Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad skönt att du börjar återgå till det normala igen :) jag är fortfarande latmaskig men fick lite energi i måndags igen för ridning. Igår hann jag tyvärr inget sånt då jag tillbringade dagen på kliniken och när jag kom tillbaka var det lunchtime. I stället hojtade jag faktiskt till en tränare att jag tyckte det var dags att få tummen ur så jag väntar bara på en tid.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Här är det också mer och mer energi som kommer tillbaka och illamåendet är puts väck om man bortser från när jag missat att äta då. :)
Så skönt!

Sexdrömmen igår byttes mot en galet äcklig mardröm full av mördargetingar och galna häxor inatt. :cool:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl

Vilken morgon! Klev på tåget som vanligt och efter ett par stationer så meddelades det att det skett en olycka och att det var stopp mellan två stationer och att ersättningsbussar skulle gå.
Eftersom bussarna inte hunnit komma så bestämde jag mig för att gå (med hjälp av kartan i mobilen) till nästa station. Väl där, så gick såklart inte tågen där heller men jag hade tur att komma på en buss till kista så jag kunde ta tunnelbanan.
Hoppar på tuben och när jag kommer till solna inser jag att härifrån går ju tåget också då kan jag ju likagärna byta här ist för på kaoset på centralen.
Det är bara det att det är en lång promenad mellan tubstationen och tågstationen i solna, ännu längre nu eftersom hela solna är en stor byggarbetsplats pga Friends arena. Så efter att ha virrat mig runt och upp på det största berget i hela stan (blåkulla) så hittade jag tillslut stationen. Efter 10 minuter kom tåget och jag fick MOSA mig in för att få plats. I högtalarna säger de då "Det kommer fler tåg bakom, det här tåget är så fullt eftersom det är det första tåget som kommit igenom hela vägen." Såå jag hade lika gärna kunnat stanna på stationen jag fick kliva av på, och väntat tills att tågen kom igång igen :p 1½ timma försent klampade jag in på kontoret - helt slut :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Men oj! Vilken pers! Jag inser att jag inte ens ska försöka gnälla om mitt "problem" idag, haha. Det handlar om en så simpel sak som att vi ska få lunchavlösning kl. 11 när vi slutar kl. 19 vilket jag, kollegan och kunden tycker är helt galet plus att jag tjatar och tjatar på min kollega att hon ska sortera upp mailen som kommer när hon jobbar för att underlätta dels för mig men även för våra vikarier så de ser viktiga mail utan risk för missar och att "skräp" ligger kastat eller sorterat i rätt mappar.

Men som sagt, i jämförelse är det inga direkta "problem", bara drygt att inte bli lyssnad på. Jag funderar på om jag ska planera någon hämdaktion, kan inte alla här i tråden spamma med mail som kan vara låtsasviktiga så kan jag lämna henne med en sådär 500 "låtsasviktiga" mail att gå igenom så kan hon få smaka på samma mynt? :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

:D låter som du fått din beskärda del av motion idag!


*KL*
Jag har en sån total jävla skit-dag idag.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till när vi ska åka till BB... jag tror jag får föda barn ensam? :crazy: Den av släkten vi har inom "rimligt" avståndm och som var tilltänkt som barnvakt, diskvalificerade sig fullständigt som potentiell pålitlig barnvakt igår ........... :crazy: Jag borde inte ens ha tänkt tanken i från början. Men jag har väl lärt mig nu antar jag ...

Det kommer såklart att lösa sig. Vi får väl kalla ringa en vän eller nåt ... :angel: Det är ju inte det att vi är socialt exkluderade på något sätt men jag/vi har ingen sån "ringa mitt i natten det är kris"-vän och resten av släkten befinner sig minst fyra timmar härifrån i bil.

Maken var världens snuttigaste (som vanligt) och hjälpte mig att räkna ut hur lång tid det EGENTLIGEN tog från första känningen tills dottern var född. Så egentligen är det ju lugnt men ...

Jag "VET" att det kommer ordna sig men trött/ledsen/deppig och världens kontrollbehov och mamma-hormoner i kombination....

Jag är fortfarande lite skakad.
Fast det var väl telefonsamtalet i sig också som rev upp mycket känslor.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åhnej vilken mardröm. Finns det ingen ni kan kalla dit under tiden det "ska" vara dags som ni kan stuva in någonstans?

Vad var det som hände?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jo, jag vet att du har tipsat det var därför jag frågade dig om du kom ihåg ;) tråden har ju 1100 inlägg och jag var lite lat :p
Jag vill förresten inte ha en traditionell klänning utan mer åt coctailklänningshållet i kanske puderrosa eller någon ljusblå ton.

Klockmalva, åh nej vad jobbigt! Vad är det som har hänt?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Rent praktiskt skulle vi ju kunna hysa in svärfar.
Men med dottern så gick jag åtta dygn över tiden och jag tror inte jag orkar ha honom i huset i flera veckor utifall att... ;)

Det är egentligen inget nytt som hänt, gammal skit som kom upp till ytan och påminde mig om hur det ligger till, egentligen.
Det värsta är att jag ens tänkte tanken att det var en bra lösning, men det har gått så bra nu en lång tid så jag började slappna av och inbillade mig att det skulle kunna gå ...
Men jag vill inte riskera att hamna i en situation där jag antingen inte känner mig trygg med arrangemanget för dottern (stor risk) eller ännu värre att jag får ett blankt nej när det väl är dags..... :crazy:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har last om manga ensamma mammor som har fragat dagispersonalen om de kan tanka sig att stalla upp. Det ar en person som barnet kanner val redan och de finns i narheten. Kanske en ide om dottern har bra dagispersonal?

Annars kanske ni ska borja redan nu leta efter en barnvakt som ni betalar ett par ganger att vakta pa kvallen sa att dottern kanner henne/honom sa nar det val ar dags sa kan ni ringa denna? Jag tanker en yngre pensionar i omradet, en student eller bekants tonaring? Annonsera pa Ica typ. Sa far du och mannen en chans att ga ut och ata eller nagot ocksa medan barnvakten provsitter :idea:

Ett annat alternativ ar att ni tar med barnet till sjukhuset, sambon lamnar dig at ditt ode och vantar med dottern i restaurangen tills svarfar hunnit ta sig dit och sen kan de aka vidare medan sambon atergar till dig.

Hoppas ni loser det i alla fall! Trakigt att du inte kanner dig trygg med slaktingen.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jobbigt att stå utan barnvakt. Jag har börjat grunna på hunden men det löser sig nog :) En hund går ju lämna några timmar innan hundvakt kommer så det är ju lite lättare än barn ;)

Idag fick jag kallelse för datortomografi av huvudet. Huvudvärken är densamma så det kanske är bra. Men det står att de sprutar in kontrastvätska i blodet, men det gör de väl i armen eller så hoppas jag? Såg skräckscenario framför mig där de sprutar mig i tinningarna eller något :rofl:

Hormonerna har börjat sätta fart å humöret med. Gubben fick sig nog lite oförtjänt mycket igår. Blev förbannad för att han inte får tummen ur och sätter upp en ledstång i trappen trots att jag trillat en gång redan. Men efter mitt utbrott så satte han upp ett provisoriskt räcke. Fult som stryk, men funktionellt :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Sedär - utbrott kan ha sina fördelar också! :D

Håller på och förbereder middagen. Blir "hittepå-mat" idag då jag helt tröttnat på det gamla vanliga.
Kyckling/vegobitar (med citronpeppar?), grönsaksris och en kall currysås. Dä blir no bra dä... :d

Apropå barn/djur-vakt så är det rätt skönt att vi bara har katter. De går på lådan och ska ha tillsyn 2 ggr/dag och det är lätt ordnat även om vi åker iväg akut! :)
Hoppas det löser sig för dig, Klockmalva!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Utbrott har helt klart fördelar! Karln var hemma och sjuk igår men startade ändå diskmaskin och grejer så det var förhållandevis fräscht i köket när jag kom hem.

Utbrottet innan det handlade om att han var oengagerad angående besök hos BM och tyckte väl inte att det var så viktigt medan jag anser att det är viktigt för mig att ha stöd i det hela och att det kan komma fram vettig information på mötena. Nu är han helt plötsligt väldigt engagerad och frågar noga om jag vill gå själv eller vill ha sällskap. Sen tror jag att engagemanget inte bara är för min skull längre utan att det gått upp för honom att han ska bli pappa. Han hade väl helt enkelt inte förstått varken det eller hur viktigt det är för mig att ha honom med mig genom det hela. Just precis i detta då undrade jag hur han kunde planera in möten trots att jag talade om för honom varje dag i en vecka att det är inskrivning den dagen och undrade vad som skulle hända om jag ringer honom mitt i en viktig konferens eller inför en viktig deadline och säger att vattnet har gått och det är dags att föda barn snart, typ :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Till och från under eftermiddagen har liten legat och sprattlat och grejat runt, hittills har jag mest känt något på kvällen och ofta efter att man "retat" henne till det då jag undrat om hon lever (plus att det är förbaskat skojsigt med en vattenmage, det skvalpar så kul när man gungar på den). Äntligen! :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh, vi har ju inga barn men djur och har iskallt räknat med att vår granne kommer styra upp det åt oss. Vi kommer styra upp allt åt dem när de reser bort en vecka i januari så det går jämt upp. Vi brukar alltid ställa upp så på varandra vilket är skönt.

kl

Igår fick jag den underligaste kommentaren av min tränare Jag fick höra "men du är ju inte som en vanlig gravid" eller om hon uttryckte sig "men du är ju inte som alla andra gravida" jag minns inte riktigt. Det hon menade var iaf att jag inte hade problem som alla andra gravida utan att det fortfarande var full rulle. Jag blir faktiskt lite förvirrad.. är det vanligare att kvinnor har ont när de är gravida än att inte ha ont? Nu har ju jag visserligen kanske ett aktivare liv än många andra, med gård och hästar, men jag trodde faktiskt inte att det var mer vanligt än ovanligt att gravida har sådana problem att de inte kan fortsätta med sina vanliga liv? Visserligen fattar jag att de tuffare grejerna kommer bli svåra i slutet på graviditeten men jag är ju bara i v 23.. (:eek:shit va veckorna går, det var ju nyss v 20) Visst har jag varit seg och inte legat på samma energinivå som vanligt, men det har handlat om dålig motivation och lathet och sånt kommer krypandes över mig oavsätt lite då och då. Jag blir bara mer och mer förvirrad av det här.. är jag en på 100? 1000? som inte får besvär med kroppen?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Till och från under eftermiddagen har liten legat och sprattlat och grejat runt, hittills har jag mest känt något på kvällen och ofta efter att man "retat" henne till det då jag undrat om hon lever (plus att det är förbaskat skojsigt med en vattenmage, det skvalpar så kul när man gungar på den). Äntligen! :p

Hah, här har det vart dött bra länge och så skriver vi med några minuters mellanrum. :p
Jag tycker min bebba rör sig mindre nu än hon gjorde innan. Jag känner henne minst en gång om dagen så jag vet ju att hon fortfarande är kvar, men jag tycker inte att det är fullt samma liv som det var tidigare. Borde jag oroa mig?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det hade nog jag gjort tror jag. Jag såg att det är ganska vanligt att det avtar lite ibland men jag hade nog velat prata med en BM eller något så det inte är något som är mindre bra. Nu är jag ju nybörjare så jag blir ju ganska frågvis :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

De flesta tycker nog att det är lite halvjobbigt att vara gravid. Jag mår inte bra av att vara gravid faktiskt ...
Sen tror jag att ganska många ser sin chans att vara lite eländiga... :angel:

njut av att du mår bra! :bow:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag förstår givetvis att det finns dom som mår dåligt och tom jätte dåligt såklart, det verkar bara som att det verkar vara väääääldigt många fler som mår dåligt än jag trodde? Det borde det ju vara om jag är så unik liksom?
Men jag njuter, jag älskar att jag kan hålla igång.. faaast, nu vill jag helst mörda sambon.. brutalt och så han får lida. Han behövde jobba över - fine. Men så ringer jag och då sitter den jäveln och ÄTER!!!! I vår familj har han ansvaret för maten om vardagarna och så säger inte puckot att han inte ska äta hemma (så jag kunde styra upp mat på annat håll) utan måste ställa mig och laga mat.. av vaddå? Allt fruset kött som ligger i frysen? Jävla sopprot! :devil:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag skulle tro att det kanske är lite vanligare att man får lite krämpor än inga alls, men det verkar ytterst individuellt. Förra gången red jag fram till runt v 30 och red bättre än någonsin, kroppen var så mjuk och fin på något vis :p sen fick jag SDs när jag travade så då la jag ner. Foglossningen var som värst efter v 30 för mig också. Denna graviditet är värre än den förra, betydligt mer krämpor och SDs utan ansträngning tidigt.

Egentligen är det inte så konstigt om man får problem, fogar luckras upp och man blir tyngre än normalt. Dock är jag övertygad om att ju mer man orkar hålla igång och röra på sig, desto lättare kommer man tillbaka efter förlossning. Kan man inte så kan man inte och då är ju det bara att acceptera och göra det bästa av det hela :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 798
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 158
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 791
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp