Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag räknar stenhart med att bebisen ska bli konditionerad av vaggvisorna som jag sjunger för L!

Bara för att jag skröt med hur bra jag mar sa vaknade jag 4:30 med jordens huvudvärk/värk i bihalorna igar... Bra tajming eftersom vi flyger till Kanarieöarna pa söndag... Tog faktiskt en paracetamol nyss da jag inte pallade mer. Hoppas det var ok, jag tycker man läser olika överallt.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh fy, hoppas inte att du har en rejäl influensa på g nu!

Jag har också satans ont i skallen och mina stackars bihålor blöder. Ändå känner jag mig inte dödssjuk, än. Det kanske kommer lagom till helgen när jag ska jobba.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Nej, influensa är det säkert inte. Jag har aldrig haft influensa (tror jag är immun) och sannolikt är det gullungen som har smittat mig och han var ocksa "bara" förkyld.

Min söta make försedde mg med värmekudde och kylbandage innan han akte till jobbet imorse vid 6 och sedan verkar paracetamol, kaffe och frukost ha hjälpt rätt bra faktiskt.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad skönt!

Kl
Sitter och väntar på RUL. Nu är det upp till bevis om det jag trodde var bebis är en livs levande, randig, arg katt som jag drömde inatt :o :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Måste ju bara visa den här bara för det! :D :rofl:
gravid_katt.gif
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha! Well, det var faktiskt ingen katt, det var en heeelt normal, arg liten tösabit, som vi båda misstänkte! :love: och sambon var lika faschinerad av maskinen som av barnet.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha! Vilken tur! Och grattis!! :D :love:
Har en känsla av att min sambo lär vara rätt fascinerad av maskinen han också... Han är den där som drar ut och kollar igenom ugnar hos folk vi just träffat för att kolla modell osv... :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ugnar låter mer som farfar att kolla men datorer är ju spännande (det han jobbar med) och maskiner som inte är så vanliga och gärna väldigt avancerade. Han har ju sett just ultraljud på tv och där är ju upplösningen sämre än vad den är i verkligheten så det var väl det som var grejen lät det som. Man ser ju allt väldigt tydligt ändå, även om jag inte riktigt kunde förstå hur man kan skilja på delarna i ansiktet.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

3D-ultraljud, är det något man får bekosta själv eller hur funkar det? Vart hittar man såna?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja man far betala sjalv. Jag gjorde det i Sverige med mitt andra barn pa Emmakliniken i Malmo. Fantastiskt trevligt! Det kostade 1600 kr for 45 minuter och da kollar de rubbet och man far massa bilder och en cd med film!

Det ar kul att ha gjort det en gang men denna gangen ar jag for snal :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det låter ju faktiskt ganska spännande. Alex lär ju älska den tekniken. Ska berätta om det för honom så får vi se om han blir sugen. Vi försöker ju snåla lite i och med att vi har flytt inplanerad. Jättelätt när man har en häst som inte är helt bra i hovarna och måste in på klinik för röntgen och eventuell skoning, helst nästa vecka igen. Förhoppningsvis kommer de med en bra idé om vad det är då, jag kan ju inte stå med en halt pensionärshäst, det är ju synd om henne!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh vad roligt det hade vart med 3D-UL! Tror knappast de har det på NÄL va? Någon som vet om det finns i närheten av Uddevalla? :)
Sambon kommer väl dock tycka att det är lite för dyrt - "Vi får ju se ungen i 3D om 6 månader för tusan! Gratis!" :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vi gjorde också 3D med ettan, men när vi gjorde det runt v28 så låg dottern med händerna för ansiktet hela tiden och det var lite trist. Coolt ändå att se allt så tydligt :) Vi kommer nog dock inte göra det den här gången, men jag ångrar inte förra.

Micks, är man intresserad av 3D så är det nog privata kliniker som gäller och jag gissar på att det främst finns i större städer.

Apollo, jag tyckte också att jag sjöng förjäkligt och försökte spela musik för bebis som jag brukar lyssna på, men det dög inte alls. Det skulle vara mitt eller pappans falska tondödare till sång för att det skulle vara bra och bli buren i combo. Vi sjunger mycket för dottern fortfarande så bebis får ju lyssna på det också ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh grattis till er friska lilla flicka!! :love:
När vi var på RUL på karolinska, så fick vi faktiskt se i 3D lite snabbt. Jag blev jätte förvånad och även min BM blev det när jag berättade det så det verkar inte vara vanligt. Det kanske var för att vi hade en läkarstudent med? Vet faktiskt inte. Tyvärr låg kottan inte still så det blev inga bra bilder, men det var häftigt att se.. om än väldigt absurt :)

kaktus: låter ju helt hemskt att jag kan komma behöva att sjunga. otroligt nog så har jag funderat på babysång, men tänkte gå dit och spela stum och låta alla andra sjunga :angel::D


kl

Minns ni att jag berättade att jag drömde att jag blev påhoppad och biten av en hund för ett par dagar sedan och att jag borrade in naglarna i hakan/halsen när jag drömde. Såg imorse att märkena var kvar och att de var värre än jag trodde. Jag trodde bara jag blev lite röd, men det är faktiskt skorpor på dem! :eek: Fotade:

pic_509ba0d89606ee5bb93b8ce0.jpg
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Aaaaj :eek: :crazy:
Klipp naglarna bums och sov med vantar eller handbojor hädanefter! :cool:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vi gjorde också 3D med ettan, men när vi gjorde det runt v28 så låg dottern med händerna för ansiktet hela tiden och det var lite trist. Coolt ändå att se allt så tydligt :) Vi kommer nog dock inte göra det den här gången, men jag ångrar inte förra.

Micks, är man intresserad av 3D så är det nog privata kliniker som gäller och jag gissar på att det främst finns i större städer.

Trist att dottern inte ville vara med på bild!
Ah, då är det väl Gbg som gäller då gissar jag. Äh, hade vart kul men känner jag mig själv och sambo rätt så blir det nog inget. =/
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

haha borde väll det :D

kl.

Vi pratade ju om vinterjackor förut.. jag hittade en sida HÄR som hade två fina, men man får inte som jag, vara en snåljåp. Men de hade massa andra fina kläder också, kanske kan vara värt att kika in och inspireras lite.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har haft tur och kunnat köpa en gravid-/bärjacka av en granne för 15€! Den är inte jättevarm men jag far väl ha en fleece under.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 798
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 162
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 791
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Senast tagna bilden XV
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp