Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Skönt att du också mår förhållandevis bra! :)

Jag äger tack och lov ingen våg så jag funderar på om jag ska blunda nästa gång jag tvingas väga mig hos BM :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh, vad är det för baby gympa? vad får man göra? :)

Haha "mutter" jag tänkte ju inte att det var tyska (teflonhjärna delux) och förstod inte varför man skulle muttra kring en graviditet och trodde först det var ett skämt
:D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Alltsa vada du skickar scannade papper till kunden och de pastar att klammers kommit med i scannern? Jag fattar ingenting...

Jag skickar papper (underlag) med fakturorna till kunden, som jag scannat (och därför tagit bort alla klammers på).
Kunden säger ju att det sitter klammers på ALLA fakturor, vilket är omöjligt eftersom de alla gått igenom vår scanner. Jag försöker förklara det för kunden men de vägrar tro mig utan fortsätter hävda att det sitter klammers på dem. (Kunden vill inte ha klammers då även de scannar och klammers fastnar även i deras scanner :p)
Posten kanske öppnar kuverten och klammrar alla papper på vägen till dem :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

haha, jag vet att min ingångsvikt hos BM inte stämmer.. jag hade ju stenkoll på min vikt vid inskrivningen och fick ställa mig på vågen med kläder så det slog ju tokfel. Då hade jag visserligen lätta sommarkläder på mig, hur ska det nu gå när jag, frusen som jag är, kommer ha på mig en vinteroverall :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ah vikt ar val inte sa viktigt. Mycket roligare att mata magomfang :D


Nu har jag lyckats boka hotellet i England asbilligt, sparade typ hunda pund pa att utnyttja min yrkesroll :D Wohoo, nu ar hela resan bokad. Sa fort sambon har skrivit pa kontraktet ska jag outa det pa facebook. Eller kanske lite innan :)

(det var en grej som fick andras i kontraktet sa nu ar allt pa g igen)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja precis, vi skrev bara in i kontraktet att saljare och kopare ar medvetna om att vi bara bott i huset i 4.5 ar och att alla ar ok med det. Vem ska komma och stoppa oss liksom?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja nä jag vet inte, men för vem skrevs de kontraktet från början, alltså, vem vann på att ni inte skulle flytta därifrån? Någon borde ju ha gjort det eftersom det fanns med?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Sorry jag pratade mest for mej sjalv, det var inte en direkt fraga...

Det fanns med i vart byggnadstillstand eftersom da pa den tiden byggde folk hus till hoger och vanster och salde med enorm fortjanst. Det kravs ganska mycket for att man ska fa (eller gjorde da iaf) tillstand att bygga pa landsbygden, t ex maste man ha bott i minst 15 ar inom en radie av 10 miles, man ska ha arligt behov av att bo pa landet (vi var tvungna att fa ett skriftligt bevis fran veterinaren att vi hade hastar och kunde anvanda det som ett behov att bygga hus pa landet).

Men... som ni sakert har hort sa stack nagon hal pa den irlandska bubblan. Nufortiden har 80% av alla hantverkare emigrerat pga att det inte finns nagra jobb och otroligt manga sitter i hus som ar varda 50% av vad de betalat. Bankerna slangde pengar efter folk, vi hade sakerligen kunnat lana en miljon till for att asfaltera infarten, designa tradgarden mm men svenskt vettig som jag ar sa lanade vi bara vad vi behovde. Och nu gar vi anda back ett par hundratusen kr.

Sa numer finns inte den har klausulen i byggnadstillstanden och vi saljer verkligen inte for att tjana pengar och bygga fler hus. De enda som skulle kunna ha problem med detta ar kommunen men det kanns langsokt att de skulle orka gora nagot at saken. Sa vi ar arliga i kontraktet och sa blir alla nojda.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
6:e Garpur, 1a barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet
25:e Kaktusblomma, 2a barnet, en pojke

April
1:a Klockmalva, 2a barnet!
3:e misan, 2a barnet
6:e deathslyna, 1:a barnet
11:e leia, 2a barnet
21:a kryptisk, 1:a barnet
24:e Solvind, 1a barnet
25:e nyistan, 1a barnet

Maj
6:e Majola, 2a barnet
10:e, Zewz 1a barnet
18:e panaccea 1a barnet (tvillingar)
21:e Micks, 1a barnet

Så, rätt datum :) jag glömde skriva en grej ang mitt UL.. Hon sa att en flik av moderkakan ligger i vägen för utgången, så jag ska göra ett nytt UL i vecka 32. Antar att det blir snitt om den fortfarande är i vägen... Fler som varit/är med om detta? Huvudsaken inget är fel på bebben, jag blev lite rädd först när hon sa att hon såg en flik!
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har inte så själv, att moderkakan ligger i vägen, men har haft ett par vänner som haft det och till v 32 har den för dem följt med upp när livmodern har växt. Det verkar vara det vanligaste, men man kollar att så är fallet. Skulle den fortsatt ligga för antar jag att det blir fråga om snitt.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh, egentligen tolkade jag det inte som en fråga, jag tyckte bara det var intressant och valde därför att spinna vidare på det :angel:
Men jag förstår er absolut, och ponera att OM kommunen nu skulle säga något, så kommer det där halvåret ändå ha passerat innan det hinner bli något av det.. iaf om rättsväsendet fungerar ung lika snabbt som det svenska ;) och då är ni långt bort i stan (sverige) ^^

Vad skönt att ni inte var giriga och håvade in pengar när ni hade möjligheten. I vår lilla familj är vi väldigt skeptiska till den svenska bostadsmarknaden också. Visserligen har det börjat gå ner, men det känns orimligt att det skulle vara hållbart med en bostadsmarknad där man tar lån som man inte kommer ha möjlighet att betala tillbaka under ens hela livstid ens. Vi har ju velat bo på stor gård länge och letade aktivt och inaktivt i flera år. Tillslut så blev det så att vi sålde hus (m stall) och idag hyr vi ett hus på en gård istället. Tanken från början var att vi skulle bo här tills vi hittade något eget, men nu trivs vi så bra att vi inte ens tänker tanken på att flytta :)


kl
Var ute och red lite nyss för första gången på två veckor. Det funkade även om det kändes lite hoppigt och man kände helt klart att magmusklerna... ehum.. inte riktigt fanns där :angel: Får hoppas de håller i sig till imorgon att jag inte får några problem under dagen, om inte, så passar jag på att rida på träningen imorgon ist för att tömköra. Skönt att gravidmagen ändå verkar palla trycket för ridningen :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har inga egna erfarenheter om att moderkakan ligger ivägen men läste lite om det i samband med att jag trodde att min låg i framkant och vad det skulle innebära. Inte ska du vara orolig :) Var glad att de märkte det och att de då kan hålla koll på det. Nu vet du/de om det och då har de ju stenkoll så då är det ju ingen fara. Pepp pepp :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad bra, jag tänkte att det kanske lät snäsigt annars "vem skulle ta oss liksom" men det var ju skönt att du inte läste det så. Ibland blir jag lite paranoid, saker kan låta helt annorlunda i skrift än i en s hjärna.

Ja det hade ju varit kul om huspriserna sjönk drastiskt fram till nyår typ, vi växlar ju inte euro till kronor vid helt rätt.tillfälle heller...
Men det finns så mycket att ta hänsyn till, detta blir jättebra för barnen, de är inte jätterotade här än.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ekonomin är inte alltid det som ska styra. Om ni känner att det är rätt, trotts ev förluster så är det ju inget snack om det :)

Kl

Var precis med om det sjukaste. Dessa drömmar är fan inte roliga längre :(
Jag drömde att jag blev biten i ansiktet av en hund och att jag försökte få bort hunden med händerna.. Vilket resulterAr i att jag i paniken håller upp händerna vid ansiktet på riktigt när jag sover och lyckas borra in en nagel stenhårt under hakan. Det gjorde ju ont i drömmen så klart men jag drömde att det var hundens hörntand som gjorde innan jag vaknade och låg i panik och viftade framför ansiktet.. :grin:
Kul att de gått så långt att man skadar sig själv lixom...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 798
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 158
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 791
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Provridning
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp