hästens kroppshållning

Tossa90

Trådstartare
Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning.
Hästen är i dagsläget framtung med svankig/svängd rygg. hästen är naturligt mer framtung med högre bakdel. Det senaste året har han ridits sporadiskt utan mest promenerats och han har tappat rygg/magmuskler och fått dålig kroppshållning. :/
 
Ut och gå i skog och mark över stock och sten där han får lyfta på benen. Tömkör över bommar och lägg gärna upp dem lite, ~ 2 dm, så han lyfter på hovarna och inte bara drar dem över.
 

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 394
Senast: Mabuse
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 766
Senast: LiviaFilippa
·
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 801
Senast: Fazeem
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Igelkott
  • Byta försäkringsbolag
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

  • Ridbana i sand, tips
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp