Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

+ övriga

Skönt att höra att det är fler som mår bra! Jag har nästan fått lite dåligt samvete för att jag mår så bra! Ju mer jag rör mig med magen, ju mindre hindrad av den känner jag mig vilket såklart är jätte skönt.

kl
Ang Ladies Night så är det kanske inte riktigt något jag vanligen skulle fundera på :angel: Men jag är inte den som är den, jag kan häng på!... Om jag nu kan.. om ett år :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vindvissla: oj, vad spännane.. är det fullt flyttkaos hemma hos er nu då?
(dagens mest onödiga fråga? :p )

Kaktusblomma: What? Menar du att Brolle fick ställa in bara för att han skulle få barn? Jösses...! :D :p synd att det var en dålig ersättare...

*KL*
Har man och barn hemma idag eftersom dottern varit sjuk i helgen med hög feber. Hon är superpigg nu men måste ju vara hemma en sån där "feberfri-dag".

Har väntat och väntat på papper från försäkringskassan om min sjukpenning men det kommer inget. Konstigt eftersom min AG har "glömt" att sjukanmäla mig........ :mad: De kan inte neka mig min sjukpenning (jag behöver hjälp att ta hand om mig själv och hur ska jag då kunna "ta hand om andra?") men jag är ändå nervös att något ska krångla och att det ska ta tid...

och om en stund ska jag iväg på akupunktur. Fast jag vet inte om jag vill bli stucken. Effekten satt i rätt bra i några timmar sist men när den släppte och smärtan och värken kom tillbaka ..... :crazy: :cry: får se vad han säger.

Igår kväll försökte jag lägga mig på mage men oj vilka protester det blev... :love: :D

Nåns om har bra boktips? Inga deckare och "Fifty Shades .." har jag precis plöjt ... :o :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag tycker om Nora Roberts - Förföljd av det förflutna. Mycket sex, spänning, hundträning och annat skoj. Det är lite utav en deckare men med tjejstil så det väger upp. Alldeles för lätt att ta sig igenom bara, jag ville inte lägga ifrån mig boken.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Sagan om isfolket.... :angel:

*knapp*
Ted-filmen var ju bra! :) Inte den bästa i världshistorien men bra. :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Faktiskt inte an :D Jag har mycket organiserat packat saker vi inte behover (visslans klader - efter graviditet typ) innan vi flyttar och resten tar vi efter helgen nar mamma varit har. Da har vi tva veckor pa oss och vi har rensat och slangt hur mycket som helst redan. Inga trasiga leksaker ska med och jag har borjat plocka sant som jag tycker ar extra fint, typ lego och playmo och schelich djur (eh stavas det sa)
Sambon haller pa att fixa slapet och volvon sa allt ska vara tipp topp tills vi aker. Helt sjukt, tre veckor idag ar var sista dag!!!!!!

Mina foglossningar har faktiskt hallt sig i schack pa sistone, eller sa ar det jag som vant mig vid att ha ont. Jag ror mig ju betydligt mindre an vad jag brukar och mina knan ar typ aldrig mer an 5 cm ifran varann. Men jag klarar mig hela dagarna, det ar inte forran efter 6 pa kvallen som det blir jobbigt.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jösses, jag är lite imponerad av er som drar iväg på ett sånt stort projekt med barn och mage. Hoppas inte att du blir jättedålig innan det är dags att åka.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hehe jag gillar aventyr! :D Na jag lar inte bli dalig, det ar ju trots allt tredje gangen jag ar gravid. Sa jag forblir nog sahar tills den pluppar ut.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Då måste det vara mig det är fel på, eller Ted var nog inte min humor riktigt. ;)

Klockmalva, jag måste säga att jag blev positivt överraskad i lördgs när FK ringde och ställde en fråga för att sedan meddela att min sjukskrivning är godkänd och att första utbetalning kommer att ske denna vecka! Då har de jobbat fort, min AG hade för två veckor sedan skickat in papperna (lite sent...) och jag fick mina blanketter att fylla i på fredagen vilket jag gjorde och postade, så de hade dem för en vecka sen och det var handlagt och klart i lördags.

Apollo, inte ska u ha dåligt samvete över att du mår bra, det är väl kalas att du gör det :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Nu kan jag inte hålla mig från att skriva lite i tråden jag med, jag har tjuvläst här i några veckor redan... så det här inlägget blir mitt "ut ur buke-garderoben" :)

Jag går in i vecka 14 i morrn och kottens leveransdatum är alltså beräknat till slutet av maj.

Jag har en kronisk bindvävssjukdom som bland annat gör att jag har haft mycket svårt att bli gravid/behålla barnet. Vi sutade faktiskt hoppas för något år sedan efter många mf, och även om det är ganska hög risk även efter de 12 första veckorna så försöker jag tänka positivt och att det ska gå bra ändå. Jag har mått illa dgnet runt men tack och lov inte behövt spy så mycket... inte en endaste liten blödning så här långt heller så den här gången känns det verkligen som om det kommer att gå vägen (tidigare mf har så gott som alltid kommit runt v. 7-8), även om det är länge kvar än. Jag har redan en liten mage och börjar få slut på byxor... :o

Jag har känt av fogarna sedan vecka 10 ungefär och även min vanliga värk är mycket värre nu när hormonerna far runt och luckrar upp alla möjliga leder, ligament osv men med stödbälte och mycket vila så går det. Tur att sambon är duktig och bär vatten och gör allt tungt utan att knota :)

Jag är 33 år gammal och bor på egen gård med sambo, hästar, höns och hundar. Hästen som skulle sättas igång efter lång konvalescens arbetas bara från marken - han är glad i att bocka så någon ridning ger jag mig inte in på utan han arbetas bara från marken. Jag får passa på att köra in honom under vintern så han kan få arbeta och motioneras som han behöver fastän jag är gravid. De andra hästarna är ett par nu pensionerade avelsston som inte rids + ett hingstföl på snart fyra månader. Piece of cake alltså :angel:


Jag beställde mina muggar från d7.se . Finns ett par fina varianter där och har även för mig att de hade t-tröjor med text också

Jag letade också men hittade inte så jag skickade ett MMS med ett foto på en ensam kanelbulle i ugnen och skrev grattis på födelsedagen till min pappa... det tog ett tag innan han kopplade men sen ringde han upp och snyftade :)
Mamma fick samma bild och övriga släktingar och vänner har vi bara berättat vanligt för.

Lånar egen knapp

Ligger i sängen och gråter som ett barn till Herbie - Fulltankad. Vissa är så elaka mot den lilla bilen som blir så ledsen :cry:

Ptja... jag satt och grät till Hem till gården här om dagen... :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

GRATTIS! Och välkommen till tråden! :)
Håller tummarna för att det går vägen för er den här gången!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Händer inte mycket här. Jag mår bra, inget illamående eller så längre. Osäker på om det är fogarna som orsakar smärta i höfter och rygg eller om det är den gamla vanliga värken - hursom mår jag som "vanligt" så det besvärar mig inte.
Det enda som märks är att jag nu tydligt känner en alltmer buktande livmoder och snart hoppas jag att där finns en synlig bebismage. :) Nu är det fortfarande bara svullet och degigt :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Välkommen :) . Hoppas din graviditet fortsätter att hålla i sig.

Blir lite avundsjuk på att du redan i vecka 14 börjar få slut på byxor. Jag är i vecka 17 och har visserligen fått lite mage men byxorna passar fortfarande utmärkt :cool:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

GRATTIS! Och välkommen till tråden! :)
Håller tummarna för att det går vägen för er den här gången!

tack så mycket :)

Ja den här gången känns allt annorlunda, och jag har ju klarat mig bra mycket längre än tidigare gånger nu så jag vågar faktiskt tro att det kanske ska gå bra ändå :)

Vi ska på läkarsamtal ang min sjukdom innan inskrivningen på torsdag så då hoppas jag på ett UL och att vi får se att det finns en levande kotte där inne.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Välkommen till tråden - och grattis! :D

Vindvissla: Vad skönt att fogarna "fogar" sig! :D

Tack hörni för boktipsen! :) Sagan om Isfolket plöjde jag (för andra gången i mitt liv) när jag väntade dottern... ;)

Kaktus: Vad roligt att höra att det gick bra med FK!!
Jag är lite nervös eftersom jag blev sjukskriven hela graviditeten på en gång. Egentligen är allt annat löjligt eftersom jag inte kan bli bra förän bebisen är ute men .. har suttit och skrivit ett långt och innerligt brev nu och beskrivit allt vad jag gör på jobbet och allt vad jag inte kan ...
Det är nästan ironi för mycket av det jag gör i jobbet är sånt jag behöver hjälp med hemma/med mig själv just nu... :crazy:

*KL*
Jag gick igenom BEBISKLÄDERNA :love: idag och jösses vad känslorna kickade igång. Dottern föddes i början på Juli och det var den varmaste sommaren i mannaminne. Jag har inte EN enda byxa i storlek 50/56! :D
Men den här knödeln kommer ju i mitten på April är det tänkt.. hur kallt är det då måntro...? Jag har genast börjat kolla på små söta overaller och grejer .... för visst måste man väl ha minst en liten löjlig fleeceoverall med björn-öron? :angel:

Fy vad jag blev bo-ig. Nu vill jag slita in spjälsängen i sovrummet och börja lulla med den också. Men jag ska vänta tills efter jul ... kanske .... :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 795
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 155
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 784
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Sadelgjord när gjorden glider bak?
  • Fjordingtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp