Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

*KL*

Alltså den här ungen kommer drunkna i kläder.... :o
Jag är ju ett fan av roliga grafiska mönster i alla möjliga glada färger och jag tror det kanske är en handfull av de kläder jag har efter dottern som är så "typiskt" tjejjiga att jag skulle ha svårt att med värdihget klä en pojk i de ....
Så vi har ju typ allting vi behöver.

och jag shoppar som en galning på Tradera. En krona här, en femma där och ... hej å hå... :o :angel:

Tur jag är hemma på dagarna och kan vakta brevlådan så jag kan smuggla undan grejerna så inte maken ser...? :o :p (som om han inte kommer märka senare liksom? fast då är det ju försent ... :angel: )

:D
Jösses. Till Dottern köpte jag babyfiltar. Jag tror jag köpte sju stycken innan jag behärskade mig. Den här gången verkar det vara bodys ..
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

:D
Bra tips! För det är sant! Dottern sliter ut kläder i de storlekarna just nu så det lär inte finnas så mycket av det kvar... :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Na och varre blir det! :D Men det ar ju inte sa skoj att kopa klader i stl 110 till en ofodd bebis... Men definitivt skippa de forsta storlekarna, alla man kanner brukar dessutom vilja kopa puttenuttklader till en som bebisen kan ha i typ en vecka om man har tur. Vi gick igenom 50-74 pa 4 manader, sen hade de 74 i typ 6 manader, sen 80 lika lange och 86 i nastan ett ar. Sa fran 74 och uppat kan man ha mycket klader i olika varianter.

Happy shopping, tradera ar sa kul! Men nu har jag fastnat pa amazon (de har en app!) och har en hel lista med julklappar :angel: och lite fardsaker som vi maste ha, billaddare till plattan och horlurar till bada barnen. Men skitkul att browsa runt pa nar man ligger i sangen och inte kan ta sig upp :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag kanske ska vara tyst nu, men Tradera har ocskå en app... :angel:

ja, de där pytt-kläderna i 50/56 som är så söta så man bara dör växer de ju ur på nolltid. ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har saklart traderaappen :D Och ebayappen.... och nu amazon ocksa! Och vips sa hade jag kopt tva horlurar till resan och lite tillbehor till surfplattan... Smidigt nar chefen ar pa semester, arbetsmoralen flodar nar jag har 8 arbetsdagar kvar....
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja, det borde de absolut ha sagt, det var bara en fundering :)
Ska bli spännande att höra vad din BM säger :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

I ren protest mot att det inte blir något julpyntande för min del i år så sitter jag och lyssnar på julmusik nu... :angel:
Bara pepparkakor som saknas... :d
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh gud vad gott! Jag försöker hålla mig ifrån julbak då vi inte får någon stämning där vi bor nu. Vi saknar sällskapsplats (utom sängen då, den funkar visst även att tillverka barn i :angel: ) så det blir inte så myckt av med det. Köket har obekväma barstolar som jag inte kan sitta i utan att ha en extrastol som fotstöd, i rummet finns fåtöljer och sängen. Hade aldrig gått om det inte var tidsbegränsat! Jag sa ju upp stugan jag bodde i förut för att jag aldrig var hemma och det var ett par som ville flytta in. Så, tadam! Influgen i en etta i stan. Snaaaart flyttar vi, max en månad kvar till flyttlasset går.

En ris á la malta kanske man skulle göra dock. Det äter inte karln ändå så det blir ändå ensamäta :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha, man kan väl baka och ge bort?
Jag ser framemot advent och jul, blir så mysig stämning då tycker jag :) lär inte göra så mycket mer än lite stjärnor i fönstrena, julgardiner på vissa ställen och julgran. Kul att ta fram, men ack så trist att städa bort...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Inget roligt kök att baka i heller ;)

Har vi flyt kommer vi ju in redan i början av december så då är det ju lugnt, då har jag gott om tid att få julstämning.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Håller tummarna för det då :)

Apollo, visst hade du hittat en klänning till er vigsel? Jag behöver också en fin klänning och hoppas på tips ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har både pepparkakor och pepparkaksdeg hemma :p
Mums!
Lyllos dig :p

Varfor blir det inget julpyntande?

ahhhh....pepparkaksdeg...... jag som har slut pa mjol....

Vi kommer dessvärre trängas med flyttkartonger i jul så det känns onödigt att plocka fram pyntet uppepå det. :( Men sen bor vi äntligen lite större och det ska bli skönt!!

death: Ris a la malta!! :love::love::love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Min bebis sparkar som bara den :D Mest pa höger sida, känns som om jag inte har något på vänster sida alls. Eller typ rumpan upp till höger och huvudet ner till vänster. Min förra låg på tvären till v 36 ungefär, jag blev lite rädd att han inte skulle vända sig men det gjorde han. Hemskt obekvämt att ha honom på tvären var det dock. Mina övre magmuskler tog verkligen stryk av det.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ah ja jag litar på att min mamma fixar julstämning hemma hos sig. Vad många vi är som ska flytta snart! :bump:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

O vi bara längtar efter att få flytta med! Letar ju hus men det är stendött på marknaden just nu :(
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vi firar julen hos mamma och pappa i år, så jag får mig en dos jag också! :D Fördelen är att jag kan lägga energin jag skulle lagt på julpynt - på att istället göra den där goda maten jag vill ha men som tar sån tiiid... :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja, jag hittade två 150 kr klänningar på HM rean ;) annars har jag ju tipsat om massa sidor i tråden med fina klänningar
Men det är ju inga direkta bröllopsklänningar utan mer festklänningar, fast inte typ galaklänningar utan "normala"... Vad det nu är ;)

Kl

Ang jul kommer vi fira här. Funkar bäst (iaf för oss hehe) som har djur och vi bjuder in hela sambons och min familj samt mina bröders fruars familjer. Den ena har visserligen för stor för att det skulle funka men jag ville undvika så långt som möjligt att behöva åka fram och tillbaka över hela stan (folk bor en bra bit utanför stan i helt olika väderstreck från oss, så då blir det här ist.
Jag har aldrig varit särskillt sugen på jul sedan jag var barn, men i år är det skillnad! Jag vill julpynta redan. :D

Fö måste jag lite lyckligt säga att jag fortsätter vara mig själv (trotts en seg dag på jobbet) och håller igång om kvällarna och motionerar hästen med glädje! Känns helt fantastiskt och imorgon är det dressyrträning!! Whopa!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 798
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 158
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 791
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Jämställt förhållande
  • Inspo: dela FL

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp