Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ska bara tillägga att det är nog bra om ni reder ut hur ni ska ha det med städningen nu innan bebisen kommer.
Små bebisar är inte så röriga men innan man hinner fatta hur det gick till så har man en 1,5 åring som sprider ut leksaker (och andra saker) och har mat som en helkropps och helköksupplevelse :love: samtidigt som man får mindre tid ...

En grej som jag tycker fungerade bra var när jag förklarade vad viktigt det var för mig och mitt välmående att vårat hem var i vettigt skick. Inte så mycket om vad han gjorde och inte gjorde, utan vad jag behövde, och vad jag har svårt för nu ... (och hade förra grav. också)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ställer mig också till skaran som fått psykbryt på sambon, jag hade det dock i lördags.
Jag hade bett sambon prata med vår stallägare om att höbalen som blev uppkörd till stallet var möglig. Jag ville inte själv föra det för att jag får uppfattningen om att folk tycker jag är överdrivet pedant med höet och rätt jobbig därför hade O lovat att ta det med honom. Vi hade vart ute på promenad med Os mamma och hennes man och stallägaren kommer körandes på en 4hjuling bakom oss varpå jag påminner O att ta högrejen med honom. Varpå han as irriterat skäller på mig inför sin mamma och säger "JAAA JAG SKA SLUTA TJATA FÖR FAN". Då slog det slint. Jag blev så otroligt trött på att han springer runt och är sur och grinig hela tiden (stressad pga jobb) så jag brann av och sa precis lika surt, "Sluta va så otrevlig och grinig hela tiden, VAD ÄR DITT JÄVLA PROBLEM?!" Sen stormade jag iväg och så pratade vi inte med varandra på resten av dagen :angel:
Verkligen jätte moget av oss båda :angel:

kl

Igår hade jag en jätte bra dag, en jätte härlig dag där jag var lite mitt vanliga jag och det var sååå härligt!
Jag for runt hela dagen, red, åkte och handlade lusern, kraft och mat till oss. Jag mockade mina och grannens boxar, jag klippte halva grannens minishettis (som får värmeexem annars) och klippte min stora! Haha, ni kan ju tänka er hur snyggt det var när jag låg på knä, med mjukisarna halvvägs ner över rumpan och kravlade (med min stora mage) under lilla Lavas mage :D
När jag var klar med allt (jösses så lång tid allt tog, jag hade räknat med att både bada häst och hästtransport också, men det hann jag inte) så gick jag in och lagade tacos :d Sen, hahaha, det var så underbart! När vi skulle gå upp och lägga oss (åt i soffan) så satt jag skräddare i soffan och när jag skulle upp ur soffan, var jag så trött i kroppen att jag inte orkade. Så jag fick ta ner benen och masa fram rumpan och sedan dra mig upp ur soffan med hjälp av armstödet eftersom jag var så baktung :D
Det låter egentligen lite löjligt att vara väldigt lycklig över att göra saker som eg är min vardag, och detta var inte ens en särskillt fullspäckad dag. Men det var såååå skönt att orka, och att slippa tycka att det är en kamp att ta sig an saker. Det var sååå härligt att få vara sig själv för en dag!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

:bow: Å det låter ju som en helt underbar dag!
Gud vad jag längtar tills jag är tillbaka i min gamla form igen ...!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

sa harligt Apollo :bump:


Jag tror mitt blodtryck ar jattelagt. Jag kanner mej helt yr och som om jag inte far luft. Inte panikmycket men lite obehagligt mycket.

Pa torsdag ska jag pa ultraljud igen :banana:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

v 23 igår/idag (apparna byter olika dagar ^^)

pic_50a0e6329606ee119133eb4b.jpg


pic_50a0e632e087c338e5c981dc.jpg


Min annars så fina midja börjar försvinna.. försökte ta en bild bakifrån också, men den blev så sne, såg däremot att jag har fått riktigt läckra lovehandles och inte helt otippat, en bredare röv! :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh igen! Vad fuskigt! Gör man UL oftare i irland också jämfört med i sverige? För jag har för mig att vi gjorde UL rätt lika sist men jag har inte blivit kallad till något nytt. 30/11 har vi däremot nästa besök hos BM bokat.

ed. läste nu (google) att i vissa län är det endast ett UL om det inte är något fel/avvikande och vad någon hade skrivit på ett forum att sthlms län (mitt) inte erbjuder fler på rutin.
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kl

Ja, vi har ju inte pratat idag heller så vi får väl ta samtalet ikväll. Jag vet att han missar massa saker och inte ser med samma ögon på stökighet och det tar ju knäcken på mig att jag städar när han bara grisar ner.

Hur som, den här dagen började lika jävla illa som gårdagen slutade. Kommer ut till bilen och ser att någon har kört på min backspegel, och det rejält! Utan att lämna lapp såklart. Så jag började grina då jag vet vad en spegel kostar utan blinkers i och jag måste ha med blinkers :( Bara att åka till Mekonomen som lyckligtvis hittade en begagnad som vi tog hem. Byter på fredag. Får jag det till p-skadeärende tjänar jag 800 på att dra försäkringen men då måste jag hosta fram slantarna då det är utredning etc och bilen ska besiktas väldigt snart. Hua, jag bara grät när jag såg bilen. Usch! Varför kan folk inte stå för missarna? :(

Sen ringde iofs farmor och tyckte så synd om mig då vi har kommande utgifter med barnet och flytt osv så hon satte över pengar till spegeln. Hon får julklappsköpsförbud och födelsedagspaketsförbud till mig nu! Jag hatar att ta emot pengar men hon insisterade så jaja, får bli tidiga paket då :p

Men ändå! Jävla skit att folk ska hålla på att kvadda min bil. Vet inte hur många dörrslag jag fått på den och sen har någon kört på stötfångaren osv. Tänk om jag skulle göra likadant med dem? :/
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Stackare *kraaaam*
Jag hittade för ett tag sedan två stora jack i passargerardörren på min bil, det är mer eller mindre bara jag som åker min bil och går bara in på förarsidan så jag har ingen aning om hur länge de varit där. Så himla tröttsamt att folk inte kan vara försiktiga och det var dessutom rejäla jack!
Skönt att farmor kunde hjälpa dig iaf!

Fö måste jag tacka dig. Jag och sambon är riiiiktiga skitgrisar båda två och det har inte stört någon av oss direkt hittils. Det har dock kommit krypandes på mig mer och mer och efter att ha läst ditt inlägg om städningen så fick jag nog och smsade sambon ett långt sms om att vi måste sköta städningen bättre och skrev massa saker som både han och jag måste ta tag i. Det känns som att vi måste bli ordningssammare när bäbis kommit och då är det bra om det redan är rutin när hon ploppar ut. Det kommer säkert bli krig flera gånger på vägen tills det sitter, men det är bättre att det är krig nu än sen. Dessutom är det mer krut i mig nu när jag är gravid så då kommer det bli lättare att tackla :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Men hade inte du nått spec... vad det nu var? Som de skulle hålla koll på?
Det det kanske kommer på posten, eller har kommit väck med posten.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jo man gor fler har. Nu gar jag en gang i manaden, varannan gang till doktorn och varannan gang till sjukhuset dar de scannar. Sa ul pa torsdag sen ett besok till doktorn innan jag aker till Sverige. De sista tio veckorna gar man en gang varannan vecka, sa ul en gang i manaden och doktorn en gang i manaden.

Men ulet ar inte sarskilt langt, tror de mater huvudet, kollar vattentillgang och sen ar det klart. Typ tre minuter. Doktorn vager och mater sf och sa ar man klar dar. Dessutom ar ul bara kul nar man kan se hela bebisen, efter 30 veckor ser man bara typ ett larben eller en bit skalle. Sa det ar inget att vara avis pa egentligen.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha OJ det var mycket! Jobbigt att vara borta från jobbet så mycket! Jag hade aldrig orkat rodda ihop och åka till karolinska så ofta! (Det är en enda STOR arbetsplats och totalt kaos.) Just nu känner jag mig väldigt lugn med att bäbis mår bra, hon far runt som en skållad råtta inne i magen så jag känner inte riktigt något behov av att kolla att hon är okej sas. Sen är det väll roligt att se henne men jag känner ju henne mer eller mindre hela tiden så :love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag brukar boka tid hos doktorn antingen direkt pa morgonen eller efter jobb. Tiden pa sjukhuset far man ju ta och de brukar inte vara jatteffektiva men sa funkar det har sa det ar val bara att se glad ut :)

Nu hoppas jag bara de kan se om det ar en :bump: eller en :banana: :D Sa vi kan borja fundera pa namn!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

varför gör man så ofta?
Det var intressant tycker jag,.... jag gjorde en överburenhets UL i v. 42 med dottern, det var helt värdelöst. såg ju ingenting. :p

deathslyna: fy så tråkigt med bilen! :( Vad onödit... men fint att du kunde få lite hjälp av Farmor! :-)
Din sambo kan ju inte ändra den han är, men han kan ju visa respekt för den DU är. hoppas samtalet går bra.

Apollo: men fiiin magen! :bow:

*KL*
:bump: Jag har fått nån slags super-duper-energi-kick-inspiration hej och hå... men ska ju ta det lugnt förståss. Försöker ställa dottern, 1,5 år , i bostadskö... :rofl: det var inte det lättaste men när jag börajde fundera så är det väl MINST 20 år bort.... jösses. Skäms nästan lite, hon få väl göra som hon vill men OM hon vill plugga så underlättar det ju.. ifos hade jag aldrig svårt att få tag på nånstans att äta och skita även om det inte var drömboendet direkt ...

Jag ska i alla fall ta bilen och åka de 300 m. till dagis och hämta underverket idag. :) Det är första gången på två veckor som jag ens tänker tanken. Skönt att det inte är lika jävla illa hela tiden/varje dag.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Nu hoppas jag bara de kan se om det ar en :bump: eller en :banana: :D Sa vi kan borja fundera pa namn!

Å vad spännande!!

Det här med namn är ju skitsvårt. Vi hade ett arbetsnamn från början .. .men alltså ... jag har totalt snöat in på ett helt annat namn som jag aldrig i min vildaste fantasi hade föreställt mig.... :o Maken tycker också att det är bra men det känns .. eller det känns bra men det tänks inte bra. ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vi blir kallade av karolinska, visserligen kan man väll ringa och boka om men det gjorde vi inte sist.. Till BM bokar vi alltid morgon och bokar efter sambons schema eftersom hans jobbschema är helt fullspäckat. Hittils har det dock gått bra eftersom vi bokat besök så långt fram.

Hoppas du på att det blir en :bump: eller en :banana:? Eller spelar det ingen roll? Tänker eftersom du har två :banana: sedan tidigare.

kl

Inser precis vilka otrooooooliga humörssvängningar jag har. Just nu, sitter jag här, lite härligt snurrig av en kaffe och bara ÄLSKAR ATT VARA GRAVID och längtar sååå efter bebisen! Jag längtar hem till stallet så jag får pyssla med mina fina hästar, och rida och fixa och dona.
Sitter och lyssnar på podcasts men hade helst av allt velat dra på spellistan med vaggvisor som jag har börjat spela för magen när jag går och lägger mig :angel: Jag tom älskar min mage och vill bara böja mig ner och krama om den! HELLO CRAZY PREGGO! :banana:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hihi vilken fin mage du har, tank vad glad du kommer bli nar du far tillbaka midjan! Och hoftbenen minns jag att jag saknade :D

Alltsa det spelar ingen roll vilken sort det ar, klart det hade varit kul med en tjej men det gar lika bra med en grabb till. De ar sa olika anda, tycker jag.

Vi har inga namn alls, det ar helt blankt. Sa jag tanker att det kanske blir lattare om vi vet om det ska bli en Berta eller Uno.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Va härligt att du också verkar lite pepp!
Ang bostadskö så trodde inte jag man fick ställa sig i bostadskö när de va så där små längre! Går det så ska vi absolut göra det också!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

hahahahahahhaha jag gick precis på toaletten och satt och klappade på mina former och tänkte, guuuuud så runt och mjukt, inga hårda kanter över höftbenen här inte, åååååh så härligt! undra hur länge detta håller i sig.. inte särskillt länge kan jag gissa :D

Fö har jag inte vart särskillt lady like idag.. jag har aldrig i mitt liv.. mökat (ja för det här är inga små försynta fisar inte) så mycket i hela mitt liv! haha!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Nä, man får ju inte det. Åldersgränser på 16 och 18 - Uppsala och Sthlm vad jag har hittat hittils. Irriterande. ;) men men ...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 798
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 158
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 791
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Provridning
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp