ens ett test förrän jag var i vecka 7, var så inställd på ytterligare ett mf att jag inte tyckte det var lönt - och nu sitter man här i vecka 14 helt plötsligt :o :p

Ang vagn så kommer vi att köpa begagnat iofs, och har inte börjat kika efter vad som finns... däremot kommer vi att leta efter en med bra och tåliga terränghjul så jag kan ha med mig bebis i vagnen ute på gården i "alla" årstider och väder. Vi har stor bil och jag åker ganska sällan buss (däremot färdtjänst ibland) så det känns inte superviktigt att den går att fälla ihop till ultrakompakt på två sekunder :)

Jag har på sista tiden sett flera vagnar som har varit superbreda dock, har till och med kikat ner i vagnen för att se om det bara var en där i. En sån vill jag INTE ha, snacka om att vara ivägen i affärer, på trottoar osv i onödan.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det är jag med :) Det var lite kämpigt även ett par korta perioder efteråt men det ska väl gå upp och ner ibland. Mycket prövas ju nu när det handlar om heta temperament :angel: och framtid osv. Ska hålla alla tummar för dig hur som!

Åhfy, ja det är som de där dårarna som åker runt med jättebilar i city, parkerar över 2 parkeringar för att de inte får plats och ännu värre: inte har en jäkla skitaning om hur mycket plats de tar, störst går först, tydligen :cool: Man behöver ju inte göra sig större än man behöver.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag uppfattade inte alls Duo Sen som stor och klumpig, visserligen är jag rätt stark, men jag hade inga som helst problem att lyfta den. Stor är jag inte heller, ca 165 och borde inte ha några problem att hiva in den i vår höga bil heller. Vi var dock inga direkta trappor, typ 5 trappsteg upp till lilla "altanen".

Hur ofta råkar man ut för punka eg? Vi vill ha luftdäck för stöddämpningen och planerar inte att åka över glasslitter eller skruvar hela dagarna och däcken kan väll orimligen vara i så dålig kvalité att man får punka titt som tätt?

lewellyn: GRATTIS och välkommen till tråden! Håller självklart tummarna stenhårt för att det kommer gå fortsatt bra för er! Hur mycket vill du dela med dig av er resa hittils? Jag blir lite nyfiken men vill inte trampa på några tår och ställa frågor som du inte vill svara på.
Igen, GRATTIS!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åhfy, ja det är som de där dårarna som åker runt med jättebilar i city, parkerar över 2 parkeringar för att de inte får plats och ännu värre: inte har en jäkla skitaning om hur mycket plats de tar, störst går först, tydligen :cool: Man behöver ju inte göra sig större än man behöver.

:angel: Förut när vi bodde i stan hade vi en Volvo XC90, en liten lagom kompakt bil sådär :D ;)
Sen absolut, störst går först (hhehehe *Retas*), MEN generellt så har jag uppfattat det som så att folk som har större bilar, har bättre koll på bilarna i den bemärkelsen att man har koll på bilens alla 4 hörn bättre. Man tvingas liksom till det. Vet inte huuuur många gånger jag vart på väg ner i diket för att det ligger en liten miniskoda mitt i vägen i tron om att de håller åt sidan... :devil:

Men ang vagnar, om du vill ha en smidig vagn på bussar osv, så ska du kanske ha svängbara hjul? De är ju väldigt mycket smidigare att styra på små ytor, då är det lättare att komma in med dem ordentligt i ett hörn utan att kämpa ihjäl sig :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 795
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 152
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 782
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp