Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Knapplån

Jag börjar faktiskt ångra hela skiten snart... :( Huvudvärken blir bara värre. Har telefontid med en läkare på måndag. Är gråtfärdig hela eftermiddagarna, fram till 19 när jag har möjlighet att gå och lägga mig.
Nu har jag dessutom börjat få foglossning (antar jag att det är), och jag går in i v 15 imorgon! Känner mig helt misslyckad, jag ville ju vara aktiv och i form, nu känns allt bara helt hopplöst. Bläh...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vilken häftig vagn! :D
Sambon är impad här hemma, men inte av priset. ;)
Däremot tänker han montera lampor på trollets vagn sen... :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Usch zews lider med dig! Har också under mina värsta stunder verkligen funderat på om det är värt det.. Men vet du vad? Vad är väl 6-7 månader av resten av våra liv? Jag är övertygad att ingen av oss kommer komma ihåg våra krämpor när vi väl ligger där med en slemmig bebis i famnen om några (få!) månader! :laugh:

Kanske inte mkt värt just nu men så känner jag idag, när jag bara mår halvkasst :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ta två djupa min vän!
Jag förstår verkligen att huvudvärken tär på dig och att du bara vill kräkas på allt, men du måste förstå att det är helt okej att må dåligt!
Jag tycker det är bra att ha en positiv inställning och att man vill må så bra som möjligt, men man måste också förstå att det inte alltid är så det är.
Det är ju inte så att du är en svag eller dålig människa för att din kropp påverkas på ett eller annat sätt.
Jag tror att det är jätte vanligt att man känner att man ångrar sig, av flera olika anledningar. Antingen att man mår dåligt, eller att man rent av ifrågasätter vad fan man har gett sig in på. Kom ihåg att alla sådana känslor är normala och att det tyvärr också är något man kan behöva gå igenom.
Du ska absolut inte känna dig som en dålig människa för att du mår dåligt, jag har också börjat känna av fogarna och har ingen motivation till att röra mig heller. Det är så det kan vara ibland och jag tror nog faktiskt att de aldra flesta känner så.

Jag pratade med min BM ang huvudvärken och hon sa att huvudvärken kunde hålla i sig ett tag. Jag åkte in och kollade blodtrycket samt fick göra ett urinprov för att dubbelkolla att jag inte hade havandeskapsförgiftning. Det är visserligen VÄLDIGT ovanligt så tidigt (var i v 14 tror jag) men vi tog det säkra före det osäkra.
Nu har jag inte riktigt koll på vem som är vem i tråden, vet ju att flera haft problem med huvudvärk och att det har pratats om tabletter, tar du något för huvudvärken?

KRAM
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Blev sjukskriven fram tom nästa helg så nu ska jag ta tag i att börja röra mig, ska bannemej försöka åka och simma nån dag med! Jag har blivit helt försoffad av att vara sängliggande i princip och det motarbetar helt säkert mitt tillfrisknande..

Idag har jag iaf varit ute med hunden OCH handlat :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Oj jösses! Måste studeras mer noga sen när jag sitter vid datorn. Synd bara att vagnen lär vara attraktiv för tjuvar. Man vill ju gärna kunna lämna den i förråd eller nåt utan att man blir av med den.

Zews: jobbigt att du ska må dåligt. Det blir bättre känns som en mindre önskad tröst men en *kram* kanske funkar bättre?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag gissar att han inte kommer nöja sig med lampor dock. Han är människovärldens svar på Uppfinnar-Jocke! ;)
Och alltid har han lösningar på ALLA problem. Om ungen ärver hans gener - tror ni några barnlås och barnspärrar kommer hindra Trollets framfart?

Haha, ja men klaaart ni ska ha en sån flaska! Att värma på vanligt vis tar ju flera veckor i jämförelse... :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Tack alla, vad söta ni är :love:
Jag har varit till läkaren, han kollade allt fysiskt, utan att hitta några fel. Fick testa Citodon, det gick inte så bra. Mådde pyton och kräktes.
Barnmorskan fick just ett tredje urinprov av mig för att jag just behandlat en UVI (som de upptäckte vid inskrivningen, jag hade inte känt något alls.. :rofl: )
Har telefontid till läkaren på måndag, får se om han rekommenderar mig att sjukskriva mig en vecka för att koppla av totalt. Vore lite skönt att slippa jobbet :angel:

Och jo, jag antar att det mesta går över, även foglossningen, även om det kanske tar lite längre tid :)
Tack alla för peppning :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ha vilka coola grejjer! Synd att det ar viktigare i mitt liv att den glider bra pa ojamna skogsvagar :D I nasta liv kanske....


Zews fy fasiken vad drygt. Finns det inget alls du kan fa? Kan akupunktur hjalpa? Kiropraktor?

Pa tal om det har jag nog hoppat ur led, har ont i nacken och mer ont i fogarna i landryggen. Ska ringa min kiropraktor idag men har haft sa jakla mycket att gora med fotbollsbiljetter och hotellbokningar och igar var vi i Dublin pa hotell.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ett litet tips till dig och andra med ihållande huvudvärk.

Jag hade jobbig huvudvärk i några dagar förra helgen och beklagade mig lite på Facebook :o: angel:. Fick ett tips av en av minna kusiner som gått igenom flera graviditeter att testa nässpray. Gärna en snäll variant som man kan använda dagligen. Hon hade fått det rådet av sin barnmorska och det hjälpte för henne och även en annan kusin med flera graviditeter. Jag testade själv och huvudvärken försvann. Men jag var nog inget bra försöksobjekt då jag tror huvudvärken var på väg bort då.

Det kan vara värt att testa. Kanske lindrar åtminstone.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Tack för tipset! Men vilka nässprayer får man använda som gravid då? Får botanisera på Apoteket imorgon :)

/zewz - som varit vaken längre än vanligt, men nu ska jag sova!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag vet att otrivin comp och mentol ska man inte använda. Nezeril och otrivin utan konserveringsmedel är helt ok, fråga du på Apoteket, de vet :)

Jag hade hemsk och ihållande huvudvärk i förra graviditeten och det enda som egentligen lindrade var sömn, sjukt mycket sömn! Om jag inte minns helfel så släppte det någonstans mellan v18-20, vilket himmelrike! Och; det är värt det när bebis väl är på rätt sida!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kl

Nu tänker jag gnälla lite.

Mitt sista helgpass innan jag tänkte gå hem (nästa månad är planerad semester den helgen). Har ju känt mig krasslig ett par dagar med snuva och lite sånt. I morse när klockan ringde 4:30 vaknade jag med tårar i ögonen för jag verkligen kände mig ofräsch. Lyckas masa mig ur sängen och tänker att om jag mår dåligt under dagen med ska jag ringa jourplaneringen och säga att jag i alla fall är sjukad i morgon.

I bilen på väg till jobbet kommer huvudvärken. Och jävlar vad ont det gör! Jag känner mig helt döende! Så, nu sitter jag på jobbet, har ingen möjlighet att lämna platsen för att få tag på något lindrande. Inte ens alvedon har jag med mig för det ligger i min civiljacka. Dessutom får jag inte plats i jobbarbrallorna längre. Hade inte en tanke på att de skulle bli lika tighta som de andra jag bytte ut och de jag bytte är ju kostymbrallor så det är väl inte helt lämpat att bära på en såpass skitig plats som detta ändå är, har dem inte heller med mig.

Så, nu är frågan, ska man sjuka sig i morgon för att hinna bli fit for fight till nästa pass på onsdag? Om inte annat kan man ju försöka och se om de kan hitta någon stackare som kan tänka sig att rycka ut. Min tanke var "jag kan ju vila måndag och tisdag!" innan jag kom på att jag har hovslagare bokad på måndag och på tisdag är det dags för hästkliniken igen med häst nummer två som med all säkerhet lär ta hela dagen som vanligt. Jag hinner inte vila och bli kry då :( Jag skulle ju ha bytt till vinterdäck idag med på någon av alla dötimmarna på jobbet... Det lär ju sääääkert bli av.. Inte. Jäkla skit.

Så har jag gnällt klart för nu i alla fall.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Usch vad jobbigt att få sådan huvudvärk och känna sig krasslig på jobbet. Tycker definitivt att du ska sjukanmäla dig till imorgon och helst idag. Det är inte värt att utsätta sig för den stress det innebär att jobba som sjuk. Särskilt inte som gravid när kroppen redan har massa annat att fokusera på. Du borde ju hinna vila en dag innan hovslagare och klinikbesök i alla fall.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

:crazy:

Tråkigt att ni är så många som mår dåligt. Skönt med det här forumet så man får häva ur sig lite!

Tips för er med foglossning är akupunktur. Jag fick första behandling igår.
I mitt landsting får man det via sjukgymnasten (har testat på två orter!)

Det var sjukt skönt igår, det behandlade området var smärtfritt i flera timmar men sen när det släppte höll jag på att skrämma slag på hela kvarteret. Låg i soffan och flyttade foten så lite .... Tur jag har en stark man annars har jag legat kvar i soffan än ... :crazy:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Tycker definitivt att du ska sjukanmäla dig till imorgon och helst idag..

:bow:
Ja, förakta inte att stanna hemma från jobbet och vila! man är bara till besvär om man mår dåligt också. I allafall på mitt jobb. :o
14 dgr får man vara hemma utan sjukintyg - då betalar arbetsgivaren sen är det försäkringskassans om bestämmer ....

Jag är lite nervös för min sjukskrivning eftersom det blev så lång tid på en gång. Jag är sjukskriven till 1/4 nästa år. Men jag har svårt att tro att de inte släpper igenom det. Kan man knappt gå på toa känns det väl lite långsökt att vara på jobbet och prestera liksom? :o
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Usch vad jobbigt! Tur att du har mannen som kan ställa upp på dig!

Kan akupunkturen hjälpa längre stunder så småningom eller är det för de där timmarna utan smärta man går dit?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 798
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 162
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 791
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp